• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Neutrino's sneller dan het licht?

DeletedUser10435

Gast
AW: Neutrino's sneller dan het licht?

Ik denk dat er eerst een beter onderzoek moet komen, de metingen bij het expiriment waren volgens mij niet er betrouwbaar.

DeletedUser

Gast

Dat was al een week bekend ofzo.. Beetje oud.

Ik blijf nuchter btw.

DeletedUser

Gast

Als dit waar is is de mens zowel eens stuk slimmer als dommer. Alles wat we tot nu toe dachten van natuurkunde en al de rest kan volledig teniet gedaan worden. Anderzijds bied dit weer mogelijkheden.

DeletedUser

Gast

Als dit waar is is de mens zowel eens stuk slimmer als dommer. Alles wat we tot nu toe dachten van natuurkunde en al de rest kan volledig teniet gedaan worden. Anderzijds bied dit weer mogelijkheden.

Nou, je kunt niet zeggen dat Einstein het allemaal fout had. Toen Einsteins theorieen werden geaccepteerd zei ook niemand dat Newton helemaal fout zat.

DeletedUser

Gast

Haha toevallig, vanochtend discussie bij Natuurkunde hierover gehad :)
Natuurkunde leraar zei dat ze Japan en USA hebben uitgenodigt om mee te helpen, moeten we eerst maar eens kijken wat daar uitkomt :)

DeletedUser

Gast

Haha toevallig, vanochtend discussie bij Natuurkunde hierover gehad :)
Natuurkunde leraar zei dat ze Japan en USA hebben uitgenodigt om mee te helpen, moeten we eerst maar eens kijken wat daar uitkomt :)
Ja klopt daar gaan ze ook tests doen. Maar mijn natuurkundeleraar had het er ook over dat er eigenlijk "zoveel" verschil is gemeten dat er bijna geen sprake kan zijn van een vergissing. Het is natuurlijk wel mogelijk dat ze gewoon onzin lullen maar dat lijkt me erg sterk.

DeletedUser

Gast

Ja klopt daar gaan ze ook tests doen. Maar mijn natuurkundeleraar had het er ook over dat er eigenlijk "zoveel" verschil is gemeten dat er bijna geen sprake kan zijn van een vergissing. Het is natuurlijk wel mogelijk dat ze gewoon onzin lullen maar dat lijkt me erg sterk.

Ze hadden iets van 700m afgeschoten en het verschil was 1,80 m idd, volgens mijn natuurkundeleraar was dat klein :D

DeletedUser3865

Gast

Ik denk dat de metingen gewoon niet nauwkeurig genoeg zijn, maar we zullen zien als ze het nog eens proberen met betere metingen.

Als het waar is dan opent er wel weer een hele nieuwe wereld van mogelijkheden.

DeletedUser

Gast

Ik denk dat de metingen gewoon niet nauwkeurig genoeg zijn, maar we zullen zien als ze het nog eens proberen met betere metingen.

Als het waar is dan opent er wel weer een hele nieuwe wereld van mogelijkheden.

Inderdaad, dan kunnen we misschien sneller dan het licht reizen ---> naar andere planeten buiten het zonnestelsel?

DeletedUser9538

Gast

Joehoe,....
In 15 minuten naar Bangkok, in plaats van 10 uur!

Of tijdreizen om mijn schoonmoeder vooraf het leven zuur te maken voordat ze dat bij mij kan doen.

Of loop ik nu op zaken vooruit en ben ik niet serieus genoeg?

DeletedUser3865

Gast

Joehoe,....
In 15 minuten naar Bangkok, in plaats van 10 uur!

Of tijdreizen om mijn schoonmoeder vooraf het leven zuur te maken voordat ze dat bij mij kan doen.

Of loop ik nu op zaken vooruit en ben ik niet serieus genoeg?
het zouden wel 2 van de mogelijkheden zijn ;)

dus, je bent serieus genoeg hoor :p

DeletedUser10435

Gast

Nou, je kunt niet zeggen dat Einstein het allemaal fout had. Toen Einsteins theorieen werden geaccepteerd zei ook niemand dat Newton helemaal fout zat.

Einstein heeft niet gezegd dat niets sneller is dan het licht.

DeletedUser

Gast

De gemeten neutrino's waren maar 60 nanoseconde (een nanoseconde is éénmiljardste van een seconde) sneller dat het lichtsnelheid. Het viel wel buiten de spreiding (die was 20 nanoseconde), dus in principe zijn ze er in geslaagd. Nu is het een kwestie of dit experiment te herhalen is, hiervoor zijn 2 onafhankelijke instituten ingeschakeld.

DeletedUser

Gast

ALs het waar is , wat waarschijnlijk zo is, zullen mensen een heel andere manier van redeneren moeten krijgen. Dan zouden we eerst het gevolg van iets kunnen zien en dan de oorzaak?

DeletedUser10435

Gast

De gemeten neutrino's waren maar 60 nanoseconde (een nanoseconde is éénmiljardste van een seconde) sneller dat het lichtsnelheid. Het viel wel buiten de spreiding (die was 20 nanoseconde), dus in principe zijn ze er in geslaagd. Nu is het een kwestie of dit experiment te herhalen is, hiervoor zijn 2 onafhankelijke instituten ingeschakeld.

Daar heb jij gelijk in, maar alsnog vind ik het niet betrouwbaar genoeg.

DeletedUser

Gast

Lekker, nu in de derde natuurkunde een beetje pittig begint te worden gaat het misschien binnenkort veranderen... -.-

Bovenaan