• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[NL59] Wereld Oropus

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23442

Gast
NL59 - Wereld Oropus

Wereld Oropus heeft het oude overnamesysteem en snelheid 3

Klik hier voor alle Statistieken
Klik hier voor een Interactieve wereldkaart


Wil jij ook wat schrijven over deze wereld, een andere wereld of grepolis in het algemeen?
Dat kan! Lees hier hoe.

Reageren op de geschreven stukjes kan hier.
 

DeletedUser29179

Gast
Wereld Oropus | Door: .BozeBert. (Stefan) (26-03-2018)

Beste lezers,

Wereld Oropus is sinds een dag of 450 weer mijn eerste wereld in Nederland. Helaas ben ik dus niet op de hoogte van alles wat er in de tussentijd is gebeurd, mocht ik dus onterechte, foutieve of slecht onderbouwde informatie/feiten over bepaalde spelers en/of allianties hebben, voel je vrij mij hierop aan te spreken. Ik zelf speel bij de alliantie Clowns of Death, mocht mijn verkregen informatie te oppervlakkig zijn, of te partijdig, spreek me ook hier alsjeblieft op aan!


Inhoudsopgave

  • Inleiding
  • Wereldnieuws
  • Vragen aan spelers
  • Slot
Inleiding


Het grote avontuur van de wereld Oropus begon voor mij allemaal op een maandagavond. Ik stuurde mijn leidster Misses een berichtje met de wereldinstellingen, nadat ik deze gezien had op het forum. Misses en ik hadden het al vaker gehad over de volgende Nederlandse belegeringswereld die we gingen spelen. Kos en Lindos gingen we niet spelen, het tijdstip kwam minder goed uit. Na het appje over deze wereld werd er toch al snel besloten dat dit het juiste tijdstip en de juiste wereld was. En dus, toen kon de voorbereiding beginnen.

Oropus is alweer onze 59e wereld. De wereld in kwestie heeft erg mooie instellingen, voor een hoop personen is snelheid 3/3 perfect. Het is niet te snel, maar ook zeker niet te sloom. Moraal vinden de meesten jammer, maar niet alles kan mee zitten.


Achtergrond Oropus

Wat is 'Oropus' nou precies? Dat vroeg ik mij ook af. Na enig research ben ik erachter gekomen dat Oropus een klein stadje is in het oosten van Griekenland. Oropos werd gesticht door kolonisten uit Eretria. In de oudheid was het een grensstad tussen Boeotia en Attica. Oropus werd daarom ook steeds door een ander geregeerd, aangezien Boeotia en Attica vaak geschillen hadden. Uiteindelijk kwam het in het bezit van Athene, en was het altijd een Attische stad, zelfs tijdens het Romeinse Rijk.

Wereldnieuws


8bfae51d22c35d994591f6d8ff453383.png


Als eerste laat ik jullie een overzicht zien van de stand van zaken in elke oceaan.

Oceaan 44

F30MWFr.png

In oceaan 44 staat Leuke Naam voorop, met een aardige voorsprong van meer dan 100.000 punten. Leuke Naam heeft een hoop goede spelers, ik verwacht dan ook dat zij hun #1 plek de komende tijd niet af zullen staan. Ik spreek namens mijzelf, maar ik denk dat aardig wat andere spelers van Clowns of Death het met mij eens zullen zijn als ik zeg dat wij het kunnen en laten van Leuke Naam een beetje onderschat hebben. Door een klein misverstand bij beide allianties zijn wij pal naast Leuke Naam gestart. Mede door het grote verschil in leden hebben wij de strijd met Leuke Naam onderschat. Ook heeft het verlaten van speler Gestoorde Govert ons flink in de war gebracht, toen hij na de beginnersbescherming ineens op ons eiland zat met 150-200 VS. Vele kolo's van CoD, ook kolo's op inactieve bruine steden, zijn misgelopen door deze vuurschepen, wat onze groei zeker heeft belemmerd. Na twee verloren steden, heeft CoD op 25-3 eindelijk haar eerste terugslag kunnen tonen en een stad van Leuke Naam weten te bemachtigen.

Oceaan 45

EVvKIYz.png

In oceaan 45 zijn de verschillen in punten een stuk minder groot dan in oceaan 44. Hier zien we dat rang 1 tot en met rang 5 eigenlijk niet zo ver uit elkaar liggen. Zoveel spannende kolo's zijn er naar mijn weten nog niet gelegd in oceaan 44, tot nu toe is het vooral steden pakken en opbouwen. Vuurnatie, een voor mij onbekende alliantie, ligt voorlopig voorop, maar dat kan binnen nu en een enkele dagen al helemaal omgegooid zijn. Ik verwacht dan ook dat de ranglijst volgende maand er heel anders uit zal zien.

Oceaan 54

aUJcN6i.png

In oceaan 54 zien we ook dat de verschillen weer wat groter zijn, De Prutsers liggen met een redelijke voorsprong voorop, gevolgd door Vicious en Feministen. Deze twee allianties liggen wél erg dicht bij elkaar. Van De Prutsers ken ik wel een aantal spelers, ook hier zitten een aantal goede spelers bij. Momenteel lijkt deze alliantie aardig te draaien op hun top-spelers, maar misschien komt daar nog verandering in. Vicious is een mooi compact groepje met goede spelers. Voorlopig denk ik dat zij het ver zullen schoppen.

Oceaan 55

XAjq9aj.png

In oceaan 55 liggen Baksteen en The Night Watch met grote afstand op kop. Baksteen heeft vanaf dag 1 al laten zien dat ze snel kunnen groeien, ondanks dat ze met een relatief klein groepje zijn. Ook The Night Watch is erg snel gegroeid. Dit komt mede door hun mooie locatie, redelijk afgelegen van de andere grote allianties. In deze oceaan verwacht ik dat Baksteen de komende tijd gaat regeren.

Wereldkaart

osMurjk.png

Uit deze kaart kunnen we concluderen dat De Vuurnatie en The Night Watch voorlopig de makkelijkste ligging hebben, aardig ver weg van andere grote allianties. Echter liggen ze wel redelijk dichtbij elkaar, wat misschien een flinke oorlog in de toekomst gaat uitlokken.

Vragen aan spelers


Ik heb de afgelopen weken aan verschillende spelers gevraagd of zij een lijstje in wilden vullen, namelijk een Top 12 – Sink or Swim lijstje. Hierin geven zij aan welke allianties zullen blijven zwemmen, welke finaal zinken en welke rustig aan zullen blijven dobberen. Uiteraard onderbouwd met argumenten. Ik ga na een tijd, wellicht een maand of twee, deze gegevens analyseren, om zo te kijken welke speler zijn voorspelling het dichts bij de werkelijkheid ligt. Ik wil alle spelers die de tijd hebben genomen dit in te vullen hartelijk bedanken!

Sammy95 (Leuke Naam)
1. Baksteen: swim -> ik denk dat deze alliantie zich goed staande weet te houden, ik vermoed wel dat de explosieve groei van de eerste week op de lange termijn niet gehandhaafd wordt.
2. Clowns of Death: swim -> veelbelovende alliantie die zichzelf prima staande zou moeten kunnen houden. Wel (voor zover een buitenstaander dat kan beoordelen) relatief veel matige spelers: beetje een kwantiteit over kwaliteit element.
3. The Night Watch: swim -> MAAR: deze alliantie heeft een vrij duidelijke tweedeling tussen actieve en minder actieve spelers. Ik voorspel op de lange termijn dat de meest actieve leden van deze ally met een andere fuseren.
4. Cenoblablabla: float -> Normaliter zou ik zeggen dat een alliantie met deze stats weinig kans maakt, maar gezien ze overwegend in oceaan 44 liggen (imo een relatief makkelijke oceaan deze wereld) acht ik de kans dat ze zich staande houden wat groter.
5. Cavalier: sink -> te weinig kwaliteiten, erg drukke oceaan, geen heel getalenteerde leiding
6. kaketoe: sink -> paar grote spelers, maar vooral veel relatief inactieve. Grote kans dat de grote spelers ervandoor gaan zodra de kleintjes steden beginnen te verliezen.
7. prutsers: sink -> een hele grote speler, verder weinig echt bijzonders. Weliswaar een aantal bekende spelers, maar die lijken niet actief genoeg te zijn
8. nog meer clowns -> zie vorige clowns (ik behandel ze voor het gemak maar even als dezelfde alliantie, want de facto is het dat)
9. kakariki: sink -> wing van kaketoe, maar nog een stuk minder spectaculair.
10. Leuke Naam: lastige, omdat het mijn eigen ally is. Als we actief blijven, moet een swim erin zitten, de kwaliteiten zijn zeker aanwezig. Vraagteken blijft altijd de motivatie.
11. into the shadows: sink -> ultieme massa, lastige oceaan, niet genoeg slagkracht om andere allianties te weerstaan.
12. wingbird: sink -> interessante naam, daarmee is alles ook gelijk wel gezegd

ToobsXD (Cenocillicafoben)
1. Baksteen: swim -> ally waarin veel goud in omgaat maar ook zeker erg ervaren spelers weten wat ze doen gaan zeker zo blijven groeien als nu
2. clowns of death: swim -> ook dit weer een ally met veel ervaren spelers verder valt er niet veel over te zeggen
3. The night watch: sink -> Weet persoonlijk niet speciaal veel van deze ally maar is gewoon een klein gokje dat wij in ieder geval ze voorbij gaan.
4. cenosillicafoben: swim -> het is natuurlijk mijn eigen ally maar we heben hier alles tip top in orde en er zit een enorm stijgende lijn in wat de aankomende dagen vast zullen blijven houden.\
5. The solidaire..: swim -> sterk cluster weten waar ze mee bezig zijn kan daar moeilijk fout gaan.
6. team kaketoe: sink -> begon erg sterk aan de wereld nu steeds verder aan het zakken weet niet precies aan wat het ligt maar loopt daar niet geweldig.
7. De prutsers: swim -> erg stabiele alliantie duidelijk doel vanaf dag 1 al te vinden in de top 10
8. clowns of death: sink -> Wings persoonlijk vind ik vaak nooit werken dus dat gaat vroeg of laat denk ik ergens wel fout.
9. team kakiri: sink -> zelfde liedje als met wat ik net zei.
10. into the shadows: swim -> opkomende ally niet eerder opgevallen denk wel potentieel top 5 kanditaat
11. leuke naam -> swim. enorm ervaren spelers weten absoluut wat ze doen gevaarlijk die gaan zeker stijgen.

Fr33l0ader (The Night Watch)
1. Baksteen: Swim -> De alliantie baksteen is een alliantie met bekende ervaren spelers. Hoewel het naar mijn mening een alliantie bestaat uit 'einzelgangers' zie ik zo maar gebeuren dat het vele allianties overrompeld door zijn actieve speelstijl, mits zij goed weten te samenwerken. Deze alliantie kan als favoriet starten aan de wereldwonderen, mits zij het intern lang in orde houden.
2. Clowns of death: Swim -> In het begin zeg ik Swim. Het is een massa alliantie die qua ligging op de wereld een goede keuze hebben gemaakt. Weinig grote allianties in de buurt en zo kunnen ze aardig beginnen met 'kleine visjes' te pakken voordat ze starten aan het grote werk. Echter ben ik van mening dat massa allianties altijd floppen. Wanneer ze eenmaal druk op de ketel krijgen (misschien door Leuke Naam?), zullen ze snel uit elkaar gaan en zullen de spelers verdeeld raken over verschillende allianties.
3. Cenosillicafoben: Sink -> Een onervaren allianties die na mate de wereld vordert en dichter gelegen raakt bij oude rotten van het vak zinken. Ze zullen het niet kunnen op botsen tegen ervaren en actieve spelers. Stel voor ze halen de wereldwonderen, dan zal hun cluster als eerste gepenetreerd worden.
4. The Night Watch: - -> Dit laat ik aan andere allianties over.
5. De solidaire Cavalier: Sink -> Een alliantie die positioneel zwak staat en tussen The Night Watch en Baksteen gelegen zit. De geweld van deze twee allianties kunnen zij niet verdedigen en zij zullen ook snel zinken.
6. De prutsers: Swim -> Deze alliantie heeft een goede positie op de map en enkele spelers die naar mijn mening aardig kunnen knallen. Als zij het goed spelen, kunnen ze het ver trappen!
7. Team Kaketoe: Sink -> Een massa alliantie die niet goed gepositioneerd is. Ik ben van mening dat deze alliantie gaat floppen.
8. Leuke naam: ? -> Lastig om te zeggen. Als het een actieve groepje is, kunnen zij misschien tegen de massa van Clowns of Death op botsen en misschien wel verslaan? Dit zullen mooie gevechten worden en als zij de eerste meppen goed kunnen uitdelen, kunnen ze eventueel toppen in plaats van floppen.

Ticolo (Baksteen)
1. Baksteen: Eigen ally dus mening maakt niet veel uit ik ben wel overtuigd dat we een heel eind geraken -> SWIM
2. de prutsers: Zitten zeker wel enkele capabele spelers tussen maar naar de toekomst toe zeg ik toch -> SINK
3. The Night Watch: Deden het niet verkeerd op calydon vgm ben benieuwd hoe dat hier gaat -> FLOAT (kan ik dat ?)
4. Leuke Naam: 1 van de weinige ally's die ik momenteel hoog inschat zitten ook lekker geclusterd en hebben de spelers om het zeer ver te schoppen op deze wereld -> SWIM
5. Vicious: Klein groepje met speelrs die het spelletje wel snappen toch denk ik SINK door hun ligging
6. Clowns of Death: Massa -> SINK
7. Naamloos: Ken er geen enkele van maar een speler met de naam fortnite ?? -> SINK
8. Cenosillicafoben: een ally met ballen ! de eerste en enige ally die een kolo bij ons heeft weten te leggen! -> FLOAT (als dat kan tenminste
9. Clowns of Death.: Massa -> SINK
10. La Armada: Zou evengoed Clowns 3 kunnen zijn! Massa -> SINK
11. De Vuurnatie: ken ik niet maar mijn voorgevoel zegt -> SINK
12. Feministen: idem -> SINK


Slot


Ik hoop dat een ieder met plezier gelezen heeft! Jullie mogen van mij elke 4e zondag van de maand zo’n artikel verwachten. Helaas is dit artikel nog aardig klein en zitten er weinig zoetsappige feitjes in, maar helaas kon ik niet anders zo snel na het begin van de wereld. Ik wil iedereen heel veel plezier wensen op deze wereld, laten we er een spannende en vooral respectvolle wereld van maken!


Tot over een maand!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan