• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

na de dood???

DeletedUser

Gast
jaah, mijn vraag is dus, wat denken jullie dat er na de dood is?

ikzelf geloof in eeuwige reïncarnatie, want ik kan me niet voorstellen dat als je dood gaat, alles gewoon ophoud, mijn visie is zo: er bestaan een bepaald hoeveelheid zielen, deze zielen zitten in een eeuwige cyclus van geborenworden-leven-doodgaan, tussen doodgaan en geboren worden zal miss wel iets van een soort wachtkamer zijn, omdat het aantal levende wezens op aarde nog wel eens schommeld. het zou kunnen zijn dat de zielen alleen in mensenlichamen kunnen, en er voor dieren apparte zijn, maar het kan ook best zijn dat ze overal in kunnen.

door dit denkbeeld, ben ik ook niet bang voor de dood, en zie ik het meer als een avontuur.

DeletedUser

Gast
Houd ik me niet zo mee bezig, eerlijk gezegd. Concensus hierover is enorm ver weg, en ik denk niet dat we dat ooit zullen bereiken.

Of het nu ophoudt of niet na de dood, of er een beloning of een straf kan volgen, behoort m.i. geen invloed te hebben op je levenswijze. Een stok achter de deur om mensen een "goed" (wat is dat??) leven te laten leiden, zal voor velen nut hebben, maar ikzelf heb dat niet nodig. Daarmee wil ik overigens niet beweren dat ik zeker weet dat ik een goed leven leidt, maar dat ik denk dat beloning of straf achteraf op mijn levensstijl zeer weinig invloed zou hebben.

Reïncarnatie is wat mij betreft zeker niet uitgesloten. Ik zie echter geen reden waarom het niet zomaar op kan houden?

DeletedUser

Gast
Ik ben, volgens mij, zeer materialistisch, dus ik geloof niet dat de "ziel" een vrijstaand voorkomen betreft.
Alles - dromen, gedachten, emoties, gevoelens, ervaringen - wordt gevormd door het even prachtige als complexe samenspel van de dansende atomen en hun bouwstenen. Dit vertelt mij dat alles wat er gebeurt, wel degelijk "voorbestemd" is, daar het verleden heel duidelijk het heden verklaart - op dit niveau. Dit stemt zeer goed overeen met het eveneens door mij aangehangen idee dat iedere gebeurtenis tot in de oneindige geschiedenis gevolgen heeft - iedere gebeurtenis. Alle gebeurtenissen hebben gevolgen, die zich via een reusachtige en tot in het oneindige vertakkende boomstructuur verspreiden over de rest van het hele universum.
Dus, wat "voortleven" betreft: ik geloof daar wel degelijk in, maar níet op de algemene wijze. De "ziel" is nog altijd dat samenspel van lichamen - beschrijvende banen die door middel van exacte wetenschap vastgesteld kunnen worden - welke, na bestaan te hebben, gevolgen tot in het oneindige zal hebben. Wat wie dan ook heeft gedacht, bepaalt de rest van de oneindig lange èn brede geschiedenis - men leeft voort.

DeletedUser

Gast
Ik denk niet dat je er op kunt rekenen, hoewel de kans wel bestaat. In de hersenen, en zenuwen gaat elektrische energie rond, deze energie verdwijnt natuurlijk als het persoon dood gaat.
Energie bestaat uit fotonen, fotonen kunnen binnen atomen worden gecreëerd. Het blijkt ook dat het universum voor een heel groot gedeelte uit "donkere energie" bestaat.
De kans is niet uit te sluiten dus... Maar ik denk het niet. ^^

DeletedUser

Gast
AW: na de dood???

Dan gaat je geest eruit, deze word opgehaald door engelen, en je gaat dan naar God en je word ondervraagd telkens.
daarna ga je terug in je lichaam en je gaat hierna naar je graf.
Dan wacht je af tot het Dag de Oordeels.

DeletedUser

Gast

Ik wacht het gewoon lekker af. Geen zin om te speculeren over dingen die geen invloed op je hebben en niet onderzocht kunnen worden.

DeletedUser

Gast

Niet op mij, tenzij er een bewijs is (wat er niet is) ga ik me er niks van aantrekken. Dus na de dood heeft geen invloed op me :p

DeletedUser

Gast

Bewijs, dat is er wel, maar je zult het niet geloven omdat je geen zelfde godsdienst hebt.

DeletedUser

Gast

Er is geen bewijs voor wat er gebeurd na de dood. We weten niet wat er na de dood is.
wij zijn gewoon nog niet zover dat we de tijd na de dood kunnen verklaren en waarschijnlijk zullen we dat ook nooit weten. (en nee, religie is ook geen bewijs :rolleyes:)

Al ga je naar de 'hemel' of 'hel', wordt je ziel in de wacht gezet, reïncarneer je, of wat mensen nu eenmaal geloven. Er is maar een ding belangrijk:
Geniet van het leven, want voor je het weet kan het voorbij zijn !

DeletedUser

Gast

Het laatste moet je zeker als basis nemen want hier moeten we mee beginnen.

DeletedUser

Gast

zelf denk ik soms wel dat er iets na de dood is, maar dan vraag ik mezelf af of dat wel echt zo is, want er is een grote kans dat ik dat alleen maar denk om een bevestiging te krijgen omdat ik bang ben om dood te gaan.

DeletedUser

Gast

Ik geloof dat je in de hemel samen kan zijn met de Vader of eeuwig gescheiden zult zijn in de hel.

DeletedUser

Gast

Na de dood is er niets. Je hersenen stoppen met werken, en je bewustzijn verdwijnt. De verhalen van mensen die 20min oid dood waren zijn nooit helemaal hersendood geweest. na de hersendood is het onmogelijk weer te beginnen met leven.
Luister goed, ik geloof de verhalen van menen die mooie lichten zagen toen ze op de rand van leven en dood waren, mijn ex is na een ongeluk bijna dood gegaan, en bleef leven doordat we (Vrienden en familie) bij haar leven voor steun. Ze vertelde me over een mooie paarse gloed waar ze een veilig gevoel bij kreeg, maar ze wou ons niet opgeven.

Vlak voor je dood gaat voel je je enorm vredig, en veilig. Daarna niets meer. Zorgeloos.

DeletedUser

Gast

Een ongelovige zal nooit kunnen zeggen of er leven is na de dood.

DeletedUser

Gast

Een ongelovige zal nooit kunnen zeggen of er leven is na de dood.

Tuurlijk wel. Net als een gelovige dat kan ;)

En beiden zullen voorlopig niet kunnen bewijzen of ze gelijk hebben, hoe hard ze ook "weten" dat ze dat hebben.

DeletedUser

Gast

Tuurlijk wel. Net als een gelovige dat kan ;)

En beiden zullen voorlopig niet kunnen bewijzen of ze gelijk hebben, hoe hard ze ook "weten" dat ze dat hebben.

Jezus is verrezen en heeft de dood overwonnen, laten we ons daar aan vasthouden :p het lichaam is vergankelijk maar de geest blijft eeuwig leven.

DeletedUser

Gast

Ik vroeg het me net weer af op de bus. Een van de levensvragen die mij parten speelt, omdat hij mij gewoon te boven gaat. :-/

DeletedUser

Gast

Jezus is verrezen en heeft de dood overwonnen, laten we ons daar aan vasthouden :p het lichaam is vergankelijk maar de geest blijft eeuwig leven.

Laten we dat alleen doen als we Christenlijk zijn en de rest van de mensheid daar niet mee lastig vallen, dat lijkt me een veel beter idee :)

Bovenaan