• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Noord-Korea

DeletedUser

Gast
Krantenwebsites worden de afgelopen dagen/uren volgegooid met berichten van Noord-Koreaanse acties en de reactie van Zuid-Korea/VS/Bondgenoten/rest vd wereld hierop.

Volkskrant-dossier over Korea: www.volkskrant.nl/vk/nl/9024/Noord-Korea/index.dhtml

Wat denken jullie? Is er sprake van een Korea-crisis? Moeten we/de Zuid-Koreanen bang zijn voor een (kern)oorlog? Of is de dreiging van Noord-Korea eigenlijk gewoon niets meer dan grootspraak van hun leider? Wat moet de wereld uberhaupt met zulke landen?
 

DeletedUser12440

Gast
Lijkt een beetje op grootheidswaanzin maar hoop stiekem wel dat ze amerika gaan nuken :p
 

DeletedUser

Gast
Noord-Korea voelt zich in het nauw gedreven door de VN die Zuid-Korea steunt. Ook krijgen ze niet de hulp die ze willen, dus vooral om zichzelf uit het nauw te helpen gaan ze dreigen om de rest op afstand te houden
 

DeletedUser

Gast
Noord-Korea kan nooit winnen van Zuid-Korea en van Amerika en als ze kernwapens gebruiken worden die gewoon afgeweerd.
 

DeletedUser

Gast
Noord-Korea heeft kernwapens. En wat raketten. Verder stamt hun wapentuig uit het tijdperk van 1950-1960. Amerika heeft de nieuwste snufjes. Het enige wat een immense schade kan veroorzaken zijn de kernwapens. Dat is het enige waar Amerika en Zuid-Korea bang voor moet zijn. Want dat is wel een serieuze dreiging. Maar wanneer ze deze in zullen zetten, zal de hele wereld tegen ze richten. Ik denk dat ze wel een paar keer nadenken voordat ze die gebruiken. ALS ze die gebruiken, hebben we een serieus probleem in de wereld.

Ik denk en hoop dat het niet zover komt.
 

DeletedUser16774

Gast
ik hoop dat ze die nooit gebruiken, dit is veel te gevaarlijk niemand zou kernwapens mogen hebben.
 

DeletedUser

Gast
Zou wel eens waar kunnen zijn dat ze de kernbommen ook nog eens echt gaan lanceren, ze bluffen iig niet, na meerdere kernproeven.

@CrazyBelg, vertel mij, hoe wil je in godsnaam een kernbom afweren? Als je 'm afweert zullen de stoffen alsnog vrij komen, dan wel boven zee misschien, maar kan je een hele oceaan vergiftigen met wat er in zo'n lading zit, en stel iemand eet van de vis die in die oceaan zat, Amerika zal ook dan heel veel mensen tegen zich hebben.

Maar bekijk 't aan de positieve kant, als Amerika genuket word, hebben we een stuk minder last van CO2 uitstoot e.d.
 

DeletedUser18363

Gast
Zou wel eens waar kunnen zijn dat ze de kernbommen ook nog eens echt gaan lanceren, ze bluffen iig niet, na meerdere kernproeven.

@CrazyBelg, vertel mij, hoe wil je in godsnaam een kernbom afweren? Als je 'm afweert zullen de stoffen alsnog vrij komen, dan wel boven zee misschien, maar kan je een hele oceaan vergiftigen met wat er in zo'n lading zit, en stel iemand eet van de vis die in die oceaan zat, Amerika zal ook dan heel veel mensen tegen zich hebben.

Maar bekijk 't aan de positieve kant, als Amerika genuket word, hebben we een stuk minder last van CO2 uitstoot e.d.

Dan hebben we dus radioactieve zooi in de lucht, dan heb ik toch liever CO2....
 

DeletedUser

Gast
Kernwapens zijn prima uit de lucht te halen d.m.v. raketsystemen en zelfs lasersystemen...
Gevaar voor detonatie is vrijwel nihil! Kernwapens hebben een vernuftig detonatiesysteem die niet getriggered wordt door het uit de lucht schieten van de raket die de kernkop draagt!
Ook is het niet zo, dat een enkele nucleaire explosie direct zoveel straling afgeeft, dat we dat wereldwijd merken of moeten vrezen.

Betreft Kim Oen: Hij speelt het spel net als zijn vader en opa... veel dreigen en oproer, maar verwacht er niet veel van! :p

Trouwens, het enige land dat gek genoeg is om kernwapens in te zetten is nog altijd Amerika! :|
 

DeletedUser

Gast
Je weet maar nooit wat ze in hun hoofd halen. Ik heb altijd al gevonden dat er bij die familie een steekje los zat, dus waarom zouden ze het niet doen? Ik vind het wel dom dat er alleen maar geklaagd werd over de kernproeven. De VS zouden direct het leger er op af moeten sturen als een land ook maar iets met kernwapens zou doen.
 

DeletedUser

Gast
Je weet maar nooit wat ze in hun hoofd halen. Ik heb altijd al gevonden dat er bij die familie een steekje los zat, dus waarom zouden ze het niet doen? Ik vind het wel dom dat er alleen maar geklaagd werd over de kernproeven. De VS zouden direct het leger er op af moeten sturen als een land ook maar iets met kernwapens zou doen.

Zelfs het leger niet, dan hebben ze nog verliezen..
Gewoon een paar strategische bommen smijten (geen kernwapens, daar kunnen er anderen nog last van hebben) en dan zullen ze wel snel stoppen met dreigen.
 

DeletedUser

Gast
als de wereld N-Korea met rust laat, laat N-Korea de wereld met rust :)
 

DeletedUser15593

Gast
Ik vraag me toch af waarom ze niet ingrijpen :|

Dat land is een dictatuur het gaat er slecht en die leider is compleet gestoord.
Ze doen kernproeven dus WTF wat wil je nog meer voordat je gaat ingrijpen? Een geslaagde kernproef ofzo??
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat we deze dreiging serieus moeten nemen ze zijn in staat atoombommen bij te maken bovenop degene die ze al hebben, en hoe weet je zeker dat Nood-Korea geen modern leger heeft ze zijn zo afgesloten van de rest van de wereld niemand weet zeker dat ze geen moderne wapens hebben, en in die millitaire parade's eens in t jaar denken jullie echt dat ze daar alles laten zien? Alle technologische hoogstandjes komen grootendeels toch wel uit die regio (China , Japan , Zuid-Korea), dus wie zegt dat ze geen goede wapens kunnen ontwikkelen. Maar ook een andere dreiging is dat als er echt oorlog uitbreekt tussen de VS en Noord-Korea dat China en Rusland ook een kant moeten kiezen China is nog steeds communistisch en zal dan waarschijnlijk ook een communistische vrienden in Noord-Korea steunen en Rusland zal ook een kant moeten kiezen officieel zij die dan niet meer communistisch maar in de praktijk nog wel dus ook van hun moeten we open houden dat ze mogelijk voor de kant van Noord-Korea kunnen kiezen. En vergeet niet de GERUCHTEN dat Noord-Korea ook goed is met computers en mogelijk zelfs achter de digitalen probelem van de banken in VS en hier kunnen zitten.
(ja ik ben een doomdenker)
 

DeletedUser20586

Gast
Ik vraag me toch af waarom ze niet ingrijpen :|

Dat land is een dictatuur het gaat er slecht en die leider is compleet gestoord.
Ze doen kernproeven dus WTF wat wil je nog meer voordat je gaat ingrijpen? Een geslaagde kernproef ofzo??

ik begrijp wat je bedoelt, maar ingrijpen gaat niet zo gemakkelijk. als een land, ik neem nu even de VS als voorbeeld, ingrijpt, dan ziet N-Korea dit waarschijnlijk als een aanval. als reactie hierop valt N-Korea weer aan. De VS is natuurlijk veel sterker dan N-korea, en N-korea zal zeker ook verliezen als er een oorlog uitbreekt.

betreft de leider. die vent is idd knettergek ja:

4959461_700b.jpg
 

DeletedUser

Gast
ik begrijp wat je bedoelt, maar ingrijpen gaat niet zo gemakkelijk. als een land, ik neem nu even de VS als voorbeeld, ingrijpt, dan ziet N-Korea dit waarschijnlijk als een aanval. als reactie hierop valt N-Korea weer aan. De VS is natuurlijk veel sterker dan N-korea, en N-korea zal zeker ook verliezen als er een oorlog uitbreekt.

De VS moeten gewoon in één keer de regering afzetten en desnoods het land overnemen, dan krijgen ze ook geen aanvallen meer terug.
 

DeletedUser

Gast
De VS moeten gewoon in één keer de regering afzetten en desnoods het land overnemen, dan krijgen ze ook geen aanvallen meer terug.

Het volk daar is wel gebrainwasht dus die gaan volgens mij weer een gorilla oorlog beginnen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat we deze dreiging serieus moeten nemen ze zijn in staat atoombommen bij te maken bovenop degene die ze al hebben,
Ze kunnen wel kernwapens hebben, maar ze moeten die kernwapens ook nog zo klein kunnen maken dat het op een raket past. Dat kan nog een aantal jaar duren voor ze dat kunnen.
Het echte gevaar zijn de mortieren die gericht staan op Seoul, die binnen een paar minuten meer dan 5000 mortieren kunnen afvuren. Dat is veel te kort tijd om die tegen te kunnen houden en dat zal vele slachtoffers geven.
Maar ook een andere dreiging is dat als er echt oorlog uitbreekt tussen de VS en Noord-Korea dat China en Rusland ook een kant moeten kiezen China is nog steeds communistisch en zal dan waarschijnlijk ook een communistische vrienden in Noord-Korea steunen en Rusland zal ook een kant moeten kiezen officieel zij die dan niet meer communistisch maar in de praktijk nog wel dus ook van hun moeten we open houden dat ze mogelijk voor de kant van Noord-Korea kunnen kiezen.
China en Rusland gaan zeker niet openlijk de oorlog verklaren aan de Verenigde Staten. Een nucleaire oorlog te beginnen om Noord-Korea.. Zo dom zijn ze echt niet.
Ook in de Vietnamoorlog (midden in de Koude Oorlog), Rusland koos de kant voor het communistische Vietnam, maar deed dat alleen door wapens en adviseurs te leveren. De oorlog aan Amerika verklaren hebben ze nooit gedaan en zouden ze ook nooit doen.
Noord-Korea heeft niks te bieden, het heeft alleen hulp nodig. Voedseltekorten etc. zijn daar aan de orde van de dag en dat kost China en Rusland alleen maar geld. Ik denk eerder dat ze neutraal zullen blijven.

Mocht er een vanuit Noord-Korea een bom Los Angelos of een andere stad bereiken, krijgt de president waarschijnlijk een vrijbrief om heel Noord-Korea met de grond gelijk te maken. De Noord-Koreanen weten dit vast ook, dus ik denk het wat loze dreigementen zijn.
In het verleden hebben de Verenigde Staten nog wel eens voedselhulp etc. gestuurd om dit soort zaken te sussen, het kan ook zo zijn dat Noord-Korea daar weer op uit is, maar nu gebeurd het niet en worden ze 'serieus'.
 

DeletedUser20586

Gast
het zou inderdaad dwaas zijn als China en Rusland met Noord-Korea gaat samenwerken. N-Korea wordt gewoon met de grond gelijkgemaakt als er ook maar een bom op Amerika wordt gegooid. De koude oorlog heeft ook nooit gelijk tot een rechtstreekse strijd tussen Amerika en Rusland, alleen maar: land 1 en land 2 zijn in oorlog. Rusland ondersteund land 1, Amerika ondersteunt land 2.
 
Bovenaan