• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Onderwijs (minister en beleid)

DeletedUser19689

Gast
Dit is waar, maar school is ook heel belangrijk want er is te kort aan school en dat zal voor armoede leiden dus men moet gaan investeren in onderwijs.

Dat er een tekort aan scholen zijn, ligt aan de infrastructuren die er beschikbaar zijn, niet het systeem.
 

DeletedUser

Gast
Ja, maar daar heb ik het niet op .
Het zal het niveau ook zo danig naar beneden halen.

Vergeet trouwens niet. Dit systeem is al eens in België ingevoerd, maar na problemen hebben ze het terug naar het hedendaagse veranderd.
 

DeletedUser19689

Gast
Ja, maar daar heb ik het niet op .
Het zal het niveau ook zo danig naar beneden halen.

De zwakken gaan inderdaad achteruit, echter denk ik dat het met jou systeem enkel verergerd (Mijn Opinie)

Vergeet trouwens niet. Dit systeem is al eens in België ingevoerd, maar na problemen hebben ze het terug naar het hedendaagse veranderd.

Linkje?
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Dit is gewoon pure discriminatie. Laten we de ingenieurtjes, managers en dokters bij elkaar zetten. De rest van de onder de 7 moet maar loodgieter worden, niets aan te doen...

Alsof loodgieter een slecht beroep is :p (ik weet wel wat je bedoelt hoor ;))
Ik weet niet of dit nogsteeds over India gaat, maar ik vind het een slecht idee om hun systeem hier in te voeren. India kan denk ik veel meer leren van ons dan omgekeerd. India is ook zo'n land dat kort geleden (en nu eigenlijk ook nog wel wat) een enorme bevolkingsexplosie heeft gekend. Om al die kinderen eerlijk onderwijs te geven moeten ze eerst en vooral voldoende deftige scholen en een goed systeem voor die scholen hebben. Zoals ik nu alles over India lees, ben ik zeer blij dat ik hier geboren ben. (sowieso)
 

DeletedUser

Gast
Alsof loodgieter een slecht beroep is :p (ik weet wel wat je bedoelt hoor ;))
Ik weet niet of dit nogsteeds over India gaat, maar ik vind het een slecht idee om hun systeem hier in te voeren. India kan denk ik veel meer leren van ons dan omgekeerd. India is ook zo'n land dat kort geleden (en nu eigenlijk ook nog wel wat) een enorme bevolkingsexplosie heeft gekend. Om al die kinderen eerlijk onderwijs te geven moeten ze eerst en vooral voldoende deftige scholen en een goed systeem voor die scholen hebben. Zoals ik nu alles over India lees, ben ik zeer blij dat ik hier geboren ben. (sowieso)

Ze hebben anders nu 1 van de best groeiende economie en in de andere landen waar nu de economie zo goed gaat is dit soort systeem er ook.

@jap , ik heb het van een politieker, maar ik zal het wel eens opzoeken.
 

DeletedUser

Gast
Nou als jij zegt dat leerlingen die 'minder' scoren, dan wil ik dat jij leerkrachten verplicht om 'inzichtsvragen' te doen EN op te lossen als voorbeeld. Ik zal ff mijn voorbeeld er bij halen: Ik kan elke dag wiskunde studeren, maar ik zal nooit (zelden) meer dan een 7/10 halen voor de goede reden dat een deel van de vragen 'inzichtsvragen' zijn en je die niet krijgt tijdens de les, leg me dat uit :)
 

DeletedUser20736

Gast
Maxiumus le petit heeft gelijk
een enorme bevolkingsexplosie heeft gekend
Dit betekend dat ze niet genoeg scholen hadden, zeker geen goede middelbare scholen en waarschijnlijk dit als een van de noodoplossingen heeft toegepast, waarom zou je anders nog een extra jaar gemengd onderwijs doen.
Zoals ik nu alles over India lees, ben ik zeer blij dat ik hier geboren ben.
Klopt, in Nederland is de economie mede goed dankzij het onderwijs, dat nu nog veel beter is dan dat van India, ik wil niet veel zeggen maar we staan veel hoger in de ranglijst dan india als het om goed onderwijs gaat.
maar ik vind het een slecht idee om hun systeem hier in te voeren. India kan denk ik veel meer leren van ons dan omgekeerd
India leert ook al veel van ons, zij gebruiken bijvoorbeeld nano-technologie om betere telefoons te maken, ze gebruiken efficiëntere energiebronnen die wij uit hebben gevonden, en nu moeten we hun systeem gaan gebruiken, terwijl de westerse wereld er voor heeft gezorgd dat er in de meeste landen leerplicht is.
Ze hebben anders nu 1 van de best groeiende economie en in de andere landen waar nu de economie zo goed gaat is dit soort systeem er ook.
Mensen zijn hier straat arm, deze arme mensen worden uitgebuit en dagenlang in een fabriek gezet om heel erg weinig te verdienen voor onze kleding en andere producten, doordat het minimumloon in deze landen erg laag licht komen fabrieken zich daar vestigen omdat dat nou eenmaal goedkoper is, hierdoor groeit de economie goed, en niet door het onderwijs, sterker nog, dit laat juist zien dat het onderwijs slecht is, anders zouden ze nu allang een oplossing voor dit probleem hebben bedacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan