DeletedUser
Gast
AW: Nederlandse verkiezingen
Ik heb het niet over de ouderen en de chronisch zieken. Ik heb het over mensen die wel kunnen werken (uitzondering : ouderen) maar niet willen werken. Ouderen verdienen best een goede verzorging net als chronisch zieken. Oke we hebben een vergrijzing, dus dan mag er wel in worden gesneden maar niet al te veel. Ik vind sowieso dat ze al het geld bij ontwikkelingshulp mogen weghalen, dan hebben we opeens veel meer geld te besteden en hoeven we wat minder hard te bezuinigen op plekken waar het nodig is (Lees : Zorg en onderwijs).
Maar ik ben het ook niet eens met de bezuinigingen, anders had ik wel op een van de regeringspartijen gestemd als ik mocht stemmen. Ik zou hebben gestemd op de partijen die wel op de juiste dingen bezuinigen.
Mijn opa heeft zijn hele leven bij de marine gewerkt. Hij is 'marineman' (zoals hij dat zelf zegt) die nog bij de marine luchtvaart dienst op de Karel Doorman (Neerlandse enige vliegdekschip ooit) de wereld letterlijk heeft rondgevaren. Hij heeft geen kamer van 5 bij 5. Echt niet. En waarom mag hij geen grotere kamer dan 25m2? Waarom zou hij geen flatscreen mogen? Heeft hij niet keihard gewerkt voor dit land?
Net als heel veel andere oudere mensen? Verdienen zij niet een menselijke behandeling? Vergeet niet dat veel van deze mensen kinderen hebben gekregen. En veel van die kinderen stoppen hun ouders in een verzorgingstehuis. En veel van die kinderen zijn nu ook nog eens tegen een wat ruimere (financiele) zorg voor die mensen. Wij zouden ons moeten schamen! Onze moeders hebben ons 9 maanden in de buik gedragen. Wij kunnen ons niet eens voorstellen hoe dat is. Onze ouders hebben ons dag na dag verzorgd, te eten gegeven en ons vermaakt. Ze hebben geduld gehad, als wij hen de oren van het lijf vroegen. Zij probeerden ons het maximale te geven van hetgeen ze hadden. Zoveel gaven zij aan ons. En wij? Wij vinden dat ze met het minimale genoeg moeten nemen. Wij vinden niet dat zij nu door ons verzorgd mogen worden etc. Nee, want wij willen geld verdienen. Wij zouden ons moeten schamen!!
En wat denk je dan van chronisch zieken? Waarom zouden zij geen recht hebben op een flatscreen?
Dat minder bedeelden dan maar ook minder recht hebben op zaken, is een schande voor de vrijheid. Deze mensen hebben het al niet makkelijk, en wij makken het op die manier alleen maar erger voor hen, in plaats van dat wij een stapje harder lopen voor deze mensen.
Ik heb het niet over de ouderen en de chronisch zieken. Ik heb het over mensen die wel kunnen werken (uitzondering : ouderen) maar niet willen werken. Ouderen verdienen best een goede verzorging net als chronisch zieken. Oke we hebben een vergrijzing, dus dan mag er wel in worden gesneden maar niet al te veel. Ik vind sowieso dat ze al het geld bij ontwikkelingshulp mogen weghalen, dan hebben we opeens veel meer geld te besteden en hoeven we wat minder hard te bezuinigen op plekken waar het nodig is (Lees : Zorg en onderwijs).
Maar ik ben het ook niet eens met de bezuinigingen, anders had ik wel op een van de regeringspartijen gestemd als ik mocht stemmen. Ik zou hebben gestemd op de partijen die wel op de juiste dingen bezuinigen.
Laatst bewerkt door een moderator: