• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Opbouw in een nieuwe wereld

DeletedUser

Gast
Goede middag,

Morgen begint op de en.grepolis een nieuwe x3 server, waar ik dan ook op wil gaan spelen. Na een lange stop van meer dan vijf maanden, is daarom weer een beetje de vraag hoe ik alles moet gaan opbouwen. De laatste keer dat ik op een server had gespeeld, was dat ook op een x3 server. Hier begon ik meteen toen de server uitkwam, maar in de top blijven was extreem moeilijk. Zo leek het me duidelijk dat de nummer 1 t/m 5 scripts hadden lopen, of gewoonweg 17 uur per dag aan het farmen waren (wat me vrij onmogelijk lijkt, maar laat ik geen loze beschuldigingen maken). Het gat met de mensen achter hen was na een week al enorm.

Nu heb ik geen ambities om in de top 10 van een server mee te draaien, maar het lijkt me wel prettig om na een week of 4 toch in de top 30-50 van een wereld te zitten. Nu is mijn vraag dan ook; hoe kun je dit het beste realiseren? Op welke gebouwen moet ik me in het begin gaan focussen? Is het slimmer om eerst mijn mijnen redelijk hoog te maken, of kan ik me beter focussen op andere gebouwen (of misschien troepen; onthoudt, BP duurt 5 dagen).
Dan ook nog de vraag: hoe snel moet ik beginnen aan een 2e stad? Moet ik daar in eerste instantie een beetje mee wachten, of is het een goede tactiek om meteen academie naar niveau 30 te brengen en dan zo snel mogelijk een kolonisatie te maken (misschien zelfs nog wel tijdens de BP; wat in een x3 wereld best mogelijk is).

Zijn er mensen die ervaring mee hebben en mij daarom een beetje kunnen helpen? Misschien een beetje 'step-to-step' hulp, of gewoon een beknopte samenvatting. Het gaat mij hier enkel en alleen om de bouw volgorde; niet een algemene 'opbouw guide'!

Alvast bedankt,
Dana

(mochten er mensen mee willen doen op deze wereld; op die wereld zal ik 'Liandri' heten. Zelf zal ik in het zuid-westen beginnen!)
 

DeletedUser

Gast
Beste Killsteal Dana,
Het beste ( Vind ik ) om in het begin te focussen op de grondstof productie.
Terwijl je je bouwrij vol hebt met GS productie zou ik me gaan richten op een klein beetje DEF troepen ( Zwaard en boog )
Als je wat verder in het spel bent zou ik voor 30% aan DEF troepen gaan en 70% OFF + ruimte voor een kolo.
Probeer dan ik redelijk grote stad te veroveren zodat je minder hoeft te spenderen op gebouwen en meteen een DEF stad kan gaan maken en van je eerste stad een OFF.

Hopelijk helpt dit je van de grond te komen,
Veel succes mocht je meer willen weten kun je me altijd een PM sturen.

Groeten Vijf.
 

DeletedUser7531

Gast
Beste Killsteal Dana,
Het beste ( Vind ik ) om in het begin te focussen op de grondstof productie.
Terwijl je je bouwrij vol hebt met GS productie zou ik me gaan richten op een klein beetje DEF troepen ( Zwaard en boog )
Als je wat verder in het spel bent zou ik voor 30% aan DEF troepen gaan en 70% OFF + ruimte voor een kolo.
Probeer dan ik redelijk grote stad te veroveren zodat je minder hoeft te spenderen op gebouwen en meteen een DEF stad kan gaan maken en van je eerste stad een OFF.

Hopelijk helpt dit je van de grond te komen,
Veel succes mocht je meer willen weten kun je me altijd een PM sturen.

Groeten Vijf.

ik zou ook zo snel mogelijk boerendorpjes innemen, want die zorgen (als je actief bent) voor erg veel grondstoffen!
 

DeletedUser

Gast
Beste Killsteal Dana,
Het beste ( Vind ik ) om in het begin te focussen op de grondstof productie.
Terwijl je je bouwrij vol hebt met GS productie zou ik me gaan richten op een klein beetje DEF troepen ( Zwaard en boog )
Als je wat verder in het spel bent zou ik voor 30% aan DEF troepen gaan en 70% OFF + ruimte voor een kolo.
Probeer dan ik redelijk grote stad te veroveren zodat je minder hoeft te spenderen op gebouwen en meteen een DEF stad kan gaan maken en van je eerste stad een OFF.

Hopelijk helpt dit je van de grond te komen,
Veel succes mocht je meer willen weten kun je me altijd een PM sturen.

Groeten Vijf.

dit ligt er met net aan, als je een snelle wereld heb kan je het beste op GS focussen.
en bij een trage wereld op troepen om te farmen, aangezien daar de GS via de mijnen erg traag gaat.
 

DeletedUser

Gast
dit ligt er met net aan, als je een snelle wereld heb kan je het beste op GS focussen.
en bij een trage wereld op troepen om te farmen, aangezien daar de GS via de mijnen erg traag gaat.

Als je op een trage wereld farmt krijgen de mensen waar je van farmt ook minder gs he :p
 

DeletedUser7531

Gast
dit ligt er met net aan, als je een snelle wereld heb kan je het beste op GS focussen.
en bij een trage wereld op troepen om te farmen, aangezien daar de GS via de mijnen erg traag gaat.

ik vind boerendorpen sowieso handig, als je dan naar je bed gaat kan je nog ff met de gs die je krijgt je pakhuis en andere dure dingen uitbreiden :)
 

DeletedUser14052

Gast
Wat je het beste kan doen is zodra de wereld begint meteen starten en dan proberen 1 week elke dag heel lang te spelen dan maak je een grote voorsprong.
Breng eerst je academie wat omhoog en plunder ook vaak boerendorpen, als het kan om de 5 min maar dan opeisen.
daarna je GS mijnen maar niet te hoog.
Zorg dat er ook voor dat je snel een stad kan veroveren.
 

DeletedUser7531

Gast
Wat je het beste kan doen is zodra de wereld begint meteen starten en dan proberen 1 week elke dag heel lang te spelen dan maak je een grote voorsprong.
Breng eerst je academie wat omhoog en plunder ook vaak boerendorpen, als het kan om de 5 min maar dan opeisen.
daarna je GS mijnen maar niet te hoog.
Zorg dat er ook voor dat je snel een stad kan veroveren.


Waarom zou je je gs mijnen niet erg snel om hoog doen¿¿¿
 

DeletedUser16395

Gast
Waarom zou je je gs mijnen niet erg snel om hoog doen¿¿¿

Dat ligt eraan hoe je speelt, wil je in het begin je grondstoffen vooral door het plunderen van steden verdienen dan steek je die grondstoffen eerder om meer troepen te bouwen, opzich is dat ook wel handig alleen moet de beginnersbescherming dan wel afgelopen zijn, secrit zal dus waarschijnlijk meer aanvallend hebben gespeeld, en ik kan dat weten:p
 
Bovenaan