• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Moraal veranderingen

Ik zal altijd tegen moraal blijven, maar om het wat minder erg te maken (naar mijn mening) heb ik enkele voorstellen.

1) Verwerk startersdatum in het moraal
Ik heb dit me al meerdere keren afgevraagd en snap nog steeds niet dat dit niet in moraal verwerkt is. Het doel is om zo snel mogelijk "groot" te worden, toch? Dus stel je hebt de volgende situatie, beide spelers begonnen op dezelfde dag maar de 1e heeft na 1 maand 40k en de andere heeft na 1 maand 150k bereikt, waarom krijgt de 150k speler dan nadelen tov. de 40k speler? Volgens mij zou actief spelen niet gestraft moeten worden... Ja ik snap dat er dan wel grote goudspelers zijn, maar laat dit dan pas effect hebben enkele weken later, dan heeft goud niet meer zo'n groot effect.

Mijn idee is dan ook dat dit in moraal verwerkt wordt (vakantiedagen niet inbegrepen) of dat moraal op 1 of andere manier gewoon stop gezet wordt na bijvoorbeeld enkele weken of 1 maand na je startersdatum (moraal van anderen op jou, niet omgekeerd) maar dat laatste zie ik zowieso al niet gebeuren...

2) Verwijder moraal op inactieve spelers
Wat ik ook al heb gemerkt, iets vrij irritant zelfs, is dat je nog altijd zeer slecht moraal hebt op kleine spelers die al dagen/wekenlang inactief zijn. Ja dit lijkt misschien op zich geen probleem, maar als je aan het clusteren bent en enkele mensen vinden het leuk die vol te steken waardoor het erg lastig wordt om die stad in bezit te krijgen is dat enorm frustrerend en totaal onnodig...

Daarom denk ik dat het een goed idee zou zijn mocht je op 1 of andere manier ervoor zorgen dat je gewoon 100% moraal hebt op spelers die bv 1 week+ inactief zijn (buiten spelers in VM dan).

Volgens mij is het doel van moraal om late beginners een kans te geven, wel maak het dan ook zo en benadeel de actieve spelers er niet mee! Als de ander bijna op het zelfde moment begonnen is net zoals jij dan zou er van moraal (onderling) geen sprake mogen zijn!

Ik hoop dat iedereen een beetje snapt wat ik bedoel, want ben slecht in het uitleggen van men ideeën.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:

Dorremans

Mentor
Met je eerste punt bedoel je volgens mij te zeggen dat je als verdediger geen voordeel meer kan krijgen uit moraal nadat je X tijd speelt op een wereld? Lijkt mij dan inderdaad een prima plan, lijkt mij niet nodig om actievere speler te straffen door middel van moraal. Dan schiet het concept moraal denk ik ook helemaal voorbij zijn doel.

Punt 2 lijkt mij ook overduidelijk, gek dat ze dat eigenlijk nog niet gedaan hebben.

Jup dat bedoel ik, dat andere spelers geen moraal meer hebben op je na bijvoorbeeld een x aantal dagen (bv 60,90,...) / wereldsnelheid. Ik weet het niet, iets in die aard zou allesinds wel al een enorme verbetering zijn.

Gaat hier ooit iets mee gedaan worden? De laatste dagen/weken krijgt iemand dat ik ken al genoeg pestaanvallen, zo'n 10x per dag... Maar er kan niks teruggedaan worden want die gast zit hier al 2 maanden met een 6k stadje volgelegd door een vriend en logt gewoon in puur om die pestaanvallen te sturen... Dat is nu precies wat ik bedoel, dit is 1 van de vele redenen waarom dit moraalsysteem bijlange niet goed doordacht is...

DeletedUser28430

Gast
Gaat hier ooit iets mee gedaan worden? De laatste dagen/weken krijgt iemand dat ik ken al genoeg pestaanvallen, zo'n 10x per dag... Maar er kan niks teruggedaan worden want die gast zit hier al 2 maanden met een 6k stadje volgelegd door een vriend en logt gewoon in puur om die pestaanvallen te sturen... Dat is nu precies wat ik bedoel, dit is 1 van de vele redenen waarom dit moraalsysteem bijlange niet goed doordacht is...
wear it like a badge of honour @julian210001

Ik ben het helemaal met deze persoon eens. Grootste reden waarom ik telkens stop met het spelen van Grepolis.
Je hebt een inactieve speler in de alliantie en hij heeft nog 1 10k+ stadje, wat voor iedereen interessant is, en andere allianties leggen die dan vol met deff doordat ze weten dat iedereen zijn moraal er slecht op is.

Werelden zonder moraal lijken mij nog altijd het leukst, maar de laatst geopende wereld zonder moraal valt dan weer in december... Perfecte maand voor de studenten, niet dus. Ze zouden beter geen moraalwerelden verdelen over het hele jaar en niet de laatste maand van het jaar pakken ( Kerstmis, Nieuwjaar... ).

Ik ben het helemaal met deze persoon eens. Grootste reden waarom ik telkens stop met het spelen van Grepolis.
Je hebt een inactieve speler in de alliantie en hij heeft nog 1 10k+ stadje, wat voor iedereen interessant is, en andere allianties leggen die dan vol met deff doordat ze weten dat iedereen zijn moraal er slecht op is.

Werelden zonder moraal lijken mij nog altijd het leukst, maar de laatst geopende wereld zonder moraal valt dan weer in december... Perfecte maand voor de studenten, niet dus. Ze zouden beter geen moraalwerelden verdelen over het hele jaar en niet de laatste maand van het jaar pakken ( Kerstmis, Nieuwjaar... ).

tja dit is een uitzondering he.. En dat ie in december valt is puur toeval (neem ik aan dan).
En dat moraal ruk is dat weet iedereen. En de oplossingen hier boven vind ik zeker een goed idee en dat Inno nooit luistert dat weer ook iedereen. (Bijna nooit.)

Het liefst zie ik gewoonweg nooit meer moraal, maar het is en blijft nog altijd innogames dus het enige wat je kunt doen is proberen om de nadelen van moraal zoveel mogelijk te beperken om nog het beste ervan te kunnen maken. Moraal gaat nooit meer helemaal weg, en telkens een halfjaar tot een jaar wachten op een deftige wereld zonder moraal doe ik liever ook niet.