• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[NL57] Wereld Myonia

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23442

Gast
NL57 - Wereld Myonia

Wereld Myonia heeft het nieuwe overnamesysteem en snelheid 3/4

Klik hier voor alle Statistieken
Klik hier voor een Interactieve wereldkaart


Wil jij ook wat schrijven over deze wereld, een andere wereld of grepolis in het algemeen?
Dat kan! Lees hier hoe.

Reageren op de geschreven stukjes kan hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23258

Gast
Analytisch Artikel Myonia | Door: Irondrake (24-03-2018)

Introductie


In een poging om wat activiteit en interesse te wekken in Myonia, heb ik mij voorgenomen een poging te wagen om wat artikelen te schrijven over deze wereld. Daar het voor heel wat spelers het afscheid en de “laatste wereld” is van Grepolis, en het op dit moment toch wel interessant is om wat dieper in te gaan op wat er zich allemaal afspeelt op deze nog jonge maar prachtige wereld.

Maar eerst en vooral zal ik mezelf eens kort voorstellen, daar ik waarschijnlijk niet erg bekend ben binnen de community. Ik ben dus AutisticEasyMode. Ik zette mijn eerste Grepolis stapjes op de wereld Byzantion, waar ik erg laat in de wereldfase aankwam en geen betekenis speelde. De volgende wereld echter, Delos, stond ik wat hoger, spelend bij de Crazy Bananas, wat op z’n zachts gezegd niet een erg goede afloop kende. Op dit moment speel ik dus onder Irondrake op de wereld Myonia bij de alliantie “DE RODE VUIST”.

Ik heb weinig ervaring in het schrijven van artikelen, maar wil zoals hierboven uitgelegd toch een poging doen om wat informatie te verschaffen. Dus schiet me niet dood als het artikel wat brakkig overkomt.


De huidige stand van zaken


Vooraleer ik dus dieper op de verschillende allianties inga, en mogelijk wat interviews afneem met verschillende spelers, wil ik eerst een korte blik gooien op hoe de wereld er op dit moment uitziet in de 4 belangrijkste kern oceanen.

Ik zal starten met OC44, en van daaruit de andere 3 oceanen (OC54, 55 & 45) klokgewijs bespreken.

OC44
7724fbb673f115628a1484791d08adcb.png
Mede doordat er iets is misgelopen met de windrichting noordwest is deze oceaan helaas wat misvormd. Momenteel is maar de helft van OC44 beschikbaar om steden in te bouwen. Dit heeft als gevolg dat er hier maar bar weinig machtsblokken gevormd zijn. Wat overblijft zijn Santa’s friends, Globetrotters, Pantheon, The Little Fools & de SGS-clan. Het moge wel duidelijk zijn dat de kerstmannen de touwtjes hier erg straks in handen hebben. In de tussentijd hebben ze WI Returns helemaal weggespeeld - zoals WI ondertussen al gewend is op elke wereld - en daardoor een zeer vaste grip in de oceaan verkregen. Maar dat is natuurlijk buiten het gebouw Pantheon gerekend die hier fel komen stichten en niet erg veel pakjes zullen uitdelen aan de kerstman en z’n vrienden.

OC54
4fd4d42a499cdedf988227f3a30887fb.png
Deze oceaan is in tegenstelling tot de eerder besproken OC44 heel wat uitgebreider en groter. De top 5, bestaande uit The Fools, hun wing The Little Fools, Nieuwe start, The GhostRiders en CAESER. De dwazen en wing, hebben al meerdere devasterende en allesvernietigende MA’s georganiseerd waardoor er hier helemaal niet veel meer overblijft om over te schrijven helaas. Nieuwe start, ontstaan uit The Holy Death, is heel wat spelers verloren aan The Fools, maar het siert hun toch dat ze, ondanks dat ze helemaal kapot en weggespeeld worden, nog altijd verder gaan. Of ja, een poging tot verder stichten dan maar zeker. Kort samengevat: de strijd hier is eigenlijk zo goed als gestreden , en dit is wat mij betreft een oceaan om niet naar uit te kijken. Een goed woordje alleen nog voor Belgium’s Finest, die ondertussen al heengegaan is, die The Fools op voortouw namen bij het slopen van Nieuwe Start.

OC55
88a2475e8729c593a8fe27e0cc01c6bf.png
OC55 wordt gekenmerkt door een invasie van mottige en incapabele agressieve eenhoorns. Ook hier is er een ongelofelijke superioriteit waar te nemen. Met vele succesvolle MA’s heeft PFU al menig tegenstander verslonden met hun schattigheid. Vooral allianties als Holy Death (toen nog bestaand), Indefinitely, La Cosa Nostra, Draken & Via Longo hebben het zwaar te verduren onder het roze aanvalsgeweld. La Reseta Nostra is opgeklommen tot een vaste 2e stek in de oceaan en hebben zich onlangs versterkt met spelers van de gevallen alliantie Niflheim. Dan op nummer 3, zeker niet te vergeten, Indefinitely, die naar goede gewoonte weer helemaal wegvlucht zijn naar de uiteinden van de oceanen omdat ze helemaal kapot gespeeld worden. Een geluk dat ze niet in OC44 begonnen zijn, want anders zaten ze ondertussen te spelen tussen de topallianties van OC22. Tot slot een eervolle vermelding voor Via Longo, die waarschijnlijk 95% van de brander populatie heeft in deze server.

OC 45
0e7588d21f7305943ce97f401a520bcf.png
Tot slot bespreek ik OC45, waarvan de top 5 bestaat uit Nikè, Pantheon, DRV & Schavuiten & New Samuraj. Nikè Air Max, gelegen in het zuiden van de oceaan met ondertussen een sterk cluster, heeft korte metten gemaakt met hun rechtstreekse tegenstander Niflheim na een reeks sterke MA’s. De restanten van Niflheim zijn zo goed als allemaal naar La Cosa Nostra gevlucht, waar hun waarschijnlijk hetzelfde lot staat te wachten als op elke wereld: De reset. Vervolgens hebben we in deze oceaan nog Pantheon, met een reeks sterke spelers. De ally, bestaande uit maar liefst 22 spelers, staat stevig in de top 5 van de wereld genesteld en maakt het menig alliantie enorm lastig met hun brute aanvalsgeweld. Helemaal gelegen in de kern van de wereld grenzen ze zowat aan elke alliantie. Het is hun spelkwaliteit en verdienste dat ze, ondanks dit, nog steeds sterk aanwezig zijn. En tot slot zijn er nog DE RODE VUIST & Schavuiten, die zowaar Newer Samuraj helemaal plat gespeeld hebben en uit pure verveling en gebrek aan enige offensieve tegenstand dan maar gaan dumpen zijn.

Verwachting/Conclusie:



Op het eerste zicht ziet er naar uit dat dit weer een goede oude spookwereld wordt waar niemand iets presteert tot de eerste blikken topspelers gaan resetten, waarna er weer een eeuwigheid van “niks presteren” te wachten staat. Het eerste zicht klopt hier dus helemaal. Zodoende alleen maar goede vooruitzichten dus.

Voor de wereldwonderen verwacht ik een ferme strijd tussen Nikè, The Fools, Santa’s friends & PFU. Met een resem sterke spokers en topspelers is het goed mogelijk dat de wereldwonderen straks over allemaal verschillende allianties worden verdeeld. In ieder geval toch als ze niet weer allemaal als BG’s elkaars kont gaan kussen.

gpcl-line.png
 

DeletedUser23258

Gast
Interview Ridder-fight Myonia| Door: Irondrake (26-06-2018)

Introductie


Beste meelifter, AF-warrior, vluchter of normale speler.

Op goed ontvangst na mijn vorig artikel heb ik besloten er daar een vervolg op te breien, helaas dit maal niet in een uitgebreid artikel maar met een paar interviews met het kleine aantal spelers die momenteel nog overblijven op Myonia.

Hierin zal dieper worden ingegaan op de afgelopen WW strijd, hoe ze tot nu toe deze wereld beleefd hebben, wat hun toekomst verwachtingen zijn en natuurlijk veel meer interessante weetjes die toch niemand boeit.

De eerste in het rijtje is Ridder-fight, een speler die ik heb leren kennen in mijn alliantie “Schavuiten”. Iemand met een top mentaliteit die daarnaast ook nog een heuse alliantie speler is die door het vuur gaat voor zijn vrienden. Helaas zal op het tijdstip van publicatie deze speler al in de Myonia-hemel zijn maar dat houdt mij er niet van nog een terugkijk te gooien samen met hem!

Interview


Irondrake: Hoi Ridder-fight, kan je jezelf eens kort voorstellen aan de gemiddelde grepolisplebs?

Ridder-fight: Ik zal mezelf even kort voorstellen. Mijn ingamenaam is ridder-fight, maar jullie mogen me ook Mark noemen. In het dagelijks leven studeer ik bedrijfskunde en ben ik actief met hardlopen, Netflix bijhouden en lezen.

Ik speel Grepolis sinds 2014. Met dit account heb ik actief gespeeld op Githion, Actium en tot voorkort ook op Myonia, waar ik ondertussen noodgedwongen moest stoppen. Op Githion en Actium heb ik het kroontje behaald. Voor de rest kom je me op aanvallend gebied veelvuldig tegen.

Irondrake: Je vermeld meerdere werelden, welke vond je tot nu toe het leukste buiten Myonia gerekend dan?

Ridder-fight: Ik denk dat ik tot nu toe Githion de leukste wereld vond. Een wereld waar het veel meer op vaardigheden aankwam, zonder al te veel goudgebruik, met veel ervaren actieve spelers en daar waar ik na een lange en slopende race ook mijn eerste kroontje behaald heb met de Clowns.

Irondrake: Hoe ben je er op gekomen om op Myonia te starten en hoe kijk je er op terug?

Ridder-fight: Na het einde van Actium is mij gevraagd of ik met een groepje van die wereld op Myonia wilde starten. Na wat getwijfel - omdat ik wist dat ik vroegtijdig moest stoppen - had ik besloten om toch maar te beginnen. Daar heb ik echter tot de dag van vandaag nog geen moment spijt van gehad. Dit was voor mij een leuke doch korte wereld met veel gezelligheid binnen onze groep en met een mooie rivaliteit buiten onze groep!

Irondrake: Hoe verging deze wereld voor jou?

Ridder-fight: In het begintijdperk heb ik bij Pantheon gespeeld. Doordat we gecentreerd in het kernpunt van de wereld zaten zonder bg's/naps een te kampen hadden met een klein groepje en potentiële stoppers, kwam de beslissing er om te fuseren met Schavuiten. Sindsdien hebben wij behoorlijk van ons af gebeukt en het menigvuldig alliantie lastig gemaakt. Daarnaast was er binnen het team veel gezelligheid en hebben we ons prima kunnen amuseren.

Irondrake: Een mooie tijd dus, hoe heb jij de WW periode beleefd?

Ridder-fight: Het afgelopen WW- tijdperk was een periode waarin de 2 coalities op deze wereld elkaar flink op de proef stelden. Als Schavuiten zijnde hadden we een zware dobber aan FSB, maar wisten we er uiteindelijk wel 2 te behalen. Samen met The Fools hebben we op dit moment 5/7 WW's, wat ik persoonlijk een mooie prestatie vind tegenover de overmacht waartegen we spelen.

Irondrake: Dat klopt inderdaad helemaal, welke van de tegenstander(s) vond je het sterkst spelen?

Ridder-fight: De alliantie Phoenix heeft me het meest verbaasd, zeker aangezien zij ondanks dat ze in alle uithoeken van de wereld liggen, ze het The Fools toch enorm moeilijk wisten te maken. Daarnaast ook een dikke pluim naar Nikè, die ondanks dat ze eerst kapot zijn gespeeld toch een WW hebben gestart en ook al werd die tussentijds verbroken, doordat mensen gingen resetten, ze erna gewoon stug een nieuw eiland hebben opgezocht om weer door te gaan naast het feit dat ze toen al 5 levels achterliepen. En ze er nog altijd niet warm of koud van werden. Ja, dat doorzettingsvermogen siert ze wel.

Irondrake: Aangezien je verder geen impact meer zal hebben op deze wereld, wat zijn jouw verwachtingen hier?

Ridder-fight: Mijn toekomstige verwachting is dat er binnenkort veel goede spelers zullen stoppen, waardoor de kaarten er weer heel anders voor komen te liggen. Wellicht dat The Fools en Schavuiten nog een keer fuseren en op dat moment 4/7 pakken. In de verre toekomst zie ik FSB ook nog wel wat ww’s pakken. Dat is wel een alliantie met een instelling om niet zomaar te stoppen. Ieder zijn speelstijl natuurlijk..

Irondrake: Nog heel wat leuke dingen om naar uit te kijken dus, wat zal jouw het meeste bij blijven van Myonia?

Ridder-fight: Mijn meest memorabele moment op Myonia? Toch wel de ontmoeting met Salerno1 en die drommelse Irondrake

Irondrake: Leuke herinneringen dus aan grepolis, zien we ridder-fight nog terug op toekomstige werelden?

Ridder-fight: Ja, voorlopig heb ik nog niet genoeg van dit spel. Al neem ik nu wel even een flinke pauze en geniet ik van een welverdiende zomer! :D

Irondrake: Genoeg over grepo! Als je op restaurant zou zitten met Salerno1 en Irondrake wat zou je dan bestellen?

Ridder-fight: Dan gaan we uiteraard voor een Leffe Blond. Dat hebben we immers al lang afgesproken ;)

Irondrake: Goeie keuze! Stel je ziet een Fool, een Phoenix, een Firestormer en een Schavuit zitten op een terrasje, bij welke 2 zou je gaan zitten mocht je kunnen kiezen?

Ridder-fight: Ik zou niet bij Phoenix gaan zitten, ik ben bang dat ik dan van het terrasje zou worden gedumpt :p. Ik zou toch bij de Schavuit en Fool gaan zitten. Een goede, onderlinge samenwerking met fijne contacten. Daarnaast lig ik qua muzieksmaak met Salerno1 en Hated wel op 1 lijn:')

Irondrake: Om mee af te sluiten, zou je nog iets willen meegeven aan de andere spelers op Myonia?

Ridder-fight: Maak er hier met z'n allen nog een mooie tijd van en maak je niet te druk om opmerkingen die heen en weer gemaakt worden.

Irondrake: Ik dank je hartelijk voor je tijd en wens je natuurlijk veel succes en hoop dat we binnenkort toch eens dat beloofde terrasje doen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan