• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

overname

DeletedUser

Gast
Vraagje.. stel je wilt een stad van je tegenstander overnemen op hetzelfde eiland. je stuurt dus landeenheden ..als de stad leeg is kan je met overname beginnen..de vraag is: heb je ook dan een kolonisatie schip nodig? de tegenstander zit namelijk op hetzelfde eiland!!!

groetjes Marco
 

DeletedUser6503

Gast
AW: overname

Heel simpel antwoord:

Je hebt altijd een koloboot nodig om over te nemen.
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Je zal ook een transportboot met minstens 1 eenheid naar keuze en een gevechtsschip moeten mee sturen met je kolonisatieboot 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Sorry dat ik deze topic even hijack, maar ik speel op spelwereld ETA en zou een stad willen overnemen op mijn eiland. Ik heb alles onderzocht (verovering, koloboot). Ik heb een paar vraagjes:
1) hoe start ik nu een opstand? Val ik gewoon aan met mijn leger en mijn koloboot? Want ik zie enkel het aanval icoontje
2) de stad ligt op mijn eiland, kan ik aanvallen zonder transportboten en ervoor zorgen dat mijn landleger samen met de koloboot aanvalt?
3)ik lees op de wiki dat ik mijn koloboot maar na 12 uur moet sturen, maar ik hoor van andere spelers dat ik die ook gewoon met de eerste aanval kan meesturen?
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Sorry dat ik deze topic even hijack, maar ik speel op spelwereld ETA en zou een stad willen overnemen op mijn eiland. Ik heb alles onderzocht (verovering, koloboot). Ik heb een paar vraagjes:
1) hoe start ik nu een opstand? Val ik gewoon aan met mijn leger en mijn koloboot? Want ik zie enkel het aanval icoontje
2) de stad ligt op mijn eiland, kan ik aanvallen zonder transportboten en ervoor zorgen dat mijn landleger samen met de koloboot aanvalt?
3)ik lees op de wiki dat ik mijn koloboot maar na 12 uur moet sturen, maar ik hoor van andere spelers dat ik die ook gewoon met de eerste aanval kan meesturen?

1) Op wereld Eta is het oude kolonisatiesysteem. Dat wil zeggen dat je geen opstand moet ontketenen voordat je de stad kan overnemen.
2) Je moet altijd minimaal 1 transportschip (met wat eenheden), een aanvalsschip (vuurschip, tireem of iets dergelijks)
3) Bij het nieuwe kolonisatiesysteem moet je pas de kolonisatieboot sturen na het begin van de opstand. Op wereld Eta is het OUDE systeem, dit betkend dat je na de aanval met kolo de stad 24 uur lang bezet. Mocht een andere speler jouw kolo in de stad NIET slopen, dan is de stad van jou.

Meer info over het oude kolonisatiesysteem staat in de spoiler:
Het overnameproces

Als je aan alle voorwaarden voor een overname hebt voldaan, kun je beginnen met het overnemen van een stad. Als eerste heb je een 'target' nodig, de stad die je wilt gaan overnemen. Let er bij het uitzoeken van een stad op dat je kolonisatieschip niet langer dan 48 uur kan varen. Het is raadzaam voordat je het kolonisatieschip op pad stuurt eerst alle eenheden in de stad te verslaan door het gewoon aan te vallen zonder kolonisatieschip.

Zodra je je target gevonden en eventueel van eenheden ontdaan hebt, kun je je kolonisatieschip versturen. Om je kolonisatieschip op weg te sturen, moet je het dorp gewoon aanvallen en daar je kolonisatieschip bijvoegen. Let erop dat je minstens 1 aanvallend schip(bireem, trireem, vuurschip of hydra) en 1 transportboot met eenheden moet meesturen met je kolonisatieschip, ook al zijn er geen eenheden of schepen meer in het dorp.

De aanval van je kolonisatieschip op het vijandelijke dorp vindt plaats in 2 delen, een zeegevecht en een landgevecht. In het zeegevecht vechten de aanvallende schepen die jij hebt meegestuurd met je kolonisatieschip tegen de schepen die in de haven van het vijandelijke dorp liggen. Verlies je dit gevecht, dan zal je kolonisatieschip zinken. In het landgevecht vechten jouw landeenheden tegen de landeenheden van het vijandelijke dorp(als die er zijn). Als je dit gevecht verliest, zal je kolonisatieschip terugkeren naar huis.

Als je met succes alle schepen en landheden verslagen hebt, zul je de stad bezetten. Deze bezetting duurt 24 uur op wereld Alpha en 12 uur op wereld Beta en Gamma.

In deze 24/12 uur is het de bedoeling dat je blijft heersen over het dorp. De alliantiegenoten van de vijandelijke stad zullen waarschijnlijk proberen jouw troepen uit het dorp weg te krijgen door het aan te vallen, jij moet de stad dus verdedigen met jouw troepen. Om jou te helpen, kunnen jij of je alliantiegenoten ondersteuning sturen naar de stad die jij aan het bezetten bent, door op die stad te klikken, en dan onder het tabje ‘ondersteunen’ troepen in te voeren en op ondersteunen te klikken.

Let op: als je het dorp met succes aangevallen hebt met je kolonisatieschip zullen de eenheden die je meegestuurd hebt de stad dus moeten verdedigen! Daarom is het van belang dat je met je kolonisatieschip ook voldoende verdedigende troepen meestuurt om jezelf te beschermen tegen inkomende aanvallen voordat er ondersteuning arriveert.

Als de tijd is afgelopen en je eenheden zijn niet verslagen, is de stad van jou. Gefeliciteerd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: overname

1) Op wereld Eta is het oude kolonisatiesysteem. Dat wil zeggen dat je geen opstand moet ontketenen voordat je de stad kan overnemen.
2) Je moet altijd minimaal 1 transportschip (met wat eenheden), een aanvalsschip (vuurschip, tireem of iets dergelijks)
3) Bij het nieuwe kolonisatiesysteem moet je pas de kolonisatieboot sturen na het begin van de opstand. Op wereld Eta is het OUDE systeem, dit betkend dat je na de aanval met kolo de stad 24 uur lang bezet. Mocht een andere speler jouw kolo in de stad NIET slopen, dan is de stad van jou.

12 uur moet je de stad bezetten of evt 13 uur als je het onderzoek: democratie hebt
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

oh ja das waar. De enige wereld waar ik op speel is beta. Dus ik ben gewend om over speed 2 te praten.
 

DeletedUser9773

Gast
AW: overname

Ik speel op Epsilon
Ik wil weten of een opstand nog omkeerbaar is.
ik bedoel daarmee als ik genoeg weerstand (verdediging) bied kan dan het overname proces gestopt worden?
Over 6 uur komt bij mij een opstand aan.:(
Wat is er dan nog te doen???

graag met spoed een reactie

gr.
Venus
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Ik speel op Epsilon
Ik wil weten of een opstand nog omkeerbaar is.
ik bedoel daarmee als ik genoeg weerstand (verdediging) bied kan dan het overname proces gestopt worden?
Over 6 uur komt bij mij een opstand aan.:(
Wat is er dan nog te doen???

graag met spoed een reactie

gr.
Venus

Je moet al je verdediging voor de kolo in je stad hebben. als de kolo dan zinkt houd je je stad.
 

rbm007

Hopliet
AW: overname

Ik speel op Epsilon
Ik wil weten of een opstand nog omkeerbaar is.
ik bedoel daarmee als ik genoeg weerstand (verdediging) bied kan dan het overname proces gestopt worden?
Over 6 uur komt bij mij een opstand aan.:(
Wat is er dan nog te doen???

graag met spoed een reactie

gr.
Venus
Een opstand is niet meer te stoppen. Het enige wat je kan doen is alle aanvallen proberen te verdedigen terwijl de opstand loopt en hopen op een goede afloop.

Het is niet mogelijk de opstand te voorkomen of te verkorten.
 

DeletedUser9773

Gast
AW: overname

dank voor jullie reactie.

Als ikhet goed begrijp kan ik me er tegen verdedigen, en met genoeg ondersteuning zou ik het kunnen redden?

gr.
Venus
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Je moet al je verdediging voor de kolo in je stad hebben. als de kolo dan zinkt houd je je stad.

De kolo hoeft niet te zinken, als het landleger van de verdediger het landleger van de aanvalelr verslaat maar de aanvaller wel de marine van de verdediger verslaat keert de kolo gewoon huiswaarts.
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Ik sta op het punt mijn eerste stad over te nemen met het oude overname systeem op Eta. Begrijp nog niet helemaal hoe te werk te gaan.

Mijn alliantiegenoten moeten toch verdedigende troepen als ondersteuning sturen in de 24 uur van overname? Worden de troepen die door de verdedigende partij tijdens die overname worden gemaakt beschouwd als aanvaller? De hulp die de verdediger krijgt moet dan dus als aanval verstuurd worden?

Bij voorbaat dank,
Iwansos
 

DeletedUser3159

Gast
AW: overname

Je kan je kolonisatie boot laten aankomen wanneer de stad leeg is.
Er moeten altijd mee voor een Overname:

- Kolonisatie boot
- Troepen
- Bireem, Tireem, Vuurschip

Als je kol daar ligt. Moet je de stad ondersteunen zo help je je kol.
Om een overname te breken moet je aanvallen.
 

DeletedUser

Gast
AW: overname

Dank je,

Ga een andere speler overnemen, zal dus wat meer aanvalstroepen meesturen :D.
 
Bovenaan