• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Script Modscripts

DeletedUser20232

Gast
Allereerst bedankt voor je feedback ;)

Er zit zeker een berekening in, de gegevens komen niet uit de database. Een berekening is veel handiger: Met de database ben je namelijk gebonden aan een maximaal aantal rijen die je invoert, met een berekening kan je, ongeacht hoe groot het getal is wat ingevuld wordt, altijd een "antwoord geven".
Code:
function calcSlotjes(){
    var CP = $("#aantalCP").val();
    $("#aantalSlotjes").val(((9+Math.sqrt(3*(3+8*CP)))/6).toFixed(2));
}
                
function calcCP(){
    var Slotjes = $("#aantalSlotjes").val();
    $("#aantalCP").val((1.5 * (Slotjes-2) * (Slotjes -1)).toFixed(2));
}
Dezelfde code zit in de tabel verwerkt (maar dan in PHP).
Ik bedoel maar gewoon dat iedereen het gewoon uit die tabel kan aflezen en dat er eigenlijk niets ingevoerd moet worden aangezien het dubbel werk is en je het dus kan aflezen.

Dit klinkt als een goed idee! Je vult dan dus je huidige cultuurlevel en CP in en vervolgens geeft het systeem terug welk cultuurlevel je dan hebt en hoeveel steden je er dus bij kan?
Ja daar komt het ongeveer op neer, maar dus ook in begrepen met hoeveel gevechtspunten heeft iemand. Vandaar uit bereken je hoeveel cultuurpunten je uit die gevechtspunten krijgt. Met het aantal cultuurpunten kan je berekenen hoeveel CL's je kan stijgen. En daaruit kan je dan nog eens berekenen hoeveel vrije steden of zoals jij zegt 'slotjes' je erbij krijgt.

Gevechtspunten <-> cultuurpunten <-> cultuurlevels

Stel ik heb:
CL 2
waarvan al 2/3 CP
Ik heb nog 1 CP nodig voor CL 3
maar ik heb 2100 GP (=7 CP)

Dan voer je, je gevechtspunten in. Dan je CL hier is dat 2. Daarna het aantal CP die je al verzameld hebt in dit geval 2 CP en dan (evt nog hoeveel steden je zelf hebt).
En dan zou je simpel op een knop klikken die alles voor je berekend.
Het resultaat kan dan weergeven hoeveel levels je kan stijgen en hoeveel steden (extra slotjes) je erbij krijgt.

+ evt kan je dit ook omkeren stel ik heb CL 2 en ik wil graag 10 steden, maar ik heb nog geen gevechtspunten verkregen en ik wil op voorhand een simulatie hoeveel gevechtspunten mij dat gaat kosten. Dan kan je ook berekenen hoeveel gevechtspunten je moet hebben om 10 vrije plaatsen te creëren.
In hoeverre dit mogelijk is en hoever je hierin kan gaan, dat laat ik aan jou over :)

-
Extra vraagje, in hoeverre kan je terug gaan qua punten van een alliantie of speler? Nu staat er een grafiek ('puntenvordering') die kan terug gaan tot 14 dagen?
 

DeletedUser10470

Gast
Het heeft even geduurd, maar een deel heb ik geïmplementeerd op een testbestand. Je kan deze hier vinden.

Je kan door je GP, CP en CL in te vullen berekenen hoeveel nieuwe steden (en het totale aantal steden) je erbij kan nemen.

Is dit je bedoeling @-SkyLine- ? Dan ga ik ook het omgekeerde gedeelte erin bouwen (CL + CP (en GP?) naar benodigde GP voor X steden)

Betreft het extra vraagje: Voor de nieuwe werelden sla ik de data onbeperkt op (dus vanaf het begin van de wereld). Voor de oude werelden:
- Is de wereld na 22 juni 2016 begonnen? Dan staat alle data daarvan opgeslagen
- Is de wereld voor 22 juni 2016 begonnen? Dan bestaat de data vanaf 22 juni 2016

Zie ik hier een verzoekje om ook verder terug te gaan in de geschiedenis? :D
 

DeletedUser10470

Gast
Toevoegingen aan het script:
- Je krijgt 1 minuut voordat je een aanval uit de aanvalsplanner moet verzenden een geluid te horen dat je over 1 minuut een aanval moet versturen. Voorwaarden: Grepolis moet open staan in de browser (tabblad moet niet in de "slaapmodus" staan zodat die niet update) en de meldingen rechtsonder mogen niet vol zijn.
- Je krijgt een geluid bij een inkomende aanval die je vertelt hoeveel aanvallen er onderweg zijn (tot maximaal 10 aanvallen, daarna is het "meer dan 10").
- Je krijgt een geluid bij een nieuw bericht en die vertelt je hoeveel nieuwe berichten je hebt (tot maximaal 5 nieuwe berichten, daarna is het "meer dan 5").

Vragen, opmerkingen: Laat ze weten!
 

DeletedUser23442

Gast
Toevoegingen aan het script:
- Je krijgt 1 minuut voordat je een aanval uit de aanvalsplanner moet verzenden een geluid te horen dat je over 1 minuut een aanval moet versturen. Voorwaarden: Grepolis moet open staan in de browser (tabblad moet niet in de "slaapmodus" staan zodat die niet update) en de meldingen rechtsonder mogen niet vol zijn.
- Je krijgt een geluid bij een inkomende aanval die je vertelt hoeveel aanvallen er onderweg zijn (tot maximaal 10 aanvallen, daarna is het "meer dan 10").
- Je krijgt een geluid bij een nieuw bericht en die vertelt je hoeveel nieuwe berichten je hebt (tot maximaal 5 nieuwe berichten, daarna is het "meer dan 5").

Vragen, opmerkingen: Laat ze weten!
Heb je die geluiden zelf ingesproken?
 

DeletedUser10470

Gast
425fd45adf9650ac27d940f24103544f.png


Je kan het geluid nu ook uitschakelen, indien je dat wenst.
 

DeletedUser10470

Gast
90e631f0f4a99e51277d504fa0182440.png

Het is nu mogelijk om vanuit een eilandoverzicht relatief eenvoudig een eilandafbeelding te maken.

Komende week zal ik ook verder werken aan openstaande verzoeken.
 

DeletedUser10470

Gast
Op verzoek van @Dorremans : Zodra je een aanval of ondersteuning stuurt zal het overzicht met inkomende en uitgaande troepen uitklappen
977ed9a09535d0186323c2986e6c0fc5.png


Op verzoek van @Artifex : De spelersnaam staat er nu bij wanneer je een lijst van de steden van een speler maakt.

Verder is er een changelog op de website met een overzicht van wijzigingen.
 

DeletedUser10470

Gast
Het is nu mogelijk om spelers en allianties met elkaar te vergelijken.

Voeg eerst de spelers of allianties toe aan de vergelijker via het overzicht:
69fd0694b0eda5eb0846dd0818c285c4.png


Daarna kan je rechts van de pagina op "Vergelijken" klikken en wordt je doorgestuurd naar de pagina van de wereld. Kies vervolgens voor Spelers of Allianties (indien je beide hebt aangevinkt, anders wordt je direct doorgestuurd naar de desbetreffende optie) en je ziet een overzicht van alle informatie van de spelers:
231b20e09a745efd7ec7553151273905.png

ca00cf8d05e1a6c99dbff815f383a8b1.png


De kleuren van de spelers en allianties kan je aanpassen via het groene wijzigingsicoontje, rechts van de naam.

Vragen of verzoeken? Geef ze door!
 

DeletedUser10470

Gast
Voor de mensen die Dio-Tools hebben: Helaas zit er een foutje in hun script waardoor het troepenoverzicht links komt te staan. Omdat Dio Unmaintainable is (wordt niet meer bijgewerkt), heb ik binnen Modscripts een fix geschreven. Wanneer je Modscripts installeert en je cache leegt, hoort dat probleem te zijn verholpen.
 

DeletedUser10470

Gast
Toevoeging aan de fix: Wanneer je switchte tussen het eiland- en stadoverzicht kwam het probleem weer terug. Ctrl F5 voor de fix :)
 

DeletedUser28779

Gast
Ik heb zelf een fix in de code van DIO gezet... Diony op de hoogte gebracht. Geen probleem mag ik hopen (zolang ik het niet distributeer?)
 

DeletedUser10470

Gast
Dat is aan Diony, maar ik denk niet dat dat een probleem is omdat hij het script zelf niet meer bijhoudt. Je mag ook best de code distributeren, het is en blijft jouw geschreven code. Alleen dan wel los van Diotools, dus als extra script oid.
 

DeletedUser13371

Gast
hier moet ik zijn... echt fijn die eiland afbeelding maken!! dat deed ik met screenshot/paint/upload.. dit is echt heel fijn jeej
smiley_emoticons_kleeblatt2.gif
 
Bovenaan