• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

obese

DeletedUser24422

Gast
Kan je een hele hoop voedingstips geven maar dat doe ik als ik terug thuis ben :p

Was het helemaal vergeten
smiley_emoticons_oh-no2.gif

Ach wat, beter laat dan nooit
smiley_emoticons_biggrin.gif


Maar het punt is dat je moet eten wat je lekker vind en toch gezond eten.
Dat is niet zo vanzelfsprekend natuurlijk
smiley_emoticons_seb_zunge.gif


Als ontbijt is muesli echt een aanrader, maar die is lekkerder en gezonder als je die zelf maakt
Dit filmpje kan handig zijn (moet je wel wat tijd hebben) : http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/muesli-met-yoghurt-en-vers-fruit
Een meloen, pompelmoes en/of banaan als ontbijt raad ik je ook sterk aan
smiley_emoticons_kaffee2.gif


Choco, pindakaas en cornflakes bevatten verschrikkelijk veel suiker en/of vetten dus vermijd die en ga voor honing of confituur als je boterhammen eet.
Volkoren brood is natuurlijk beter, vermijd wit brood te halen bij de bakker (is minder 'gezond' dan je denkt).
Maar onthoud dat volkoren zaken iets meer koolhydraten bevatten dus moet je sowieso wat lichaamsbeweging hebben

Als middagmaal moet je gewoon maar een mager koteletje, biefstuk of kipfilet maken.
Vermijd vlees met chapelure, want daar zit vaak vet in.
Rijst is heel gezond trouwens.
Ga dan best voor de volkoren rijst, is lekker met wat rozijntjes bij.
Ideetje voor daarbij te eten is kip tika masala
smiley_emoticons_seb_zunge.gif


En omdat het nu zomer is kan je lekker frisse gezonde salades maken, van pastasalade tot salade nicoise.
Als je pasta eet, gebruik volkoren pasta.
Gazpacho raad ik je ook sterk aan, is gezond en erg lekker en verfrissend in de zomer!
Hier heb je een hele lijst met filmpjes van salades, maak er je passie van om wat gezond te koken en het vermageren gaat vanzelf: http://www.een.be/programmas/tags/list/dagelijkse-kost/salades-en-koude-gerechten
Salades kan je natuurlijk ook eten als avond eten.

Als je eens wat extra lekkers wilt eten is sushi een aanrader, zelfs vette vis als makreel (niet dat ze dat gebruiken bij sushi denk ik) erg gezond omdat er verschillende vitamines inzitten die je in andere vis niet vind
smiley_emoticons_idea2.gif


Of dan ga je maar met volkoren brood met wat mager vlees ertussen.
Kaas in kleine hoeveelheden is natuurlijk ook gezond.

Natuurlijk moet je met het eten van al die koolhydraten ook wat sporten
smiley_emoticons_smilenew.gif

Als je gaat lopen schaf dan best een horloge waarbij je je hartslag kan zien.
Is veel beter om je krachten te doseren en je eigen tempo te bepalen.
Ook tijd en afstand bijhouden, zorgen ervoor dat je je vooruitgang ziet, en dat is een aanmoediging om meer te gaan lopen!

Misschien het belangrijkste: tussendoortjes!
Mensen denken dat tussendoortjes ongezond zijn, maar je hebt natuurlijk ook gezonde tussendoortjes.
Zelfs een simpele rauwe wortel is een tussendoortje, kerstomaat, een stuk fruit, gazpacho die je op voorhand hebt gemaakt.
Het hoeft dus geen crackers of rijstwafels te zijn als je die niet lekker vind
smiley_emoticons_rollsmiliey.gif

Avocado is ook erg gezond en een lekker tussendoortje, hier een aantal receptjes (scroll naar beneden op die pagina) http://www.voedzaamensnel.nl/gezond-eten/9x-avocado-recept-gezond-recept-met-avocado/

Als je echt chocolade lekker vind en er niet van af kunt blijven, koop dan chocolade in de wereldwinkel.
Die is vaak gezonder omdat er rauwe cacao inzit en niet verbrandde die je in andere chocolade vind.
Rauwe cacao is namelijk erg gezond maar met mate natuurlijk
cnfy7elqh8dotnsdp.gif


Als drinken raad ik je alcohol af (drink gewoon wat minder dan anders als je alcohol nuttigt) want komt snel bij mannen van 40+
Vrouwen (zelfs op 18 jaar) die plots stoppen met alcohol te drinken, zullen merken dat ze een hoop vermageren.
Zo was m'n (ex-) vriendin 15 kilo afgevallen door te stoppen met drinken
smiley_emoticons_saufen.gif


Veel water drinken is ook goed voor je en sinaasappelsap met mate is ook gezond.

Hoop dat ik je wat heb geholpen hiermee
smiley_emoticons_biggrin.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22510

Gast
Afvallen, hmmm....

Ik zelf ben meer van het onmogelijk aan kunnen komen, maargoed.

Staan een hoop tips tussen die van waarde zijn. Belangrijkste advies wat ik je/jullie kan geven is om een combi te maken. Beweging(fitness) + voeding + levensstijl. Energieverdeling op een dag, uitgestrekt over een week etc.

Nog een belangrijk punt, wat ik helaas nog steeds tegenkom bij mensen, is dat ze een tijd lang of zelfs voor hele lange tijd stoppen met het nuttigen van bepaalde voedingsstoffen zoals vetten, koolhydraten etc. Zoek een balans tussen alle benodigde voedingsstoffen, je hebt tenslotte een hele boel nodig. Vetten, koolhydraten en eiwitten zorgen bijvoorbeeld voor energie en heb je alle 3 in bepaalde hoeveelheden nodig.

En sla de chips en taartjes ook niet altijd over, het moet wel leuk blijven he. :)

Veel succes in ieder geval. :)


"Choco, pindakaas en cornflakes bevatten verschrikkelijk veel suiker en/of vetten dus vermijd die en ga voor honing of confituur als je boterhammen eet."

Pas wel op, honing bestaat grotendeels uit suiker, confituur idem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27762

Gast
Weer zo'n gevalletje westerse problematiek.
Het is onmogelijk dat je dik wordt zonder teveel naar binnen te douwen.
Ik zat eens een programma te kijken over dikke mensen, zat een vrouw te huilen omdat ze te dik was terwijl ze een stuk BOTERKOEK naar binnen zat te werken ffs.
Ik zal je eens 3 maanden op de loopband zetten op ijsbergsla dieet, moet je zien hoe slankie jij wordt :).
 

DeletedUser25975

Gast
Weer zo'n gevalletje westerse problematiek.
Het is onmogelijk dat je dik wordt zonder teveel naar binnen te douwen.
Ik zat eens een programma te kijken over dikke mensen, zat een vrouw te huilen omdat ze te dik was terwijl ze een stuk BOTERKOEK naar binnen zat te werken ffs.
Ik zal je eens 3 maanden op de loopband zetten op ijsbergsla dieet, moet je zien hoe slankie jij wordt :).
Ik zie nochtans regelmatig foto's van Afrikaanse kindjes met dikke buikjes
 

AriChibi

Hydra
Als je genoeg honing en zwarte koffie drinkt, gaan je darmen aan gort waardoor het eten er dun uitkomt en je dus eigenlijk veel kunt eten want alles gaat er toch snel uit.
 

DeletedUser11507

Gast
Al die fratsen van je moet sporten en niet de auto pakken, leuk en aardig. Natuurlijk help het. Maar je lichaam gaat zich aanpassen naar wat jij dan aan energie gebruikt. Sport je is een keer een paar maanden niet of pak je niet meer de fiets en ga je met de auto > Kom je in het jojo effect. Je lichaam schreeuwt nog steeds naar de voedingstoffen die je normaal gesproken nodig zou hebben als je het wel zou verbranden en aangezien je het niet verbrand, gaat je lichaam het opslaan als reserve. (Dus vet aan je buik) Kan je wel zeggen ik eet dan minder als ik minder beweeg ect, maar dan moet je echt een ijzer sterke discipline hebben. Want je geeft gauw toe aan dat honger gevoel wat dus word veroorzaakt omdat je lichaam denkt dat je zoveel voedingstoffen nodig hebt en er vanuit gaat je het weer verbrand. Dus eigelijk moet je gewoon je levenstijl aanpassen, anders kan je elk dieet proberen dat je wilt, maar dat heeft bijna tot geen nut.

Je ken beter gewoon op je voeding letten en je dagelijkse bezigheden doen (Structureel); pak de auto naar het werk en loop 3x per dag met de hond (Totaal een uur) en doe dagelijkse activiteiten die je leuk vind. Het is alleen belangrijk dat je niet stil gaat zitten. Kwa voeding eet zo min mogelijk snelle kolydraten (Pasta en brood) i.p.v daarvan neem je volkoren dat vult ook nog meer. Neem in de middag bijvoorbeeld een kommetje havermoutpap (Vezelrijk), dat vult ook nog meer dan 8 boterhammen. Eet 0,7 gram eiwit per lichaamsgewicht (Elke dag 125 gram mager vlees "Kip of rund"), zo voorkom je spierafbraak en hoe meer spier hoe meer je verbrand, daarom hoor je wel is dat mensen kunnen eten wat ze willen. Omdat ze ook superveel verbranden door hun spierbouw. Als laatste vetten mag je best hebben, die zijn nog lekker. Het is niet zo omdat ik wil afvallen mag ik niks meer hebben, blijf alleen van de snelle kolydraten af. Zo 1x per maand kan je wel pasta eten, maar zorg er dan voor dat je kort daarna gelijk beweegt zodat je je verbranding stimuleert. Als je ongeveer 30 gram vezels per dag eet, heb je het idee dat je de hele dag vol zit wat dus ook jouw weerhoud om te gaan snaaien, door genoeg omega 3 binnen te krijgen stimuleer je ook je vetverbranding, eet minimaal 1x per week vette vis. (Kibbeling), als je geen vis lust kan je ook Omega 3 pillen nemen.

Maak voor jezelf voor de gein een schema en schrijf op wat je ongeveer eet. Pak 3 grote maaltijden per dag, wel onder de 1000 calorien per maaltijd blijven alles daarboven word automatisch vet, maakt niet uit welke voedingsstof het is. (Je eet tussen de 1800 - 2500 callorieen per dag) TIP: Als je iets lekkers wilt eten neem bijvoorbeeld een hamburger, zitten veel eiwitten in of neem patat dat is gewoon een frituurde aardappel maar niet te veel natuurlijk. Laat chips en koekjes en eigenlijk alles wat in de fabriek is geproduceerd staan. Ze zijn dik en ziekmakend, zit alleen maar chemische rotzooi in en zoveel smaakstoffen (E nummers) dat je zelfs stront lekker kan laten smaken.

PS: Drink 2 liter water per dag, dat stimuleert de bloed circulatie en dus ook de vetverbranding. Drink bijvoorbeeld 6 bakken thee per dag zonder suiker, het smaakje maakt niet uit > ik geef toe het is effe wennen maar uiteindelijk vind ik het lekkerder dan thee met suiker. Groene thee zal het verbranding proces stimuleren, maar is verwaarloosbaar en zo lekker is het niet eens en laat de frisdranken zoveel mogelijk staan. Dat heeft gewoon geen voedingswaarde, ja voedingswaarde dat elke calorie automatisch word omgezet in vet aan je lichaam. Je kan best frisdrank drinken, want zonder is bijna onmogelijk. Maar hou wel in je achterhoofd dat je dan hoe dan ook die kilo suikers moet verbranden in de sportschool. Ook zou het beste zou zijn als je 1 dag in de week een interval training doet. zodat je bloedsomloop bevordert. Daardoor verbrand je lichaam meer in het algemeen, maar heb je ook minder snel een griepje te pakken, Je kan bijvoorbeeld een bokszaktraining doen of rondjes lopen om het voetbalveld en af en toe gooi je er een kort sprintje tussen door.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan