• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

obese

DeletedUser11507

Gast
Laat ik ook mijn input geven.

Allereerst het eten. Je schrijft dat je al vaker hebt geprobeerd om af te vallen en dat dat soms ook wel even goed gaat, maar dat het gewicht altijd weer terugkomt. Dat kan komen door het volgende: honger maakt dik. Dit klinkt vreemd, maar het is waar: als je honger hebt, zal je lichaam zich erop gaan instellen meer vet op te slaan. Als je dus probeert af te vallen door minder te eten en je krijgt honger, val je eventjes af, maar zodra je weer wat meer gaat eten, zal je lichaam dit direct als vet opslaan en kom je dus ook gemakkelijk weer aan.

Hierom is gezond afvallen niet gebaseerd op minder eten, maar door ander voedsel te eten en door je eetpatroon aan te passen. Enkele belangrijke punten:

1. Eet maaltijden op vaste tijden. Eet je ontbijt, lunch en avondeten dus steeds op ongeveer dezelfde tijd en sla nooit een maaltijd over. Ilja haalde al aan dat het gebruik van hoofdmaaltijden gezond is.

2. Eet geen tussendoortjes. Ilja schreef al dat je niet te veel tussendoortjes moest eten, maar aangezien ze ongezond zijn, kun je ze beter helemaal weglaten. Krijg je tussendoor toch honger? Eet dan wel wat, maar dan iets gezonders, zonder vet of suiker - een broodje bijvoorbeeld. Als je vaak tussen maaltijden door honger blijft houden, moet je misschien ook meer eten tijdens de maaltijden zelf.

3. Eet geen toetjes. Waarom zou je.

4. Vervang vetten en suikers zoveel mogelijk door andere koolhydraten, eiwitten kunnen ook. Op die manier krijg je nog steeds voldoende voedingsstoffen binnen - vetten, koolhydraten en eiwitten zijn de drie voedingsstoffen die je lichaam energie geven - maar zijn die voedingsstoffen gezonder. Vetten worden namelijk door je lichaam veel makkelijker opgeslagen dan koolhydraten.

Naast gezonder eten is bewegen inderdaad ook heel belangrijk om af te vallen. Sporten is een goed idee, maar daarnaast helpt het ook al heel veel als je in het algemeen meer beweegt. Dus ik zou vaker de fiets gaan pakken in plaats van de bus, vaker de trap in plaats van de lift etc. Ook kun je fitnessapparatuur aanschaffen waar je elke dag een uurtje mee bezig kunt zijn. Zorg er dan voor dat je op zó'n manier fitnesst dat je het een uur volhoud en pas daarna echt bent uitgeput. Je hoeft niet per sé topprestaties te leveren, als je lichaam maar in beweging blijft!

Eigenlijk beter advies is er bijna niet. Heel kort en sterk samengevat! (Chapeau)
Wel zou ik wat toe willen lichten, hetgene wat dik gedrukt staat. Je lichaam is er niet op gebouwt om honger te lijden. Dit betekent simpelweg dat je lichaam gilt om energie! Nu kan hij 2 dingen doen, hij verbrand je spieren die zijn opgebouwd aan kolydraten in weze. Of hij verbrand energie wat als een bodempje op je maag is blijven liggen omdat je het niet verbrand hebt. Dat is dus de vet en of reserves die je aanmaakt en ziet rondom je taille. In wezen elke voeding stof die binnenkomt heeft een energie waarde, deze energie word omgezet in spier groei of behoud (Functioneren van je spieren) of vet.

- Eiwitten worden het meest gebruikt om je spieren te onderhouden. (En neemt je lichaam snel op)
- Kolydraten word gebruikt voor energie (Teveel energie word autimatisch vet)
- Vet heb je ook nodig maar niet zoveel. (Je lichaam heeft nou eenmaal minimaal 8% vet nodig om zichzelf te beschermen)

Als je geen vet zou hebben, dan zou je eeuwig ziek zijn. Kan er ook aanliggen dat je gewrichtten pijn doen omdat je spieren zo zijn verzwakt, dat je gewrichtten de functie van je spieren deels moeten overnemen door het niet eten. Of fucntioneren niet goed door tekort aan eiwitten. Vitamine D helpt ook bij het goed functioneren van je spieren vooral gewaardeerd om tot je te nemen als je getint bent in vorm van een pil. Schijnt hier weinig zon in Nederland ;)

Sinds kort gebruik ik het ook en het werkt voor mij erg goed. Slechts 3,99 voor 90 capsules kan je weer 3 maanden mee vooruit. 1 per dag. Heel belangrijk, wat voor mij al een wereld van verschil maakten sla nooit maar dan nooit je ochtendmaal over. Vroeger at ik nooit in de ochtend en nu dus wel. Ik merk echt een groot verschil, neem in de ochtend wat Gezonde musli met magere yoghurt en je hebt geheid geen honger meer tot het middageten ;)

Edit: Snap je misschien ook waarom top sporters zoveel eten, maar wel gezond. Ik ken iemand die doet MMA op hoog niveau en eet tegen de 7000 Calorrien per dag. (Lengte 1.83 - 80KG -10% bodyvet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
nice dat je broer gaat trouwen :)
miss. moet je rechtstaan als je op je laptop zit. ik doe het soms, zet de laptop in de kast en speel rechtstaand. :p
en elke vrijdag voetballen met vrienden ofzo :)
en smoothies drinken! die zijn lekker :3
 

DeletedUser

Gast
ook nadat je de ongewenste kilo's bent verloren raad ik je aan om voldoende te blijven bewegen. Als het zwemmen, fietsen etc. je goed valt zou ik er vooral mee doorgaan. Zeker met een aantal vrienden kan het gewoon leuk zijn om dit te doen. Vaak vinden mensen wel een sport die ze leuk vinden en wat een nieuwe hobby word. En ondertussen beweeg je ook voldoende.
Ik korfbal bijvoorbeeld nu 8 jaar en nog steeds met plezier. En daardoor krijg ik de beweging die ik nodig heb. Misschien dat je er iets aan hebt. :)

Hoe gaat het nu trouwens? Beginnen de kilo's eraf te vliegen?
 

DeletedUser

Gast
ook nadat je de ongewenste kilo's bent verloren raad ik je aan om voldoende te blijven bewegen. Als het zwemmen, fietsen etc. je goed valt zou ik er vooral mee doorgaan. Zeker met een aantal vrienden kan het gewoon leuk zijn om dit te doen. Vaak vinden mensen wel een sport die ze leuk vinden en wat een nieuwe hobby word. En ondertussen beweeg je ook voldoende.
Ik korfbal bijvoorbeeld nu 8 jaar en nog steeds met plezier. En daardoor krijg ik de beweging die ik nodig heb. Misschien dat je er iets aan hebt. :)

Hoe gaat het nu trouwens? Beginnen de kilo's eraf te vliegen?
 

DeletedUser

Gast
Mar alle jong, dan wilt ge dus geen dubbelpost maken en dan maak je een tripple post xD xD
 

DeletedUser

Gast
Ik heb ook overgewicht en het is geen pretje, al men hele leven ben ik gepest geweest. Sedert een maand ben ik begonnen met fitness, ik eet wat gezonder (vooral minder hoeveelheden) en meer fruit dan vroeger. Sinds ik fitness voel ik me gelukkiger, dus ik raad het zeker aan! Mijn doel is altijd meer en meer te doen (ik zit nu aan 7 km aan een stuk lopen en nu is mijn doel 7,5 km). Het is niet makkelijk maar geloof me het is een aanrader! Hoop dat ik je hiermee kan helpen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik ben zelf ook redelijk zwaar (obesitas) en ik probeer ook gezonder te eten, wat nog wel moeilijk is, maar ik hou nu gewoon bij wat ik eet, dan heb ik ook precies door hoeveel ik hiervoor niet ooit at. Dan is het ook makkelijker om er een verandering in te brengen (voor mij iig).
Ik heb ook overgewicht en het is geen pretje, al men hele leven ben ik gepest geweest. Sedert een maand ben ik begonnen met fitness, ik eet wat gezonder (vooral minder hoeveelheden) en meer fruit dan vroeger. Sinds ik fitness voel ik me gelukkiger, dus ik raad het zeker aan! Mijn doel is altijd meer en meer te doen (ik zit nu aan 7 km aan een stuk lopen en nu is mijn doel 7,5 km). Het is niet makkelijk maar geloof me het is een aanrader! Hoop dat ik je hiermee kan helpen.

Het meer bewegen gaat mij nog moeilijk af moet ik eerlijk zeggen, zelf ben ik altijd bang dat mensen mij uit gaan lachen oid...
 

DeletedUser

Gast
Het meer bewegen gaat mij nog moeilijk af moet ik eerlijk zeggen, zelf ben ik altijd bang dat mensen mij uit gaan lachen oid...

Fitness met vrienden?
Sowieso hoort niemand je uit te lachen, waarom zouden ze je uitlachen als je probeert fit te worden
 

DeletedUser

Gast
Ga gewoon bij je in de buurt rondlopen, dat sportschool gedoe vind altijd zo overtrokken.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ga gewoon bij je in de buurt rondlopen, dat sportschool gedoe vind altijd zo overtrokken.
Doe ik ook, heb een hond dus soms laat ik hem me gewoon vooruit trekken:p lijkt het eerder alsof het een gestoorde hond is die zit te rennen (op de een of andere manier heb ik er dan minder problemen mee dat mensen me voor gek uitmaken).
Fitness met vrienden?
Sowieso hoort niemand je uit te lachen, waarom zouden ze je uitlachen als je probeert fit te worden

Is idd ook een idee, zal ik ook overwegen:).
 

DeletedUser21690

Gast
Sanhal zei:
Het meer bewegen gaat mij nog moeilijk af moet ik eerlijk zeggen, zelf ben ik altijd bang dat mensen mij uit gaan lachen oid...

Ga zelf gemiddeld 5 keer per week naar de sportschool. Zelf geen last van overgewicht doe het simpelweg omdat ik er plezier van beleef en het toch ook wel soort van verslaving voor me is.

Om uitgelachen te worden in de sportschool hoef je echt niet bang te zijn! Iedereen begint bij 0. De één misschien iets voller en de ander misschien juist mager. Mensen die proberen fit te worden kan ik alleen maar respecteren en ik heb het idee dat de rest er ook zo naar kijkt. Sterker nog het motiveert juist om te merken dat iemand er op vooruit gaat! Vooruitgang gaat het immers om in de fitness wereld :)

Maar de beste manier om actief te zijn, en ik geloof dat dat al wel genoemd is, is om een sport te vinden die je leuk vind om te doen.

Veel succes toegewenst
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Edit: ik weet niet of jullie goed zijn in Engels maar op deze site kun je ook een hoop informatie/hulp vinden http://www.reddit.com/r/loseit/wiki/faq
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24422

Gast
Heb overigens al vaak in de fitness gezien dat er mensen met Obesitas in groepen fitnessen, dat maakt het voor hen leuker en minder awkward.
Kan je een hele hoop voedingstips geven maar dat doe ik als ik terug thuis ben :p
 
Bovenaan