• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Oldschool

denorme

Slingeraar
Dag allemaal!

Lang hier niet geweest.

Backstory:
Ik speel Grepolis al vanaf de lagere school (Alpha wereld), ik ben nu 22 jaar en het laatst heb ik gespeeld in 2016. In 2016 heb ik dit op Achilles gedaan. Dit omdat het dichtst aansluit bij de 'oldschool' Grepolis. Ik had enorm graag terug Grepolis beginnen spelen uit nostalgie.

Echter is er enorm veel veranderd en bijgekomen. Waar ik zeker van ben dat het veel goeie dingen doet voor de spelers en het spel. Ik kan nostalgie hiervoor verwijten maar ik speel nog steeds het liefst Grepolis zoals ik het vroeger kende. Oud belegeringssysteem, niet versneld, boerendorpen en geen wereldwonderen etc. Ik snap na wat onderzoek dat er nu telkens met een eindspel wordt gewerkt en dat snap ik. Dominantie lijkt mij dan de leukste.

Mijn vraag: Is er een mogelijkheid dat er ooit een nieuwe 'oldschool' wereld komt? Met alle oude systemen en, als het dan moet eindigen, het dominantie eindspel?

Ik hoop dat ik niet de enige ben die zich zo voelt en zich super gelukkig zou voelen wanneer de kans op die oude ervaring er zou komen.
 

denorme

Slingeraar
Ik zag enkele forum posts vanuit 2015 die hetzelfde 'probleem' aankaarten. Ik vraag mij af of het voor InnoGames daadwerkelijk onmogelijk is om dit voor de oude spelers te doen? De andere werelden hoeven niet te stoppen? Deze 'Oldschool wereld' zou gewoon een extra wereld zijn voor de oude garde die hiervan geniet.

Ik kijk uit naar een antwoord!
 

denorme

Slingeraar
Ondertussen speel ik nu met mijn oude grepo vrienden (een 8tal) terug op Achilles omdat deze als enige aansluit bij onze wensen. Jammer dat we nooit nog iets op deze wereld zullen kunnen betekenen en onze oceaan praktisch leeg is. Wij zouden het enorm appreciëren mocht een gelijkaardige wereld opnieuw openen.

Ik veronderstel ook niet dat ik de enige ben, dus aub laat jullie horen zodat InnoGames weet dat hier weldegelijk vraag naar is!
 

Artaxerxes

Slingeraar
Het zou inderdaad wel tof zijn om een "oldschool / classic" wereld te hebben voor de nostalgie liefhebbers. Zou er genoeg aanvragen komen, dan geloof ik dat ze wel het een of ander kunnen regelen, maar met één of twee mensen die het aanvragen op de forum zou niks van komen vrees ik. Misschien dat je een online petition kan maken en door mensen laat tekenen, het is maar een voorstel natuurlijk.
 

zelway

Hopliet
Het goud hoeft heus niet weg hoor, heb het voornamelijk over 1x of 2x snelheid en oude systemen.
het verdienmodel laat dit niet toe .te weinig opbrengst tegen veel server kosten en dat gaan ze echt niet meer doen
daarom komen er ook zo snel nieuwe werelden
 
Bovenaan