• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Neem je tijd om dit te bekijken

DeletedUser

Gast
Allemaal heel emotioneel en ongetwijfeld voor velen herkenbaar, maar er is niet sinds kort iets aan het veranderen...
Al sinds het begin der tijden is er competitie en dit is juist de sleutel tot ons voortbestaan!
Zonder deze competitie en natuurlijke selectie zouden wij en geen enkel levend wezen ons voortbestaan kunnen zekeren.
Waar het vroeger belangrijk was in welke mate je in staat was om voedsel te vergaren en werktuigen te fabriceren die jou de cutting edge gaf ten opzichte van soortgenoten. Ook de mogelijkheden die je tot je beschikking had om de gevaren van alledag te trotseren en eventuele genetische voorsprong op anderen zijn dingen die ons als ras uiteindelijk sterker zullen maken en daarmee weer ons voortbestaan zekeren. Tegenwoordig meten we deze skills aan hoe we voor de dag komen of hoeveel cash we bezitten, wat in essentie niet meer is dan superieur aanpassingsgedrag en daarmee dus onze kans op voortbestaan vergroot.

Allemaal behoorlijk natuurlijk (en noodzakelijk)gedrag dus...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27102

Gast
Allemaal heel emotioneel en ongetwijfeld voor velen herkenbaar, maar er is niet sinds kort iets aan het veranderen...
Al sinds het begin der tijden is er competitie en dit is juist de sleutel tot ons voortbestaan!
Zonder deze competitie en natuurlijke selectie zouden wij en geen enkel levend wezen ons voortbestaan kunnen zekeren.
Waar het vroeger belangrijk was in welke mate je in staat was om voedsel te vergaren en werktuigen te fabriceren die jou de cutting edge gaf ten opzichte van soortgenoten. Ook de mogelijkheden die je tot je beschikking had om de gevaren van alledag te trotseren en eventuele genetische voorsprong op anderen zijn dingen die ons als ras uiteindelijk sterker zullen maken en daarmee weer ons voortbestaan zekeren. Tegenwoordig meten we deze skills aan hoe we voor de dag komen of hoeveel cash we bezitten, wat in essentie niet meer is dan superieur aanpassingsgedrag en daarmee dus onze kans op voortbestaan vergroot.

Allemaal behoorlijk natuurlijk (en noodzakelijk)gedrag dus...

Jij bent rijp voor het gesticht.

Jij zorgt gewoon ook voor de devaluatie van de mens.
Het is de bedoeling dat wij als mens daarboven staan en niet zo primitief en achterlijk zoals jij. Jij bent gewoon veel te laat geboren voor deze tijd.
 

DeletedUser

Gast
Wat een walgelijk aandachtsgeil filmpje. Ik snap dat je je semi-motivationeel geleuter bij een breed publiek aan de man wilt brengen, maar leer dan iig eerst Nederlands. Met dat smerige Antwerpse accent is het niet meer dan normaal dat je haat krijgt.
 

DeletedUser

Gast
welke inhoud? Het is een ellenlange reeks dodelijk saaie open deuren. Als jij dit een diepzinnige boodschap vindt, zegt dat (nog) meer over jou dan over dat mens.
 

DeletedUser

Gast
Jij bent rijp voor het gesticht.

Jij zorgt gewoon ook voor de devaluatie van de mens.
Het is de bedoeling dat wij als mens daarboven staan en niet zo primitief en achterlijk zoals jij. Jij bent gewoon veel te laat geboren voor deze tijd.

Dat ik doorzie wat er speelt, de oorsprong daarvan kan bevatten en dit alles vanuit helicopterview aanschouw geeft blijk van het feit, dat ik hier dus blijkbaar ver boven sta en dus ook mijn leven niet laat bepalen. Zij blijkbaar wel en ze plaatst zichzelf aan de onderkant van de kudde... een keuze dus! Misschien moet je je handtekening is aan haar laten lezen?!
O, en dat gesticht is ook niet echt aardig hè... ben blij dat ik daar weg ben, praten over je emoties en gevoelens... zo primitief! :p
 

DeletedUser

Gast
Dat ik doorzie wat er speelt, de oorsprong daarvan kan bevatten en dit alles vanuit helicopterview aanschouw geeft blijk van het feit, dat ik hier dus blijkbaar ver boven sta en dus ook mijn leven niet laat bepalen. Zij blijkbaar wel en ze plaatst zichzelf aan de onderkant van de kudde... een keuze dus! Misschien moet je je handtekening is aan haar laten lezen?!
O, en dat gesticht is ook niet echt aardig hè... ben blij dat ik daar weg ben, praten over je emoties en gevoelens... zo primitief! :p

Misschien moet ie dan wel even de schrijffouten uit dat citaat halen.
 

DeletedUser18363

Gast
Goed, dit filmpje is puur idealistisch gebrabbel. Ze zegt het zelf ook al, leuk en aardig dat je het aankaart, maar er gaat niks veranderen. De aard van de mens is gewoon zo, competitie zit in de mens. Mensen zoals Al Sah Him zijn pretentieuze moraalridders die geloven in een onhaalbaar ideaal wat compleet tegenstrijdig is met de realiteit en de natuur. Er gaat niks veranderen, mensen zullen zich altijd beter voelen dan anderen, onrecht zal altijd bestaan en eigenbelang zal altijd heersend zijn.
 

DeletedUser27102

Gast
De aard van de mens is gewoon zo, competitie zit in de mens. Mensen zoals Al Sah Him zijn pretentieuze moraalridders die geloven in een onhaalbaar ideaal wat compleet tegenstrijdig is met de realiteit en de natuur.

Neen ik geloof niet in dat ideaal, maar je moet het ook niet gaan promoten. Je kan toch proberen streven naar dat ideaal?
 

DeletedUser7531

Gast
Kon ook niet langer dan 20 seconden naar iemand met zo'n kut accent luisteren.

Wel typisch iets voor dick om dit te plaatsen.
 

DeletedUser22289

Gast
Wow waarom komen hier nu zoveel maand na het plaatsen van de beginpost reacties? En wie is Dick trouwens?
 
Bovenaan