• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Goedgekeurd Ouderwetse wereld

Een ouderwetse wereld : voor / tegen ?

• Voor

Stemmen: 39 97,5%
  • Tegen

Stemmen: 1 2,5%

• Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste grepolisspelers,

ik durf mezelf inmiddels iemand van de oude garde te noemen en ik betrap me er op dat ik in tegenstelling tot vroeger totaal geen animo meer heb om op nieuwe werelden te starten. Niet omdat ik het spelletje zat ben, maar door de moderne opzet van het spel.
Als je een nieuwe wereld start is het tegenwoordig mogelijk om binnen 24 uur een tweede stad te hebben. Normaal gesproken zou je hier minstens 5 dagen over moeten doen. De kleine groep goudsmijters pakken zo een voorsprong die eigenlijk nauwelijks meer is in te halen, mits ze serieus blijven spelen. Uiteraard kan goud niet uitgebannen worden. De adviseurs lijken mij bijvoorbeeld onmisbaar in het spel.
Ik pleit echter voor een wereld ZONDER de moderne goudfuncties:

- De mogelijkheid om met goud grondstoffen op de markt te kopen moet verdwijnen. Veel spelers die nu starten zitten er ook om goud te verdienen en verlaten de wereld snel.
- Adviseurs mogen zoals gezegd blijven
- Het afkopen van troepen of gebouwen moet vervangen worden voor de functie van halveren van bouwtijd, waarbij de kosten van halveren telkens verdubbelen (startend vanaf 100 ipv 50)
- Goudvoordeel bij events mag blijven

Inderdaad, in feite zou dit neerkomen op de instellingen van een oudere speelwereld.

Ik snap dat Innogames een winstgericht bedrijf is. Toch denk ik dat met een dergelijke wereld de winst niet veel lager zou uitvallen dan in een 'moderne' wereld. Ik ben ervan overtuigd dat bovenstaand idee gecombineerd met populaire wereldinstellingen voor een ongekend drukke wereld gaat zorgen. Veel mensen verlangen weer naar een wereld waar geen spelers zijn met 10 steden terwijl nog verovering moet onderzoeken. Bovendien blijven mensen ongetwijfeld langer hangen op een dergelijke wereld. Waar het mij vooral om te doen is, is een wereld die weer vol is en vol blijft. Gewoon na een half jaar nog steeds 20.000 spelers op de wereld.

Groet,
Sanderajaxmans

Klinkt als een leuk idee, winstgevender voor inno dan het andere idee over een wereld die helemaal geen goud heeft. Zou zeker een wereld zijn waar ik zou spelen als deze er kwam, maar ben benieuwd of inno net zo enthousiast is

het voorstel voor een wereld zonder instant buy, maar enkel met de 5 bestuurder, kapitein etc is reeds voorgesteld.

Graecus 001

Winnaar Personage Rollenspel
Ja, maar dat als enige goudfuncties, wat deze betreft is het eerder een wereld als achilles

Voor! Top idee! Voor beiden is dit profitabel, ook zullen er veel meer spelers komen op grepo (vooral de oude garde zal weer terug komen). Er wordt iedere 3 maanden een nieuwe wereld gestart, ik zie niet in waarom er niet 1 wereld kan zijn die break-even speelt, zo krijgt je weer een hoop grepolisanten terug, Inno!

Leuk idee, maar is nu wel al 3e idee voor een wereld op korte tijd. Speedwereld, wereld zonder goud enkel bestuurders en deze wereld, dus allemaal gaan we ze niet krijgen.

Ik ben alleszins voor.

als reactie op Luksss:
Ik heb in mijn voorstel duidelijk gezegd dat er WEL bepaalde goudfuncties open mogen blijven wat mij betreft. Als het maar dusdanig wordt aangepast dat de niet-grootgoudgebruikers ook een reden zien om massaal te komen spelen op deze wereld

+1

Maar vrees dat Inno dit net zo makkelijk naast zich neer legt. Goudspelers doen de schoorsteen roken. De rest kan de "piepxxxx" krijgen...

Wat ik denk dat inno in de praktijk alleen kan gaan doen met dit soort instellingen zonder al die goud functies is een wereld waarvoor je een heel klein beetje voor moet betalen om binnen te komen om toh nog geld te ontvangen (denk hierbij aan 5 eu), lijkt ongelooflijk vervelend maar ik vind het wel beter dan wat het nu is. Je betaalt 5 euro en dan nooit iets meer. Ook komen er dan alleen maar actieve spelers op spelen omdat die 5 euro anders gewoon waste is en de wereld is naar iedereens zin. Ik denk dat inno ook met dit idee veel sneller akkoord gaat doordat ze nog steeds geld binnenkrijgen.

Toen ik in 2011 begon met Grepolis was het niet mogelijk om bouwopdrachten af te ronden eens ze onder de 5 min. kwamen. Ook zou ik de ouderwetse boerendorpen weer terugwillen waarbij je eenheden naar een boerendorp moet sturen om het te veroveren en dan telkens weer plunderen tot het eens in opstand komt ezv...

Nouw hierover wil ik graag wat zeggen!:)

Ik zie mezelf ook als een lid van de oude garde. Ik ben begonnen in 2010 ondertussen toch weer een flinke 6 jaar geleden. Doorheen de jaren heb ik Grepolis zien veranderen. Met veel heimwee denk ik graag terug aan wereld Epsilon (een topwereld!). Goud was nog niet zo belangrijk, tactiek en diplomatie waren de sleutelwoorden die dagen. Vandaag is de focus helaas meer en meer op goud gekomen! Ook de boerendorpen vind ik maar niks. Vroeger bouwde je rustig en met tactiek je rijk op. Deze dagen lijkt het wel een race. Wie in het begin al niet meekan (geen 3 steden heeft na de beginnersbescherming) valt gewoon af. Vergeet het dan maar dat je nog een serieuze rol van betekenis kan gaan spelen.

Helaas moet ik toegeven dat ik al enkele jaren op geen enkele wereld meer actief ben. De reden hiervoor is hierboven al enkele keren aangehaald. Het verschil tussen mensen die goud gebruiken (kopen) en die geen goud gebruiken is gewoon te groot! Maar toch ben ik Grepolis altijd blijven volgen, hopend dat er op een dag een wereld zou verschijnen met de oude instellingen.

Volgens mij is het idee om een wereld met wat oudere instellingen te openen helemaal zo gek nog niet. Vele oude spelers zullen het spelletje weer oppikken. Volgens mij is het racebaaneffect juist hetgeen waarom zoveel oude spelers zijn afgehaakt. Waarom zou je nu aan een wereld beginnen als je weet dat je toch geen serieuze rol zal spelen? De mens is een competitiebeest moet je weten :aanval:

Meer spelers leidt tot meer bekendheid wat dan weer zal leiden tot meer nieuwe spelers. Ook op de goudwerelden (zoals ik de andere werelden graag noem). Ik zie enkel maar een win-win situatie, zowel voor de spelers als voor Inno.

En daarom zou ik graag willen vragen (bijna smeken) in naam van de oude garde stel het voor aan Inno! Als ik de reacties hier lees ben ik niet de enige die hier naar snakt. En wat heeft Innogames te verliezen?

Mvg,

Waru

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.