DeletedUser
Gast
En electriciteit wekt zichzelf op??? Bij het opwekken van energie wordt ZEER VEEL CO² uitgestoten... Het groene denken is prima, maar wel op basis van ECHTE DUURZAME oplossingen.... Niet op basis van illusies...
De 'groen aanhangers' zijn ook zo heerlijk tegenstrijdig... Willen electrisch rijden...maar KERNCENTRALES zijn TABOE. Dus; er moet NOG meer uitstoot plaatsvinden voor onze energie... (Kernenergie is namelijk ZEER schoon...)
Dan nog even een praktische note: ELECTRISCH RIJDEN is nog altijd NIET mogelijk in praktische zin! Immers; de actieradius blijft ver achter in vergelijking tot de verbrandingsmotoren. Tevens duurt het BIJTANKEN (opladen) bij electrisch rijden tenminste 120 x zo lang ten opzichte van fossiele brandstoffen. Met andere woorden; de concessies welke de consument / eindgebruiker moet doen zijn dusdanig groot dat er niet eens een markt bestaat voor het volledig electrisch rijden...
Daarnaast bestaan er meer voertuigen dan enkel en alleen auto's (personenwagen). Hoe wil je een vrachtwagen in commercieel opzicht OOIT willen laten functioneren op electriciteit...of schepen?....
Met andere woorden: de verbrandingsmotor is nog altijd superieur! Andere opties betekenen voor nu achteruitgang.
Maar goed dit gaat wel erg off-topic....dus laat ik het hier even bij... Als je er verder over door wil bomen, kunnen wij dat evt. doen in een ander topic... Ik zal zeker reageren.
Aangezien het off-topic was, maak ik er even een nieuw topic van. En reageer ik er even kort op. Later wil ik er nog wel verder op ingaan, dan heb ik meer tijd.
electriciteit kan op verschillende manieren worden opgewekt, daarbij is olie niet nodig. Denk aan windmolens, waterkrachtcentrales, zonne-panelen. Het rendement had veel hoger kunnen zijn, als grondstoffen als olie, gas en kolen niet zouden worden uitgebuit (omdat er gigantisch veel geld aan te verdienen is). Nee laten we eerst alles opmaken wat er in de grond zit.
Er zou dan veel meer geïnvesteerd zijn in elektrische auto's om die te perfectioneren, ipv de verbrandingsmotor.
Kernenergie kan je niet schoon noemen, vooral vanwege het afval wat achterblijft.