• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nederland: compleet geschift!

  • Topicstarter DeletedUser21911
  • Startdatum

DeletedUser21911

Gast
Ik ben blij met het feit dat ik niet in Nederland woon. Waarom? Dat zal ik jullie eens haarfijn uitleggen.

Laten we beginnen met een aantal dingen dat ik afgelopen tijd in het nieuws of via contacten heb gehoord.

Uganda. Daar is een paar maanden geleden de anti-homo wet ingevoerd. Erg spijtig voor deze groep mensen, die gewoon met respect moeten worden behandeld. Iedereen is gelijk. Nederland reageert: we stoppen direct alle ontwikkelingshulp aan Uganda, maar het asielbeleid wordt wel versoepeld. Euhm, meneer Timmermans, dit gaat hoogstwaarschijnlijk meer geld kosten dan die ontwikkelingshulp. Deze mensen worden opgevangen in asielzoekerscentra, waar veel over te doen is. Mensen zouden niet goed behandeld worden bla, bla, bla... Dit is gewoon pure lulkoek. In het land van herkomst hebben de meesten helemaal niets, hier wordt ze onderdak aangeboden en gaan ze ook nog eens klagen. Dat slaat toch nergens op? Het resultaat zal zijn dat de Staat nog meer geld gaat investeren in dit beleid en dus meer moet bezuinigen of weer eens wat accijnzen verhogen.

Over bezuinigingen gesproken. In Nederland wordt overal op bezuinigd, de zorg, scholing, ouderen, defensie, noem het maar op. Waar gaat het geld dat wordt bespaard naartoe? De EU, uitkeringen en vluchtelingen. Echt belachelijk alles dat door Nederland gewoon wordt gegeven. Normaliter hoort de overheid geldt aan de staatsburgers te geven, niet aan anderen. Althans zo gaat het in de VAE. Dit land heeft de beste overheid ter wereld. Waarom? Kijk maar eens op uitzending gemist naar Arm & rijk in Dubai door Jan Leyers.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412097

Ik kan zowel een boek schrijven over al dit soort dingen... Ow ja, ik ben Volkert helemaal vergeten. Hij wordt behandeld als een VIP. Meer ga ik er niet over zeggen. En Justitie, daar is volgens mij ook iets mis mee.

Wat vinden jullie van het beleid van de Nederlandse overheid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22575

Gast
Tja,
Ik vind het een beetje rare doen van zaken,
Maarja ik vind anti-homo wetten al helemaal nergens opslaan!
Maar ik weet niet echt hoe dat gaat :/
Kan Nederland dat gewoon doen? Het geboden hulp stop zetten? Mij lijkt dat je daar een goede reden voor nodig moet hebben toch, en die heeft Nederland niet.
 

DeletedUser

Gast
Ben het met je eens hoor The Holy Warrior, maar waar ik me nog meer aan kan ergeren, zijn mensen die op alles lopen te zeuren en niet met een oplossing komen. Niet dat ik jou daar nu voor uitmaak, maar je hebt iig nog geen oplossing :p

Je hebt inderdaad een groot punt, Nederland handelt niet zo slim. Maar ik vraag me sowieso of het huidige kabinet wel goed in elkaar zit. Als we per bevolkingsgroep in Nederland (arbeiders, asielzoekers, alochtonen etc) nu een partij oprichten, en die partij voor z'n eigen hachje moet zorgen, lijkt het me veel beter geregeld ;)

Maar das mijn mening
 

DeletedUser21911

Gast
Ik heb wel een aantal suggesties.

Het kabinet in Nederland zit sowieso niet goed in elkaar, want de PvDA zit erin. Die partij moet worden verboden!
Alle mensen die niets te zoeken hebben in Nederland, uitzetten die hap. Hiermee duit ik op die figuren die in van die goedkope BMWs of Mercedes rijden en graag hun handje ophouden.

Ten tweede, stap uit de EU. Dat spreekt voor zich.

Ten derde, het beleid van de VAE als voorbeeld nemen. Kijk maar de documentaire die ik als link heb bijgevoegd.
 

DeletedUser

Gast
The Holy Warrior zei:
Over bezuinigingen gesproken. In Nederland wordt overal op bezuinigd, de zorg, scholing, ouderen, defensie, noem het maar op. Waar gaat het geld dat wordt bespaard naartoe

Naar deze familie
[video=youtube;rUJcoWT_phQ]http://www.youtube.com/watch?v=rUJcoWT_phQ[/video]
 

DeletedUser

Gast
Ik heb wel een aantal suggesties.

Het kabinet in Nederland zit sowieso niet goed in elkaar, want de PvDA zit erin. Die partij moet worden verboden!
Alle mensen die niets te zoeken hebben in Nederland, uitzetten die hap. Hiermee duit ik op die figuren die in van die goedkope BMWs of Mercedes rijden en graag hun handje ophouden.

Ten tweede, stap uit de EU. Dat spreekt voor zich.

Ten derde, het beleid van de VAE als voorbeeld nemen. Kijk maar de documentaire die ik als link heb bijgevoegd.

PVV supporter...

Over het eerste punt kan ik me nog indenken, tweede punt is gewoon slecht voor de economie.
Al zou je het bedrag dat we aan de EU afstaan met 3 vermenigvuldigen, wij verdienen er nog steeds meer aan.

derde punt... ach, ik weet niet hoe de situatie is in de VAE, maar het zijn daar geloof ik vooral allemaal rijke olicheijks, die al het geld van de arme verspillen
 

DeletedUser21911

Gast
PVV supporter...

Over het eerste punt kan ik me nog indenken, tweede punt is gewoon slecht voor de economie.
Al zou je het bedrag dat we aan de EU afstaan met 3 vermenigvuldigen, wij verdienen er nog steeds meer aan.

derde punt... ach, ik weet niet hoe de situatie is in de VAE, maar het zijn daar geloof ik vooral allemaal rijke olicheijks, die al het geld van de arme verspillen

Wij verdienen niks aan de EU, het kost alleen maar geld.

Nee, die geven de arme alleen maar geld, al is dat niet zo heel veel. En die zijn er blij mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Wij verdienen niks aan de EU, het kost alleen maar geld.

Nee, die geven de arme alleen maar geld, al is dat niet zo heel veel. En die zijn er blij mee.
Ten eerste is wij in jouw geval niet het goede woord, omdat je je otaal lijkt af te scheiden van alles wat met Nederland te maken heeft.

Verder heb ik het idee dat de EU wel degelijk heel wat oplevert.

Inderdaad, wij moeten geld betalen aan de EU. En het lijkt of we er niets voor terug krijgen. Maar dat is niet zo. De EU betekent ook heel veel goeds. Een eenheidsmunt, open grenzen, vrije handel, ... zijn er allemaal dankzij de EU. Men is er in geslaagd om sinds het ontstaan van de EEG geen oorlogen in of tussen lidstaten te laten beginnen. Om nog eens terug te komen op die munt, als je een beetje heen en weer reist in Europa ben je net zo goed bakken geld kwijt. Waaronder ook aan tol. Vrachtwagenchauffeurs hetzelfde verhaal. We denken dat de Polen onze bananen stelen, maar werkelijk worden zij aangeroepen omdat geen ene Nederlander aardbeien wil plukken. Volgens mij levert Europa ons heel wat op, en houdt het absoluut niet op bij het geld verliezen.
 

DeletedUser21911

Gast
Wel, ik bezit alleen de Nederlandse nationaliteit, dus ik heb het volste recht om wij, Nederlanders, te zeggen.

Die eenheidsmunt is veel minder waard dan onze gulden vroeger. Die bewegingsvrijheid heeft helemaal niets met de EU te maken, dat is ontstaan uit het Verdrag van Schengen, waar niet-EU landen als Zwitserland ook deel van uitmaken.

Verder die handel binnen de EU stelt ook niet zoveel voor, en stel sinaasappelen voor een vriendenprijsje uit Spanje. Daar schiet je lekker mee op. Nederland heeft veel betere handelsrelaties buiten de EU. Denk bijvoorbeeld aan China, Brazilië, Rusland enz.

Sinds dat de EU er is, is het misschien wel geen oorlog meer geweest, maar het loopt allemaal niet echt lekker hierbinnen. Denk aan Griekenland, Oost-Europa enz.

Heel mooi en aardig al die gastarbeiders uit Polen, Roemenië, Marokko, Turkije en Bulgarije. Maar ja, ze veroorzaken een hoop overlast, krijgen dikke uitkeringen als ze geen zin meer hebben om te werken en verdienen veel te veel. Je kan beter, net als in Dubai, gewoon twee miljoen Zuid-Aziaten hier naar toe halen. De voordelen hiervan even op een rijtje: veroorzaken geen overlast, zijn tevreden met 400 euro in de maand en werken 16 uur per dag, 6 dagen in de week. Iedereen tevreden en goed voor de economie.
 

Araluen

Manticore
je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.

Ik ben blij met het feit dat ik niet in Nederland woon. Waarom? Dat zal ik jullie eens haarfijn uitleggen.

Laten we beginnen met een aantal dingen dat ik afgelopen tijd in het nieuws of via contacten heb gehoord.

Uganda. Daar is een paar maanden geleden de anti-homo wet ingevoerd. Erg spijtig voor deze groep mensen, die gewoon met respect moeten worden behandeld. Iedereen is gelijk. Nederland reageert: we stoppen direct alle ontwikkelingshulp aan Uganda, maar het asielbeleid wordt wel versoepeld. Euhm, meneer Timmermans, dit gaat hoogstwaarschijnlijk meer geld kosten dan die ontwikkelingshulp. Deze mensen worden opgevangen in asielzoekerscentra, waar veel over te doen is. Mensen zouden niet goed behandeld worden bla, bla, bla... Dit is gewoon pure lulkoek. In het land van herkomst hebben de meesten helemaal niets, hier wordt ze onderdak aangeboden en gaan ze ook nog eens klagen. Dat slaat toch nergens op? Het resultaat zal zijn dat de Staat nog meer geld gaat investeren in dit beleid en dus meer moet bezuinigen of weer eens wat accijnzen verhogen.

Over bezuinigingen gesproken. In Nederland wordt overal op bezuinigd, de zorg, scholing, ouderen, defensie, noem het maar op. Waar gaat het geld dat wordt bespaard naartoe? De EU, uitkeringen en vluchtelingen. Echt belachelijk alles dat door Nederland gewoon wordt gegeven. Normaliter hoort de overheid geld aan de staatsburgers te geven, niet aan anderen. Althans zo gaat het in de VAE. Dit land heeft de beste overheid ter wereld. Waarom? Kijk maar eens op uitzending gemist naar Arm & rijk in Dubai door Jan Leyers.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412097

Ik kan zowel een boek schrijven over al dit soort dingen... Ow ja, ik ben Volkert helemaal vergeten. Hij wordt behandeld als een VIP. Meer ga ik er niet over zeggen. En Justitie, daar is volgens mij ook iets mis mee.

Wat vinden jullie van het beleid van de Nederlandse overheid?

wij als vooraanstaand pro-homo land zijn bijna verplicht om zoiets te doen. deze daad is niet om geld te verdienen, maar om uganda te straffen. misschien lijkt het niet heel nuttig, maar wat kunnen wij inbrengen tegen het kabinet dat wij met zijn allen hebben gekozen?

de nederlandse staatsburger krijgt geld in ruil voor verricht werk. indien dat niet lukt kunnen (uiterst belangrijke) uitkeringen gegeven worden. zo veel wordt er niet aan vluchtelingen gegeven en we hebben nu eenmaal afspraken gemaakt met de EU.

Ik heb wel een aantal suggesties.

Het kabinet in Nederland zit sowieso niet goed in elkaar, want de PvDA zit erin. Die partij moet worden verboden!
Alle mensen die niets te zoeken hebben in Nederland, uitzetten die hap. Hiermee duit ik op die figuren die in van die goedkope BMWs of Mercedes rijden en graag hun handje ophouden.

Ten tweede, stap uit de EU. Dat spreekt voor zich.

Ten derde, het beleid van de VAE als voorbeeld nemen. Kijk maar de documentaire die ik als link heb bijgevoegd.

met de PvdA is niets mis, ze zijn naar mijn zin alleen iets te rechts. ik weet niet wat je punt is.
we hebben heel veel aan de EU. de kosten lijken misschien overdreven groot, maar de baten zijn nog veel groter.
aan de VAE zitten vast ook nadelen.

Wij verdienen niks aan de EU, het kost alleen maar geld.

Nee, die geven de arme alleen maar geld, al is dat niet zo heel veel. En die zijn er blij mee.

prut-argument. als de EU alleen maar geld zou kosten had het al lang niet meer bestaan.
ik wil niet veel zeggen, maar in ons land ZIJN geen armen.(geen echte armen in ieder geval) dat kan je van de VAE van jou niet zeggen.

Wel, ik bezit alleen de Nederlandse nationaliteit, dus ik heb het volste recht om wij, Nederlanders, te zeggen.

Die eenheidsmunt is veel minder waard dan onze gulden vroeger. Die bewegingsvrijheid heeft helemaal niets met de EU te maken, dat is ontstaan uit het Verdrag van Schengen, waar niet-EU landen als Zwitserland ook deel van uitmaken.

Verder die handel binnen de EU stelt ook niet zoveel voor, en stel sinaasappelen voor een vriendenprijsje uit Spanje. Daar schiet je lekker mee op. Nederland heeft veel betere handelsrelaties buiten de EU. Denk bijvoorbeeld aan China, Brazilië, Rusland enz.

Sinds dat de EU er is, is het misschien wel geen oorlog meer geweest, maar het loopt allemaal niet echt lekker hierbinnen. Denk aan Griekenland, Oost-Europa enz.

Heel mooi en aardig al die gastarbeiders uit Polen, Roemenië, Marokko, Turkije en Bulgarije. Maar ja, ze veroorzaken een hoop overlast, krijgen dikke uitkeringen als ze geen zin meer hebben om te werken en verdienen veel te veel. Je kan beter, net als in Dubai, gewoon twee miljoen Zuid-Aziaten hier naar toe halen. De voordelen hiervan even op een rijtje: veroorzaken geen overlast, zijn tevreden met 400 euro in de maand en werken 16 uur per dag, 6 dagen in de week. Iedereen tevreden en goed voor de economie.

dat een munt meer waard is is niet per se goed voor de economie. niemand wilde met ons handelen, door de hoge prijs van de gulden en je weet toch wel dat onze grootste handelspartners binnen de EU liggen, hè?

je laatste argument is op zijn best lachwekkend. het zijn niet de arbeiders uit die landen die overlast veroorzaken, maar je hebt gelijk we hebben wel last van mensen uit die landen. zo groot zijn die uitkeringen niet en dat jij zegt dat veel te veel verdienen bewijst dat je geen idee hebt van waar je over praat. we hebben ze juist hierheen gehaald (de polen in ieder geval) omdat ze zo weinig vragen voor hun werk. ze zijn juist ontzettend goedkoop. bij de andere landen zal het niet anders zijn. en je laatste argument zal ik onderuit halen door simpelweg te zeggen dat 16 uur werken in ons land niet mag en je hebt ook zoiets als een minimumloon.

misschien had je het nog niet door, maar niet alles wat dit land doet draait om geld.
 

DeletedUser12440

Gast
Heel mooi en aardig al die gastarbeiders uit Polen, Roemenië, Marokko, Turkije en Bulgarije. Maar ja, ze veroorzaken een hoop overlast, krijgen dikke uitkeringen als ze geen zin meer hebben om te werken en verdienen veel te veel. Je kan beter, net als in Dubai, gewoon twee miljoen Zuid-Aziaten hier naar toe halen. De voordelen hiervan even op een rijtje: veroorzaken geen overlast, zijn tevreden met 400 euro in de maand en werken 16 uur per dag, 6 dagen in de week. Iedereen tevreden en goed voor de economie.

Je weet dat de aziaten daar als slaven worden gebruikt en dagelijks doden vallen waar niet naar om word gekeken.
Jij zegt nu dus dat je voor slaverij bent.
En voor de vluchtingen die hier komen belanden de meesten in een oude gevangenis die een andere naam heeft gekregen zo goed hebben ze het dat ze van ons mogen vastzitten nadat de meeste hebben gezien hoe hun straat werd uitgemoord of familie leden.
Maar dan gaan zeuren dat volkert vrij komt nadat die ze straf heeft uitgezeten.
 

DeletedUser21911

Gast
Je weet dat de aziaten daar als slaven worden gebruikt en dagelijks doden vallen waar niet naar om word gekeken.
Jij zegt nu dus dat je voor slaverij bent.
En voor de vluchtingen die hier komen belanden de meesten in een oude gevangenis die een andere naam heeft gekregen zo goed hebben ze het dat ze van ons mogen vastzitten nadat de meeste hebben gezien hoe hun straat werd uitgemoord of familie leden.
Maar dan gaan zeuren dat volkert vrij komt nadat die ze straf heeft uitgezeten.

Gevangenissen in Nederland zijn sterren hotels. Denk je dat er in Nederland geen doden vallen tijdens het werk?
Volkert heeft slechts 2/3 van zijn veel te korte straf uitgezeten. Een goede politicus vermoorden: de doodstraf opleggen!
 

DeletedUser20542

Gast
Gevangenissen in Nederland zijn sterren hotels. Denk je dat er in Nederland geen doden vallen tijdens het werk?
Volkert heeft slechts 2/3 van zijn veel te korte straf uitgezeten. Een goede politicus vermoorden: de doodstraf opleggen!
Wil jij dan dat de wereldbeschaving terugkeert naar 400 jaar geleden?
 

Araluen

Manticore
Gevangenissen in Nederland zijn sterren hotels. Denk je dat er in Nederland geen doden vallen tijdens het werk?
Volkert heeft slechts 2/3 van zijn veel te korte straf uitgezeten. Een goede politicus vermoorden: de doodstraf opleggen!

Als je het niet eens bent met ons beleid, ga je toch naar een een of ander rechts landje, waar mensen alleen al om hun uitspraken de nek wordt omgedraaid. Ik ben het juist helemaal eens met het gevangenisbeleid van Nederland.
 

DeletedUser21911

Gast
Als je het niet eens bent met ons beleid, ga je toch naar een een of ander rechts landje, waar mensen alleen al om hun uitspraken de nek wordt omgedraaid. Ik ben het juist helemaal eens met het gevangenisbeleid van Nederland.

Daarom woon ik dus niet in Nederland :O
En waarom ben jij het eens met het gevangenisbeleid van Nederland?
 

Araluen

Manticore
Daarom woon ik dus niet in Nederland :O
En waarom ben jij het eens met het gevangenisbeleid van Nederland?

Nederland gaat ervan uit dat iedere gek beter kan worden, of in ieder geval zijn leven kan verbeteren. Dus moordenaars en verkrachters zouden na een aantal jaar weer de gevangenis uit kunnen zonder iets te doen. Dit lijkt te werken, het is alleen jammer dat de algemene Nederlandse bevolking het hier niet mee eens is, zodat de betreffende persoon toch nog achter slot en grendel moet wegens 'publieke onrust'.
 

DeletedUser22651

Gast
Nog even terugkomen over het uit de EU stappen: dat is pure waanzin.

We zeggen steeds dat alles duurder is geworden en dat ten tijde van de gulden alles goedkoper was. Goh, maar de gulden was nog niet eens de helft van de waarde van de euro, dus de waarde van de euro is met de prijsstijgingen meegestegen. En daarbij, alle handelscontacten die we hebben, zullen allemaal verloren raken of verslechteren als we uit de EU stappen. De EU brengt ons heel veel goeds, maar daar wordt niet naar gekeken. We moeten problemen oplossen, niet ons de rug daarvan toe keren als er eens wat meer problemen komen. De EU brengt ons zoveel, daar moeten we toch wel iets voor overhebben? Het is vele malen beter dat landen als Griekenland hun economie weer op orde brengen, dan dat wij de geldkraan dichthouden. Als we nou eens wat dingen efficiënter maken, zou dat al een hoop oplossen. Nederland is een handelsland, en distributieland, wij kunnen niet zonder die verdragen. Zelfs al zouden die verdragen niet zo zeer verslechteren, hoeveel gaat het wel niet kosten om weer terug te gaan naar de gulden? Hoeveel zouden alle grenscontroles wel niet kosten, hoeveel geld kost het wel niet om munten te ruilen als we willen betalen of geld willen ontvangen van onze handelspartner Duitsland of andere landen? Denk daar ook eens goed aan, dan zul je zien dat uit de EU stappen, geen optie is, maar dat we de EU efficiënter moeten maken, eerlijker en democratischer, en er moet meer communicatie komen tussen de Europarlementariërs en de gewone mensen, zodat die democratie ook zin heeft. Er moet een duidelijke scheidslijn komen tussen wat Brussel bepaalt, en wat het land zelf bepaald. Dat soort dingen moeten we allemaal goed nagaan en daarbij passende en weloverwogen besluiten maken, niet klakkeloos kijken naar de kosten en de inkomsten als vanzelfsprekend beschouwen of helemaal geen rekening houden met de inkomsten.
 

DeletedUser12440

Gast
Gevangenissen in Nederland zijn sterren hotels. Denk je dat er in Nederland geen doden vallen tijdens het werk?
Volkert heeft slechts 2/3 van zijn veel te korte straf uitgezeten. Een goede politicus vermoorden: de doodstraf opleggen!

Sterren hotels heb je er gezeten ?

Ik kan uit ervaring spreken dat het alles behalve een sterren hotel is beter dan in de meeste landen dat zeker maar een hotel is iets anders.

Ik ben het met je eens dat het een te korte straf was maar daar is niks meer aan de te doen.
Jij vind het een goede politicus daar denken heel veel mensen anders over.
Jij vind meneertje wilders waarschijnlijk ook een goede.
 

DeletedUser

Gast
Je kan wel leuk elke buitenlander gaan afschrijven en de immigratie uit derde wereld landen stoppen, maar Nederland heeft deze mensen toch echt nodig hoor. Op de middelbare school heb je bij Aardrijkskunde als het goed is geleerd dat Nederland te kampen heeft met een overschot aan ouderen die van hun pensioen aan het genieten zijn. Dit ten koste van de productiviteit waardoor we mensen van buitenaf nodig hebben om het verschil gelijk te stellen. Ga mij nou niet vertellen dat de immigranten alleen maar aan de uitkering zitten, want dat is pure onzin.
 

DeletedUser22651

Gast
Ik denk dat de mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is en niet bang moeten zijn hun geld aan een ander te geven die het veel harder nodig heeft (dus geen VVD gezeur over wat eerlijk is en wat niet, gewoon grote onzin, ze zijn bang een deel van hun centen te verliezen, kan ik me best boos om maken). . Echter, om dit aantrekkelijker en verdraagzamer te maken, moeten we het systeem efficiënter maken.
 
Bovenaan