• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Nieuw eindspel: dominatie

DeletedUser28080

Gast
Ik denk dat het alleen steden moet betreffen met, laten we zeggen, 5k+ punten steden?
Dat is net op de grens van functionaliteit van een stad denk ik. Want zullen ook van die mieten zijn die dan zouden afbreken of net eronder zitten
 

DeletedUser24555

Gast
Goede punten hierboven. Zie ook het volgende scenario voor me:

De top x spelers van de wereld (x = alliantielimiet) gooien al hun steden vol deff en vormen samen een alliantie. Op sommige werelden zouden ze het zo 14 dagen uit kunnen houden en dus de wereld winnen. Dat zou natuurlijk totaal onvermakelijk zijn, maar winnen is voor een aantal van hen erg belangrijk, neem ik aan.
 

Dorremans

Mentor
Goede punten hierboven. Zie ook het volgende scenario voor me:

De top x spelers van de wereld (x = alliantielimiet) gooien al hun steden vol deff en vormen samen een alliantie. Op sommige werelden zouden ze het zo 14 dagen uit kunnen houden en dus de wereld winnen. Dat zou natuurlijk totaal onvermakelijk zijn, maar winnen is voor een aantal van hen erg belangrijk, neem ik aan.

Dat zouden ze nu ook al kunnen doen met de wereldwonderen, alleen moeten ze dan heel eventjes storten. Ik denk niet dat het zo makkelijk zal gaan, niet iedere top speler denkt "hey ik wil winnen dus ik join met alle top spelers een alliantie en dan stopt de wereld meteen." Iedereen wil uiteindelijk met zijn eigen ally winnen, zelfs iedere "top spelers" wil met zijn alliantie gewoon winnen en zal dus echt niet zomaar iedereen daar in de steek laten. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
 

DeletedUser24555

Gast
Dat zouden ze nu ook al kunnen doen met de wereldwonderen, alleen moeten ze dan heel eventjes storten.

Nee, want dan zitten ze niet geclusterd. En bij de wereldwonderen is dat een vereiste omdat je anders natuurlijk geen eilanden overheerst. Niet dat ik voorstander van WW's ben, ik probeer alleen eventuele problematische scenario's te bedenken, zodat ze voortijdig kunnen worden ondervangen.
 

DeletedUser26659

Gast
Een oplossing die ik bedacht heb voor het stichtprobleem is dat vanaf een alliantie de limiet van steden voor te domineren bereikt heeft, bv 1450 steden van de 2900 bij 50% vereiste, deze limiet nog steeds geldt zolang ze domineren, dus zelfs al worden er 150 steden gesticht, blijven 1450 steden nodig om het spel te winnen.
 

DeletedUser20282

Gast
Of je zou kunnen zeggen dat enkel de steden in de 4 "core" oceanen meetellen, zo kun je niet met je hele ally even naar OC 1 uitwijken en daar alles volstichten
 

DeletedUser20282

Gast
Dat is dan minder goed voor de late starters...
Kan nog altijd uitgebreid worden he! Maar het idee was vooral dat het uitwijken naar de zeer verre oceanen wordt vermeden, of toch in ieder geval niet wordt meegeteld
 

DeletedUser29138

Gast
Ik denk niet dat we dit eindspel snel zullen zien op onze servers.

Het concept moet nog verder uitgewerkt/op punt gesteld worden, eenmaal dat gedaan is komen er beta servers met dit eindspel.
Het is geen kleine aanpassing/nieuwe functie dus ik ga er van uit dat ze dit uitvoerig gaan testen voor het globaal geïmplementeerd wordt.

Tl;dr: Nog niet voor meteen.
 

DeletedUser13018

Gast
En dat vlak voor 1 april opstarten zodat iedereen op 1 april dit ziet. Hoe serieus is dit?
smiley_emoticons_confusednew.gif
 

DeletedUser29138

Gast
Ik weet niet waar jullie het over hebben, dit is doodserieus
smiley_emoticons_confusednew.gif
 

DeletedUser26889

Gast
ik snap de bedoeling niet echt, kan overal op klikken, maar zodra ik op dat geval in de haven klik gebeurd er niks
 
Bovenaan