• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open relatie's

DeletedUser

Gast
Ervaringen en voor en tegens, wat vind je van een relatie waarin je kan doen en laten waar je zin in hebt?
 

DeletedUser19689

Gast
Een relatie waar jij alleen maar je zin doet werkt niet.
Het moet van beide kanten komen, regelmatig een beetje water bij de wijn doen.
Friends with benefits relaties werken ook bijna nooit, de kans dat 1 van beide toch gevoelens gaat krijgen is immers redelijk reëel.
 

DeletedUser

Gast
Ervaring:

Friends With Benefits:
Houdt het nooit lang vol, één van de twee wordt uiteindelijk verliefd op een ander.
Meestal ontstaat een Friends With Benefits-verhouding uit een erg goede vriendschap, en wanneer deze verhouding eindigd is de kans héél erg groot dat hiermee ook de vriendschap eindigd. (Gelukkig stopte de vriendschap bij mij niet (: ).

Open relatie:
Ik neem aan dat je bedoelt dat je als vriend/vriendinnetje nog wel met andere mensen om mag gaan, en elkaar de vrijheid gunt?

Da's een héél belangrijk aspect in een relatie, hou van elkaar, maar geef elkaar ook genoeg vrijheid en lucht, en laat elkaar af en toe gaan om bijvoorbeeld met vrienden uit te gaan :)
Dit houdt je relatie gezond :)
 

DeletedUser

Gast
'Een relatie waar je kan doen en laten waar je zin in hebt'...
Wat bedoel je nu? Friends with Benefits? :p

Bijvoorbeeld friends with benefits of prefering not to know

En wat valt onder "doen en laten wat je wilt"?

Wat ik bedoel is dat de traditionele monogame voorwaarden van een relatie niet van toepassing zijn.


Eigenlijk is de term verkeerd. Het is een way of life wat mij betreft, een relatie is tussen 2 mensen. Spelen met liefde is spelen met vuur, je raakt steeds sneller verveeld, wat er dan weer voor zorgt dat je geen voldoening meer aan je partner overhoudt. Staan voor je waarden, trots voelen uit een sterke vertrouwensband geven kleur aan je leven. Als je niks te verliezen hebt zit je een zwart wit film te kijken.
 
Bovenaan