• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Maximum aantal inwoners

DeletedUser28076

Gast
Ja maar ik mag aannemen dat je meer doet dan alleen vs bouwen...
10 steden kunnen zo veroverd zijn, dus ik zie het probleem niet. Iedereen zijn eigen tactiek...
 

Gollum Returns

Manticore
Dat zou toch weer 10 steden schelen
Het is ook niet fout als je een stadje bouwt met een echte dikke clear, maar ik zie mijzelf als een vrij luie speler. Ik bouw liever al mijn stadjes zo snel mogelijk vol om daarna weer voluit aan te vallen. Maar omdat ik lui ben opteer ik liever voor meer GS productie en wat snellere troepenproductie ten koste van inwoners. Anderen vallen liever elke dag aan en hebben 1x in de zoveel tijd een dikke clear achter de hand als breekijzer. Beiden methodes hebben zo zijn voordelen. In het begin heb ik ook liever wat grotere clears, maar als het tijdperk is aangebroken dat je met 200-300 steden zit kies ik liever voor wat kleinere clears die sneller zijn terug gebouwd. Maar men moet vooral zelf beetje uitvinden wat bij je speelstijl past.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb er ooit eens 'onderzoek' naar gedaan voor de Grepolis Times, ik kwam toen uit op een VS stad van 433 VS
smiley_emoticons_skullhaufen.gif


Wat ik heb gedaan is academie eerst naar level 30 gedaan, om stormram te onderzoeken, maar daarna terug afgebouwd. Hetzelfde voor de senaat (om een badhuis te kunnen bouwen).
smiley_emoticons_cyclops.gif
Uiteraard kan je de senaat niet afbreken onder level 9, die laatste levels heb ik zelf moeten kapot schichten. Hetzelfde geldt voor de academie, die je ook niet kan afbreken onder level 5 (dacht ik) omdat je toch een paar onderzoeken hebt
smiley_emoticons_steckenpferd.gif


Het vervelende is wel dat je met een schicht dus ook wel vaak de boerderij of het pakhuis raakt, en geloof me, met senaat op level 1 duren die laatste levels héél erg lang!
smiley_emoticons_wallbash.gif
Met dan de juiste helden zoals Aristoteles (die er in de tijd waarin ik dit projectje aan het doen was nog niet was) en de juiste troepenhalveringsspreuken heb je zo'n stadje vrij snel vol gebouwd hoor
smiley_emoticons_freu-dance.gif


2rw3gcw.jpg



10omnhg.jpg


fbepzm.jpg
 

DeletedUser28080

Gast
Het is ook niet fout als je een stadje bouwt met een echte dikke clear, maar ik zie mijzelf als een vrij luie speler. Ik bouw liever al mijn stadjes zo snel mogelijk vol om daarna weer voluit aan te vallen. Maar omdat ik lui ben opteer ik liever voor meer GS productie en wat snellere troepenproductie ten koste van inwoners. Anderen vallen liever elke dag aan en hebben 1x in de zoveel tijd een dikke clear achter de hand als breekijzer. Beiden methodes hebben zo zijn voordelen. In het begin heb ik ook liever wat grotere clears, maar als het tijdperk is aangebroken dat je met 200-300 steden zit kies ik liever voor wat kleinere clears die sneller zijn terug gebouwd. Maar men moet vooral zelf beetje uitvinden wat bij je speelstijl past.
klopt
ik bouwde me steden ook gewoon mooi uit omdat het praktischer was ivm cp vergaren met handelen/stadsfeesten
 

DeletedUser13371

Gast
Het leuke van de dikke clears is de verkeerde inschatting door je tegenstander. Ze denken voldoende os te hebben tot 1 vs clear 900 birs veegt en 1 4k lc de volledige stad veegt. Verder is het puur shock and awe en intimiderend effect ervan. :eek:

Het is vooral leuk en als je 1 goddelijke scherpie hebt en met zulke vloten 5k bir veegt zulke dingen is gewoon tof.

Maar idd om snel gp te verzamelen kan je ook hele dagen met 200vs rondtouren
 

DeletedUser28076

Gast
Weet iemand waarmee je sneller gp verdiend? Met een keer 400 vs en spreuken enzo. Of heel vaak 200 vs en hopen dat je op een vs stad stuit.
 

DeletedUser23617

Gast
Mijn ultieme vraag was eigenlijk of iemand nog die site wist of heeft waar je je inwoners kan bereken haha maar ik heb hier veel bijgeleerd, en ik denk dat 1 zo een stadje zeker geen kwaad kan en zoals ruigtand zegt het is mooi om te zien :p
 

DeletedUser28080

Gast
Je kunt geen 100+ manti in een stad noob
Misschien moet die je dat eens eerst leren
 

DeletedUser27183

Gast
Je kunt geen 100+ manti in een stad noob
Misschien moet die je dat eens eerst leren

Hé Luis Ik dacht dat jij gestopt was.
Ik dacht eindelijk van het ongedierte verlost te zijn maar helaas zal ik na de kerstdagen de verdelgingsdienst weer moeten bellen om jou en je luizen vriendjes om te laten leggen.
 

DeletedUser28080

Gast
Gestopt en nog moet ik je vertellen hoe je grepo speel
Het is ook zóóóóóóóóóóóóóóóóó moeilijk

Bedoel maar, als max aantal inwoners (incl de +300) ca 4200 is, dan kan het kloppen dat je misschien de 100, laat staan 100+, manti niet haal
 

DeletedUser26889

Gast
Gestopt en nog moet ik je vertellen hoe je grepo speel
Het is ook zóóóóóóóóóóóóóóóóó moeilijk

Bedoel maar, als max aantal inwoners (incl de +300) ca 4200 is, dan kan het kloppen dat je misschien de 100, laat staan 100+, manti niet haal


Mijn hoogste aantal was 91. En dat was met 4115 inwoners. Misschien dat een ander meer heeft gehaald ;)
 
Bovenaan