• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nederlandse verkiezingen

DeletedUser

Gast
AW: Nederlandse verkiezingen

Tututu wat een tokkie niveau, ik hoopte dat actie46 de enige was met extremistische gedachten.

Homoseksuelen of moslims, het zijn allemaal mensen en die hoor je te respecteren.

Eeuhm, en hoe ben ik dan extremistisch.

Trouwens iedereen heeft een recht op scholen, als je niet wilt geloven dan moet je het maar niet doen.

DeletedUser

Gast

Trouwens iedereen heeft een recht op scholen, als je niet wilt geloven dan moet je het maar niet doen.

Jouw quote over homoseksuelen en ziekten in de extremisme topic.

DeletedUser

Gast

Jouw quote over homoseksuelen en ziekten in de extremisme topic.

Ik heb wel gezegd dat het mischien een ziekte ofzo iets kan zijn, of gevoelens die je zelf verkeerd begrijpt, dus lichaamlijk of geestelijk ziek.
En ik wou het met een therapie erbij halen, maar ik volg de Shariah, zonodig.

DeletedUser

Gast

Ik heb wel gezegd dat het mischien een ziekte ofzo iets kan zijn, of gevoelens die je zelf verkeerd begrijpt, dus lichaamlijk of geestelijk ziek.
En ik wou het met een therapie erbij halen, maar ik volg de Shariah, zonodig.

je geeft aan dat homoseksualiteit een ziekte(toestand) is, terwijl dit berust op subjectieve stellingen. En je kan de Koran erbij halen wat je wilt, maar deze overtuigt niet. Deze mensen voelen zich niet ziek en hebben alleen maar een andere geaardheid. Er is niks schadelijks aan dit gedrag

En dat je de shariah volgt betreft dit onderwerp, is een mooi voorbeeld van extremisme.

DeletedUser

Gast

BWAHAHAHAHAHAHAHA. Sorry.

Overigens ben ik van mening dat godsdienst iets is waar mensen zelf, bewust, voor moeten kiezen, en daarom zou je alleen openbare scholen moeten hebben en mensen tot hun 16e/18e/wat dan ook moeten leren over zoveel mogelijk verschillende godsdiensten, zodat ze zelf kunnen kiezen wat de beste is.

Helaas worden de meeste kinders nog gewoon geindocrineerd door hun ouders,soms zelfs tot op het "je moet, en anders schop ik je het huis uit" af, maarja... dat zijn mensen.

Dus ja, Islamitische scholen moeten dicht. En Katholieke, en Joodse, en Protestantse, en al die andere scholen ook. Op school leer je gewoon over alle geloven, en dan mag je zelf kiezen welke je de beste vindt, en wordt je geloof er niet met de paplepel ingegoten.

DeletedUser

Gast

BWAHAHAHAHAHAHAHA. Sorry.

Overigens ben ik van mening dat godsdienst iets is waar mensen zelf, bewust, voor moeten kiezen, en daarom zou je alleen openbare scholen moeten hebben en mensen tot hun 16e/18e/wat dan ook moeten leren over zoveel mogelijk verschillende godsdiensten, zodat ze zelf kunnen kiezen wat de beste is.

Helaas worden de meeste kinders nog gewoon geindocrineerd door hun ouders,soms zelfs tot op het "je moet, en anders schop ik je het huis uit" af, maarja... dat zijn mensen.

Dus ja, Islamitische scholen moeten dicht. En Katholieke, en Joodse, en Protestantse, en al die andere scholen ook. Op school leer je gewoon over alle geloven, en dan mag je zelf kiezen welke je de beste vindt, en wordt je geloof er niet met de paplepel ingegoten.

Ik ben zonder geloof opgevoed, kreeg het wel op school. Maar toen ik koos, werd ik even goed door mijn moeder en mijn omgeving met een lange nek aangekeken. Om het maar even zacht uit te drukken. Ik betwijfel dan ook of jouw situatie ook echt gaat helpen.

DeletedUser

Gast

Tis een goeie test van geloof, en van je ouders. Als je bereid bent om door het 'lange nekken gestaar' heen te bijten, dan ben je inderdaad overtuigd gelovig en heb je juist gekozen.

En als je ouders je accepteren (al dan niet na een korte wen-periode) dan zijn ze goede ouders.

DeletedUser

Gast

Maar behaalt jouw idee van zonder geloof op voeden dan wel de doelstellingen?

DeletedUser

Gast

Dat kan ik niet garanderen, daarvoor zou je het moeten uitproberen. Mijn vermoeden is dat het zou helpen. Door mensen keuzevrijheid te geven en mensen te leren respect te hebben voor de keuzes van anderen zou je een veel vrijere geloofswereld kunnen creëren waar mensen zelf kiezen om wel of niet in iets te geloven.

Juist door het er zo in te gieten zijn veel mensen met tegenzin gelovig, of zijn ze heel erg extremistisch opgevoed door hun ouders, terwijl ze dat misschien zelf helemaal niet willen zijn.

DeletedUser

Gast

Dat kan ik niet garanderen, daarvoor zou je het moeten uitproberen. Mijn vermoeden is dat het zou helpen. Door mensen keuzevrijheid te geven en mensen te leren respect te hebben voor de keuzes van anderen zou je een veel vrijere geloofswereld kunnen creëren waar mensen zelf kiezen om wel of niet in iets te geloven.

Juist door het er zo in te gieten zijn veel mensen met tegenzin gelovig, of zijn ze heel erg extremistisch opgevoed door hun ouders, terwijl ze dat misschien zelf helemaal niet willen zijn.

Nou dat heb ik niet ondervonden. Alles lijkt mooi, maar wacht maar tot het puntje bij het paaltje komt.

DeletedUser

Gast

Je bent nog steeds gelovig toch? Of wil je beweren dat het beter was geweest als jouw ouders je Christenlijk opgevoed hadden?

DeletedUser

Gast

Je bent nog steeds gelovig toch? Of wil je beweren dat het beter was geweest als jouw ouders je Christenlijk opgevoed hadden?

Ik denk dat het een illusie is dat als je kinderen zonder religie opvoedt, dat de keuze dan makkelijker wordt. Laat staan de thuis situaties die jij schetste van ouders die het niet accepteren als de kinderen voor een andere weg kiezen dan zij bij de opvoeding deden.

Ik werd ook zonder religie opgevoed, maar dat maakte de daadwerkelijke keus echt niet makkelijk. Mijn vrouw is Christelijk opgevoed en haar ouders en mijn moeder reageerden nagenoeg hetzelfde.

DeletedUser

Gast

Dat ligt er aan... als je je kinderen opvoedt met de gedachte dat ze vrij zijn hun eigen religie te kiezen, dan zou de keuze makkelijker moeten zijn, of in elk geval zouden je ouders minder moeilijk moeten reageren.

Maar zoveel kinderen worden er volgensmij niet opgevoed zonder religie... voor veel ouders is atheisme ook gewoon een "god bestaat niet, klaar", en zulke ouders geven kinderen ook geen kans om te kiezen.

DeletedUser

Gast

Mag ik vragen in welke situatie, je je dan bevindt.

Bovenaan