• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

noëtische wetenschap

DeletedUser7233

Gast
graag zou ik jullie mening en/of meer infomatie willen over noëtische wetenschap. wat vinden jullie van dit onderwerp? moet er meer of minder onderzoek naar komen? is het onzin? geloof je er in?

om de gene die niet weten wat noëtische wetenschap betekend even bij te praten:

Noëtiek is een new age-beweging die vertaald denkleer betekent en is afgeleid van het Griekse woord noetikos hetgeen betekent ‘vanuit een ethische geest’. De definitie van Noëtische Wetenschappen wordt op verschillende manieren uitgelegd, maar gaan alle over de kracht van de menselijke geest als volgt: Noëtische Wetenschap is de leer waarbij ervan uitgegaan wordt dat mensen door middel van een bundeling van hun geestelijke vermogens macht kunnen uitoefenen op de materie.

Er zijn een aantal experimenten gedaan vanuit het Instituut voor Noëtische Wetenschappen die er op lijken te wijzen dat de mens inderdaad controle heeft over materie door de kracht van de gedachten. Een voorbeeld hiervan is een proef waarbij een aantal mensen rond een glas met ijs wordt gezet. Er wordt beweerd dat wanneer deze mensen vrolijk zijn er zich mooie kristallen vormen in dat ijs, en wanneer er 'boze' mensen rond zitten dat het ijs dan zal barsten en geen mooie kristallen vormt.

Op 40 verschillende plaatsen in de wereld zijn er apparaten opgezet (Random Event Generators) die verbonden zijn met een computer van de Princeton Universiteit (New Jersey) met als doel het massabewustzijn te meten.

(de uitleg komt van wikipedia, maar is op feiten berust)

met vriendelijke groet,
smurf007, wesley
 

DeletedUser21947

Gast
Dit lijkt me toch onzin. Wat mij betreft is elke euro die wordt uitgegeven aan dit onderzoek weggegooid.
 

DeletedUser7233

Gast
als je vroeger zei dat de wereld rond was kraamde je ook onzin uit ;p
dus wanneer is het echt onzin? wij weten nog lang niet alles (denk ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Araluen

Manticore
als je vroeger zij dat de wereld rond was kraamde je ook onzin uit ;p
dus wanneer is het echt onzin? wij weten nog lang niet alles (denk ik)

Hij is toch ook rond?
Plat * dus
Dat kan je niet met elkaar vergelijken, dat kwam door verkeerde waarnemingen.
Ik kan zo ook wel zien dat mijn gedachten niet ijsbrekend zijn. . .
 

DeletedUser21204

Gast
Araluen, in die tijd dachten ze dat de aarde plat was, en als je dus zei dat ie rond was, kraamde je onzin uit.
Hetzelfde volgens Smurf in dit geval. Iedereen zegt dat het niet mogelijk is, een paar zeggen van wel, dat wordt als onzin verklaard, maar in de toekomst is het misschien algemeen bekend dat het mogelijk is.
 

DeletedUser16774

Gast
Wow, wat een onzin dit. De persoon die dit op wikipedia heeft gezet is vast een fantasierijk iemand.
 

Araluen

Manticore
Wow, wat een onzin dit. De persoon die dit op wikipedia heeft gezet is vast een fantasierijk iemand.

dit is wel degelijk een echt onderzoek, maar ik snap helemaal dat je het maar raar vindt.
het is natuurlijk niet onmogelijk, maar wel erg onwaarschijnlijk.
als er echt zoiets kan hebben we misschien een aanwijzing voor hoe iemands 'zijn' er uit ziet. dus in principe je geest.
 

DeletedUser7233

Gast
ik zelf vind het ook onwaarschijnlijk klinken, maar als ik kijk naar de resultaten denk ik dat het zeker een kans moet krijgen. ik denk ook dat veel mensen zeggen dat dingen niet kunnen omdat het onwaarschijnlijk lijkt, maar als je niks probeert en van alles bij voorbaat zegt dat het niet kan, dan bereik je uit eindelijk nooit iets.
 

DeletedUser

Gast
ik vind het goed dat ze dit verder onderzoeken, de geest kan zeker meer dan dat denken.

Je moet vergeten dat hedendaags al mogelijk is om computers met gedachten te besturen, dat was daarvoor ook niet mogelijk.

Als jij vindt dat het onzin is wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is!!
 

DeletedUser21454

Gast
als je vroeger zei dat de wereld rond was kraamde je ook onzin uit ;p
dus wanneer is het echt onzin? wij weten nog lang niet alles (denk ik)

1) De mens weet al duizenden jaren dat de aarde rond is... Vanaf het punt dat er überhaupt nagedacht werd over hoe de aarde er zou uitzien, hadden de Grieken al bepaald dat deze rond is. En aangezien de Grieken de grondleggers van de wiskunde en wetenschap zijn, kun je stellen dat ze het heel vlug doorhadden.

2) Over je verhaaltje van "noëtische wetenschap":
BULLSHIT
Lijkt mij weer zo'n typische pseudowetenschap om mensen geld af te troggelen. Doet mij denken aan scientology.

lijkt mij hocus pocus maar het schijnt dat we onze vermogens niet ten volle benutten dus....kweetniet wat ik ermee aan moet...

We gebruiken al onze vermogens, alleen is maar een klein deeltje tot op vandaag gedocumenteerd.


ik vind het goed dat ze dit verder onderzoeken, de geest kan zeker meer dan dat denken.

Je moet vergeten dat hedendaags al mogelijk is om computers met gedachten te besturen, dat was daarvoor ook niet mogelijk.

Als jij vindt dat het onzin is wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is!!

Allemaal perfect wetenschappelijk te verklaren, met zenuwuiteinden.



Iedereen die hier in gaat trappen, is verloren aan zijn eigen naiviteit. Dit is de reden, waarom er religies ontstaan zijn. Mensen willen gewoon dingen verklaren of mogelijk zien. Niets is minder waar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Tot iemand je in een kikker verandert natuurlijk :p dan is het meteen minder grappig, die noetische wetenschappen.
 

DeletedUser

Gast
Ik kan je leren de Force te gebruiken. De opleiding is wel prijzig maar dan heb je ook wat want ik kan je leren hoe je dode mensen tot leven kunt wekken. PM me plz
 
Bovenaan