• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Nieuwe wereld

ACMML

Winnaar 10 jaar Grepolis contest
Beste Medespelers,

Bij velen is het goud gebruik een doorn in het oog, helaas zal INNO daar geen veranderingen in gaan brengen want het zijn inkomsten voor hen.

Het speel plezier wordt door dit goud gebruik bij veel spelers weg gehaald jammer genoeg en veel spelers haken ook af, mede hierdoor zie je dus steeds minder spelers op nieuwe werelden

Daarom wilde ik een petitie houden om een nieuwe wereld met zowel belegering als ook opstand te laten starten zonder ook maar enige goud gebruik, en dan bedoel ik zoals de wereld MU bijvoorbeeld.
Zonder het goud gebruik komt het spel echt neer op de skills van de spelers zelf ipv hoeveel goud erin kan pompen

Misschien voor het 10 jarig bestaan dat INNO een wereld zonder goud kan openen als kado voor alle spelers

Ben heel erg benieuwd naar jullie mening en visie
 
Laatst bewerkt:

Dorremans

Mentor
Tegen, goud is niet het hoofdzakelijke probleem in dit spel. Denk dat het juist iets toevoegt. Je kan prima zonder geld uit te geven iedere keer in de top 10 staan. Mijn mening is dat we eens moeten stoppen met dat goud gezever.

Ik heb veel spellen gespeeld en ik kan alleen maar concluderen dat in 2019 Grepolis een van de minst p2w game is vergeleken met andere bedrijven. Ben dus eigenlijk heel erg tevreden met het huidige goudsysteem.
 

DeletedUser22184

Gast
Tegen, goud is niet het hoofdzakelijke probleem in dit spel. Denk dat het juist iets toevoegt. Je kan prima zonder geld uit te geven iedere keer in de top 10 staan. Mijn mening is dat we eens moeten stoppen met dat goud gezever.

Ik heb veel spellen gespeeld en ik kan alleen maar concluderen dat in 2019 Grepolis een van de minst p2w game is vergeleken met andere bedrijven. Ben dus eigenlijk heel erg tevreden met het huidige goudsysteem.
Ik ben het ook wel eens dat je hoog kan staan zonder geld uit te geven, goud is nu ook makkelijker dan ooit te verkrijgen als je actief probeert te farmen.
 

DeletedUser25952

Gast
Gezever, doe aan goudhandel en je verdiend goud.
Advertenties vallen mee tegenwoordig.
Er is geen HH, MHH of helix uur
 
Ik ben het ook wel eens dat je hoog kan staan zonder geld uit te geven, goud is nu ook makkelijker dan ooit te verkrijgen als je actief probeert te farmen.

maar wat kan je doen als iemand al 10 steden heeft en er veel goud tegenaan gooit, dan ben je mooi klaar mee, ik zou graag een speelwereld zonder goud zien dus ik ben voor
 

ACMML

Winnaar 10 jaar Grepolis contest
ik zeg ook niet dat ze het goud moeten afschaffen want dat is gewoonweg niet mogelijk maar zou graag een wereld wil zien zonder goud gebruik, net zoals vroeger gewoon puur op je skills spelen
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik vind het niet erg om met of zonder goud te spelen, het gaat om de juiste samenwerking naar mijn mening.

Maar naar mijn mening mogen ze wel die goudhandel weer normaal als van ouds doen met minstens 2000 gs voor 50 goud, die goudwissel werkt voor geen meter. Ik kan niet eens aan goud komen daarmee, is gwn een grote flop.
 
Ik vind het niet erg om met of zonder goud te spelen, het gaat om de juiste samenwerking naar mijn mening.

Maar naar mijn mening mogen ze wel die goudhandel weer normaal als van ouds doen met minstens 2000 gs voor 50 goud, die goudwissel werkt voor geen meter. Ik kan niet eens aan goud komen daarmee, is gwn een grote flop.

mee eens dat het een grote flop is
 

Diddi Magmotar

Griffioen
zolang er spelers zijn die 100k de wereld pakken doe je toch wat mis als je er niks mee kan verdienen vrees ik. Met dit systeem zijn er ook geen dealtjes meer dus dat excuus kan je ook van je meterslange lijstje strepen.

Ja spelers die flink investeren hebben een voordeel. Maar over het algemeen kan je ook zonder die investeringen prima spelen. Beetje goudhandelen en je hebt zat goud om zelf ook is wat te kopen alst moet. Daarbij als je een beetje kan spelen verlies je je dorpen echt niet zomaar, ook niet early game tegen een goud speler want een redelijke deffer zal vaak niet direct worden gepakt omdat andere steden makkelijker te verkrijgen zijn.
 

DeletedUser29573

Gast
Ondanks dat ik in principe goud geen enorm probleem vind lijkt het mij wel leuk dat er eens een wereld komt waar goud en pakketten in het algeheel uitgeschakeld zijn.
Ik ben hier persoonlijk best bereid een entreebedrag voor te betalen aangezien die servers toch betaald moeten worden.
 

DeletedUser25952

Gast
wie op deze wereld al geen 5k goud heeft verzameld doet iets goed mis lol
 
Bovenaan