• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Oproep!!: Stop hacking

DeletedUser13371

Gast
op idalium ook 1 melding binnen speler heeft al zn off en def in de aanval onderweg maar zegt dit niet zelf verstuurd te hebben zijn dat zulke dingen?

dendermonde op 29-10-17 om 23:58
Ik heb een spreuk in gezet die bescherming bied.
En de kolo van mij slaat nergens op.
Dat heb ik niet gedaan.
Voor mij nu een raadsel.
Ga dit uitzoeken.
Nogmaals sorry
weergevenciteren
Sehro op 29-10-17 om 23:56
Ik haal mijn biremen weg dus je zult niks van je schepen verliezen. Verder heb ik wel militie aangezet dus je raakt wel n paar landtroepen kwijt. Die schepen waren allemaal doodgegaan bijna zonder dat je wat sloopt omdat je snachts aanvalt! Echt niet slim
weergevenciteren
Sehro op 29-10-17 om 23:54
Aha. Geen punt dan. Niet met biremen aanvallen man en zeker niet in de nacht. Je hebt ook helemaal geen opstand bij me lopen dus waarom heb je de kolo meegestuurd..?
 

DeletedUser27170

Gast
Ik begrijp wat je zegt, Bryan (ik noem je gewoon even bij je oude acc naam ;) ), maar velen hier zijn, zet zoals ik, niet echt heel handig met computers (digibeet wellicht). Zodra het duidelijk wordt dat er echt bij heel veel mensen wat fout gaat (dus de account cracking), moet grepo actie ondernemen, of dit nu aan hun systeem ligt of niet. Het is hun taak om mensen er bewust van te maken dat er een hacking probleem aan de gang is waar zij verder niet veel aan kunnen doen, maar dan de simpele preventieve verandering van je wachtwoord al een heel stuk moet helpen. Dat is niet gebeurd en dat is wat mij zo verontwaardigd.
 

Dorremans

Mentor
Ik begrijp wat je zegt, Bryan (ik noem je gewoon even bij je oude acc naam ;) ), maar velen hier zijn, zet zoals ik, niet echt heel handig met computers (digibeet wellicht). Zodra het duidelijk wordt dat er echt bij heel veel mensen wat fout gaat (dus de account cracking), moet grepo actie ondernemen, of dit nu aan hun systeem ligt of niet. Het is hun taak om mensen er bewust van te maken dat er een hacking probleem aan de gang is waar zij verder niet veel aan kunnen doen, maar dan de simpele preventieve verandering van je wachtwoord al een heel stuk moet helpen. Dat is niet gebeurd en dat is wat mij zo verontwaardigd.

Staat een goed wachtwoord niet gewoon al ergens algemeen? Lijkt mij toch best wel makkelijk om zelf te bedenken.

Snap ook niet zo waarom je om een schadevergoeding wil vragen bij de support, dit is niet bepaald een fout van Grepolis, Innogames of van wie of wat dan ook maar enkel van de speler die gehackt is.
 

DeletedUser27170

Gast
Staat een goed wachtwoord niet gewoon al ergens algemeen? Lijkt mij toch best wel makkelijk om zelf te bedenken.

Snap ook niet zo waarom je om een schadevergoeding wil vragen bij de support, dit is niet bepaald een fout van Grepolis, Innogames of van wie of wat dan ook maar enkel van de speler die gehackt is.

Niemand wil opzettelijk zijn account laten kraken/hacken en dan zien dat er dingen verdwijnen (waar je wellicht geld voor hebt betaald). Natuurlijk moet iedereen gewoon zorgen voor een sterk wachtwoord, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit mensen hun eigen schuld is. Als er geld is betaald aan Inno/grepo en je ziet ineens dat er dingen van je account zijn verdwenen vind ik dat je het volste recht hebt op een vergoeding (en ik praat niet over veel geld of iets, maar simpelweg het terug krijgen van je verloren spullen.
 

DeletedUser28690

Gast
Kun je nog lang wachten. Kroenuh heeft in deze kwestie gewoon gelijk en ligt het gewoon niet aan Grepo zelf noch aan het goud systeem.

Personen die de dupe worden van dit soort dingen hebben in 9/10 gevallen overal het zelfde emailadres en het zelfde wachtwoord.

Ook al kan grepo er niks aan doen, je moet de betalende leden wel inlichten.
 

DeletedUser28696

Gast
Staat een goed wachtwoord niet gewoon al ergens algemeen? Lijkt mij toch best wel makkelijk om zelf te bedenken.

Snap ook niet zo waarom je om een schadevergoeding wil vragen bij de support, dit is niet bepaald een fout van Grepolis, Innogames of van wie of wat dan ook maar enkel van de speler die gehackt is.

Innogames heeft een verplichting naar haar klanten, in dit geval wij de community in zekere zin dat zij hun servers in orde moeten hebben. Dit wegens de wet bescherming van persoonsgegevens. Als zij dit niet hebben zijn ze strafbaar en krijg je juridische kwesties.

Dus inprincipe valt inderdaad de verantwoordelijkheid van het algemeen melden van problemen en of praktijken hier ook onder. Hebben zij dit echter niet in hun algemen voorwaarden bij regristratie verwerkt? Inprincipe zijn betaal en inloggegevens niet te achterhalen met het https protocol.
 

DeletedUser27170

Gast
Denk dat er van beide kanten gewoon machteloosheid is. Grepolis/support heeft de systemen op orde, dus zij moeten het hebben van de claims die er binnenkomen. Die hacker gaat buiten grepo om, maar dupeert wel de community. Niemand kan er wat aan doen dan er zelf voor zorgen dat zijn of haar wachtwoord sterk is. Sommigen zijn in de veronderstelling dat zij een sterk wachtwoord hebben (ookal is dit niet zo). In dit geval moet Grepo gewoon optreden en (maar dat is mijn persoonlijke mening) open kaart spelen. Gewoon meteen een aankondigign de deur uit met dat er problemen zijn e.d. Ik heb er wat hard op gereageerd, maar na wat relativering vind ik toch dat support in ieder geval zijn best doet om het op te lossen (maar er moet gewoon even meer communicatie met de community zijn).

Ik brei er een einde aan jongens. Zowel @Jaspenia als @DonFrank zitten de discordchat om (snel) vragen e.d. te beantwoorden en te helpen:
https://discord.gg/Ap3ZZcJ

Ik hoop dat we snel van dit probleem afkomen.... Truste voor iedereen!
 

DeletedUser27641

Gast
+1 voor @GOD LION @Fred Flinkstoned @Jaspenia @DonFrank @AriChibi en alle andere die dit probleem aankaarten en er echt wat mee doen!
Heel mooi om te zien dat iedereen voor elkaar opkomt!

Een alliantiegenoot is hoogst waarschijnlijk ook gedupeerd door deze "cracker" (noem het maar ff zo
smiley_emoticons_lol.gif
).
Gelukkig heeft het supportteam hier wel direct gehandeld wat schade aan zijn account voorkomen heeft, dit was vanavond rond een uur of 7 a 8. Dus het supportteam is zeker bezig met het probleem direct aan te pakken!

Beste -------,

Er is op jouw account ingelogd door een ander. De betreffende persoon heeft jouw inloggegevens geweten omdat hij dit direct correct invulde en onze systemen zijn niet gekraakt. Heb je enige idee hoe dit kan en wie dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Kroenuh
Community Manager

Dit ondersteund wel weer de theorie van @AriChibi , de cracker heeft zijn wachtwoord ergens verkregen en dit in 1 poging direct goed ingevuld.

Kleinigheidje hoe we ons supportteam ook kennen: ze hebben het account op een door hen aangemaakt veilig mailadres gezet, alleen zijn daarna in slaap gevallen en kan mijn alliantiegenoot dus niet zijn wachtwoord wijzigen...

We weten niet hoelang zijn account bezet is geweest en wat de schade is, maar vanuit de omgeving is er niks gemeld van activiteit op dit account.

Ik wens de gedupeerden sterkte met hun verlies en hoop dat er nog iets van een vergoeding komen zal.
Verder wens ik de mensen die hier vanuit de community mee bezig zijn veel succes met het helpen van medespelers en het stoppen van deze ongein. Jullie tijd en moeit (hier mag ik wel namens iedereen spreken) worden zeer gewaardeerd.

Fijn om te weten dat naast alle debielen op zo'n wereld ook nog zeker respect en solidariteit onder de spelers is!

Justin
 

DeletedUser27170

Gast
+1 voor @GOD LION @Fred Flinkstoned @Jaspenia @DonFrank @AriChibi en alle andere die dit probleem aankaarten en er echt wat mee doen!
Heel mooi om te zien dat iedereen voor elkaar opkomt!

Een alliantiegenoot is hoogst waarschijnlijk ook gedupeerd door deze "cracker" (noem het maar ff zo
smiley_emoticons_lol.gif
).
Gelukkig heeft het supportteam hier wel direct gehandeld wat schade aan zijn account voorkomen heeft, dit was vanavond rond een uur of 7 a 8. Dus het supportteam is zeker bezig met het probleem direct aan te pakken!

Beste -------,

Er is op jouw account ingelogd door een ander. De betreffende persoon heeft jouw inloggegevens geweten omdat hij dit direct correct invulde en onze systemen zijn niet gekraakt. Heb je enige idee hoe dit kan en wie dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Kroenuh
Community Manager

Dit ondersteund wel weer de theorie van @AriChibi , de cracker heeft zijn wachtwoord ergens verkregen en dit in 1 poging direct goed ingevuld.

Kleinigheidje hoe we ons supportteam ook kennen: ze hebben het account op een door hen aangemaakt veilig mailadres gezet, alleen zijn daarna in slaap gevallen en kan mijn alliantiegenoot dus niet zijn wachtwoord wijzigen...

We weten niet hoelang zijn account bezet is geweest en wat de schade is, maar vanuit de omgeving is er niks gemeld van activiteit op dit account.

Ik wens de gedupeerden sterkte met hun verlies en hoop dat er nog iets van een vergoeding komen zal.
Verder wens ik de mensen die hier vanuit de community mee bezig zijn veel succes met het helpen van medespelers en het stoppen van deze ongein. Jullie tijd en moeit (hier mag ik wel namens iedereen spreken) worden zeer gewaardeerd.

Fijn om te weten dat naast alle debielen op zo'n wereld ook nog zeker respect en solidariteit onder de spelers is!

Justin

Voor oud-Spartanen altijd ;).
 

DeletedUser303

Gast
Hallo Allemaal,

Ik ben een van de gene die gehackt was.
Support heeft mij goed geholpen,
Binnen 2 uur na mijn ticket was mijn account tijdelijk geblokkeerd en kon niemand mij aanvallen, zodat er rustig gekeken kon worden wat er aan de hand was.
Momenteel zijn we in gesprek om te kijken of we wat dingen ongedaan kunnen maken die ze op mijn account hebben gedaan.

Alleen ik ben nog niet overtuigd waardoor ze mijn wachtwoord hebben achterhaald.
Ik gebruik het wachtwoord op geen andere site dan Grepolis, en mijn mail adres moet ik via mijn mobiel een inlog bevestigen en daarna de code invullen die dan op de mobiel te zien is.

Wat ik ook bij support heb aangegeven, heb ik geen veilig gevoel over mijn account ook al heb ik mijn account nu terug.
Vooral omdat ik voor me zelf nog geen goede reden heb gehoord hoe zijn het wachtwoord hebben achterhaald.

Groet,

Hippe2k
 

DeletedUser303

Gast
Ik begreep vanuit PM's dat

Wolfling5 vandaag gehackt is.

Dus het is nog niet over.
 
Bovenaan