• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Moraal bij belegering

DeletedUser27456

Gast
Beste forumgebruikers

Stel dat een speler met een laag puntenaantal (2k) wordt belegerd door iemand met een hoog puntenaantal (100K), wanneer je deze speler dan aanvalt, val je dan aan met moraal ten opzichte van de 2k speler of de 100K speler? Hoe zit het bij kolo's in je eigen alliantie? Wanneer een 100K speler een 2K speler verovert lijkt het mij unfair dat je dan slecht moraal zou hebben wanneer je deze speler probeert te helpen.

Ik dacht altijd dat je dan moraal had t.o.v. de 100K speler, maar ik hoor van andere spelers dat dit niet zo is, nog andere spelers weten het ook niet. Bovendien is dit nergens te vinden op de wiki.

Iemand die hier met 100% zekerheid op kan antwoorden? Alvast bedankt!

Mvg
Cas
 

DeletedUser9170

Gast
Als ik het me juist herinner gaat het zo:

Bij belegering zal een belegerde stad het moraal nemen van de persoon die de belegering uitvoert. Maw, als een speler van 100K een stad van een speler van 2K aanvalt, zal de stad het moraal hebben van de 2K speler, totdat de kolo ligt en de stad belegerd word door de 100K speler. In dat geval word het moraal nu berekend aan de hand van de 100K speler.

Dit houd dus ook in dat, als de 2K speler een stad belegerd van een 100K speler, deze stad nu het moraal krijgt van de 2K speler.

Bovenstaande geldt ook wanneer het gaat over een alliantiegenoot.
 

DeletedUser27456

Gast
Bedankt voor het antwoord.

Dit is inderdaad wat ik verwacht had. We hebben het ondertussen ook getest, blijkt dat ik dus toch juist zat.
 
Bovenaan