• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Merken

DeletedUser

Gast
Waarom? En waarom niet?

Geloof je in merken? Moeten bepaalde dingen voor jou van een bepaald merk zijn? Hoe ben je tot de keuze van dat merk gekomen? Als je iets beters vindt van een ander (minder) merk, ben je dan bereid te wisselen naar dat merk?

Ik ben heel benieuwd... :)


Zal zelf openen; ik geloof nauwelijks in merken. Als ik voor een bepaald merk ga bij goedkope dingen (eten en drinken, bijvoorbeeld) dan probeer ik er gewoon een heel aantal uit en kijk ik welke ik het lekkerst vindt.

Voor dure dingen ga ik af op de ervaringen van andere mensen (mensen die ik ken met ervaring, of review sites en online beoordelingen als het moet) en koop ik dat wat het beste aansluit bij mijn eisen.

Reclame negeer ik zoveel mogelijk. Ik kijk geen tv, alle ads in mijn inbox gooi ik weg en google ads lees ik niet. Bedrijven die hun eigen product aanprijzen heb je 99 van de 100 keer niks aan.

Merken die niks toevoegen aan een product behalve de prijs mijd ik als de plaag. Dingen die onredelijk veel geld kosten voor wat je er voor terug krijgt geldt hetzelfde voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik heb op zich niks met merken en koop ook geen merk kleding om het merk, het moet lekker zitten en goed staan. Ik ben sowieso geen fan van merken die je overal ziet.

Ik heb wel een merk waar ik graag dingen van koop, Aderlass(vooral de mannenrokken), maar dat is vooral omdat het mooie kleding is en omdat de maten daar altijd kloppen en ik dus ook via internet dingen kan kopen, terwijl ik dat bij andere kleding vaak niet kan omdat de maten altijd wel afwijken.

En voor de rest koop ik gewoon alles wat me past en wat ik mooi vindt. En dat gebeurt weinig(ik heb vrij afwijkende lichaamsmaten) dus als ik wat tegenkom koop ik het gelijk.

Qua eten en drinken koop ik ook gewoon wat ik lekker vind en dat hoeft niet duur te zijn. Als student zijnde moet ik sowieso wel keuzes maken, maar om nou een duur merk ijs te kopen terwijl je meer ijs hebt wat even lekker is voor meer dan de helft minder dan eet ik liever het minder dure ijs. En bij sommige restaurantjes achteraf in een hoekje kan je vaak beter eten voor minder dan de restauranten die reclame maken. McDonalds is ook niet erg goedkoop en ook niet lekker dus daar ga ik absoluut niet heen, dan haal ik liever een vers broodje bij een broodjeszaakje om de hoek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Merken (L)

als ik geen lacoste had en stone island zou ik doodgaan man (L)
 

DeletedUser

Gast
awh :( weinig reacties hier,dus laat ik even reageren ^^

mijn kledingkast hangt vol met verschillende merken
ik kijk niet echt naar het merk,als ik het mooi vind koop ik het :)
 

DeletedUser

Gast
Het maakt mij niet uit of er een bekende naam op mijn kleren staat.
integendeel bij mij op school. Daar zijn het alleen maar kakkers en zich stoer voelen omdat ze 'merken' dragen.
Sommige merk kleren vindt ik er wel cool uitzien maar ik koop het niet voor de naam :p
 

DeletedUser

Gast
Maar de magische vraag (en waar ik zegmaar in geinteresseerd was :p) is waarom je voor die merken kiest en niks anders wilt.

Omdat LAcoste er goed uitziet net als stone island , trek iig niets aan omdat het lelijk is maar wel van een merk.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat het ook is om te laten zien dat je het kan betalen.
Zoiets lijkt mij want je gaat niet zomaar een T-shirt van de wibra kopen met heel groot 'WIBRA' erop
 

DeletedUser

Gast
Dit is toch geen open discussie jongens...

Ik denk, dat iedereen hier in het algemeen zal zeggen van "ja, ja, ik hoef geen merkkleding" om vervolgens te kijken van shit, ik draag GStar en Puma en ik weet niet wat nog meer
 

DeletedUser

Gast
Je betaalt natuurlijk voor het merk..
Merk kleding is dan ook meestal mooi,maar dan ook niet al te goedkoop.

Ik heb zelf een paar kledingstukken die een merk dragen,leuk dat je dat hebt maar je moet het ook mooi vinden.

Op onze school e ok buiten de school zie je van die kerels die altijd broeken en truien dragen van bv JBC/C&A en op eens staan ze daar met een trui van Diesel of een T-Shirt van D&G.

Je ziet er ook aan hoe simpel dat t-shirt gemaakt is:
Een wit T-shirt met de naam diesel erop en het teken..
En dan geven ze niet toe dat het nep is.:p

De kwaliteit van Merk is een andere vraag,heb een Broek van 86 euro gekocht van Jack & jones prenium,na een kleine maand is mijn broek gescheurt..
Door gewoon even op mijn fiets te stappen.
 

DeletedUser

Gast
Ah maar de magic question... is het mooi omdat het een merk heeft, of heeft het een merk omdat het mooi is?



Geloof jij daarin? :)
Dat is zo - het is meermaals wetenschappelijk bewezen zelfs (voorzover dat nodig was althans; als top-bankier neem je nu eenmaal geen junk aan).
 

DeletedUser

Gast
Een "Junk" kan ook gewoon in een net pak rondlopen. Junk beschrijft een persoon, niet zijn kleding.

En wat wetenschappelijk is bewezen, is dat de meeste mensen geloven dat kleren de man maken, niet dat het zo is. Ben ik echt iemand anders als ik een keer in een net pak loop? Of ben ik gewoon mezelf in een net pak?

Dat mijn kansen om aangenomen te worden als zakenman groter worden in een net pak, dat geloof ik best. Maar verandert het ook wie je bent?
 

DeletedUser

Gast
Het boeit mij echt niks qua merk op een ding na. Ik kan niet zonder de chocopasta van de Jumbo.
Voor de rest vind ik het prima als de kwaliteit goed is en het een redelijke prijs is. Kledingmerken kijk ik nooit naar.
 

007jelmer

Griffioen
Ik draag altijd merkkleding. Daar heb ik een aantal redenen voor:
- het is vaak van goede kwaliteit,
- het is gemaakt in fatsoenlijke fabrieken,
- ik wil er niet bij lopen als een pauper/tokkie.

Voedsel, mwah, vaak de zuivel gewoon van het huismerk of de Aldi. Chips, bier, frisdrank andere lekkernijen moeten wel van een merk zijn, ik proef daar wel vaak het verschil. De rest boeit mij eigenlijk weinig, als het maar goed smaakt.
 

AriChibi

Hydra
Ik draag ook vaak merkkleding, gewoon omdat ik die kleding leuk vind. Bien Bleu, Anti-Blue, Miss America, Twenty Three, Bella Ragazza, Hunkemöller omdat ze nergens anders mijn maat hebben zowat :O

Voor de rest, zolang het maar lekker is. Water heb ik het liefst Chaudfontaine, andere soorten water zijn gewoon niet te pruimen. Noedels wil ik van het merk Indomie. Voor dit geldt eigenlijk ook dus dat smaak > naam.
 

DeletedUser

Gast
Merkkledij is meestal wel goede kwaliteit, maar hangt ook af tussen welke merken je kiest. Je kan het merk Jack & Jones niet vergelijken met zeg maar Armani. Ik zelf kies alles van Jack & Jones puur omdat ik daar al men maten weet (deze verschillen ook per merk).

Voordelen:

- goede kwaliteit
- comfortabel

Nadelen:

- prijs

Over het algemeen ben ik vrij tevreden.
 

DeletedUser

Gast
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel word beïnvloed door de naam en reputatie van een merk. Wat nu weer helemaal in is zijn die Adidas Superstar schoenen. Eerst vond ik ze niks maar ben nu toch ernstig aan het twijfelen om ze aan te schaffen. Ja ik ben wel echt gevoelig voor merken en ben ook bereid hiervoor te betalen. Niet zozeer voor status want at the end moet het wel iets zijn wat ik leuk vind en wat ik pas en wat bij mij past.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik zou van mijn kleding echt 0 merken weten op te noemen.
Ik kijk gewoon of iets er een beetje fatsoenlijk uitziet, dan of het past (wat ook vaak het geval niet is D: ), of het niet te duur is, en als dat allemaal het geval is, en ik ben ECHT in een nood om kleding, dan koop ik het. :p
 
Bovenaan