• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Nieuwe godin: Aphrodite

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Gegroet vanaf de berg Olympus zelf!

Zoals Hermes.... sierlijk heeft aangekondigd, daalt er een nieuwe godin neer in de wereld van Grepolis! Zoals je hier kan lezen zal Aphrodite haar intreden doen op wereld Bhrytos.

Natuurlijk brengt Aphrodite nieuwe spreuken en mythische eenheden mee. Lees verder om erachter te komen wat je met de release van de eerste nieuwe god sinds 2012 te wachten staat!
PuzzleAnswer2.png

Aphrodite is de godin van schoonheid en liefde.
Bekend over heel Griekeland als de personificatie van schoonheid zorgt haar aanwezigheid voor de groei van haar invloed. Haar grip over dit rijk groeit door de stijgende aanbidding door feesten georganiseerd door stervelingen in haar naam. Haar charmes en haar elegantie verleiden vijanden op het slagveld en betovert hen met haar stralende schoonheid.

Spreuken
Aphrodite introduceert 4 nieuwe spreuken, net als haar voorgaande goden. Ze introduceert echter ook een nieuwe en unieke, passieve kracht. Passieve krachten blijven gelden in een stad die een god aanbidt en worden alleen gedeactiveerd als je overschakelt naar een andere god. Bekijk de onderstaande tabel voor alle details van haar 4 spreuken.

SpreukOmschrijving
aphrodite_1.png

Narcisme
Aphrodite’s charmes vertroebelen het zicht van de inwoners en verandert alles wat ze verlangen.

Verlaagt de verdedigende waarde van alle aanwezige eenheden in de stad met 10% voor 12 uur
aphrodite_2.png

Liefdadigheidsfeest
Naarmate de invloed en macht van Aphrodite groeien, raken de inwoners van de stad gehypnotiseerd door de vieringen in hun stad.

De volgende zegetochten in de stad kosten 2% minder voor elke actieve kracht die actief is op de stad (tot een maximum van 20%)
aphrodite_3.png

Lofzang voor Aphrodite
De lokale boerendorpen zoeken Aphrodite haar goedkeuring en verzamelen meer grondstoffen als een offer voor haar gunst.

Opeisen en handelen met boerendorpen is verhoogt met 20% + 1.5% voor elke kracht die actief is op de stad (tot een maximum van 50%).
aphrodite_4.png

Pygmalion

(passief)
De buitengewone gelijkenis van Pygmalion’s beeldhouwwerk van Aphrodite ontvangt haar goedkeuring, waardoor de stad bloeit.

De capaciteit van boerderijen is verhoogt met 5 per level (225 maximaal). Deze spreuk staat permanent op je stad wanneer je Aphrodite aanbidt.
(tijden gebaseerd op wereldsnelheid 1)

Eenheden
Wat is een godin zonder goddelijke mythische wezens aan haar zijde? Natuurlijk geeft Aphrodite haar trouwe volgers de mogelijkheid om 2 exclusieve nieuwe eenheden te rekruteren, de Sirene en de Sater. Laten we eens kijken welke wonderen ze naar jouw steden zullen brengen en hoe ze jou zullen helpen om je vijanden te verpletteren.

SireneSater
SirenLarge2.png
SatyrLarge.png
VoorwaardenVoorwaarden
Tempel level 5
Haven level 6
Tempel level 5
Kazerne level 1
BouwkostenBouwkosten
Hout: 1700
Steen: 1300
Zilver: 2200
Gunst: 110
Inwoners: 16
Rekruteertijd: 3 uur, 10 minuten (snelheid 1)
Hout: 1450
Steen: 750
Zilver: 2600
Gunst: 95
Inwoners: 16
Rekruteertijd: 2 uur, 55 minuten, 20 seconden (snelheid 1)
GevechtskrachtGevechtskracht
Aanval: 180
Verdediging: 170
Snelheid: 22
Aanval (steekwapen): 385
Verdediging (slagwapen): 55
Verdediging (steekwapen): 105
Verdediging (schietwapen): 170
Snelheid: 136
Buit: 335
PassiefPassief
Sirene's verhogen de snelheid van alle zee-eenheden
met 2% voor elke sirene. (Maximum 100%)
N.V.T.

Tot slot brengt het nieuwe Aphrodite-portret natuurlijk ook een up-to-date en strakke visuele look, dus besloten onze kunstenaars ook om de 6 bestaande goden-portretten te vernieuwen. Je zult deze de komende weken ook in het spel zien!

We hopen dat je net zo enthousiast bent als wij met deze toevoeging. Laat je feedback alsjeblieft achter in het daarvoor bestemde feedbacktopic!

Jullie Grepolis team
Graag hier je feedback plaatsen over alles wat Aphrodite met zich meebrengt.
 

Gamergirl101

Hopliet
Unlimited timen en 225 extra inwoners in de stad om te compenseren hoeveel sirene zuigen met off/deff kracht tegenover inwoners.

over de krachten
- 10% minder deffkracht voor 12 uur
Gewoon nice, 10% sterkere off, 10% zwakkere deff, maakt allemaal niet uit, mooi voor je aanval

- de volgende zegetocht in de stad kost 2% minder gp per actieve spreuk op stad, tot max 20%
Lijkt me nutteloos om daar gunst voor uit te geven, of iig weinig aan het spel toevoegen omdat het voordeel dat je behaalt klein is als je het op grote schaal wilt uitvoeren, miss leuk voor in het begin als je nog weinig steden hebt.

- 20% meer gs opeisen van boerendorpen met +1.5% per actieve spreuk per stad
Onnodig, BD geven nu al enorm veel gs en is makkelijk leeg te halen als je wilt. Daarnaast per stad die spreuk gaan doen, gunstverspilling. Enige nut dat ik zie is voor tijdens WW strijd, mocht je in de situatie komen waar je zo veel gunst over hebt, dat je de WW maximaal versnelt hebt en dus extra snel je BD leeg kan trekken voor als volgende WW open gaat.

- passieve kracht, 5 extra inwoners per boerderijlevel (225 extra inwoners bij boerderij 45)
225 extra inwoners per stad, 22 vs extra per vs stad en het kost je niet eens gunst, het is een effect dat automatisch in gaat als je de god selecteert en permanent op de stad blijft zolang de god Aphrodite is. Thx inno.
 

DeletedUser24113

Gast
De eerste spreuk is wel leuk, neem aan dat die wel geblokt kan worden door sb? Wel lekker om snachts random zo'n spreukje op iemand te gebruiken en kijken of ze daadwerkelijk deff gaan sturen x)

2de enkel leuk in de beginfase, 3de is veel werk om er profijt van te hebben, en de 4de is OP
 

DeletedUser29138

Gast
Sirene's lijken mij ook niet bedoeld om offensief sterk te zijn, enkel voor hun 10% vaartijd bonus.
 

DeletedUser29138

Gast
De eerste spreuk is wel leuk, neem aan dat die wel geblokt kan worden door sb? Wel lekker om snachts random zo'n spreukje op iemand te gebruiken en kijken of ze daadwerkelijk deff gaan sturen x)

2de enkel leuk in de beginfase, 3de is veel werk om er profijt van te hebben, en de 4de is OP

De spreuk reageert zoals je zou verwachten op stadsbescherming en zuivering.
 

Gamergirl101

Hopliet
Sirene's lijken mij ook niet bedoeld om offensief sterk te zijn, enkel voor hun 10% vaartijd bonus.
100%* snelheid bonus, 2% per sirene

Daar komt het wel op neer ja. Ze zijn offensief en defensief zwak voor iets wat 16 inwoners kost. Echter een stad waar je die bouwt, heeft wel 225 inwoners extra, wat 14 sirenen waard is. Uiteindelijke nut blijft wel t timen ermee. Stel je voor je hebt vs stad met tb. 14 sirenen en atalanta. 60 pogingen om te timen x hoe vaak jij per poging heen en terug kan halen. Lol men kan alarm maar beter afgooien als de vijand gaat timen.

Vraag me af wat de nieuwe meta wordt, bijna overal god Aphrodite voor extra inwoners, en aan front veel steden met sirenen om jezelf het aantal timepogingen te geven dat je altijd op de seconde komt die je wilt.
 

DeletedUser26772

Gast
Eerste spreuk is nice, tweede spreuk lijkt mij vrij nutteloos, derde spreuk kan fijn zijn voor spelers die niet de hele dag de tijd hebben om bds te farmen maar sowieso niet erg nuttig meer tijdens mid-/lategame. Passief 225 inwoners erbij is dan wel heel gaaf (en sterk). Jammer dat dat niet samen gaat met vliegnukes :(.

Deze mythische eenheden kunnen wat mij betreft nog wel wat rework gebruiken (of de uitleg kan wat duidelijker).
Die Sirenes zien er inderdaad ietwat te sterk uit. Lijkt inderdaad alsof je kinda onbeperkt kan timen.
Saters.. Bijna 5x zo snel als harpijen? Klopt dat? Ook sterker dan harpijen en kosten maar twee inwoners/beetje gunst meer. Leuke landnukes?
 

Gamergirl101

Hopliet
Dat Saters snel zijn heeft niet dezelfde weging als de snelheid van vliegende myths. Saters kunnen gewoon snel naar de andere kant van t eiland, er is altijd een basis reistijd dus op een gegeven moment heeft sneller gaan geen zin meer. Zodra je ze wilt inzetten op een ander eiland moet je ze met boten vervoeren, dus die snelheid is alleen handig als je vijanden op t eiland snel wilt kunnen clearen, als dat t enige profijt is van deze eenheden, mag een Sater van mij best snel zijn. Is toch wat anders dan vliegers die je van elk eiland snel kan inzetten naar waar dan ook.
 

DeletedUser29138

Gast
Eerste spreuk is nice, tweede spreuk lijkt mij vrij nutteloos, derde spreuk kan fijn zijn voor spelers die niet de hele dag de tijd hebben om bds te farmen maar sowieso niet erg nuttig meer tijdens mid-/lategame. Passief 225 inwoners erbij is dan wel heel gaaf (en sterk). Jammer dat dat niet samen gaat met vliegnukes :(.

Deze mythische eenheden kunnen wat mij betreft nog wel wat rework gebruiken (of de uitleg kan wat duidelijker).
Die Sirenes zien er inderdaad ietwat te sterk uit. Lijkt inderdaad alsof je kinda onbeperkt kan timen.
Saters.. Bijna 5x zo snel als harpijen? Klopt dat? Ook sterker dan harpijen en kosten maar twee inwoners/beetje gunst meer. Leuke landnukes?

Heb het voor de zekerheid nog eens gedubbelchecked (ik kan altijd een typfout maken natuurlijk) maar de snelheid klopt met hetgeen we hebben doorgekregen van InnoGames. Onbeperkt timen, technisch kan gezien kan je tot 100% sneller (50 sirene's) timen dus niet onbeperkt. Je 'verliest' ook 16 inwoners per sirene uiteraard.
 

DeletedUser26772

Gast
Heb het voor de zekerheid nog eens gedubbelchecked (ik kan altijd een typfout maken natuurlijk) maar de snelheid klopt met hetgeen we hebben doorgekregen van InnoGames. Onbeperkt timen, technisch kan gezien kan je tot 100% sneller (50 sirene's) timen dus niet onbeperkt. Je 'verliest' ook 16 inwoners per sirene uiteraard.
Jeetje, dus die Saters zijn echt zo snel? Kan je binnen paar minuten de overkant van het eiland bereiken :O. Tuurlijk is het niet onbeperkt timen maar op deze manier is het geen kunst meer om je ondersteunende troepen recht op je eigen kolo te krijgen (of aanvallen en 1s voor). Neem aan dat je begreep dat ik dat bedoelde x)
 

DeletedUser29138

Gast
Jeetje, dus die Saters zijn echt zo snel? Kan je binnen paar minuten de overkant van het eiland bereiken :eek:. Tuurlijk is het niet onbeperkt timen maar op deze manier is het geen kunst meer om je ondersteunende troepen recht op je eigen kolo te krijgen (of aanvallen en 1s voor). Neem aan dat je begreep dat ik dat bedoelde x)

Saters zijn inderdaad zo snel maar, zoals eerder aangehaald in dit topic, er is een minimum looptijd. Op snelle werelden zal je hun snelheid dus niet echt kunnen misbruiken.

Je kan jezelf inderdaad veel kansen geven tot een goeie timing (misschien is dat ook waar InnoGames voor wou gaan, ik weet het niet) maar je moet dan wel je god op Aphrodite hebben staan en de Sirene's gebouwd hebben. Je kan moeilijk 90% van je steden Aphrodite maken zodat je perfect kan timen.
 

DeletedUser24113

Gast
Als je zegt dat je per vaartijd 4x (er doen ook noeps mee) kan timen. Kan je dus 200x timen van 50 tot 1 sirene, en nog een keertje zonder sirenes. Dus 204x. Je hebt 204x om te timen op de seconden met een afwijking van 10 seconden beide kanten op. Per klik heb je dus een kans van 1/21 dat je op de gewenste seconde zit. Dus met 204 mogelijkheden heb je een kans van 1- (20/21)^204 = 99.9952424% op een timing precies op de seconde.

Met korte vaartijden zal je misschien niet elke tussenstap kunnen nemen. Maar dan ga je gewoon lekker voor lange aanvallen. Alle off en deff op de seconde.
 

Gamergirl101

Hopliet
Hoe jammer t dan ook is dat mn gunstproductie lager is, met gunsteilandje gunst van Aphrodite naar andere goden omzetten, zoals Artemis om griff te maken. Ik vind 225 inwoners belangrijker dan wat extra gunst. Gewoon 90% van de steden Aphrodite.

En ik vraag me af wat er gebeurt als je van god wisselt. Ik neem aan dat je dan in de min inwoners gaat, dus lekker alle vs steden vullen met Aphrodite, en dan god weer terug om de 7 te balanceren voor optimale gunstproductie, alle extra gunst omzetten naar griffs.
 

DeletedUser24113

Gast
Als je zegt dat je per vaartijd 4x (er doen ook noeps mee) kan timen. Kan je dus 200x timen van 50 tot 1 sirene, en nog een keertje zonder sirenes. Dus 204x. Je hebt 204x om te timen op de seconden met een afwijking van 10 seconden beide kanten op. Per klik heb je dus een kans van 1/21 dat je op de gewenste seconde zit. Dus met 204 mogelijkheden heb je een kans van 1- (20/21)^204 = 99.9952424% op een timing precies op de seconde.

Met korte vaartijden zal je misschien niet elke tussenstap kunnen nemen. Maar dan ga je gewoon lekker voor lange aanvallen. Alle off en deff op de seconde.

We kunnen natuurlijk ook nog de 1 tb en atalanta trucs gebruiken. Dus dan heb je de mogelijkheden:
1. Zonder die 2
2. Met 1 tb
3. Met Atalanta
4. Met 1 tb + Atalanta

Dus dan krijg je al 204 x 4 = 816 mogelijkheden. Oftewel een kans van 1 - (20/21)^816 = 100%
 

DeletedUser29138

Gast
We kunnen natuurlijk ook nog de 1 tb en atalanta trucs gebruiken. Dus dan heb je de mogelijkheden:
1. Zonder die 2
2. Met 1 tb
3. Met Atalanta
4. Met 1 tb + Atalanta

Dus dan krijg je al 204 x 4 = 816 mogelijkheden. Oftewel een kans van 1 - (20/21)^816 = 100%

Mathematisch, zeker. Ik zie het je graag ook doen tussen het timen van nog andere aanvallen door :D
 

DeletedUser26772

Gast
Nu is 't nog een uitdaging (en voor sommige spelers niet eens een uitdaging) om os op de seconde te krijgen, maar met sirenes in alle steden die je wilt gebruiken om te timen wordt t timen dermate veel gemakkelijker gemaakt dat vooral nieuwe/minder getalenteerde spelers baat hebben bij deze toevoeging.. Is dat wat InnoGames wilde? Niveauverschillen verkleinen?
 
Bovenaan