• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag omzeilen 20% regel, gp stelen en straffen

DeletedUser26858

Gast
Ik zou graag opheldering krijgen over de volgende spelregels:

Het omzeilen van de 20% regel: Als een speler uit de alliantie stapt om de volle 100% gp te pakken bij een troepen dump, vervolgens weer de alliantie in stapt en rustig verder speelt. Is het dan mogelijk dat deze speler gereport word? ik weet dat het vaak gebeurd en dat er vrijwel nooit iets aan gedaan word. Mijn vraag is dus: wat zijn de straffen voor dumpen, en zit er verschil in sancties als het om veel of weinig gp gaat?

gp stelen bij vijandelijke kolo: we kennen het allemaal. een kolo bij muur 25 met toren, lekker varen met zijn allen en tegelijk land def sturen om gp te jatten. Is dit nog toegestaan? ik hoor verschillende verhalen.

Ik zou deze regels graag verduidelijkt krijgen voor in de toekomst.
 

DeletedUser30426

Gast
Je kan een speler altijd rapporteren als deze zich volgens jou niet aan de regels houdt. Wij zullen dan onderzoeken of dit het geval is en de gepaste straf geven.

Het stelen van GP bij een vijandige kolo is wel toegelaten. Echter is het niet toegelaten om de alliantie dan te verlaten.
 

DeletedUser26858

Gast
gaan jullie hier wel alleen met jullie bg en wing op reageren, of gaan jullie de link van dit bericht ook nog door sturen naar de rest van de top 10 allianties?

Was gewoon een vraag ter verduidelijking aangezien er onduidelijkheid was in een discord groep.
 

plathon

Slingeraar
wel ik vind dat die wel een bepaalde waarheid in zijn vraag heeft.
Daarom zal ik ook niet lt sturen als verdediging om zo nog extra gp van mij eigen aanvallen te pakken en andere aanvallers natuurlijk
Ik pak liever de GP door te strijden en niet te leechen
 

DeletedUser26858

Gast
Dat was ook mijn gedachte, vandaar dat ik vraag om duidelijkheid. Heb ik ook aan je verteld in pm, en ik heb het ook direct gemeld toen ik te horen kreeg dat het wel toegestaan is.
 

DeletedUser5317

Gast
Zolang de regel van 20% gp al geldt vinden er ally hops plaats bij IO's en dergelijke, zolang er geen wijziging is in het systeem en de regels niet duidelijk worden aangepast is er niets fout aan.

Oke, deff leggen bij een vijandige kolo is niet sportief, dat geef ik toe. Maar part of the game.
 
tja als dit een probleem is dan is Livefeeds delen buiten ally/bg ook een probleem aangezien het als kleinere speler haast onmogelijk is om een kolo te leggen bij een speler die de livefeed doorstuurt. Dan vind ik dit kleine beetje gp wegjatten een van de minste problemen lol..
 

marsepeintje

Slingeraar
en om even terug te keren op je vraag van live feeds doorgeven, hoe komt het dat wij dan elke keer bij onze kolo's op irritante kleine spelers/allianties jullie zien vliegen? dat is toch exact hetzelfde?
 

marsepeintje

Slingeraar
en 5000 birs leggen + die dat dood zijn is nu ook weer niet een overdreven aantal als nummer 1 van de wereld, birs maak je veel sneller dan vs
 

DeletedUser26858

Gast
en 5000 birs leggen + die dat dood zijn is nu ook weer niet een overdreven aantal als nummer 1 van de wereld, birs maak je veel sneller dan vs

heb expres 2k birs van dichtbij terug getrokken zodat jullie zouden varen -,-
 

DeletedUser26858

Gast
ahn je bent toch nog wakker :) op de vorige berichten reageer je wel niet :eek:

tja vs zijn zo weer opgebouwd en gp = gp

sorry, ik was even druk rapporten aan het bekijken. Mij heb je niet zien vliegen op kolo's waar ik niks mee te maken heb (op 2x na omdat ik scherp aan had)
Als je nog meer wil lullen mag je in DM sliden. nu even weer on-topic. ookal heb ik antwoord op mijn vraag.
 

DeletedUser30773

Gast
Volgende keer beter, lees voortaan eerst even de regels, bespaard je wel weer wat tijd :)

Wel degelijk dat je bij elke rood ging vliegen (veel meer dan 2 keer) dus klagen over iets dat je iets niet helemaal fair vind? maar ondertussen zelf zulke acties ook doen. Klopt niet helemaal he :p

Als een speler uit de alliantie stapt om de volle 100% gp te pakken bij een troepen dump, vervolgens weer de alliantie in stapt en rustig verder speelt ?

Kijk even in Sesamstraat waar dit zelf ook vaak gebeurd?
 

DeletedUser17789

Gast
Komt erop neer, ze controleren er niet actief op maar als iemand je aangeeft bij support ben je de klos
 
Bovenaan