• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Onsterfelijkheid

DeletedUser

Gast
Ik ben niet iemand die zich gewoonlijk in het serieuze forum stort omdat de onderwerpen me niet zo erg boeien en/of omdat ik er simpelweg niet genoeg over weet. Daarom dat ik besloten heb zelf maar eens een discussie te starten die me ondertussen al een week of 2 bezighoudt, namelijk de onsterfelijkheid van de mensheid. Mijn visie is dat wij de "onsterfelijke generatie" zijn.

Nou, voor mensen me verkeerd beginnen te begrijpen, ik wil niet beweren dat de mensheid zelf onsterfelijk is in een manier dat ze niet door een ramp (zoals een implosie van het universum of dergelijke) uitgeroeid kunnen worden, als wel dat de technologie er voor zal kunnen zorgen dat er niet meer zoiets zal bestaan als een werkelijke dood.

Het zit namelijk zo: Er zijn experimenten op dieren gebeurd op dieren waarbij men er in geslaagd is om de cellen van deze dieren te verjongen. Het dier sterft niet aan ouderdom zolang het experiment loopt. Dit is de eerste stap naar onze onsterfelijkheid. De 2de stap is het zogenaamde "Virtual Reality". Deze technologie zal blijven verbeteren tot er uiteindelijk geen onderscheid meer zal zijn tussen wat echt en wat virtueel is, en alle informatie tot onze beschikking zal zijn.


Nu was mijn stelling: Wat zal er gebeuren als het uiteindelijk zo ver is? Als we aan alle informatie kunnen, als er geen "werkelijkheid" meer is, als we zo veel meer dimensies kunnen waarnemen door middel van technologie? Bestaan er in dat geval nog emoties? Competitie en ambitie?

En voor als dat nog niet genoeg is: Wat vinden jullie zelf van deze (r)evolutie? Ja, nee of gewoon heel ver van je bed?
 

DeletedUser

Gast
We waren na genoeg onstervelijk. Tot dat ze kwamen met maconald. coca cola, e middellen, kernaval hier daar zus zo je kent het allemaal wel.
 

DeletedUser11561

Gast
Stel je eens voor dat je onsterfelijk bent. Ik moet er niet aan denken.

100 of 200 jaar leven, dat gaat nog wel, maar daarna? eeuwig is echt heel erg lang. je gaat je vervelen op den duur. en altijd maar werken om je leven te bekostigen gaat ook een keer vervelen.

en stel je eens voor hoe druk het op aarde wordt, en hoe de boel vervuilt. dat wordt geen prettige wereld.
 

DeletedUser

Gast
Zo werk het systeem nouw eenmaal dat je je hele leven moet werken. Als je geluk heb heb je een mooi diploma zoals piloot ofsoo. Dan zit je goed.
 

DeletedUser

Gast
punt 1 overbevolking. Dan moet je nog strengere wetten gaan instellen dan die chinese 1 kinderwet. (of nieuwe planeten weten te bevolken, maar dat gaat langer duren dan deze generatie)
Ten tweede betwijfel ik nog steeds of ze binnen 50 jaar al echt zoiets tot uitvoer kunnen brengen. Dit omdat er altijd aan het begin een hoopvol experiment is, maar vaak komen er nog genoeg problemen bij om de hoek kijken en moet alles heel vaak getest worden (eerst al heel lang op dieren, alhoewel ik geloof dat er binnen die tijd al wel menselijke cellijnen voor experimenten gebruikt kunnen worden).
Verder denk ik niet dat iedereen het uiteindelijk ethisch verantwoord vind. Het is zeer onnatuurlijk om altijd jong te blijven.

Overigens denk ik wel dat veel mensen er geen gebruik van zullen willen maken, ik wil zelf absoluut niet 100 jaar leven, laat staan 200 jaar.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk, dat als men onsterfelijk kan worden, men er ook snel genoeg van krijgt om onsterfelijk te zijn.
Ikzelf zou iig nooit onsterfelijk willen zijn, ik zie het nut ervan namelijk niet in.
De aarde zou overbevolkt raken, en dus zullen er (nog meer) voedseltekorten komen.
Hierdoor komen alleen nog meer oorlogen, en dan zullen mensen andere mensen alsnog vermoorden, want dat je kan alleen niet doodgaan aan ouderdom, dus zullen er alsnog mensen vermoord kunnen worden.
En je zal nooit rust hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Araluen

Manticore
Ik denk, dat als men onsterfelijk kan worden, men er ook snel genoeg van krijgt om onsterfelijk te zijn.
Ikzelf zou iig nooit onsterfelijk willen zijn, ik zie het nut ervan namelijk niet in.
De aarde zou overbevolkt raken, en dus zullen er (nog meer) voedseltekorten komen.
Hierdoor komen alleen nog meer oorlogen, en dan zullen mensen andere mensen alsnog vermoorden, want dat je kan alleen niet doodgaan aan ouderdom, dus zullen er alsnog mensen vermoord kunnen worden.
En je zal nooit rust hebben.

Euthanasie zal zeer waarschijnlijk een stuk populairder en sneller toegepast mogen worden.

Een eeuwig leven is inderdaad heel erg lang, maar mij lijkt het ergens ook wel leuk, mits ouderdomsverschijnselen niet optreden. Je zou ontzettend wijs worden en alles kunnen mogen meemaken. Je zou dingen kunnen doen die je leuk lijken, maar moeilijk voor elkaar te krijgen zijn. Je hebt toch genoeg tijd. Je zou ook dingen kunnen doen die je niet leuk lijken, maar wel goed zijn om te doen, omdat er geen sprake meer is van tijdsverlies.
Maar eeuwig leven is inderdaad wel erg lang!
 

DeletedUser

Gast
Het ideale verschijnsel lijkt me dat mensen doorleven zoals nu, enkel verouderd je lichaam niet. Want dat doen deze kwallen ook als ik het goed heb?
 

DeletedUser

Gast
Eigenlijk heb je als je onsterfbaar bent niks om voor te leven.

Waarom zou je inderdaad onsterfelijk willen worden? Is er dan nog een reden om een leven te leiden? Het leven gaat om nu en is niet gemaakt om het voor altijd te laten duren, het gaat allemaal over risico's. Welke risico's vallen er dan nog te maken? Wat voor zin heeft het leven als er geen risico aan vast hangt? Is het leven niet veel fantastischer en mooier als je je hart sneller voelt kloppen als je iets gevaarlijks doet? Is het niet veel spannender om verbluft te raken van dingen die je nog nooit hebt gezien of gedaan? Als je voor altijd leeft heb je waarschijnlijk alles al gezien en gedaan in het leven en is er gewoon geen vonk meer.

Persoonlijk zou ik liever heen willen gaan op een manier die ik heb overwogen dan dat ik voor altijd ergens rond dwaal. Ik mag dan nog wel jong zijn, maar mijn besluit staat vast. Als ik zou sterven door middel van een kick zou ik met een glimlach heen gaan. Altijd als ik naar de bergen trek denk ik hier aan en ik bespreek dit ook altijd van te voren met mijn ouders als we er heen trekken. We doen het voor de kick en het gevoel te krijgen dat we leven. De kick de je krijgt als je moet klimmen over een natte rotswand met een 300 meter diepe afgrond naast je. Dat geeft mij een prachtig gevoel en ik zal er voor altijd willen blijven, gewoon om dat gevoel te houden. Ik heb daar al wat bijna doods ervaringen gehad en ook al was ik blij dat ik er daarna nog was, heb ik nooit het gevoel gehad dat ik dit nooit meer mee zou willen maken. Het gaf me zelfs een goed gevoel.

Zo'n ervaring geeft je het gevoel dat je leeft en dat is denk ik het doel in het leven. Doe wat je leuk vind en maak er het beste van, want het kan zo over zijn. Niet leef voor altijd en dwaal maar wat rond want je leeft toch nog voor altijd.

Kort gezegd; Het leven moet je leiden, niet lijden. Twee letters verschil, maar een heel ander leven. Een kort leven vol met spanning en verbluffing of een lang leven zonder al dat wat het zo speciaal maakt. Ik weet in ieder geval al wat ik wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Oh yes. Sex drugs en pompmuziek
smiley_emoticons_insel.gif
 

DeletedUser

Gast
Dan kun je dus perfect je eigen leven invullen. Weet ik veel, om het goede te doen ofzo.

Je geniet van het leven omdat je weet dat je doodgaat, en dus van het moment geniet.
Als je onsterfelijk bent, kan je imo niet genieten van dingen. Nja, misschien de eerste keer, maar uiteindelijk wordt het leven een sleur, en ik denk dat mensen dan juist graag dood willen gaan.
 

Araluen

Manticore
Je geniet van het leven omdat je weet dat je doodgaat, en dus van het moment geniet.
Als je onsterfelijk bent, kan je imo niet genieten van dingen. Nja, misschien de eerste keer, maar uiteindelijk wordt het leven een sleur, en ik denk dat mensen dan juist graag dood willen gaan.

Hoe weet je dat nou weer? Ik kan toch ook nog genieten van dingen die ik al heel vaak heb gedaan?
En als iets niet goed gaat, dan heb je nog alle tijd om het nog eens te doen en, wie weet, misschien gaat het dan wel goed!
 

DeletedUser

Gast
Ik zou echt niet tot het einde van het universum willen leven.
De betekenis van alles verdwijnt dan.
Wat is familie dan nog? Wat zijn vrienden? Relaties for that matter?
Die dingen hebben betekenis omdat we weten dat wij en zij er niet altijd zullen zijn, in een wereld met onsterfelijkheid zie ik een wereld zonder enige betekenis.
Tuurlijk ben ik benieuwd hoe de wereld er over 100 of zelfs 1000 jaar eruit ziet, maar ben toch wel blij dat ik niet zo lang hoef rond te dolen hier terwijl alles zijn betekenis verliest.

In order to love and enjoy things, you gotta die.
 

DeletedUser23053

Gast
Onsterfelijkheid gaat mij toch echt wat te ver, maar ik denk dat het erg fijn zou zijn om zelf te kunnen beslissen wanneer je wilt gaan.
 

DeletedUser

Gast
Langer leven is leuk, maar voor mij houdt het toch echt op rond de 200 denk ik. Misschien dat ik het al veel eerder op zou geven.

Ik zou echt niet tot het einde van het universum willen leven.
De betekenis van alles verdwijnt dan.
Wat is familie dan nog? Wat zijn vrienden? Relaties for that matter?
Die dingen hebben betekenis omdat we weten dat wij en zij er niet altijd zullen zijn, in een wereld met onsterfelijkheid zie ik een wereld zonder enige betekenis.
Tuurlijk ben ik benieuwd hoe de wereld er over 100 of zelfs 1000 jaar eruit ziet, maar ben toch wel blij dat ik niet zo lang hoef rond te dolen hier terwijl alles zijn betekenis verliest.

In order to love and enjoy things, you gotta die.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Vooral die laatste quote, die beschrijft het helemaal.
 

DeletedUser20232

Gast
Of het ver van m'n bed is, nee, elke dag, second.. evolueren we, we kunnen er niet aan onderuit..
Virtual reality, we zitten al behoorlijk dicht maar toch ook ver van. Wat willen ze tegenwoordig allemaal kunnen? Als je bekijkt hoe games zijn geëvolueerd, pff hoeft voor mij niet allemaal zo echt gelijken..
Onsterfelijk zijn, klinkt leuk om gewoon te zien hoe de wereld blijft evolueren, maar aan de andere kant enorm duur, als er een middel zou bestaan zou die ontelbaar veel geld kosten, niet iets voor 'normale' mensen.
 
Bovenaan