• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Oud speler heeft noob vraagje!

Styl3X

Ruiter
Yo,

Ik kreeg een e-mail waarin stond dat indien ik mezelf weer aanmeldde ik 2500 goud zou krijgen, wie ben ik om dat te weigeren?
Ik zie nu dat er een enorme hoeveelheid wijzigingen zijn doorgevoerd.

Ben nu even te lui om alles hier door te spitten, hopelijk is er iemand hier behulpzaam ;)

Wat houd een grepolisscore exact in?
Je verliest in de statistieken geen GP wanneer je een boerendorp pakt, wat gebeurt er dan met de GP die je erin moet investeren? Of hoe zit dit precies?
Je heb ineens helden welke je kan inzetten, ik zie wat de voordelen zijn, maar voor de ervaren leden uit het heden, wat zijn hier de voor en nadelen van?
 

DeletedUser23442

Gast
-Grepolisscore is gewoon een totaal aantal punten dat je krijgt voor je awards. Iedere award is X aantal punten waard, hoe moeilijker/specialer de award hoe meer punten je ervoor krijgt. Dus ja, je ziet er vooral aan hoeveel werelden een speler al gespeeld(/gestart) heeft, en dan vooral sinds de invoering van de grepolisscore + een heel aantal nieuwe awardjes.

-Eigenlijk gebeurt met je gp hetzelfde als wanneer je het zou inzetten in een zegetocht. In de ranglijst/statistieken blijf je het houden, maar rechts in je scherm zie je het wel verdwijnen. Je kunt dus "gp uitgeven" aan het kopen en uitbouwen van boerendorpen OF aan zegetochten.

-Een held heeft nooit echt een nadeel. Het aantal muntjes dat je hebt om ze te kopen/upgraden is alleen 'beperkt'. Je moet denk ik vooral kijken welke held het 'nuttigst' is, en aan de paar nuttige helden je muntjes uitgeven, en de minder/niet nuttige helden (iig voorlopig in het begin) niets mee doen.

Dan zou ik zeggen dat Aristoteles veruit de nuttigste held is om op te focussen, maar ook democritus, deimos, zuretha, urephon, (helena, op het oude systeem vooral bij NB van 7 uur en overnames die normaal 8 uur duren) (evt hektor) zijn heel erg prettig om te hebben, en nog wel een aantal andere helden, afhankelijk van hoe je speelt.

Daarnaast is het ook altijd leuk om ze vervolgens te upgraden en sterker te maken, maar dit wordt snel vrij duur.

Daarom zou ik zeggen, focus eerst op welke helden je allemaal wil kopen voordat je ze echt verder uitbreid dan lvl 5 ofzo, zeker voor die helden die een extra 'kracht' geven aan je eenheden. Meerdere steden met X extra kracht voor een nieuwe held (lvl 1) doet meer dan een held een paar levels omhoog. (Want die kracht begint vaak op een aantal procent, en gaat per level maar een half procent omhoog).

Uitzonderingen daarvoor zijn Aristoteles, Democritus (als er een event is, maar dat is tegenwoordig bijna altijd) en Helena (vooral bij oude overnamesysteem met nb van 7 uur en overnametijd van 8 uur).

Maar ook daar zou ik voorlopig nooit verder gaan dan lvl 15. Die laatste 5 levels zijn heel duur voor maar weinig winst.
En lvl 15 is genoeg om met Aristoteles een volle vs stad in 1x in je haven aan te zetten en in de situatie die ik noemde bij Helena de overnametijd met een uur te verkorten en dus volledig in de nachbonus te kunnen laten vallen (behalve als stad democratie onderzocht heeft).

Dat was alles wat ik zo voor je kon bedenken
 

Styl3X

Ruiter
Ah thnx, vooral die grepolisscore verklaart een hoop, ik heb namelijk onder verschillende namen gespeeld, lol!
 

DeletedUser23442

Gast
Ah thnx, vooral die grepolisscore verklaart een hoop, ik heb namelijk onder verschillende namen gespeeld, lol!
Ja, daardoor zegt die score inderdaad niet zo heel veel.
Net als dat oude awards van oude werelden wel zijn omgezet in punten, maar je op nieuwe werelden veel meer awards en dus punten kunt halen met veel minder werk.
 
Bovenaan