• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Music for life 2012

DeletedUser

Gast
Jullie kennen het wel, Music for life; de solidariteitsactie van Studio Brussel waar men de afgelopen jaren 3 dj's opsloot in Gent, Leuven en/of Antwerpen om geld in het laatje te brengen; ongeveer hetzelfde als Serious Request in Nederland.
Toen vorig jaar bekend raakte dat de huidige opzet (een glazen huis, 3 uithongerende dj's, dakconcerten, sapjes en geldinzameling) zou veranderen in een hele nieuwe opzet, was ik teleurgesteld en nieuwsgierig tegelijk. Ze zouden vanaf december 2012 bekend maken wat er in plaats van het glazen huis zou komen... 12 lange maanden moesten we in spanning afwachten en nu wordt alles een voor een aangekondigd.
media_l_5158610.jpg
Dit jaar draait alles rond dementie en wordt er geen geld ingezameld; het doel is om zoveel mogelijk positieve aandacht aan dementie te besteden. Een van de acties is dat een koor van dementerende dames tijdens het voorprogramma van Muse een liedje zullen zingen voor een volgeladen sportpaleis. Over de andere acties komen we in de loop van de week meer te weten... Zo zullen ze donderdag rond 16:00 nog wat nieuws aankondigen...

Ik ben benieuwd of ze hun vorige acties kunnen overtreffen... Persoonlijk vond ik het een leuk intiatief dat bovendien ook nog eens veel geld opbracht voor 't goede doel... Elk jaar zaten we rond kerstavond naar tv te kijken tot de presentatoren werden vrijgelaten en als't gedaan was, gingen we gezellig aan tafel. Na het dessert gingen we naar onze jaarlijkse mis ('t enige moment waarop we naar de kerk gingen, tenzij voor communies, trouwfeesten, etc.)... Het hoorde gewoon bij kerstmis.
Als ik had gemogen, zou ik zelf naar Antwerpen/Leuven/Gent gegaan zijn, maar tot vorig jaar mocht 't niet... Nu 't eindelijk mogelijk zou zijn gaan ze hun opzet veranderen... Wat fijn...

Dus; wat verwachten jullie ervan? Wat hebben jullie er al van gehoord? Welke acties hoop je dat ze gaan doen? Vind je deze actie leuker dan de actie van de vorige jaren? Op welke actie (of welk onderwerp) hoop jij voor volgend jaar? Vind je dementie een goedgekozen thema of had je liever een ander taboe zien doorbroken worden?



Voor zij die't niet doorhadden; dit gaat niet echt over 't Nederlandse glazen huis en hun dj's... Jullie mogen wel meepraten, maar voor de Nederlandse actie zoek je maar 'n eigen topic. :p
 

DeletedUser

Gast
Als ik had gemogen, zou ik zelf naar Antwerpen/Leuven/Gent gegaan zijn, maar tot vorig jaar mocht 't niet... Nu 't eindelijk mogelijk zou zijn gaan ze hun opzet veranderen... Wat fijn...

Even off-topic, je kunt altijd nog langs die van ons komen hoor! Denk dat de opzet vrijwel hetzelfde is :)
 

DeletedUser

Gast
Even off-topic, je kunt altijd nog langs die van ons komen hoor! Denk dat de opzet vrijwel hetzelfde is :)
Neuh, da's niet hetzelfde... En zover reizen, dat heb'k er nu ook weer niet voor over. :D
Laten we hopen dat er toch een glazen huis-achtig iets komt; maar dat ze gewoon zeggen van niet om ons te plagen. :O
 

DeletedUser19689

Gast
Glazen huis was idd een grote troef.
Afwachten of ze dat kunnen overtreffen, maar ik vrees ervoor.
 

DeletedUser12440

Gast
Dingen gaan doen voor demente mensen die alles de volgende dag weer vergeten.....
Wat een top plan...
 

DeletedUser

Gast
Ik vond de glazen huis actie geweldig, zo hoorde je soms nieuwe onbekende liedjes op de radio en er werden altijd bakken geld voor goede doelen verdient.
Deze nieuwe actie vind ik persoonlijk nogal een afknapper :(
 

DeletedUser11295

Gast
Belachelijk, hoe kun je in de huidige maatschappij nou iets betekenen voor dementerende mensen ZONDER geld in te zamelen. Beetje raar dit hoor.
 

DeletedUser

Gast
Belachelijk, hoe kun je in de huidige maatschappij nou iets betekenen voor dementerende mensen ZONDER geld in te zamelen. Beetje raar dit hoor.

Inderdaad, met het glazen huis verdienden de tegen de 4 miljoen euro.
Met dit nieuwe ding verdienen ze hoogstens wat respect.

Ik vond het einde van het glazen huis altijd wel spannend en een soort ontknoping doordat je opeens het bedrag wist maar dit faalt nogal
 

DeletedUser

Gast
Ik vond de glazen huis actie geweldig, zo hoorde je soms nieuwe onbekende liedjes op de radio en er werden altijd bakken geld voor goede doelen verdient.
Deze nieuwe actie vind ik persoonlijk nogal een afknapper :(
Die liedjes kan je nog steeds ontdekken door gewoon naar de radio te luisteren; tijdens de actie of op andere momenten. :p

Inderdaad, met het glazen huis verdienden de tegen de 4 miljoen euro.
Met dit nieuwe ding verdienen ze hoogstens wat respect.

Ik vond het einde van het glazen huis altijd wel spannend en een soort ontknoping doordat je opeens het bedrag wist maar dit faalt nogal
*meer dan 7 miljoen vorig jaar :p

Ik geef het toch een kans aangezien het misschien niet slecht is in onze eigen leefwereld wat taboes weg te werken. ;) Het moet niet altijd rond problemen in de derde wereld gaan, in ons eigen land (in heel Europa) kunnen we ook nog voor een betere wereld zorgen... Al is het maar door wat dogma's de wereld uit te helpen...
Tot nu toe geloof ik dus dat het nuttig kan zijn... Eerst eens zien wat ze donderdag om 16:00 allemaal gaan vertellen. :D
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ik denk dat het niet meer hetzelfde gaat zijn:
het glazen huis was een term die je in een woordenboek mocht plaatsen wat mij betreft. Zonder glazen huis heb ik er niet veel meer aan vrees ik.
Wat je daar zegt over ons eigen land en Europa, daar geef ik je groot gelijk in, in Europa zelf moeten we ook eerst eens naar onze problemen zoeken en deze oplossen. Maar we mogen niet vergeten dat de Derde wereld (= ontwikkelingslanden) voor ons ook niet onbekend zijn, alleen zitten we honderden jaren voor op schema vanuit hun perspectief bekeken.
Wat die Derde Wereld voor mij betreft: laat het gewoon z'n gang gaan en het komt wel goed. Dit wil niet zeggen dat we ze niet mogen steunen. Ik wou gewoon even de vergelijking maken.

Weer naar music for life: ja ik heb er altijd graag naar gekeken en we zullen zien wat het wordt he voor de rest!
 

DeletedUser

Gast
En een deel van de actie is bekendgemaakt:
Iedereen kan in de krantenwinkel of in stations (e.d.) een Music-for-life-badge kopen. Zie foto:
45305_10152326855745176_1888971157_n.jpg

Met die badge steun je zogezegd dementie... maar je kan ook bedankt worden door de badge: er zijn verschillende acties (die je zelf ook kan organiseren trouwens) waarbij je bedankt wordt met koffie, een gratis drankje, een gratis toegang tot een evenement, etc. als je de badge draagt. Zo hopen ze zoveel mogelijk mensen een badge te laten dragen.

Daarnaast kan je ook liedjes, waar voor jou een herinnering aan zit, aanvragen; aangezien muziek iets zou zijn wat ook voor demente mensen lang bijblijft.

Okay, ik was meer fan van het glazen huis, maar ik denk wel dat ik een badge zal kopen... 't Is tenslotte maar 1 euro en je kan ervoor bedankt worden. :D :D Daar doen we't voor eh :p

Voor meer info: http://www.stubru.be/programmas/musicforlife/overdecampagne
 

DeletedUser

Gast
Vandaag zijn ze gestart... Ikzelf heb nog niet veel naar Studio Brussel geluisterd vandaag, maar ik draag wel een badge... :p Laten we hopen dat 'k ergens op 'n bedankactie stuit. :D
 

DeletedUser

Gast
Ik vond het een doodsaaie actie :O

Het was wel een mooi idee, maar het is compleet anders dan de vorige jaren
waardoor velen zoals ikzelf dit een mindere actie vonden..
;D
 
Bovenaan