• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

obese

ik heb sinds een maand last van mijn benen en voeten, behoorlijke krampen en zeer veel pijn in mijn zolen.
Nu schijnt dit te komen door overgewicht, ik heb alles al geprobeerd om af te vallen, dietist, sporten etc., dat gaat ff goed maar dan val ik weer ik een gat terug.
Iemand een idee hoe dit te doen, mijn broer gaat in september trouwen dus moet ik in een pak kunnen, ook de pijn is niet te harden lijk wel een oude vent van 80.
Bloedonderzoek gedaan, niks gevonden,medicatie is maar de vraag of het de bijwerkingen zijn, wellicht toch weer een dietist opzoeken en rustig opbouwend gaan sporten?
Ik kan zo niet verder en vraag om jullie hulp, gaarne geen domme antwoorden of kwetsende teksten, ik meen het echt ik vraag jullie input, waarvoor alvast dank.
 

DeletedUser9104

Gast
Opletten met wat je eet en drinkt. Zoveel mogelijk thee (eventueel koffie) en water drinken (geen suiker toevoegen!)
Qua eten, 3 hoofdmaaltijden, kleine porties en 3 tussendoortjes. Dit voorkomt dat je gaat snaaien.
Daarnaast veel groente eten, maar niet teveel fruit. Vanwege de hoeveelheid suiker. Probeer sowieso zoveel mogelijk suiker uit je dieet te halen.

Voorbeelden van een handig ontbijt: een gekookt eitje op een volkoren boterham met bijvoorbeeld een plakje kaas. Of een kommetje havermoutpap.

Ik zal dit later vanavond nog wel even aanvullen
 

DeletedUser

Gast
Minder op dit forum spammen, aangezien te veel voor je computer zitten niet goed voor je is
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
 

DeletedUser24788

Gast
Ga zwemmen! Weet niet of jij een zwembad in de buurt hebt, als je een aantal keer per week een uurtje baantjes gaat zwemmen sport je vrij intensief, zie je toch vaak langskomen in programma's als obese etc
 

DeletedUser24788

Gast
Fietsen is ook goed, elke dag een half uurtje fietsen, zijn kleine dingen maar is wel iets ;)
 
hier kan ik wat mee, eigenlijk heeft imperator ook een punt hoor, zit teveel achter de pc, moet ik toch ff verandering in brengen.
 

DeletedUser22575

Gast
Fietsen is ook goed, elke dag een half uurtje fietsen, zijn kleine dingen maar is wel iets ;)

Eens! Ik kan eten zoveel ik wil, maar fiets elke dag heen en weer naar school en kom toch nooit aan
smiley_emoticons_freu-dance.gif
.
Al geldt dat niet voor iedereen natuurlijk ;).
 

DeletedUser24788

Gast
Eens! Ik kan eten zoveel ik wil, maar fiets elke dag heen en weer naar school en kom toch nooit aan
smiley_emoticons_freu-dance.gif
.
Al geldt dat niet voor iedereen natuurlijk ;).

Lol ik eet ook genoeg, lig halve dag op mijn nest achter de PC en fiets ook elke dag 1 uur heen en terug, dus helpt goed inderdaad
 

DeletedUser9104

Gast
Zwemmen is inderdaad een goede. Ook kun je gaan wandelen, zeker met mooi weer :)

Maar even m'n lijstje aanvullen.

Lunch: een salade met bijvoorbeeld uitgebakken spekjes. Kun makkelijk mee variëren.
En bij het avondeten zo min mogelijk aardappelen, pasta, rijst ect eten.

Qua tussendoortjes kun je kiezen voor stukjes komkommer, wortel of een cracker met ham/rosbief.

Hoop dat je hier iets mee kan.
 

DeletedUser

Gast
Hou eens een tijdje een lijst/dagboek bij van wat je eet en wat je beweegt. Zo krijg je voor jezelf misschien ook meer inzicht wat je binnen krijgt kwa kcal en wat je er van verbrand.

Als je gewoon 5x per dag eet (3x maaltijd 2x tussendoortjes) dan moet het hiermee wel lukken zolang je zelf maar bewust ben wat je eet.

Succes in iedergeval
 

AriChibi

Hydra
Als je van plan bent om naar de sportschool te gaan, kan ik ook wel de groepslessen aanraden. Die zijn over het algemeen wat leuker dan wanneer je in je eentje loopt te fitnessen, daarbij ben je eigenlijk meer 'afgeleid' van het 'sporten' doordat je leukere dingen doet. Veel groepslessen zijn ook gefocust op vetverbranding, terwijl je bij fitness je juist net iets meer op spierkwekerij focust.
 

DeletedUser11507

Gast
Hallo,

Tijdje terug ben ik geopereerd aan mijn knie vanwege een blessure door het kickboxen. Eerder sportte ik fanatiek en at ik dus ook fanatiek. Na mijn operatie kon ik een tijdje niet meer sporten maar bleef wel eten. (Denk ook dat ik nog meer ging eten om de pijn te onderdrukken)

Nodige kilootjes aangekomen blabla, mijn gewrichten gingen ook steeds meer pijn doen en kreeg het advies om ook af te vallen. Beetje zelfde verhaal wat jij hebt. Ik ben gaan letten op wat ik ben gaan eten (Niet zo zeer minder) en verspreid kleine hoeveelheden over een hele dag. Beetje bij beetje sport ik ook weer, begon gelijk met hardlopen, maar dit doet alleen maar meer pijn aan mijn enkels en knieen en raad ik je ook af! Ik loop onder begeleiding van een Fysiotherapeut en die gaf aan dat ik eerst mijn Knie en enkels echt sterker moet maken. Wat echt enorm helpt, ik voel vrijwel geen pijn meer!!

Vooral bij het hardlopen elke keer als je op je been terecht komt er 80 kilo op mijn knie terecht met een vaart. Moet je nagaan hoe slecht het eigelijk is voor je gewrichtten. Het is goed voor je hart maar de slijtage van je gewrichten gaat 10x zo hard erdoor ;)

Of je moet je spieren sterker maken door middel van Sqauten ect. Maar dan nog gaat de slijtage van je gewrichten 2x zo snel en heb je er eerder last van. Fietsen wat eerder is genoemd daar in tegen is weer harstikke goed, het versterkt de spieren in je knie door de ronde beweging die maakt. In ware doe je spier elke keer strekken en weer korter maken, strekken enzovoort. Zwemmen zelfde verhaal, supergoed voor je spieren. Al ben ik niet zoon fan van zwemmen. Ik ga liever met mooi weer, wat we nu hebben beetje buiten fietsen in de natuur met de zon in mijn bakkus waar ik ook nog is bruin van word. Ik val af, word bruin door het zonnetje, krijg goede een conditie en sterk me spieren aan, waardoor ik minder pijn heb in mijn gewrichten. Ook kreeg ik het advies om mijn spieren langer te maken en of te strekken. Omdat mijn spieren te kort waren kosste mij alles dubbel zoveel energie wat lijd dat je minder snel gaat bewegen. Doordat je je spieren langer maakt, gaat het bewegen makkelijker en kost het minder energie en doet het minder pijn. Wat dus ook enorm helpt!!

Als je naar de sportsschool gaat, train niet te zwaar, hierdoor ga je dus pijn krijgen in je gewrichtten en of spieren. Kan je zeggen ja maar dat is spierpijn klopt, maar spierpijn is in weze kleine scheurtjes in je spieren en als deze te groot zijn beschadig je ze of je moet ze met zoveel bouwstoffen aanvullen dat je snel groeid maar dus ook een risico van zoon 80% hebt dat je dik word. Zogenaamde bulken, gewoon met je eigen lichaam gewicht trainen, ga maar is voor de gein denkbeeldig in de lucht in een houding zitten dan je op je stoel zit. Precies 90 graden gesterkt, je knieen en naast elkaar houden doe dit maar is 3 setjes van 15x. Tussen de setjes 20 seconden pauze. Het gaat erom dat je oefeningen goed doet, geen kwantiteit maar kwaliteit..

Zo doe je hem: https://www.youtube.com/watch?v=K4ZqhPxsGU8
Maar doe hem eerst maar zonder gewichten.

In combinatie van mijn eetgewoonten aanpassen, enkel fietsen en af en toe beetje opdrukken, sqauten, Sit ups verlies ik 2Kg per week !! en eet nog steeds zoon 2500-3000 calorieen per dag. Ook zie je dat me spieren aansterken!

- Je hebt 3 basis bouwstoffen. Eiwitten, kolydraten en vet, genoeg van dat gelul dat wil je niet weten. Igg soms heb je vet nodig, zoals gezonde vetten wat in pindakaas zit. Kolydraten word je dik van maar geeft je ook energie voor het fietsen. Let erop fruitsuikers word je zozeer niet dik van, sterker nog het hersteld de spieren supersnel! (Zo kan je dus weer sneller door naar de volgende training en blijf je dus je stofwisseling bevorderen) Water heeft hier trouwens ook een bijdrage in, juist hem in fruit zit ook water ;)
Val je dus ook weer sneller van af.

dat zijn weer gezonde kolydraten. Eiwitten zorgt ervoor dat je spieren opbouwt.

- 7:00 S'ochtend eet ik een bak Magere yoghurt met nootjes erdoor heen en bessen. (Rijk aan mineralen die het vet verbranden stimuleren) - Gezonde musli
- 10-11 uur tussen door eet ik 2 fruitstukken
- 1 uur eet ik 2x sneetjes bruinbrood met 2x kipfilet en een gekookteitjes + 2 boterammen met pindakaas of mager vlees
- 3 uur eet ik weer wat fruit
- 6-7 uur eet ik 300 Gram groente, 50 gram aardappels 150 gram kipfilet.
- 8-9 uur eet ik nog wat rijsten wafels met pindakaas erop.
- Indien na het sporten een eiwit shake

Je kan best af en toe jezelf verwennen met een zak chips, de kiloos vliegen er toch zo weer af doe ik ook. Lijkt me ook verstandig, anders is je lichaam de slechte vetten niet gewend en komt het er net zo hard aan dan als je het eraf traint. Je moet voor jezelf een balans zien te vinden.

+ je kan onbeperkt groente eten als je wilt. Als je het maar bij groente houd word je niet dik van! Denk aan tomaat, komkommer of wortels :p

Tevens de wafels + pindakaas is erg goed voor je omdat je weer de vetverbranding stimuleert. De anti oxidanten doen dat. LEt er ook op dat je alles met regelmaat doet, anders kan je lichaam nog wel is bouwstoffen als reserves vasthouden en word je nog steeds dik. Dus je moet er van bewust zijn, anders heeft het geen zin.

Groetjes,

Edit: Er word beweerd dat brood slecht voor je is, true true door de kolydraten. Ook is het bewezen dat het aan de andere kant de nodige bouwstoffen heeft dat je uit bijna geen ander product haalt. Eet het dus ook met maten, blijf echter van wit brood af. Bruin brood bevat goede tarwe en of haver. 4 sneetjes bij voorkeur dat je ze even onder het tosti apparaat legt. Gaat alleen nog al lastig op je werk xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Laat ik ook mijn input geven.

Allereerst het eten. Je schrijft dat je al vaker hebt geprobeerd om af te vallen en dat dat soms ook wel even goed gaat, maar dat het gewicht altijd weer terugkomt. Dat kan komen door het volgende: honger maakt dik. Dit klinkt vreemd, maar het is waar: als je honger hebt, zal je lichaam zich erop gaan instellen meer vet op te slaan. Als je dus probeert af te vallen door minder te eten en je krijgt honger, val je eventjes af, maar zodra je weer wat meer gaat eten, zal je lichaam dit direct als vet opslaan en kom je dus ook gemakkelijk weer aan.

Hierom is gezond afvallen niet gebaseerd op minder eten, maar door ander voedsel te eten en door je eetpatroon aan te passen. Enkele belangrijke punten:

1. Eet maaltijden op vaste tijden. Eet je ontbijt, lunch en avondeten dus steeds op ongeveer dezelfde tijd en sla nooit een maaltijd over. Ilja haalde al aan dat het gebruik van hoofdmaaltijden gezond is.

2. Eet geen tussendoortjes. Ilja schreef al dat je niet te veel tussendoortjes moest eten, maar aangezien ze ongezond zijn, kun je ze beter helemaal weglaten. Krijg je tussendoor toch honger? Eet dan wel wat, maar dan iets gezonders, zonder vet of suiker - een broodje bijvoorbeeld. Als je vaak tussen maaltijden door honger blijft houden, moet je misschien ook meer eten tijdens de maaltijden zelf.

3. Eet geen toetjes. Waarom zou je.

4. Vervang vetten en suikers zoveel mogelijk door andere koolhydraten, eiwitten kunnen ook. Op die manier krijg je nog steeds voldoende voedingsstoffen binnen - vetten, koolhydraten en eiwitten zijn de drie voedingsstoffen die je lichaam energie geven - maar zijn die voedingsstoffen gezonder. Vetten worden namelijk door je lichaam veel makkelijker opgeslagen dan koolhydraten.

Naast gezonder eten is bewegen inderdaad ook heel belangrijk om af te vallen. Sporten is een goed idee, maar daarnaast helpt het ook al heel veel als je in het algemeen meer beweegt. Dus ik zou vaker de fiets gaan pakken in plaats van de bus, vaker de trap in plaats van de lift etc. Ook kun je fitnessapparatuur aanschaffen waar je elke dag een uurtje mee bezig kunt zijn. Zorg er dan voor dat je op zó'n manier fitnesst dat je het een uur volhoud en pas daarna echt bent uitgeput. Je hoeft niet per sé topprestaties te leveren, als je lichaam maar in beweging blijft!
 

DeletedUser

Gast
Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd. Op je eten letten en iets aller daags als fietsen of wandelen.
 

DeletedUser

Gast
Uiteindelijk is het heel simpel.....

Weet wat er inkomt en wat eruit gaat!

Zie het maar als het bijhouden van een kasboek.
Elke maand komt er x binnen en gaat er x uit... krijg je meer binnen dan eruit gaat, zal je rekening groeien
en gaat er meer uit dan er in komt zal je dus rood staan!

Er zullen vast honderden adviezen voor je zijn, die komen van mensen die dezelfde strijd voeren of de beste bedoelingen hebben.
Van diëten tot de meest ingewikkelde theorieën, die uiteindelijk je levensgenot niet zullen vergroten en ook niets toe zullen voegen aan je probleem. Als je het bovenstaande begrijpt en daarmee aan de gang gaat, zal daarmee je probleem opgelost zijn!
De mens is niet gemaakt om achter de pc te hangen of op een stoel te zitten en zich ondertussen te voeden met voedsel dat enorme energetische waarden heeft. Als de vroege mens honger had moest hij daarvoor werken als een paard...
Afstanden afleggen om het uberhaubt te vinden, bomen klimmen om het fruit te verkrijgen, wortels uitgraven uit de grond en uren achter een impala aanrennen die zich echt niet zomaar gewonnen gaf. Dat is onze oorsprong en bepaald daarmee hoe ons lichaam omgaat met ingaande en uitgaande energie!
 

DeletedUser24083

Gast
Misschien niet de beste tips die hier gegeven wordt, maar mijn zus heeft een app op haar mobiel genaamd: 'myfitnesspal'. Op deze app kan je alles wat je eet scannen en bijhouden wat je eet. Ook als je gewicht en lengte invult berekend hij hoeveel eiwitten enzo je per dag binnen moet krijgen. Ik weet niet of je het iets vindt maar je kan altijd even kijken ;).
 
Bovenaan