• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Marktplaats

DeletedUser27102

Gast
heyhey,

Klopt het dat je handelaars sneller zijn wanneer je je marktplaats upgradet?

Iemand van mijn alliantie heeft immers andere snelheden, ik weet niet of dat klopt. Ik heb ook nergens gezien dat je handelaars sneller werken per levelen ook niet hoeveel % sneller.
 

DeletedUser27102

Gast
Dan nog iets extra: om dat dus op te zoeken, tik ik 'marktplaats in'.

Daar zie je zelfs niet hoeveel grondstoffen je per level meer kan verhandelen. Daarvoor moet je bij 'handel' kijken, maar dan duurt dat weer 2 uur om dat te vinden.
Kan dat niet zo zijn zoals bij de 'senaat'
65fc622273.png
Dan zie je in de tabel van de bouwkosten ook wat er verandert per level.
 

DeletedUser23442

Gast
heyhey,

Klopt het dat je handelaars sneller zijn wanneer je je marktplaats upgradet?

Iemand van mijn alliantie heeft immers andere snelheden, ik weet niet of dat klopt. Ik heb ook nergens gezien dat je handelaars sneller werken per levelen ook niet hoeveel % sneller.
Het level van je marktplaats maakt niet uit voor je handelssnelheid.

Het activeren van de kapitein zorgt wel voor veel snellere handel
 

DeletedUser27102

Gast
Zo heb ik het gehoord van mijn alliantiegenoot:

Hij stuurt grondstoffen door naar een stad die op hetzelfde eiland ligt en doet er "10 minuten over" als voorbeeld en de vaartijd de transpoortboten bedraagt "10 minuten".

Hij stuurt grondstoffen door vanuit een andere stad naar dezelfde stad als hierboven vermeld en doet er "9 minuten over" als voorbeeld en de vaartijd van de transportboten bedraagt "20 minuten".

De getallen zijn nu @ random, maar de grondstoffen vanuit de stad met een langere vaartijd worden sneller geleverd. Hoe valt dit te verklaren? (kapitein heeft invloed op beide steden, dus speelt geen rol)
 

DeletedUser27102

Gast
Iemand die dit begrijpt of zou mijn alliantiegenoot gewoon scheel kijken?
 

DeletedUser25975

Gast
Ja, handelen tussen verschillende eilanden gaat denk ik rapper, dus handelen tussen 2 steden op hetzelfde eiland kan trager gaan dan handelen tussen 2 steden op verschillende eilanden zelfs al liggen die 2 steden technisch gezien verder uit elkaar
 

DeletedUser27183

Gast
of hij moet een dagprijs hebben gewonnen met het paasevent daarin kom je ook spreuken winnen voor snellere handelaren
 
Bovenaan