• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Afgekeurd Mogelijk maken gunst bij jezelf te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals de titel zegt stel ik voor om het mogelijk te maken om bij jezelf gunst te pakken, je valt een stad aan met mythische eenheden en neemt dan alleen gunst mee, dit elimineert de benodigheid van een tweede partij bij het ruilen van gunst.

Ik vind het een beetje slordig, mag ik dat zeggen? Neem een voorbeeld aan @-xxx- . Die maakt zijn topics keurig met alle voor- en nadelen opgesomd en hier en daar ook een fotootje in elkaar geflanst van het idee.

Ik ben in ieder geval al tegen. Ik snap het idee, maar op deze manier kunnen spelers die al nooit aanvallen zichzelf nog beter verbergen. Daarbij zou vredestijd dan ook moeten worden uitgeschakeld (om bij jezelf gunst te kunnen farmen) en daar ben ik al helemaal geen voorstander van.

"Ik ben in ieder geval al tegen. Ik snap het idee, maar op deze manier kunnen spelers die al nooit aanvallen zichzelf nog beter verbergen"
?
Als je met zijn 2e farmt (wat je nu moet doen daarvoor) dan dan ziet toch niemand je dus wat je zegt is totaal irrelevant.

"Dan zou je dus de vredestijd moeten uitschakelen bij het aanvallen van jezelf. Dan kan je tegelijkertijd ook GS bij jezelf ophalen."
Dat zou mogelijk zijn, maakt mij opzich niet al te veel uit. De GS kan je toch doorschuiven zonder dit.

"Lijkt mij wat te gemakkelijk op die manier, tegen"

Zie ook niet in hoe het gemakkelijker word er van, is alleen wat zodat mensen die solo spelen dat ook kunnen doen.

Tegen, alleen het idee al dat je dan helemaal niemand meer hoeft "aan te vallen".

Waarom speel je Grepolis dan überhaupt?
Om te bouwen en verder je aan alles in het spel te onttrekken?
Nergens moeite voor te hoeven doen?

En wat God Lion zeer terecht ook aangeeft. Maak een fatsoenlijk idee aan volgens het gevraagde format.

Marcus Aurelius

Winnaar GOTR wedstrijd 2014
Dit had alle balans weg uit het gunstinkomen. Als je in twee tempels dezelfde god gaat aanbidden heb je ook niet een 2x productie wat je in dit geval wel zou hebben als je je eigen gunst kan roven.. Creatief bedacht maar ik denk dat dit het spel minder uitdagend maakt.

Gaat mij er meer om dat ik de al van andere spelers gefarmde gunst kan omzetten.

Je kan dit sowieso nu al doen als je even regelt dat iemand jou gunst pakt en jij het dan overpakt.

Gaat mij er meer om dat ik de al van andere spelers gefarmde gunst kan omzetten.

Je kan dit sowieso nu al doen als je even regelt dat iemand jou gunst pakt en jij het dan overpakt.
Als je een stad maakt met godsgezanten dan kan je steeds wisselen van de god in de stad. De gezanten blijven namelijk en zo kun je voor welke god je maar gunsten nodig hebt op maat farmen.

Beetje moeite voor doen, heb je ook wat.

Als je een stad maakt met godsgezanten dan kan je steeds wisselen van de god in de stad. De gezanten blijven namelijk en zo kun je voor welke god je maar gunsten nodig hebt op maat farmen.

Dat dus.

Het uitschakelen van de vredestijd heeft nogal grote consequenties voor het spel. Zo kan je ook GP bij jezelf gaan halen (wat Inno dan wel weer kan en zal uitschakelen, maar dat maakt het weer complexer).

Ik neig toch ook naar tegen, hoewel je idee me wel serieus aan het denken heeft gezet

Ja dat weet ik ook maar verandert nogsteeds niet dat mensen die wel maatje hebben om mee te wisselen sneller de steden vol krijgen.

@-xxx-
Als je je eigen troepen sloopt krijg je nu al 0 gp.

Probeer even na te denken. Als je zo gemiddeld 100 gunst produceert per uur per god, en je begint met 2500. Dan kun je na 2 dagen al een volle grifstad (+-100 griffen) gebouwd hebben lol. Op die manier kun je evengoed weer die broken event rewards terug invoeren.

En dat is puur je eigen gunst he, dan kun je daar bovenop nog eens anderen gaan farmen, lekker binnen de maand 15-20 vliegersteden opgebouwd met weinig tot geen moeite. Veel te gemakkelijk zo.

Laatst bewerkt:
"Ik ben in ieder geval al tegen. Ik snap het idee, maar op deze manier kunnen spelers die al nooit aanvallen zichzelf nog beter verbergen"
?
Als je met zijn 2e farmt (wat je nu moet doen daarvoor) dan dan ziet toch niemand je dus wat je zegt is totaal irrelevant.

"Dan zou je dus de vredestijd moeten uitschakelen bij het aanvallen van jezelf. Dan kan je tegelijkertijd ook GS bij jezelf ophalen."
Dat zou mogelijk zijn, maakt mij opzich niet al te veel uit. De GS kan je toch doorschuiven zonder dit.

"Lijkt mij wat te gemakkelijk op die manier, tegen"

Zie ook niet in hoe het gemakkelijker word er van, is alleen wat zodat mensen die solo spelen dat ook kunnen doen.
Ik vind je ietwat geërgerde reactie een beetje dom, het heeft namelijk niets te maken met wat ik zeg. Een tip voor je : beter lezen en stop wat meer moeite in je post volgende keer.

We kunnen met zijn allen van alles bedenken maar als dit de manier is waarop Grepolis blijkbaar "gespeeld" wordt snap ik dat het spel steeds verder afglijd.

Je valt spelers aan, veegt de stad leeg en stuur daarna je mythisch om gunsten te farmen als ze al niet bij de clear zaten.
Beetje gunsten ruilen met anderen, gunsten van jezelf willen kunnen farmen.

Je speelt een war-game, doe dan ook iets ingame.

zebia

Winnaar Bingo 2018
Bij je eigen gunst jatten? Wat is het nut van een tegenstander dan die jouw gunsten wil jatten?
En hier ben ik dus tegen.

Dorremans

Mentor
Tegen, waarom zou je bij jezelf gunst willen jatten. Dan kan je beter sim-city of zoiets dergelijks gaan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.