• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Oekraïne

DeletedUser13380

Gast
Oekraïne

Waarschijnlijk een van de grootste punten in het nieuws de laatste weken.

Kort: (wat ik er van heb gehoord) Oekraïne wil Europees worden. Of een groot deel wil dat. Echter is dit niet voordelig voor Rusland. Dus zeggen ze zeer eenvoudig 'Als jullie bij Europa gaan, draaien wij de kraan dicht.' Omkoperij dus. Ondertussen is er een nieuwe regering die Europees gezind zou zijn, net als het grootste deel van Oekraïne. Veel mensen denken dat Poetin buiten geld enzo, ook Oekraïne ziet als laatste buffers mochten Amerika en/of Europa binnenvallen. De journalisten en heel wat mensen zijn er van overtuigd dat Poetin in zijn eigen wereldje leeft, een totaal ander wereldbeeld heeft dan de rest van de wereld. Ondertussen hebben Russische militairen het Oekraïnse schiereiland de Krim in handen, zonder geweld. Er zijn enkel nog forten met Oekraïnse militairen. Het enige wat beide partijen doen, is elkaar in de gaten houden. Ondertussen heeft Rusland een aantal Oekraïnse zenders geschrapt (Voorkomen van overtuigen?) en ook Oekraïne heeft enkele zenders van Rusland geschrapt, omdat daar expres een zeer negatief van Europa werd overgebracht. Veel mensen in Rusland en Oekraïne weten niet hoe het er in het westen écht aan toe gaat. Daarbij zijn er dus in totaal een aantal conflicten ontstaan. Eerst in Kiev tegen de vorige regering en voor Europa, dan de Russen in de Krim (die vooral Russisch zouden zijn).

Wat vinden jullie van heel deze 'oorlog'? En wat van Rusland en Poetin?
 

DeletedUser

Gast
Oekraïne

Waarschijnlijk een van de grootste punten in het nieuws de laatste weken.

Kort: (wat ik er van heb gehoord) Oekraïne wil Europees worden. Of een groot deel wil dat. Echter is dit niet voordelig voor Rusland. Dus zeggen ze zeer eenvoudig 'Als jullie bij Europa gaan, draaien wij de kraan dicht.' Omkoperij dus. Ondertussen is er een nieuwe regering die Europees gezind zou zijn, net als het grootste deel van Oekraïne.
Tot zover correct.

Veel mensen denken dat Poetin buiten geld enzo, ook Oekraïne ziet als laatste buffers mochten Amerika en/of Europa binnenvallen.
?
De journalisten en heel wat mensen zijn er van overtuigd dat Poetin in zijn eigen wereldje leeft, een totaal ander wereldbeeld heeft dan de rest van de wereld.
Nee hoor, de media zijn het er over eens dat hij prima weet wat hij doet. Hij weet dat hij een machtspositie heeft en dat hij die kan uitbuiten. En hij weet prima hoe daarbuiten de machtsverhoudingen liggen en wat voor gevolgen zijn acties hebben. Als hij retarded was, was hij geen president geworden.
Ondertussen hebben Russische militairen het Oekraïnse schiereiland de Krim in handen, zonder geweld. Er zijn enkel nog forten met Oekraïnse militairen. Het enige wat beide partijen doen, is elkaar in de gaten houden. Ondertussen heeft Rusland een aantal Oekraïnse zenders geschrapt (Voorkomen van overtuigen?) en ook Oekraïne heeft enkele zenders van Rusland geschrapt, omdat daar expres een zeer negatief van Europa werd overgebracht. Veel mensen in Rusland en Oekraïne weten niet hoe het er in het westen écht aan toe gaat.
En ze willen het ook niet weten, er zijn in Rusland echt wel zenders van westerse media, BBC bijvoorbeeld, maar de Russen weigeren daar op af te stemmen.
Daarbij zijn er dus in totaal een aantal conflicten ontstaan. Eerst in Kiev tegen de vorige regering en voor Europa, dan de Russen in de Krim (die vooral Russisch zouden zijn).

Wat vinden jullie van heel deze 'oorlog'? En wat van Rusland en Poetin?

De oorlog, tja. Rusland heeft in principe wel een punt. De Krim is gewoon cadeau gedaan, met toen vrijwel alleen maar Russen die er woonden. In de 50 jaar erna zijn er ook Oekraïners komen wonen. Alleen het moment en de reden waarom Rusland de Krim terug wil, is uiterst dubieus te noemen.
 

DeletedUser

Gast
De oorlog, tja. Rusland heeft in principe wel een punt. De Krim is gewoon cadeau gedaan, met toen vrijwel alleen maar Russen die er woonden. In de 50 jaar erna zijn er ook Oekraïners komen wonen. Alleen het moment en de reden waarom Rusland de Krim terug wil, is uiterst dubieus te noemen.

Als jij iemand een cadeau geeft, neem jij het dan terug?
 

DeletedUser13380

Gast
@Bat:

Ja. Ik heb in een artikel over Oekraïne gelezen (vraag me niet waar), dat sommigen mensen denken dat Poetin denkt dat Europa en Amerika Rusland weg willen hebben. Hij zou Oekraïne zien als een soort buffer wanneer de Europeanen of Amerikanen ten strijde trekken. Hij denkt dus dat wanneer Oekraïne bij Europa hoort, Amerika er direct op zal springen. Of dat zeiden die schrijvers toch.
 

DeletedUser

Gast
Ze zeggen dat het overgrote deel Pro-Europees is, maar als ik naar ooggetuigenverslagen luister, is het maar een klein groepje extremisten en het westen dat voor EU is. Het grootste deel, dus Charkov en zo, is heel erg Pro-Poetin. Dat Rusland zijn troepen uit de krim moet verminderend, ja, dat ze hun basis bij Sebastopol houden, goed hoor. Obama moet trouwens niet zeuren. Waren 'wij' het niet die Irak binnenvielen? En hoeveel doden zijn er per dag door die geweldige Drone-aanvallen? Wat ik niet geloof, is dat Oekraine nu wordt geregeerd door een stelletje Fascisten, ik denk eerder gewoon alleen Pro-Europees. Wat ik veel anti-Eu en anti-VS ook zeggen, is dat De westerse mogendheden deze opstand hebben ontwikkeld, dit is denk ik maar half waar, ik denk dat ze vooral 'vrije baan' van het westen hebben gekregen. Dat Janoekovtisj nog president zou zijn, vind ik ook Bullshit, er is een regelmatige afzetprocedure door het corrupte en bange parlement ingezet, die wel legaal is. Deze regering zou miss nog wel corrupter kunnen zijn dan Poetin... en dat zegt wat*
 

DeletedUser

Gast
er bestond hier eigenlijk al een topic over 0.o
degene die onder dit topic staat, die over koude oorlog etc. gaat ook over de krim etc
 

DeletedUser

Gast
Oekraïne
Veel mensen in Rusland en Oekraïne weten niet hoe het er in het westen écht aan toe gaat.

Veel mensen in het westen weten niet hoe het er in het westen echt aan toe gaat.
Mooi om te zien dat de bevolking van de Krim de juiste keuze maakt :)
 

DeletedUser18702

Gast
Het Westen moet gwn zn handjes thuishouden in gebieden waar Rusland en China nog steeds veel te zeggen hebben, net zoals Rusland en China dat moeten doen in gebieden waar het Westen invloedrijk is.
 

DeletedUser

Gast
Oekraïne

Waarschijnlijk een van de grootste punten in het nieuws de laatste weken.

Kort: (wat ik er van heb gehoord) Oekraïne wil Europees worden. Of een groot deel wil dat. Echter is dit niet voordelig voor Rusland. Dus zeggen ze zeer eenvoudig 'Als jullie bij Europa gaan, draaien wij de kraan dicht.' Omkoperij dus. Ondertussen is er een nieuwe regering die Europees gezind zou zijn, net als het grootste deel van Oekraïne. Veel mensen denken dat Poetin buiten geld enzo, ook Oekraïne ziet als laatste buffers mochten Amerika en/of Europa binnenvallen. De journalisten en heel wat mensen zijn er van overtuigd dat Poetin in zijn eigen wereldje leeft, een totaal ander wereldbeeld heeft dan de rest van de wereld. Ondertussen hebben Russische militairen het Oekraïnse schiereiland de Krim in handen, zonder geweld. Er zijn enkel nog forten met Oekraïnse militairen. Het enige wat beide partijen doen, is elkaar in de gaten houden. Ondertussen heeft Rusland een aantal Oekraïnse zenders geschrapt (Voorkomen van overtuigen?) en ook Oekraïne heeft enkele zenders van Rusland geschrapt, omdat daar expres een zeer negatief van Europa werd overgebracht. Veel mensen in Rusland en Oekraïne weten niet hoe het er in het westen écht aan toe gaat. Daarbij zijn er dus in totaal een aantal conflicten ontstaan. Eerst in Kiev tegen de vorige regering en voor Europa, dan de Russen in de Krim (die vooral Russisch zouden zijn).

Wat vinden jullie van heel deze 'oorlog'? En wat van Rusland en Poetin?

Ik zal jou een paar vragen stellen.
Wanneer een land westers gezind is en er wordt een coup gepleegd door een anti westerse regering, hoe zal het westen reageren?
Waarom steunt het westen en rechts-extremisten/Neo-fasistische regering, terwijl ze er tegen zijn?
Waarom heet het een humentaire missie wanneer het westen een land bezet en een daad van agressie wanneer een ander land dan het westen een land bezet?

Waarom heeft het westen in eerste instantie voor gezorgd dat die coup gepleegd werd? Het geweld in Oekraine door het westen is opgezet en de nieuwe leider van Oekraine allang door het westen was aangewezen voordat de coup gepleegd werd?
 

DeletedUser

Gast
Wel schitterend om te zien hoe idioot het westen reageert op een referendum. Democratieën zouden een referendum juist toe moeten juichen.
 

DeletedUser

Gast
Precies, ze moeten het toe juichen. Ze hadden zich ook eenzijdig onafhankelijk kunnen verklaren zonder een uberhaubt een referendum te doen.

Dit ging over Kosovo:
"Op 22 juli 2010 oordeelde het Internationaal Gerechtshof dat de eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring niet in strijd is met het volkenrecht."

Als dat niet in strijd is, waarom respecteert het westen dat dan niet???
 

DeletedUser

Gast
Hier in het westen staan we liever vol achter dit bankiertje. Gegroet Jatsenjoek. Zet 'm op, voor een beter Oekraïne :)

bid8ff3cyaazwsl.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18702

Gast
Precies, ze moeten het toe juichen. Ze hadden zich ook eenzijdig onafhankelijk kunnen verklaren zonder een uberhaubt een referendum te doen.

Dit ging over Kosovo:
"Op 22 juli 2010 oordeelde het Internationaal Gerechtshof dat de eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring niet in strijd is met het volkenrecht."

Als dat niet in strijd is, waarom respecteert het westen dat dan niet???

Omdat het Westen belangen heeft in een land dat zich zojuist bij hen had aangesloten en niet graag verdeeld ziet. Dat Servie verder werd verdeeld vonden ze niet erg, omdat Servie niet hun bondgenoot en exploitatiegebied is, Oekraine kan die rol wel spelen en ze willen de Krim het liefst erbij hebben, zeker vanwege zn havenbasis
 

DeletedUser

Gast
Omdat het Westen belangen heeft in een land dat zich zojuist bij hen had aangesloten en niet graag verdeeld ziet. Dat Servie verder werd verdeeld vonden ze niet erg, omdat Servie niet hun bondgenoot en exploitatiegebied is, Oekraine kan die rol wel spelen en ze willen de Krim het liefst erbij hebben, zeker vanwege zn havenbasis

Je slaat de spijker op zijn kop.

Ach, iedereen denkt dat de 3de wereld oorlog tussen het westen en de arabische wereld is, al deze kleine dingen zal eerder een een oorlog worden tussen het westen tegen het oosten.

NAVO tegen Rusland, China, het GOS, India, Pakistan en Iran

Ben benieuwd waar Brazilië staat, ik ben geneigd te zeggen aan Rusland kant, aangezien ze regelmatig in het clubje van Rusland, China en India zit; ook wel het BRIC clubje genaamd
 

DeletedUser

Gast
Amerika doet het al jaren die ''opstanden'' Laats nog in hoeveel landen de arabische lente.
 

DeletedUser

Gast
Hebben we sanoj nu mond dood gemaakt? Geen reactie meer op zijn eigen topic
 

DeletedUser

Gast
Tja, Sanoij is wel stil. De grootschalige demonisering van Poetin, die nu gaande is, is opvallend te noemen,. De openingspost in dit topic is ook behoorlijk gekleurd door die demonisering.
Ik vind het echt raar dat het grote gros van de bevolking daar geen grote vraagtekens bij zet. Het is allemaal zo overduidelijk dat er geen ene bal van klopt. Het is een soort van rotsvast geloof bij de meeste mensen dat in ons land alles eerlijk gaat, vooral de berichtgeving. Manipulatie en indoctrinatie komt overal voor, behalve bij ons. Als je echter goed oplet zie je dat de media hier ons ook overspoelt met eenzijdige informatie met de bedoeling om je een pasklare mening door de strot te douwen.
 
Bovenaan