• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser

Gast
Op het Tribalwars forum is ook zo'n soort topic, maar ik wil toch wel graag weten hoe de algemene opinie over het ontstaan, van wat wij kennen, is op dit forum.

Creationistisch, evolutionistisch, etc.


Mvg.

Jodude
 

DeletedUser

Gast
Ik denk nog altijd dat het nog altijd door de evolutie komt.
De mens stamt af van de aap.

Ik zeg niet dat God niet bestaat, want ik ben er zeker van dat er iets is na de dood, maar wat zou ik niet weten.
 

DeletedUser

Gast
tja ik vind dit soort topics altijd vrij gevaarlijk, feiten tegen geloof, geeft altijd spanningen etc.
 

DeletedUser

Gast
Ik moest ieder jaar op de basisschool aan horen hoe God het Universum heeft gemaakt.
Ik weet het niet hoor, ik ben niet gelovig maar ooit moet het zijn gemaakt.

Wel geloof ik dat er na het leven wel wat is, want mijn oma is vroeger uit de dood gehaald en die zag een fel wit licht en het was er heel erg vredig enzo.
Maar ik weetniet, ik geloof niet echt ofzo.
 

DeletedUser

Gast
Zullen we nooit te weten komen he , mij lijkt de theorie van girafi de meest logische
 

DeletedUser

Gast
Zelf ben ik absoluut evolutionist.

tja ik vind dit soort topics altijd vrij gevaarlijk, feiten tegen geloof, geeft altijd spanningen etc.

Klopt, maar net als dat wanneer je een spel speelt, ook al ben je een tegenstander van elkaar; het is wel zo sportief om dat niet te betrekken bij andere zaken. ;)

Ik moest ieder jaar op de basisschool aan horen hoe God het Universum heeft gemaakt.
Ik weet het niet hoor, ik ben niet gelovig maar ooit moet het zijn gemaakt.

Hoezo gemaakt? Bij elke visie heb je altijd een begin en een eind, geloof je in god dan zou god ook gemaakt zijn. Maar als je in de Big Bang theorie gelooft, is er weer de vraag hoe het met de singulariteit zit.

Het blijft oneindig doorgaan. :)

Wel geloof ik dat er na het leven wel wat is, want mijn oma is vroeger uit de dood gehaald en die zag een fel wit licht en het was er heel erg vredig enzo.

Ik heb wel vaker over bijna-dood ervaringen gehoord, er kan een hele logische verklaring voor zijn dat de hersenen bij het gebrek aan licht juist denken dat het wit is.
Het kan ook inderdaad de zogenaamde "hemel" zijn.

Maar ik weetniet, ik geloof niet echt ofzo.

Het blijft iemands keuze om te geloven of niet, dat valt niet te ontkennen. :)


Is dat uit geloof, of ook omdat je ergens argumenten, of conclusies hebt? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik geloof in ieder geval niet dat we van adam en eva afstammen. Zij kregen 2 zoons: Kain en Abel. De een sloeg de ander dood en toen was er nog maar 1 zoon. En toen hield heb op want mannen kunnen voor zover ik weet geen kinderen krijgen. Geloof niet dat we allemaal van incest afstammen.

Wel geloof ik dat er een hogere macht is. Niet per definitie god of zo. Ben ook niet zo in geloven. Ik aanbid niemand dus ook geen geloof. Misschien ben ik een echte atheist. Maar geloven in een persoon doe ik niet.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben een echte atheïst, ik geloof niet in een hogere macht of wat dan ook.
Over hoe het universum is ontstaan doe ik echter geen uitspraken, want dat weet ik niet ;)

Wel denk ik dat het ongeveer zo gegaan is als bij de oerknal.
 

DeletedUser

Gast
Wetenschappelijk is het toch bewezen dat de dichtheid zo groot geworden was en dat alles is moeten ontploffen.
dit is bijna bewezen door de nieuwe deeltjesversneller.
 

DeletedUser

Gast
ik geloof ook wel met de oerknal enz. maar je kan inderdaad maar blijven doorgaan hoe is dat weer ontstaan en dan dat weer.
maar ik denk niet dat het door een iemand is gemaakt ofzo, maar het zou best kunnen dat er wel 'iets' is. ik ben dus een agnost
 

DeletedUser

Gast
Wetenschappelijk is het toch bewezen dat de dichtheid zo groot geworden was en dat alles is moeten ontploffen.
dit is bijna bewezen door de nieuwe deeltjesversneller.

Nou, het zou kunnen dat het bijna is bewezen. Maar dat is een voorspelling, die hoeft niet uit te komen.
Singulariteit en kwantummechanica zijn begrippen die we dus nog niet helemaal begrijpen. We zijn er wel van overtuigd dat er een enige hoeveelheid aan "Donkere energie" is, waarvan we nog geen apparatuur hebben om deze op te pikken, daarom ook donker. Dat is voornamelijk wat ze er mee proberen te vinden met die deeltjesversneller.

Ik ben een echte atheïst, ik geloof niet in een hogere macht of wat dan ook.
Over hoe het universum is ontstaan doe ik echter geen uitspraken, want dat weet ik niet ;)

Wel denk ik dat het ongeveer zo gegaan is als bij de oerknal.

Dat valt meer onder Agnost.
@WarriorQueen ook.

Zelf ben ik het er ook mee eens dat het niet valt uit te sluiten dat er een god bestaat.
God kan niet worden bewezen, maar ook niet worden uitgesloten.
 

DeletedUser

Gast
Hmm.. Met mijn studie (Geneeskunde), krijgen wij de hoofdstukken Evolutie en Genetica.. En het is gewoon onomstotelijk bewezen dat er evolutie heeft plaats gevonden.. Maar daar gaat dit topic niet over.

Het universum wilt niet zeggen, het leven.. Het universum is zo mogelijk nog complexer!
 

DeletedUser

Gast
Ik sta wel achter de theorie dat het universum ontstaan is uit dat kleine puntje met een oneindig grote dichtheid, maar ik vraag me dan weer af:
Hoe is dat punt ontstaan? Het kan er niet altijd geweest zijn, het moet ooit ontstaan zijn.

Nu kun je zeggen: "dat heeft god gedaan".
Maar hoe kwam die god, of 'hogere macht' dan aan de materie om dit alles te maken? Waar kwam die god eigenlijk vandaan? Die moet ook ooit ontstaan zijn, toch?
 

DeletedUser

Gast
Ja zoiets geloof ik ook wel in maar dan gewoon dat door die te grote dichtheid een knal kwam en zo alles is ontstaan.
 
Bovenaan