• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Guides Moraalbreker opbouw tutorial (Stef De Killer)

DeletedUser

Gast
Inleiding
hey iedereen

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik al een hele tijd gestopt met grepolis.
Eergisteren wou ik weer even die nostalgie oppikken en botste toen op mijn tutorial topic. Aangezien deze niet de meest recente is heb ik dan ook besloten om een ander topicje te maken m.b.t. moraal. Aangezien er veel moraalwerelden zijn leek het me wel handig om en tutorial te maken over de opbouw als moraalbreker. let er echter wel op dat dit geheel mijn visie is en dat deze tekst verouderd kan zijn doordat ik deze een hele tijd terug pas maakte. Ik hoop dat jullie er toch nog iets aan zullen hebben.

Voordat ik begin met de troepen en dorpen opbouw wil ik even uitleggen wat een moraalbreker nu net is, zodat iedereen begrijpt wat een moraalbreker (=mb) is en doet. (Als je al weet wat een mb is kan je dit stukje overslaan en meteen naar de inhoudstabel gaan).

Welke plichten heeft een moraalbreker:
* Targets van zijn opdrachtgever clearen. Dit houdt in dat een grotere speler vraagt om iemand te clearen en dat hij dit dan ook doet zodat de grotere speler geen onnodige verliezen lijdt.
* Zijn puntentotaal laag houden. Dit zodat je moraal hoog genoeg blijft zodat je zelf ook geen manschappen verliest door het lage moraal.
* Full offensief zijn omdat je toch os kan verwachten van je opdrachtgever.


Welke rechten heeft een moraalbreker:
* Bescherming krijgen van zijn opdrachtgever ten alle tijden.
* Grondstoffen krijgen van zijn opdrachtgever om zijn verloren troepen weer mee op te bouwen.
* Na x aantal aanvallen de mogelijkheid krijgen om even rust te krijgen om zijn steden en troepen weer wat op orde te krijgen. En af en toe een dorpje mee te pikken. Doordat je veel aanvalt zal je veel gevechtspunten (GP) krijgen waardoor je meerdere dorpjes kan overnemen. Naarmate de wereld groeit mag je imo af en toe een dorpje meepikken zodat je niet te klein blijft maar wel klein genoeg voor een goed moraal te hebben.

Voordelen van een mb:
* De grote speler heeft minder troepenverlies, dus hij kan zijn troepen gebruiken om grotere targets mee lastig te vallen.
* De mb krijgt gratis gevechtspunten waardoor hij na enige tijd kan besluiten om te stoppen met mb te zijn en zelf stevig te groeien.

Nadelen van een mb:
* De communicatie kan soms wat stroef verlopen.
* De mb kan makkelijk weggeveegd worden doordat hij enkel offensieve troepen bouwt. (Dit kan verholpen worden door er permanente os te zetten die de opdrachtgever kan missen. Enkele bir en landdef troepjes in de moraalbreker zijn dorpen zetten. Als je als opdracht gever bv 10 bir dorpen hebt vanuit elk bir dorp 20 bir sturen, dan heeft hij al gouw 200 bir.)

Zo nu jullie wat meer weten wat nu net een mb is kunnen we over gaan tot de opbouw etc.

1.1 Opbouw gebouwen (landdorp)
1.2 Opbouw gebouwen (schependorp)
2.1 Opbouw troepen (landdorp) (kolo manier of non-kolo manier)
2.2 Opbouw schepen (schependorp)
3.1 Opbouw academie (landdorp) (kolo manier of non-kolo manier)
3.2 Opbouw academie (schependorp)


1.1 Opbouw gebouwen (landdorp)

1.2 Opbouw gebouwen (schependorp)

Senaat: Level 15
Houthakkers: Level 30
Steengroeve: Level 10
Zilvermijn: Level 20
Boerderij: Level 40
Pakhuis: Level 30
Kazerne: Level 5
Stadsmuur: Level 25
Grot: Level 10
Haven: Level 30
Academie: Level 28
Tempel: Level 4
Marktplaats: Level 10
Badhuis: Lvl 1
Toren: Lvl 1
Totaal aantal punten: 7.885


Waarom de gs'en op 30/10/20? zeer simpel. De kosten van vuurschepen in verhouding is veel hout, weinig steen en medium zilver. Doordat je enkel en alleen vuur moet maken heb ik dan ook besloten om de mijnen de benodigde gs'en te laten produceren voor vuurschepen.

Met deze opbouw verlies je een heel aantal punten en krijg je jouw vuurschepen in verhouding. Je krijgt meestal toch gs'en van je opdrachtgever, dus een probleem mag dit zeker niet zijn. Dit is mijn persoonlijke voorkeur, je kan deze ook tot 40 doen maar dan gaan je punten hard de lucht in.




2.1 Opbouw troepen (landdorp)




2.2 Opbouw schepen (schependorp)

283 Vuurschepen
1 Transportschip

1 tb puur om te timen. Als je bijvoorbeeld geen zin hebt om nog 2 extra uren op te blijven om te timen dan kan je hem eerder sturen met 1 tb erbij.


3.1 Opbouw academie (landdorp)



3.2 Opbouw academie (schependorp)

Ontwikkeling
Stadswacht
(Spionage)
Keramiek
(Architectuur)
(Kraan)
Vuurschip
Scheepsbouwer
(Democratie)
(Cryptografie)
Ploeg
Wiskunde
Stormram
Cartografie


Meer info volgt. Ik zal af en toe wanneer er een stukje opstaat het opslaan zodat jullie dat al kunnen lezen, ondertussen blijf ik verder werken.

PS: weet de exacte getallen niet voor de boerderijplaatsen en gebouwen punten en de wiki klopt niet 100%...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan