• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nederland: compleet geschift!

  • Topicstarter DeletedUser21911
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Ik denk dat de mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is en niet bang moeten zijn hun geld aan een ander te geven die het veel harder nodig heeft (dus geen VVD gezeur over wat eerlijk is en wat niet, gewoon grote onzin, ze zijn bang een deel van hun centen te verliezen, kan ik me best boos om maken). . Echter, om dit aantrekkelijker en verdraagzamer te maken, moeten we het systeem efficiënter maken.

Geld aan een ander geven? Het geld dat we geven gaat rechtstreeks naar de miljardairs. De Grieken zien daar niets van. Het is slechts wegsluzien van nog meer geld van de burger naar de miljardairs. Of dat nu van de Nederlandse, Duitse of Griekse burger komt, dat zal die gasten verder worst wezen. Als ze de boel maar kaal kunnen plukken.
 

DeletedUser22651

Gast
Juist, en daarom moeten we op alle fronten meer controleren en efficiënter te werk gaan. Als we eerst een goed systeem op gang krijgen dat efficiënt en eerlijk is en waarbij de corruptie wordt vernietigd door strenge controle en snel handelen
 

DeletedUser

Gast
Je kan wel leuk elke buitenlander gaan afschrijven en de immigratie uit derde wereld landen stoppen, maar Nederland heeft deze mensen toch echt nodig hoor. Op de middelbare school heb je bij Aardrijkskunde als het goed is geleerd dat Nederland te kampen heeft met een overschot aan ouderen die van hun pensioen aan het genieten zijn. Dit ten koste van de productiviteit waardoor we mensen van buitenaf nodig hebben om het verschil gelijk te stellen. Ga mij nou niet vertellen dat de immigranten alleen maar aan de uitkering zitten, want dat is pure onzin.
Een gammavak als Aardrijskunde is minder objectief dan je zou denken. Het is mij vaker opgevallen dat economie-, aardrijkskunde- of maatschappijleerschoolboeken ongemerkt politieke boodschappen kunnen verkondigen.
En nee, ik geloof niet in complotten. Tot zo ver mijn toevoeging. Verder met de onzindiscussie maar weer! :p
 

DeletedUser21911

Gast
Sterren hotels heb je er gezeten ?

Ik kan uit ervaring spreken dat het alles behalve een sterren hotel is beter dan in de meeste landen dat zeker maar een hotel is iets anders.

Ik ben het met je eens dat het een te korte straf was maar daar is niks meer aan de te doen.
Jij vind het een goede politicus daar denken heel veel mensen anders over.
Jij vind meneertje wilders waarschijnlijk ook een goede.

Ja, meneer Wilders is een goeie. Hij is geen watje en zegt gewoon wat hij denkt. En wat hij zegt klopt meestal allemaal.
Alleen zijn argumenten over de Islam zijn pure onzin, maar de rest...
 

DeletedUser22651

Gast
Hoe lang duurt het nog voordat jullie doorkrijgen dat eruit stappen geen optie is?
 

DeletedUser22651

Gast
Al gezegd:

Nog even terugkomen over het uit de EU stappen: dat is pure waanzin.

We zeggen steeds dat alles duurder is geworden en dat ten tijde van de gulden alles goedkoper was. Goh, maar de gulden was nog niet eens de helft van de waarde van de euro, dus de waarde van de euro is met de prijsstijgingen meegestegen. En daarbij, alle handelscontacten die we hebben, zullen allemaal verloren raken of verslechteren als we uit de EU stappen. De EU brengt ons heel veel goeds, maar daar wordt niet naar gekeken. We moeten problemen oplossen, niet ons de rug daarvan toe keren als er eens wat meer problemen komen. De EU brengt ons zoveel, daar moeten we toch wel iets voor overhebben? Het is vele malen beter dat landen als Griekenland hun economie weer op orde brengen, dan dat wij de geldkraan dichthouden. Als we nou eens wat dingen efficiënter maken, zou dat al een hoop oplossen. Nederland is een handelsland, en distributieland, wij kunnen niet zonder die verdragen. Zelfs al zouden die verdragen niet zo zeer verslechteren, hoeveel gaat het wel niet kosten om weer terug te gaan naar de gulden? Hoeveel zouden alle grenscontroles wel niet kosten, hoeveel geld kost het wel niet om munten te ruilen als we willen betalen of geld willen ontvangen van onze handelspartner Duitsland of andere landen? Denk daar ook eens goed aan, dan zul je zien dat uit de EU stappen, geen optie is, maar dat we de EU efficiënter moeten maken, eerlijker en democratischer, en er moet meer communicatie komen tussen de Europarlementariërs en de gewone mensen, zodat die democratie ook zin heeft. Er moet een duidelijke scheidslijn komen tussen wat Brussel bepaalt, en wat het land zelf bepaald. Dat soort dingen moeten we allemaal goed nagaan en daarbij passende en weloverwogen besluiten maken, niet klakkeloos kijken naar de kosten en de inkomsten als vanzelfsprekend beschouwen of helemaal geen rekening houden met de inkomsten.
En daarbij, als het goed gaat krijgen we er dikke spijt van!
 

DeletedUser21911

Gast
Euhm. Even over die handel binnen de EU: zoals al eerder gezegd, dat stelt niet zoveel voor. Je kunt beter handelsrelaties aangaan en onderhouden met landen als Brazilië, India, China, Japan en Rusland.

En die achterlijke regering die maar miljarden aan de Grieken, Portugezen, Ieren, Italianen en Spanjaarden blijft geven. Ow ja, ik ben Cyprus vergeten. En jij denkt nog steeds dat het allemaal meer oplevert dan het hele feest kost?
 

Araluen

Manticore
Euhm. Even over die handel binnen de EU: zoals al eerder gezegd, dat stelt niet zoveel voor. Je kunt beter handelsrelaties aangaan en onderhouden met landen als Brazilië, India, China, Japan en Rusland.

En die achterlijke regering die maar miljarden aan de Grieken, Portugezen, Ieren, Italianen en Spanjaarden blijft geven. Ow ja, ik ben Cyprus vergeten. En jij denkt nog steeds dat het allemaal meer oplevert dan het hele feest kost?

Fijn om te zien dat je me negeert. Je weet dat de grootste handelspartners van Nederland binnen de EU liggen? Nederland speelt een zeer winstmakende rol van doorvervoerder, wat betekent dat dit land geen van de handelspartners kan missen. Dat de binnen EU het vervoer extreem goedkoop is is een groot voordeel die alle kosten aan de minder sterke economieën ruimschoots te niet doet.
 

DeletedUser21911

Gast
Ik zal morgen eens flink ingaan op jouw argumenten, nu ga ik naar bed.
 

DeletedUser

Gast
Hoe lang duurt het nog voordat jullie doorkrijgen dat eruit stappen geen optie is?

Er uit stappen is inderdaad geen optie, maar niet om de redenen die je aandraagt.
We kunnen er niet uit omdat we geen democratie zijn. In een democratie zouden we de keuzemogelijkheid om er uit te stappen wel hebben. Nu wordt voor ons beslist dat we in de EU blijven ondanks dat een meerderheid van de bevolking het niet wil en niet wilde.
 

DeletedUser22651

Gast
Ik denk dat als het weer goed gaat met de EU, de mensen er ineens lovend over zouden willen spreken. En over die miljarden? Alles in de economie is verbonden, dus de landen die jij noemt MOETEN hun economie op orde brengen en daarvoor is de EU, en de EU zijn wij. Stel dat die landen failliet gaan, wat dan? Dán stort alles in. Als we nu eens het geld erin blijven steken, maar dat op een betere manier doen, de economie en bureaucratie efficiënter maken en de corruptie teniet doen, zou je dan wel tevreden zijn?

Klakkeloos zeggen tegen alles wat meer kost dan oplevert (zonder in de toekomst te kijken, want op de lange termijn krijgen wij dat geld terug, misschien niet door het aflossen van de leningen, maar wél door inkomsten wegens de verbeterde economie) te stoppen tegen iedere prijs, is waanzin. Het is door de zure appel heen bijten, en als het een kist vol is, dan moeten we door de hele kist heen bijten, zo zij het, voor ons eigen best wil
 

DeletedUser

Gast
Ik kan zelf al niet tegen als er iemand een homo uitscheld, en dan een een * wet er van maken, tja dit doe je niet.
 
ten eerste ben er trots op nederlander te zijn, in de jaren zeventig toen wij te beroerd waren om vies werk te doen hebben wij de gastarbeiders binnen gehaald als we die nu terug zouden sturen dan is in 1 keer dit land failliet.

Het gaat om een klein groepje binnen een grote groep, in iedere afkomst zit wel es rotte appels.

PVDA opheffen het is nog steeds een democratisch land dus dat is niet te doen.

En Dubai is ook geen Garden of Eden, 400 euro voor 16 uur werken, dat mag geeneens, 8 uur ¨per dag is het maximum, het is lekker neerkijken vanuit je ivoren toren en ons land te bekritiseren, vind je echt niks hier, blijf dan lekker weg!
 

DeletedUser

Gast
We sturen Nederlandse kinderen het land uit omdat hun ouders hier niet geboren zijn. En we halen nieuwe buitenlanders om hier te werken omdat we zo het minimumloon kunnen ontduiken. Er is geen enkele reden meer om trots te zijn dat je Nederlander bent. Deze natie is één grote pisvlek. En al helemaal geen democratie.

Volgend WK ben ik voor Iran :)
 

DeletedUser6742

Gast
Gewoon maar wat er tussenuit gepikt om wat discussievoer te hebben.

je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.



(1) wij als vooraanstaand pro-homo land zijn bijna verplicht om zoiets te doen. deze daad is niet om geld te verdienen, maar om uganda te straffen. misschien lijkt het niet heel nuttig, maar wat kunnen wij inbrengen tegen het kabinet dat wij met zijn allen hebben gekozen?

(2) de nederlandse staatsburger krijgt geld in ruil voor verricht werk. indien dat niet lukt kunnen (uiterst belangrijke) uitkeringen gegeven worden. zo veel wordt er niet aan vluchtelingen gegeven en we hebben nu eenmaal afspraken gemaakt met de EU.



(3) met de PvdA is niets mis, ze zijn naar mijn zin alleen iets te rechts. ik weet niet wat je punt is.
we hebben heel veel aan de EU. de kosten lijken misschien overdreven groot, maar de baten zijn nog veel groter.
aan de VAE zitten vast ook nadelen.



(4) dat een munt meer waard is is niet per se goed voor de economie. niemand wilde met ons handelen, door de hoge prijs van de gulden en je weet toch wel dat onze grootste handelspartners binnen de EU liggen, hè?



(5) je laatste argument is op zijn best lachwekkend. het zijn niet de arbeiders uit die landen die overlast veroorzaken, maar je hebt gelijk we hebben wel last van mensen uit die landen. zo groot zijn die uitkeringen niet en dat jij zegt dat veel te veel verdienen bewijst dat je geen idee hebt van waar je over praat. we hebben ze juist hierheen gehaald (de polen in ieder geval) omdat ze zo weinig vragen voor hun werk. ze zijn juist ontzettend goedkoop. bij de andere landen zal het niet anders zijn. en je laatste argument zal ik onderuit halen door simpelweg te zeggen dat 16 uur werken in ons land niet mag en je hebt ook zoiets als een minimumloon.
Volgens mij weet je zelf anders ook niet zo nauw waar je het over hebt :p
Ik heb zojuist drie kwartier naar een filmpje uit de main post gekeken, zodat ik iets van achtergrondinfo heb. Ik neem alles uit dit filmpje voor waar aan, zodat ik hier sommige argumenten op kan baseren. Enkelen hier had ik aangeraden hetzelfde te doen voor te reageren ;P

(1) Ben ik met je eens, niet dat de maatregel zo geniaal is, maar dat het moest dienen als straf, en niet om geld te verdienen of betalen.

(2) Er wordt ook door een hoop mensen niet gewerkt, omdat ze zich simpelweg niet kunnen gedragen op hun werk of te lui zijn om productief te zijn. Daarbij zijn er ook genoeg die hier al kwamen om te niksen en dat is goed gelukt, om even de vergelijking met de VAE te maken: Daar wordt net zo goed als hier geld gegeven aan de bewoners, maar dan moeten het wel 'echte' burgers zijn. Als je daar komt om te niksen, kun je ook meteen weer vertrekken. Iemand die daar komt om te werken en niet (meer) werkt, kan vertrekken.
Dat de EU hierover afspraken maakt, is volgens mij een van de redenen dat The Holy Warrior zegt, "Weg ermee".

(3) De PvdA was in mijn ogen altijd een linkse partij en niet rechts. Hoewel ik het ook niet zo nauw heb met die partij, blijven we toch een land waar iedereen moet kunnen worden vertegenwoordigd. Niet dat de PvdA dat nu zo goed doet, maar dat is een heel andere discussie.
Ik denk persoonlijk dat we de inspraak van de EU in ons eigen land moeten inperken, zo niet uitschakelen. We hebben hier al ruim genoeg politici, laten we daar niet nog een enorm Europees apparaat aan toevoegen.
Je hebt het over dat aan de VAE vast ook wel nadelen zitten, maar je kunt niets noemen, terwijl The Holy Warrior wel voor meerdere kanten en redeneringen voorbeelden geeft. Denk aan handelspartners buiten de EU en landen waardoor de EU ons veel geld kost (zou kosten, voor hen die voor de EU zijn).

(4) Interessante stelling, hij gaat alleen niet op, we hebben namelijk ook nu nog uitstekend vergelijkingsmateriaal: De Pond. We zien Engeland ook niet massaal worden geboycot. Ze zijn geen lid van de EU en hebben ook nog een munt die meer waard is dan de euro.
Bovendien moet je niet vergeten dat onze welvaart uit de ligging en rivieren/haven komt, niet uit de EU. De EU mag dan wat helpen, je moet het niet verwarren met de redenen waarom we écht zijn begonnen geld te verdienen.

(5) De uitkeringen zijn wel te groot, ik zie het namelijk dagelijks. Ik woon tussen het gespuis hier, en ze krijgen geld als water uit de kraan. Er wordt overal naartoe gereden met de auto, 2x per jaar op vakantie naar een plaats naar keuze, noem maar op. Oke, dat is erg prettig, mooi dat dat voor zo veel mensen mogelijk is, maar dan wel op kosten van de overheid, met een uitkering thuis op de bank, terwijl andere mensen hiervoor moeten werken. Zolang er met een uitkeringen dezelfde, en zeldzaam zelfs meer gedaan kan worden als iemand die ervoor werkt, zullen ze blijven staan met de handjes omhoog in plaats van doen waarvoor ze gekomen zijn: werken en leven tussen de rest en sommigen werken om geld voor 'thuis' te verdienen.
 

DeletedUser12440

Gast
we sturen nederlandse kinderen het land uit omdat hun ouders hier niet geboren zijn. En we halen nieuwe buitenlanders om hier te werken omdat we zo het minimumloon kunnen ontduiken. Er is geen enkele reden meer om trots te zijn dat je nederlander bent. Deze natie is één grote pisvlek. En al helemaal geen democratie.

Volgend wk ben ik voor iran :)

goooo iran !!!
 
We sturen Nederlandse kinderen het land uit omdat hun ouders hier niet geboren zijn. En we halen nieuwe buitenlanders om hier te werken omdat we zo het minimumloon kunnen ontduiken. Er is geen enkele reden meer om trots te zijn dat je Nederlander bent. Deze natie is één grote pisvlek. En al helemaal geen democratie.

Volgend WK ben ik voor Iran :)


dan ga je toch lekker ergens anders naartoe, pffttt wordt hier echt moe van
 
Bovenaan