• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Script Modscripts

DeletedUser10470

Gast
Het script is nu live, iedereen die Modscripts heeft zal automatisch (of handmatig) kunnen updaten.
 

DeletedUser10470

Gast
Op verzoek van @dusdavid2 is het nu ook mogelijk om naar de alliantiestatistieken te gaan vanuit een alliantieprofiel:
db884690302e3aa99dcd93b24762c8e3.png


En bij deze moet ik helaas ook mededelen dat er sinds vandaag advertenties op de website staan. Het systeem vergt dusdanig veel van de server dat deze ook direct geupgraded is (dat was noodzakelijk). Zonder advertenties kunnen wij Modscripts niet voortzetten. Wij hopen op jullie begrip daarvoor.
 

DeletedUser10470

Gast
> Twee nieuwe tools en vertalers gezocht!

Beste spelers,

Vandaag lanceren wij twee nieuwe tools: De Live spooksteden zoeker en Lege plaatsen zoeker!

De live spooksteden zoeker
Met de live spooksteden zoeker kan je alle spooksteden binnen een wereld zoeken, op basis van een aantal punten. Grote spooksteden van meer dan 10.000 punten zoeken? Geen probleem! Je ontvangt direct een BB-Code voor een tabel waarmee je een overzichtelijke tabel op het alliantieforum of je notitieblok kunt plaatsen. Erachter staat de status, of het nog een spookstad is of niet. Scheelt weer klikken ;) Overgenomen spooksteden hebben een eigen label (
overgenomen.png
) en spooksteden hebben dit label:
spookstad.png
. Hierdoor kan je in één oogopslag zien of de stad wel of niet overgenomen is.
> Klik hier om naar de live spooksteden zoeker te gaan.

De lege plaatsen zoeker
Altijd al willen weten of je ergens in de buurt kan stichten of een vriend kan uitnodigingen in de buurt van je te spelen? Zoek eenvoudig eilanden waar je nog kan stichten via de lege plaatsen zoeker! Je kan aanvinken dat je enkel eilanden met boerendorpen wenst te zien en je kan de gunstige grondstof aangeven. Wil je in de buurt van een stad gaan stichten met een vuurschepen stad? Kies dan bijvoorbeeld voor "Hout" als gunstige grondstof! Vul de coördinaten van de stad in waar je in de buurt wenst te zitten en het systeem geeft de 5 dichtstbijzijnde eilanden waar je kan stichten (met het aantal stichtplekken).
> Klik hier om naar de lege plaatsen zoeker te gaan.

> Om onze tools te gebruiken moet je je adblocker uitschakelen

Nieuw: Een ingame-melding wanneer wij geplande server-uitval hebben op Modscripts.

Wanneer je online bent op Grepolis en wij voeren een noodzakelijke update uit op onze infrastructuur, is Modscripts tijdelijk (lees: 2 minuten) niet beschikbaar. De afbeeldingen in Grepolis om naar de Statistieken te gaan werken dan ook niet meer. Daarom ontvang je vooraf bij geplande updates een melding rechtsonder in je scherm (sluit wanneer je eroverheen gaat of na 7,5 seconde). Zo weet je vooraf dat de afbeeldingen mogelijk niet werken. Wanneer de updates uitgevoerd zijn ontvang je een nieuwe melding dat de updates uitgevoerd zijn. Zo hopen we zo transparant mogelijk om te gaan met onze updates.

Vertalers gezocht!
Wij zijn opzoek naar een tweetal vertalers die het leuk vinden om van het Nederlands naar het Engels, het Engels naar het Duits of het Nederlands naar het Duits te vertalen. Wij hebben een eigen translate-tool waarmee wij in één aanpassing de hele website aan kunnen passen. Modscripts is bedoeld om wereldwijd te functioneren en daarvoor is het nodig dat er een aantal woorden en zinnen vertaald worden. Heb je interesse om in het Team van Modscripts te werken (we zijn maar met z'n drieën hoor, maar "Team" klinkt gewoon leuk) en kan je vertalen naar het Engels of het Duits? Dan zoeken wij jou! Geef in een reactie of conversatie aan dat je wenst te helpen met vertalen en we nemen contact met je op. Kan je van het Nederlands naar een andere vreemde taal vertalen? Dan horen wij dat ook graag, wij voegen graag nieuwe talen toe!

Op dit moment zijn de volgende vertaalwerkzaamheden te doen:
- 34 woorden/zinnen naar het Engels
- 116 woorden/zinnen naar het Duits

Uiteraard hoef je dit niet alleen te doen. Wanneer wij een nieuwe pagina ontwikkelen op Modscripts is het vaak nodig dat deze vertaald wordt, wij voegen dan de nodige zaken toe in de translate tool en zullen je een berichtje sturen. Het is altijd vrijblijvend!

Heb je nog een idee voor Modscripts? Laat het weten, wij voegen graag nieuwe ideeën toe!

- Het Modscripts Team
 

DeletedUser10470

Gast
Tussen 20:28 en 20:54 lag Modscripts er op bepaalde momenten uit. De oorzaak hiervan is een DDOS-aanval op het Management Platform. De storing is verholpen, we blijven de situatie controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Armand0

Manticore
Mooi werk! Heb zojuist de spookstedenzoeker getest (wat een prachtige tool voor hyperborea haha), die werkt uitstekend, maar het zou fijn zijn als de oceaan in de tabel wordt weergegeven in plaats van de coördinaten.

Daarnaast zou het heel mooi zijn als er ook per oceaan (en niet enkel per puntenlevel) tabellen gegenereerd kunnen worden.
 

DeletedUser10470

Gast
Mooi werk! Heb zojuist de spookstedenzoeker getest (wat een prachtige tool voor hyperborea haha), die werkt uitstekend, maar het zou fijn zijn als de oceaan in de tabel wordt weergegeven in plaats van de coördinaten.

Daarnaast zou het heel mooi zijn als er ook per oceaan (en niet enkel per puntenlevel) tabellen gegenereerd kunnen worden.
Das een goeie inderdaad! Moet ik even kijken of ik op basis van de coördinaten een oceaannummer kan laten bepalen/berekenen (aangezien Grepolis deze vanuit hun kant niet teruggeeft). Een optie om een oceaan in te kunnen vullen en daarbinnen te kunnen zoeken staat ook genoteerd!
 

DeletedUser10470

Gast
Modscripts 2.0
Een revolutionaire update bij Modscripts! Daarom zijn wij van versie 1.5.1 naar versie 2.0.0 gegaan!
Belangrijk om te weten: Deze update heeft enkel effect binnen de Nederlandse taalversie van Modscripts en zal niet werken binnen andere taalversies.

Nieuw: Optiemenu linksonder in Grepolis
3b8e6b45c7626192bf16c0f533bd1da5.jpg

Klik linksonder in het scherm op het tandwiel om de Modscripts te openen binnen grepolis. Je ziet vervolgens dit scherm:
e16ae91ba87548e6293df07ca78efa7c.png

Hier zie je 4 nieuwe mogelijkheden om Grepolis nóg makkelijker te maken! Een aantal van deze mogelijkheden waren al mogelijk, maar op een omslachtige manier. Nu kan je dit in één overzicht binnen Grepolis bekijken en beheren.

Nieuw: Notificatiebalk instellen
Normaal moest je de notificatiebalk aanpassen in het Tampermonkey scherm. Dat is nu niet meer nodig. Wanneer je klikt op Notificatiebalk instellen zie je een voorbeeld van de notificatiebalk en kan je die direct aanpassen. Het voorbeeld veranderd automatisch mee waardoor je gelijk kan zien of de balk op de juiste positie voor jou staat. Vergeet de pagina niet te herladen na het opslaan ;)

Nieuw: Modscripts spookstedenzoeker
Deze was al bekend van de website, echter is deze nu ook in het spel te gebruiken! Kies je minimaal aantal punten en het systeem geeft je de spooksteden van het gekozen minimale aantal punten. Wil je de tekst kopiëren? Geen probleem, met 1 druk op de knop staat de tekst in je kladblok.
Het systeem zorgt ervoor dat het in één forumbericht past, zodat je zelf niet nog hoeft te klooien met tabelletjes.

Nieuw: Modscripts Lege stichtplaats zoeken
Een stichtplaats zoeken vanuit de Modscripts website? Niet meer nodig. In het spel kan je eenvoudig je criteria invullen en je krijgt direct de 10 stichtplaatsen die het dichtste bij je in de buurt zijn. Ook handig om op het Forum of in je Notitieblok te plaatsen met de kopieer functie.

Modscripts instellingen
Omdat onze server geen honderden aanvragen per seconde aankan hebben wij reële waarden gekozen binnen een limiet om gegevens op te vragen. Normaal gezien is dit voldoende om van alle tools gebruik te kunnen maken. Mochten wij merken dat het limiet te hoog staat, kunnen wij deze zo bij iedereen omlaag stellen. Voor nu staat deze op 30 seconden om Spooksteden te zoeken en 60 seconden om lege stichtplaatsen te zoeken.

Handig om te weten: Zie je geen instellingen tandwieltje links onder? Controleer dan of in de link een spelersID staat (&s=getalletjes). Anders zal het script niet functioneren.
Handig om te weten 2: De eerste keer moet je de pagina even herladen omdat er dan een gebruikersaccount voor je wordt aangemaakt binnen Modscripts (automatisch). Hierdoor kunnen wij ongewenste systemen en bots weren.

Vragen? Stel ze gerust!

Met vriendelijke groeten,
Het Modscripts Team
 

DeletedUser10470

Gast
Ik zoek iemand die feedback kan geven op een nieuwe Modscripts functie. Mocht je dat willen, contacteer mij even :)
 

DeletedUser10470

Gast
Vandaag zijn er 2 nieuwe functies live gegaan:

Modscripts Maps - Hiermee kan je afbeeldingen maken van een eiland en daarop de kleuren per alliantie of speler bepalen
Modscripts Today - Statistieken van de huidige dag met de aanvalspunten, verdedigingspunten, punten, verloren en overgenomen steden. Deze worden direct opgehaald vanuit Grepolis, er is dus geen vertraging buiten de standaard vertraging van Grepolis.
d620c32e7e6169f590dbbfbc2211746e.png
a0889656276188f01af734819a916a87ef7ad517.3e439a089db77c3e98c0046ff0d65560.png

Laat gerust je feedback en eventuele bugs achter :)
 

DeletedUser27069

Gast
Bug: Als ik mijn notificatiebalk zijkanten wil laten hebben dan moet ik dat aankruisen en vervolgens mijn pagina refreshen en toch heb ik dan dan zijkanten niet.
 

DeletedUser23442

Gast
De kolommen bij modscipts today moeten nog iets breder zodat ze ook lange spelersnamen aankunnen zonder dat je horizontaal moet scrollen
 

DeletedUser10470

Gast
Bug: Als ik mijn notificatiebalk zijkanten wil laten hebben dan moet ik dat aankruisen en vervolgens mijn pagina refreshen en toch heb ik dan dan zijkanten niet.
Hmm, ik heb het getest, ik zie de zijkanten wel. Ik denk dat het ligt aan je useraccount. Zodra er geen cookie bestaat met een Modscripts Account, maakt het systeem die voor je aan. Mogelijk wordt die niet goed doorverbonden met het spel. Hier kom ik later op terug :)

De kolommen bij modscipts today moeten nog iets breder zodat ze ook lange spelersnamen aankunnen zonder dat je horizontaal moet scrollen
Zou nu gefixt moeten zijn :)

Nog een paar aanpassingen:
- Je kunt nu een oceaan invullen bij het zoeken naar spooksteden (om alleen de spooksteden uit de opgegeven oceaan te krijgen)
- In het spel kan je via het tandwiel (Modscripts Script) ook zoeken op een oceaan
- Timeout bij het zoeken (30 seconden) is verwijderd
- Verplicht account bij het zoeken is verwijderd

Deze aanpassingen zouden ervoor moeten zorgen dat je specifieker en sneller kan zoeken (zonder foutmelding) naar spooksteden :)
 

DeletedUser10470

Gast
Het verzoek van @Than24 is doorgevoerd:
Puntenaantal bij moment van alliantie joinen/verlaten
Je kunt bij de huidige statistieken niet zien of een speler die die alliantie heeft verlaten niet zonder door te klikken kijken of de speler op het moment van verlaten weten of de speler in kwestie steden had. Met dit plan kun je in 1 oogopslag zien of de speler veel van zijn steden verloren is (laag aantal punten) of gewoon een actief lid die misschien ontevreden was/is
 

DeletedUser10470

Gast
Er was vraag naar een pagina waarop je je cultuurlevel en cultuurpunten kan berekenen die iets verder gaat dan de 50 steden op de Wiki.

Er is een lijst tot en met 200 steden (mocht dat te kort zijn, bewijs het!) en je kan zelf een getal invullen en deze omzetten naar slotjes (cultuurlevel) of cultuurpunten.

Check it out :)
 

DeletedUser20232

Gast
Er was vraag naar een pagina waarop je je cultuurlevel en cultuurpunten kan berekenen die iets verder gaat dan de 50 steden op de Wiki.

Er is een lijst tot en met 200 steden (mocht dat te kort zijn, bewijs het!) en je kan zelf een getal invullen en deze omzetten naar slotjes (cultuurlevel) of cultuurpunten.

Check it out :)
Wel wat verwarrend, je spreekt van berekenen maar er valt niets te berekenen, het systeem haalt gewoon gegevens op van de database die eronder staat. Dus ik kan ook gewoon simpel daar kijken hoeveel cp ik nodig heb voor een bepaald level. Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:

Stel ik heb 30000 gp, dat kan je gemakkelijk zelf berekenen omdat je voor 300 gp, 1 cp krijgt. In het voorbeeld van 30 000 gp zou ik dus 100 cp daar uit krijgen. Dan zou het heel interessant zijn hoeveel levels ik kan stijgen met de daarbij horende slotjes die ik krijg met die 100 cp. Dus stel ik ben CL 2 met die 100 cp kan ik tot CL 9 en op CL 9 krijg je zoveel vrije slotjes over, naargelang hoeveel steden je al hebt. Zo'n berekening lijkt mij véél interessanter het is ook iets waarvan ik niet meteen tijd wil in spenderen om constant te zitten berekenen hoeveel CL's ik nu kan stijgen. Daar komt dan jou 'tool' voor in de plaats.

Daarbij 'aantal slotjes' is zo vaag omschreven. Schrijf je dan niet beter 'Cultuur level' of 'aantal steden'? Het woord slotjes staat ook nergens geschreven in het ingame venster van Agora / cultuur. Dan ook ik zie bv in mijn scherm ingame, dat ik 180/198 dan weet ik ook dat ik nu nog CL 12 ben want het staat er boven, en weet ik ook al hoeveel ik nodig heb voor het volgende cultuur level nl. 198. Als laatste die pijltjes, ik ben nu ook niet van de oude garde ofzo om zelf niet te kunnen uitvissen hoe je systeem werkte. Ik verwachte eerder dat als ik het aantal slotjes had ingevuld en op enter duwde dat het resultaat eronder stond. Misschien dat dit ook nog een mogelijkheid is om dit erin te verwerken.

Hopelijk begrijp je nu waarom ik (en mss nog anderen) bijna niets zijn met je 'nieuwe' tooltje. Dit komt misschien over als harde kritiek maar het is beter om uit te leggen en te beseffen dat ik + anderen dit misschien zelden zullen gebruiken. Wat dan leuk is dat je deftige input krijgt hoe je het dan wel zou kunnen verbeteren of hoe anderen het wel zien.

Nog veel succes!
 

DeletedUser10470

Gast
Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:

Stel ik heb 30000 gp, dat kan je gemakkelijk zelf berekenen omdat je voor 300 gp, 1 cp krijgt. In het voorbeeld van 30 000 gp zou ik dus 100 cp daar uit krijgen. Dan zou het heel interessant zijn hoeveel levels ik kan stijgen met de daarbij horende slotjes die ik krijg met die 100 cp. Dus stel ik ben CL 2 met die 100 cp kan ik tot CL 9 en op CL 9 krijg je zoveel vrije slotjes over, naargelang hoeveel steden je al hebt. Zo'n berekening lijkt mij véél interessanter het is ook iets waarvan ik niet meteen tijd wil in spenderen om constant te zitten berekenen hoeveel CL's ik nu kan stijgen. Daar komt dan jou 'tool' voor in de plaats.

Daarbij 'aantal slotjes' is zo vaag omschreven. Schrijf je dan niet beter 'Cultuur level' of 'aantal steden'? Het woord slotjes staat ook nergens geschreven in het ingame venster van Agora / cultuur. Dan ook ik zie bv in mijn scherm ingame, dat ik 180/198 dan weet ik ook dat ik nu nog CL 12 ben want het staat er boven, en weet ik ook al hoeveel ik nodig heb voor het volgende cultuur level nl. 198. Als laatste die pijltjes, ik ben nu ook niet van de oude garde ofzo om zelf niet te kunnen uitvissen hoe je systeem werkte. Ik verwachte eerder dat als ik het aantal slotjes had ingevuld en op enter duwde dat het resultaat eronder stond. Misschien dat dit ook nog een mogelijkheid is om dit erin te verwerken.

Hopelijk begrijp je nu waarom ik (en mss nog anderen) bijna niets zijn met je 'nieuwe' tooltje. Dit komt misschien over als harde kritiek maar het is beter om uit te leggen en te beseffen dat ik + anderen dit misschien zelden zullen gebruiken. Wat dan leuk is dat je deftige input krijgt hoe je het dan wel zou kunnen verbeteren of hoe anderen het wel zien.

Nog veel succes!

Allereerst bedankt voor je feedback ;)
Wel wat verwarrend, je spreekt van berekenen maar er valt niets te berekenen, het systeem haalt gewoon gegevens op van de database die eronder staat. Dus ik kan ook gewoon simpel daar kijken hoeveel cp ik nodig heb voor een bepaald level.
Er zit zeker een berekening in, de gegevens komen niet uit de database. Een berekening is veel handiger: Met de database ben je namelijk gebonden aan een maximaal aantal rijen die je invoert, met een berekening kan je, ongeacht hoe groot het getal is wat ingevuld wordt, altijd een "antwoord geven".
Code:
function calcSlotjes(){
    var CP = $("#aantalCP").val();
    $("#aantalSlotjes").val(((9+Math.sqrt(3*(3+8*CP)))/6).toFixed(2));
}
                   
function calcCP(){
    var Slotjes = $("#aantalSlotjes").val();
    $("#aantalCP").val((1.5 * (Slotjes-2) * (Slotjes -1)).toFixed(2));
}
Dezelfde code zit in de tabel verwerkt (maar dan in PHP).

Daarnaast is het ook niet interessant, wat ik liever zou zien is en in mijn ogen veel beter zou zijn:

Stel ik heb 30000 gp, dat kan je gemakkelijk zelf berekenen omdat je voor 300 gp, 1 cp krijgt. In het voorbeeld van 30 000 gp zou ik dus 100 cp daar uit krijgen. Dan zou het heel interessant zijn hoeveel levels ik kan stijgen met de daarbij horende slotjes die ik krijg met die 100 cp. Dus stel ik ben CL 2 met die 100 cp kan ik tot CL 9 en op CL 9 krijg je zoveel vrije slotjes over, naargelang hoeveel steden je al hebt. Zo'n berekening lijkt mij véél interessanter het is ook iets waarvan ik niet meteen tijd wil in spenderen om constant te zitten berekenen hoeveel CL's ik nu kan stijgen. Daar komt dan jou 'tool' voor in de plaats.
Dit klinkt als een goed idee! Je vult dan dus je huidige cultuurlevel en CP in en vervolgens geeft het systeem terug welk cultuurlevel je dan hebt en hoeveel steden je er dus bij kan?

Daarbij 'aantal slotjes' is zo vaag omschreven. Schrijf je dan niet beter 'Cultuur level' of 'aantal steden'? Het woord slotjes staat ook nergens geschreven in het ingame venster van Agora / cultuur. Dan ook ik zie bv in mijn scherm ingame, dat ik 180/198 dan weet ik ook dat ik nu nog CL 12 ben want het staat er boven, en weet ik ook al hoeveel ik nodig heb voor het volgende cultuur level nl. 198.
Klopt inderdaad. Oorspronkelijk was de tool gemaakt omdat iemand binnen mijn alliantie erom vroeg en daar noemen wij het altijd "slotjes". Meer spreektaal dus. Kan inderdaad verwarring veroorzaken en is direct aangepast naar "Cultuurlevel".

Hopelijk begrijp je nu waarom ik (en mss nog anderen) bijna niets zijn met je 'nieuwe' tooltje. Dit komt misschien over als harde kritiek maar het is beter om uit te leggen en te beseffen dat ik + anderen dit misschien zelden zullen gebruiken. Wat dan leuk is dat je deftige input krijgt hoe je het dan wel zou kunnen verbeteren of hoe anderen het wel zien.
Kritiek is altijd goed, ik bouw namelijk op basis van wat anderen willen :) In dit geval was dat op verzoek van iemand in mijn alliantie en heb ik daarna besloten het openbaar te maken.

Ik ga je punten zeker doorvoeren en laat het weten zodra het klaar is!

Nogmaals dank voor je feedback
smiley_emoticons_smilenew.gif
 
Bovenaan