• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[NL54] Wereld Idalium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorremans

Mentor
Door: Dorremans (18-08-2017)

Introductie


Op dit moment is Idalium alweer een maand bezig, dus leek het mij tijd voor het eerste artikel over deze wereld.
Idalium is een wereld die tot nu toe bewegelijk is geweest. Een aantal 'top' allianties zijn in de tussentijd al omgevallen, de top 15 ranglijst van de spelers is iedere dag weer anders en natuurijk heeft Warpigs de eerste massa aanval (MA) al achter de kiezen gehad... Maar eerst zal ik mezelf voorstellen.

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik Dorremans. Ik speel al een aantal jaren Grepolis en ik denk dat ik het spel ondertussen redelijk goed onder de knie heb. Meteen vanaf de start van Idalium ben ik begonnen op de wereld. Op dit moment zit ik in The Squadron waardoor ik denk dat ik wel midden in de actie zit en wel het een en ander over de wereld mee krijg. Zelf heb ik geen plannen om lang door te spelen op Idalium, omdat het overname systeem belegering toch mijn voorkeur krijgt boven opstand. Maar het leek mij leuk om met dit nieuwe concept van de Grepolis Times mijn eerste artikel te schrijven en om voor deze wereld het spits af te bijten van de hopelijk lange reeks leuke, interessante en grappig artikelen.


De top 5 allianties


Ik wilde graag weten hoe de top 5 allianties tot nu toe in de wereld staan. Momenteel gaan ze aardig gelijk op qua puntengemiddeldes, behalve The Squadron die wel een duidelijke voorsprong heeft op de rest. Daarom heb ik de top 5 allianties ieder dezelfde vragen gesteld om te kijken wat mij opviel in hun antwoorden. De hele interviews met antwoorden zal ik hieronder in spoilers zetten, ik ga alleen bespreken wat mij opvalt aan de verschillende antwoorden en waar ik dus meer over wil zeggen. Ik denk namelijk dat het nutteloos en saai is om alleen de vragen en antwoorden steeds te laten zien.

De eerste vraag was "Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie?". Het valt op dat iedereen de wereld tot nu toe goed vindt lopen en ook leuk lijkt te vinden. Behalve pliepsqu van The Squadron, hij zegt de wereld saai te vinden tot nu toe door het te kort aan tegenstand die zijn alliantie krijgt. Ondertussen heeft iedere alliantie ook al zijn eigen succes geboekt, maar de MA van The Squadron is tot nu toe nog wel de grootste actie geweest in de wereld. De MA van The Squadron tegen War Pigs heeft laten zien dat beide allianties goed kunnen samenwerken. Uiteindelijk stonden er totaal 17 steden in opstand van War Pigs en zijn er 5/6 steden overgenomen. (Over het precieze aantal steden dat is overgenomen tijdens de MA bestaat onenigheid.) Dit is natuurlijke een goede prestatie voor beide allianties. War Pigs heeft laten zien dat ze niet zomaar omver zijn te gooien door een MA en The Squadron heeft laten zien dat ze niet bang zijn om het offensief te openen en uiteindelijk hebben ze ook mooi wat steden weten te pakken. Ik hoop dat deze wereld nog meer van zulke acties mee mag maken.

De tweede vraag die ik had gesteld was wat ze verwachten van de andere top 5 alianties. Rising Bloods en Nomadians verwachten veel strijd en onderlinge aanvallen. Poteidan van War Pigs had in het begin nog een vooroordeel over The Squadron maar dat is ondertussen veranderd. Hij schrijft nu "er zitten veel goede spelers in en de samenwerking is goed". Hij zal dus zeker een strijd verwachten tegen The Squadron. The Squadron zelf denkt dat de top 5 van de wereld binnen korte tijd gaat veranderen en dat een aantal lagere allianties de top 5 zullen binnen komen. Ze hebben hoge verwachtingen van Fearless, Harderwringen en Me And Them. Het antwoord van Fearless is natuurlijk wel het leukste antwoord. Maar het komt er op neer dat ze verwachten uiteindelijk op de nummer 1 positie te komen.

De derde vraag was "Wat is je ultieme doel dat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?" Rising Blood, The Squadron en War Pigs hebben natuurlijk als antwoord gegeven de wereldwonderen of de wereld te willen winnen. (Dit komt natuurlijk op hetzelfde neer) Ik denk dat Nomadians en Fearless ook langzaam aan het denken zijn aan de wereldwonderen, omdat ze beide verwachten/denken/hopen op de eerste plek van de wereld te belanden en bij de eerste plek hoort meestal ook een wereldwonder ambitie. Ik denk en hoop dat dit weer een wereld gaat worden waarin de wereldwonderen echt een strijd gaan worden en waar deze niet binnen een aantal maanden uitgespeeld zijn omdat de andere allianties niet in staat zijn tegenstand te bieden.

De laatste vraag was "Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd bereikt te hebben?". Rising Blood en Fearless verwachten nog te stijgen in de ranglijst, maar The Squadron, Nomadians en War Pigs verwachten dat ze voorlopig nog op dezelfde plek blijven staan. The Squadron hoopt daarbij nog dat ze in een grote oorlog terecht gaan komen zodat er meer actie in de wereld komt. Maar uiteindelijk zal het nu nog moeilijk zijn voor de allianties om te zeggen waar ze over een maand staan. De wereld is nog jong zoals Poteidan van War Pigs schrijft en alleen tijd zal zeggen of deze verwachtingen terecht waren of niet. Daarnaast moeten we ook rekening houden met de wereld Rhethymnos die op zijn einde loopt. Volgens Tenghis Khan melden zich veel nieuwe leden aan van de Rising Blood daar om op Idalium nu ook weer ten strijden te gaan.


Nawoord


Uiteindelijk hoopt iedereen op een leuke en actieve wereld, dus ik hoop dat iedere speler hieraan gaat bijdragen. Ook hoop ik dat deze wereld fair gespeeld gaat worden en er geen sprake gaat zijn van botgebruik of pestgedrag. De laatste werelden blijkt het fairplay onderwerp namelijk steeds terug te komen, dus laten we van deze wereld een uitzondering maken.

Dit is mijn eerste, maar ook zeer waarschijnlijk mijn laatste artikel dat ik voor deze wereld ga schrijven omdat ik hier binnenkort ga stoppen. Alleen hoop ik wel dat ik spelers heb kunnen motiveren om zelf ook een artikel te schrijven. Het maakt niet uit over welk onderwerp je het doet of hoe lang je artikel is. Ik persoonlijk vermaak mezelf altijd wel om een artikel van iemand anders te lezen van de wereld waarop ik speel en ik waardeer dus ook altijd dat iemand een artikel schrijft. Ten slotte wil ik de spelers bedanken die voor mij de vragen hebben beantwoord en wens ik iedere ally succes op deze wereld. Ik hoop dat iedereen plezier heeft gehad in het lezen van mijn artikel en heb je opmerkingen, tips of misschien iets anders dan hoor ik dat graag.


Interviews


Pliepsqu (The Squadron) zei:
Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie?
Ik vind deze wereld tot nu toe wel oke lopen. Het is redelijk standaard en de grote ally's onder ons zijn al gevallen en gevormd tot nieuwe. Ikzelf zag The black dragons als een bedreiging maar die zijn al snel gevallen, dit zelfde gelt voor no nuts no glory. Ik had wat meer van ze verwacht maar door slecht leidersscahp zijn beide ally's gevallen.

Op het moment vind ik de wereld wel redelijk saai omdat we weinig aanvallen of tegenstand krijgen. Misschien komt het ook omdat de groep op het moment meer actief is dan de rest of meer goud gebruikt maar hier heb ik ook de recruiting voor gedaan. Ik hoop in de toekomst wat meer uitdaging.

Wat verwacht jij van de andere top 5 allianties?
Ik denk dat de top 5 van deze werled niet lang de top 5 zullen zijn en ally's die lager staan zullen opkomen door sterk teamplay. ally's die ik zie met potentie zijn. fearless, harderwringen en me and them.

Nomandians is voor het moment erg zwak en doet niks, ik had meer uitdaging verwacht en zie hun top 10 nog wel ergens komen maar de rest is niet echt iets.

Risingblood is goed maar voor het moment een massa met weinig punten. Ik denk dat hun leiding erg goed is maar dat ze niet groot genoeg zijn om tegenstand te bieden tegen de ally's waar ik potentie in zie.

Warpigs is ook een goede ally met een sterke leiding maar liggen in ons cluster, als zei niet gaan verplaatsen dan zullen hun het ook erg moeilijk gaan krijgen en erg defensief moeten bouwen.

Fearless is een goede aanvallende ally en zie ik nog verkomen doordat het een clubje is met een actieve ervaren leiding die houd van beuken.

Wat is je ultieme doel wat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?
Ikzelf wil graag een keer een wereld afsluiten tot het einde en kijken hoe het is om zelf een ally te leiden. Voor ruigtand zou ik ook graag de ww willen binnenslepen als ally omdat hij ze verdient.

Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd te bereiken?
Voor de toekomst verwacht ik dat we nogsteeds op 1 zullen staan en onze positie op deze wereld alleen maar zullen verstevigen. op het moment staan we met een hoge puntenlimiet en hoog op de ranglijsten, voor mij persoonlijk is het doel om zo hoog mogelijk te komen en wil ik zorgen dat de ally sterk blijft zoals het nu is. Ik hoop dan wel in een grote oorlog te komen met een ally zodat er meer actie in komt.
Mraneh (Nomadians) zei:
Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie?
Leuke wereld, wel traag zoals te verwachten was.

Wat verwacht jij van de andere top 5 allianties?
Veel acties en onderlinge aanvallen.

Wat is je ultieme doel wat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?
Wij willen natuurlijk graag de numero 1 alliantie worden! Ook zeker nummer 1 aanvallersalliantie.

Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd bereikt te hebben?
Ik verwacht dat we dan nog steeds 2de staan en ik hoop op nog meer steden!
Tenghis Khan (Rising Blood) zei:
Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie?
Goed tot nu toe

Wat verwacht jij van de andere top 5 allianties?
Verwacht veel strijd

Wat is je ultieme doel wat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?
De wereld winnen

Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd bereikt te hebben?
Rond plek 2 of 3 en meer clustereilanden in het bezit hebben


Misschien nog iets voor je artikel: Hoe wereld Rhet op zijn einde loopt melden zich vele strijdmakkers van die wereld zich hier aan want we hebben samen de 7 WW's gepakt daar,en eens een Blood blijft een Blood en dat verbaast zelf mij iedere keer, want op wereld rhet zijn we uit kanloze positie de nr 1 geworden
Poteidan (War Pigs) zei:
Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie?
Goed! Ondanks het feit dat we een sterke tegenstander (The Squadron) hebben vind ik dat we het erg goed doen. De moraal in de alliantie is zeer goed. De MA van Squadron op ons van 5 augustus had ons goed te grazen genomen, maar ik was zeer tevreden over hoe de leden zich in hebben gezet, en we hebben uiteindelijk de schade kunnen beperken. 17 steden in opstand, 5 verloren, waarvan we van één hadden besloten om hem helemaal niet te verdedigen, dus die was gratis.

We hadden een stad op mooie wijze weten te redden door hem over te laten nemen door een andere speler, ware het niet dat diezelfde speler op een festival stond en met zijn dronken kop niet had gemeld dat er een nieuwe opstand liep. Stad één dag na de MA alsnog verloren, maar hier hebben we eigenlijk vooral heel hard om gelachen.

De MA was een goede test voor onze samenwerking en loyaliteit binnen de alliantie. Hierdoor merkte ik meteen dat we een solide clubje hebben.

Wat verwacht jij van de andere top 5 allianties?
Ik moet zeggen, in het begin dacht ik van The Squadron ‘dit is de zoveelste massa-alliantie’. Dit vooroordeel bleek echter niet te kloppen; er zitten veel goede spelers in en de samenwerking is goed. Nomadians zien er erg sterk uit, ze domineren momenteel geheel OC45. Met Fearless en Rising Blood zijn we nog niet in aanraking gekomen, dus over hen kan ik weinig zeggen. Time will tell.

Wat is je ultieme doel wat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?
Het ultieme doel is natuurlijk de Wereldwonderen, en elke alliantie die anders zegt liegt. Maar momenteel is mijn blik totaal niet gericht op de WW’s, dat is nog veel te ver weg. Sowieso, een alliantie beginnen met de mentaliteit ‘we gaan de Wereldwonderen winnen’ vind ik niet verstandig, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Momenteel is mijn doel vooral ervoor zorgen dat de alliantie goed draait en dat iedereen plezier heeft in het lid zijn van War Pigs.

Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd te bereiken?
Ik verwacht dat we over een maand alleen maar sterker zijn geworden. Zoals ik al eerder aangaf, je weet nooit wat er gaat gebeuren; de wereld is nog erg jong en voor hetzelfde geld zien de ranglijsten er over een maand weer totaal anders uit.

However, als alles ongeveer blijft hoe het nu is, is mijn voorspelling dat we voorlopig nog even op rank 4 blijven staan, aangezien we redelijk conservatief zijn wat betreft ons ledenaantal, maar wel steady blijven groeien.
heyheyhoi (Fearless) zei:
Hoe vind jij de wereld tot nu toe lopen voor je alliantie? (Goed,slecht, saai, leuk, enz.)
Ja, gaat goed. Wij zijn mooi aan het stijgen de afgelopen weken. Natuurlijk niet té hard, want dat is niet leuk voor de concurrerende allianties. Helaas wel een te hoog gehalte Belgen in onze alliantie, maar die gaan binnenkort stuk voor stuk op de IO-lijst gesmeten worden.

Wat verwacht jij van de andere top 5 allianties?
De bankrekeningen van de spelers van Squadron beginnen al aardig leek te raken gok ik, dus die zullen flink gaan zakken daarna. Onmogelijk dat zij alleen op spelkwaliteit eerste kunnen blijven staan. De Nomads claimden ons (fearless) wel even te gaan slopen, wat zal resulteren in het tegenovergestelde. Ik zou ze adviseren nog verder in oc45 te gaan vluchten, want wij komen eraan! Rising Blood? Geen idee wat die op nr3 doen... De varkentjes staan enkel nog op rang 4 omdat ze flink wat leden hebben opgenomen de afgelopen week, maar helaas voor hun bedraagt het alliantielimiet maar 60 :( Nummer 5 alliantie is belachelijk goed, die komen eraan! Nummers 1,2 en 4 krijger ook in de alliantie.

Wat is je ultieme doel wat je graag zou willen bereiken met je alliantie in de toekomst?
Iedereen slopen. Niet ineens, maar beetje voor beetje. Ons geweld zal zorgen voor slapeloze nachten, omdat ze weten dat wij om 7u 's ochtends weer voor de spreekwoordelijke deur staan. Vroeg slapen is ook geen optie, want net voor elf uur komen wij ook langs.

Waar zie jij je alliantie volgende maand staan en wat hoop je in die tussentijd bereikt te hebben?
Wij zullen natuurlijk op nummer 1 staan, voor als dat nog niet was op te maken uit bovenstaande antwoorden. Verder hoop ik dat wij als volledige Nederlandse ally alle Belgen uit deze wereld hebben verdreven. Zoek lekker een spel die wel een Belgische server heeft en kom ons niet lastig vallen.
gpcl-line.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan