• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Adviseur Muf-Muf

Muf-Muf

Adviseur
Forumleiding
Muf-Muf - Adviseur
Hey allemaal!

Zoals jullie hierboven kunnen zien ben ik Muf-Muf. Sommigen van jullie zullen mij kennen van andere projecten van InnoGames. Ik ben geen officieel teamlid bij Grepolis NL, maar loop wel achter de schermen rond, vandaar dat ik deze post toch aanmaak. Ik ben bij Grepolis actief in en rond het team vanaf maart 2014 (ongeveer). Momenteel houd ik mij voornamelijk bezig met het beantwoorden van vragen van moderatoren en het geven van advies voor bijvoorbeeld het beantwoorden van tickets.

Hiervoor ben ik al wel hier en daar in aanraking geweest met het Grepolis NL Team en het werk achter de schermen, bijvoorbeeld voor het invullen van taken wanneer er iemand met vakantie was. In een grijs verleden, toen Grepolis NL nog in haar kinderschoenen stond, was ik ook al actief in het team als wikimoderator. Maar, dat is inmiddels dus al bijna 5 jaar geleden... De tijd vliegt, zullen we maar zeggen. In ieder geval, ik zal hier ook braaf mijn lijstje invullen, zodat jullie misschien een beetje een beeld krijgen van wie ik nou eigenlijk ben.

Naam:
Muf-Muf

Mijn beroep:
Community Manager Elvenar Beta

Mijn hobby's/interesses:
Veel, waaronder het modereren en beheren van spellen van InnoGames. Dit is misschien mijn werk, maar ik doe het ook zeker voor mijn eigen plezier. Het contact met mensen vind ik daarin toch wel het leukste aspect van het werk.

Mijn lievelingsmuziek:
Te veel om op te noemen. Niet een specifiek genre - als het leuk klinkt (of als het gewoon heel flauw is) draai ik het wel.

Mijn lievelingsfilms/-series:
Dit is altijd een moeilijke vraag, waar ik dan ook nooit een goed antwoord op kan geven. Ik ben niet iemand van de films, maar voor een leuke serie (bijvoorbeeld de Big Bang Theory of NCIS) ben ik altijd wel in.

Ik hou niet van...
's Ochtends voor 7 uur wakker worden vanwege bouwgeluiden naast mijn woning.

Waar ik voor sta als teamlid:
Wat ik belangrijk vind zijn waarden als eerlijkheid, objectiviteit, vertrouwen en openheid. Als moderator en in mijn werk als Community Manager kom ik daar dagelijks mee in aanraking. Ik vind het belangrijk dat de community weet waar het team mee bezig is en probeer dat dan ook zo veel mogelijk terug te koppelen. Gezien mijn rol bij Grepolis NL is dat niet aan mij om dat hier uitgebreid op het forum te doen (daarvoor is er een geweldig team, immers!), dus vandaar dat jullie hier niet heel veel van mij hebben gezien.

Zo, tot zo ver mijn lijstje. Mochten jullie nog vragen of iets dergelijks hebben, of wil je gewoon een keer gezellig praten? Dat kan allemaal! Laat gerust een reactie achter hier in dit topic en ik zal m'n best doen om er zo snel mogelijk op te reageren.

Wie weet tot snel!

Muf-Muf

Je draait al heel lang mee in de Nederlandse innogames communitie. Hoe denk je dat dit zich afgespiegeld in wat je voor het team kan betekenen?

Muf-Muf

Adviseur
Forumleiding
Oei, ben ik onverhoopt in een sollicitatiegesprek beland? :eek:

Wat ik, denk ik, het meest te bieden heb in dit team is mijn ervaring en een neutrale blik. Maar, om een écht goed antwoord op deze vraag te krijgen, zal iemand anders hem moeten beantwoorden. :)

Rutger101

Gast
-In hoeverre heb je nou echt invloed wat betreft zaken rondom GrepolisNL?

-Je geeft aan dat je advies geeft rondom onder andere het beantwoorden van support-tickets, gaat het dan om specifieke tickets of over meer algemene punten?

Al gaat dit niet over grepolis.

Hoe is het nou om CM te zijn van een Beta, wat doe je in die periode zoal? En blijf je ook CM van de NL versie als het spel gereed is?

Voor welke taken Komen vooral voor in jou werk
Los van het adviseren

En hoe breng je dat in de praktijk

Klein Kindje

Gast
Heb je jezelf vrijwillig Muf-muf genoemd of werd je daartoe gedwongen?

Kr33log

Community Manager
Forumleiding
Hoe voelt het om als enigste de titel adviseur te hebben? :)

Laatst bewerkt:

elienolanaomi

Gast
Als je mag kiezen waar je CM zou mogen zijn van de Innogames welke kies je dan? Of blijf je liever bij Rising Generals?

Muf-Muf

Adviseur
Forumleiding
-In hoeverre heb je nou echt invloed wat betreft zaken rondom GrepolisNL?

-Je geeft aan dat je advies geeft rondom onder andere het beantwoorden van support-tickets, gaat het dan om specifieke tickets of over meer algemene punten?
Mijn invloed in het team bestaat uitsluitend uit een adviserende rol. Ik geef desgevraagd (maar ook ongevraagd) mijn mening en advies in bepaalde zaken, waaronder soms ook specifieke tickets. De moderatoren en het community management zijn echter geenszins verplicht om mijn advies over te nemen.

Hoe is het nou om CM te zijn van een Beta, wat doe je in die periode zoal? En blijf je ook CM van de NL versie als het spel gereed is?
Als CM voor een betaversie heb ik op de betaversie een vergelijkbare taak als Kroenuh en Relax hier bij Grepolis NL. Een betaversie heeft daarentegen wel een iets andere focus dan een reguliere taalversie, namelijk het opsporen en doorgeven van spelfouten en het verzamelen van de eerste feedback van spelers bij nieuwe updates. Uiteraard wordt hier bij de reguliere taalversies ook aan gewerkt, maar op de beta proberen we zo veel mogelijk fouten al uit het spel te filteren voordat de update de normale servers bereikt, om zo de best mogelijke spelervaring voor zo veel mogelijk spelers te garanderen. Ik zal niet de CM worden van de Nederlandse versie worden, maar zal wel de public beta blijven beheren als community manager.

Voor welke taken Komen vooral voor in jou werk
Los van het adviseren

En hoe breng je dat in de praktijk
Bij Grepolis heb ik op dit moment eigenlijk geen andere taken dan mijn adviserende rol. De closed beta van Rising Generals is net een paar weken open en dus heb ik nu geen tijd om ook hier actief te modereren, maar dat is ook niet meer nodig nu er een aantal nieuwe spelmoderatoren is aangenomen. In het verleden heb ik wel verschillende werelden gemodereerd.

Heb je jezelf vrijwillig Muf-muf genoemd of werd je daartoe gedwongen?
Dat was vrijwillig. :p

Hoe voelt het om als enigste de titel adviseur te hebben? :)
Hoe voelt het om als enige de titel senior QA-medewerker te hebben?

ENIGE!

Muf-muf, kun jij je ook zo ergeren aan fouten in het Nederlands?
:D

Als je mag kiezen waar je CM zou mogen zijn van de Innogames welke kies je dan? Of blijf je liever bij Rising Generals?
Ik ben pas vrij recent bij Rising Generals begonnen, dus ik heb totaal geen intentie om CM te worden van een ander spel. Rising Generals biedt mij de uitdaging waar ik naar zoek. Mocht dat in de toekomst veranderen, zal ik misschien weer eens bij een ander project gaan buurten, zoals ik dat ook al deed vóór Rising Generals. Mijn positie bij Grepolis is daar ook een voorbeeld van.

Muf-Muf

Adviseur
Forumleiding
Als je op een fatsoenlijke manier je vragen kunt formuleren zul je merken dat je meer antwoorden ontvangt.

Als je op een fatsoenlijke manier je vragen kunt formuleren zul je merken dat je meer antwoorden ontvangt.
Ben jij dezelfde Muf-Muf die verplicht wordt te m/o'en in een gilde geleid door een stel mafketels die mensen die al een jaar het gilde helpen gewoon kicken in het spel FOE?

Muf-Muf

Adviseur
Forumleiding
Ik verblijf nog niet zo lang in dat gilde, dus daar kan ik niet echt goed over oordelen en al zou ik dat kunnen, is dit niet de plek om dat te doen, denk ik zo.