• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

na de dood???

DeletedUser

Gast
AW: na de dood???

Nee. Want dat heet weglopen voor je angst.
En dat is ook een van de minpunten voor als je atheïst bent.
Zelf kan ik er ook geen antwoord aan geven behalve het logische, namelijk het feit dat we zullen wegrotten.
Ervanuitgaande dat we geen ziel hebben en dat alles wat we denken door elektrische actiepotentialen voorkomt, is dat de waarheid.
En toch...

DeletedUser

Gast

Nee. Want dat heet weglopen voor je angst.
En dat is ook een van de minpunten voor als je atheïst bent.
Zelf kan ik er ook geen antwoord aan geven behalve het logische, namelijk het feit dat we zullen wegrotten.
Ervanuitgaande dat we geen ziel hebben en dat alles wat we denken door elektrische actiepotentialen voorkomt, is dat de waarheid.
En toch...

Het is ook een feit dat je lichaam zal wegrotten, behalve als je voor crematie kiest :p
En Atheïsten denken niet persé dat zielen niet bestaan :|
alles wat we denken komt ook door elektrische actiepotentialen, maar wat is de defenitie van ziel? Ik geloof wel dat mensen een 'geest' oftewel een ziel hebben. Waar komen anders emoties vandaan.

Niet direct alle Atheïsten in een hokje plaatsen hé! ;)

DeletedUser

Gast

Nee, want atheïsme geloven in geen enkele godheid en spirituele onzin.
Duh :p
Anyway, ik ben het wel met je eens. Het moet wel, niet?

DeletedUser

Gast

Nee, want atheïsme geloven in geen enkele godheid en spirituele onzin.
Duh :p
Anyway, ik ben het wel met je eens. Het moet wel, niet?
Ik denk ook dat de ziel los stat van god ;)
Er moet zeker 'iets' zijn. Anders zouden we geen liefde, haar, jaloezie etc. kennen.

DeletedUser

Gast

Het is wetenschappelijk al bewezen waar je emoties zitten in je hersenen.
En wat activeren die emoties??
Je moet je van de situatie bewustzijn.
Ik denk persoonlijk dat de ziel veel temken heeft met het bewustzijn.

DeletedUser

Gast

Ik sluit me hierbij aan.
Sure, de hersenen doen alles.
En toch stuurt 'iets' die hersenen
Noem het God, noem het ziel, ik noem het pindakaas

DeletedUser

Gast

En wat activeren die emoties??
Je moet je van de situatie bewustzijn.
Ik denk persoonlijk dat de ziel veel temken heeft met het bewustzijn.

Het brein is en blijft ingewikkeld. Een ziel is ook iets als een bewustzijn, dus alle levende wezens hebben een ziel.

DeletedUser

Gast

Het brein is en blijft ingewikkeld. Een ziel is ook iets als een bewustzijn, dus alle levende wezens hebben een ziel.

ik denk ook dat dat te ingewikkeld is om gewoon weg te gaan, maar wat er dan mee gebeurd? Ik heb geen idee

DeletedUser

Gast

Ik geloof erin dat als je dood bent dat je dan niks meer voelt, ziet en herinnert. Je bent dan gewoon echt 'dood'. Ik zeg geloof omdat ik het niet zeker weet natuurlijk omdat niemand het zeker weet. We weten niet zeker wat er gebeurd na je dood.

Ik hoop dat ik na mijn dood ook echt klaar ben met leven. Stel ik word 70 en heb een mooi leven gehad en dan gaat de stekker eruit. Dan ben ik tevreden en dan weet ik niet of ik daarna nog in het hiernamaals wil verder leven. Het mooie aan leven is de dood. Waarvoor zou je nog leven als je maar door blijft gaan?

Daarom vind ik de bijbel ook niks. Ze zeggen daarin dat je een eeuwig leven hebt na de dood, maar wordt dat niet saai? Waarom zou je dan nog willen leven?

Dus ik geloof in de dood na de dood.

DeletedUser

Gast

Ik geloof erin dat als je dood bent dat je dan niks meer voelt, ziet en herinnert. Je bent dan gewoon echt 'dood'. Ik zeg geloof omdat ik het niet zeker weet natuurlijk omdat niemand het zeker weet. We weten niet zeker wat er gebeurd na je dood.

Ik hoop dat ik na mijn dood ook echt klaar ben met leven. Stel ik word 70 en heb een mooi leven gehad en dan gaat de stekker eruit. Dan ben ik tevreden en dan weet ik niet of ik daarna nog in het hiernamaals wil verder leven. Het mooie aan leven is de dood. Waarvoor zou je nog leven als je maar door blijft gaan?

Daarom vind ik de bijbel ook niks. Ze zeggen daarin dat je een eeuwig leven hebt na de dood, maar wordt dat niet saai? Waarom zou je dan nog willen leven?

Dus ik geloof in de dood na de dood.

Zoiets geloof ik ook wel ja;)

En idd. 100 jaar lang grepolissen gaat op den duur ook vervelen zeg..

Bovenaan