• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pay to win, een schande of een realiteit dat we onder ogen moeten zien?

DeletedUser6742

Gast
Naarmate een wereld ouder wordt en aan populariteit verliest door bijvoorbeeld de snelheid, is de top-20 van een wereld goed haalbaar, ook zonder er dagelijks heel veel tijd in te steken. Ik denk dat Pay to Win geen slechte zaak is. Het is fijn een spel gratis te kunnen spelen, maar zolang de makers er op een niet al te onbeschofte wijze geld aan kunnen verdienen, blijven er leuke online games bestaan. Een andere manier om extra geld te verdienen is door advertenties te plaatsen.
Je zult maar elke keer dat je een stadsfeest start naar een advertentie van Zalando moeten kijken. Al staat die maar langs de zijkant, ik moet er niet aan denken. En als je eerlijk bent, je hebt die keuze nog ook. Met sponsorpay kun je 'betaald' spelen door reclame te bekijken en in te vullen. Heb ik zelf ook lange tijd gedaan, tot ik op de blacklist gezet werd. Inmiddels speel ik een lange tijd zonder goud en het geeft wel een extra uitdaging aan het spel
Dan heb je nog spellen als Call of Duty, Titanfall en dergelijke waarbij je in ieder geval betaalt voor het spel, maar daarnaast voor bijna de dubbele prijs pas alle nieuwe maps, wapens en andere uitbreidingen kunt krijgen. (Past denk ik ook wel in dit kader, maar dan als betalen om meer plezier te krijgen)
Hiervoor betaal ik wel, gewoon omdat ik het ervoor over heb. Ik vond en vind het nog steeds jammer om extra te betalen voor een spel wat je al kunt spelen, of het nu uitbreidingspacks of goud is, maar ik zie deze realiteit onder ogen en besteed tegenwoordig gerust wat extra geld om meer plezier uit een spel te kunnen halen.

Laten we trouwens niet gaan bitchen tegen elkaar over elkaars mening, probeer een ander liever te overtuigen met fatsoenlijke voorbeelden van mensen die zonder goud hoog zijn gekomen of goede redenen of tips om zonder goud beter te spelen. Dat voegt meer toe aan het topic, weet je.
 

DeletedUser20586

Gast
Dan hierbij mij toevoeging: Denk je dat nu in Heraklion 5 mensen in de top 50 zonder goud spelen. Nee dus. Ook kun je als je genoeg goud erin gooit, enorm veel eenheden krijgen dmv Jason's kip, wat ook een beetje overpowered is. Grepolis is een pay to win en een schande.
 

DeletedUser21490

Gast
Dan hierbij mij toevoeging: Denk je dat nu in Heraklion 5 mensen in de top 50 zonder goud spelen. Nee dus. Ook kun je als je genoeg goud erin gooit, enorm veel eenheden krijgen dmv Jason's kip, wat ook een beetje overpowered is. Grepolis is een pay to win en een schande.

Waarom sodemieter jij niet gewoon op i.p.v. hier blijven alleen maar om goud af te zeiken? Ga dan een pay to play game spelen zeg.
 

DeletedUser20586

Gast
Waarom sodemieter jij niet gewoon op i.p.v. hier blijven alleen maar om goud af te zeiken? Ga dan een pay to play game spelen zeg.
Doe eens even normaal kneus :/ Ik geef gewoon mijn mening, miss voel je je aangesproken, maar reageer dan niet zo. Jammer dat weinig mensen inzien dat het enorm overpowered is allemaal.
 

DeletedUser21490

Gast
Doe eens even normaal kneus :/ Ik geef gewoon mijn mening, miss voel je je aangesproken, maar reageer dan niet zo. Jammer dat weinig mensen inzien dat het enorm overpowered is allemaal.

InnoGames is gewoon een bedrijf met als doel winst te maken, en ze gaan heus niet luisteren naar een "gewooneenspartaan" die 20 anti goud zeikposts per dag post, maar intussen irriteer ik me er wel mateloos aan.

Goud is er om de sponsoren te belonen, niet meer dan logisch.
 

DeletedUser22575

Gast
Dan hierbij mij toevoeging: Denk je dat nu in Heraklion 5 mensen in de top 50 zonder goud spelen. Nee dus. Ook kun je als je genoeg goud erin gooit, enorm veel eenheden krijgen dmv Jason's kip, wat ook een beetje overpowered is. Grepolis is een pay to win en een schande.

Ik denk anders wel dat er meerdere mensen in de top 50 goudloos dus dat is gelul!
 

DeletedUser

Gast
Hou eens op daarmee, dat kan niet. Miss de eerste twee weken als je 23/7 speelt (het andere uur gaat op aan toiletbezoeken, eten en een kwartiertje slapen). Verder lukt dat niet. En die misselijke opmerking dat Hyperborea een goede wereld voor me is, nou nee. Bob de Bouwer spelen is niets voor mij, maar meer voor twaalfjarigen zoals jij ;)

Wat een bullshit.

Je kan prima in de top 50 komen zonder goud. Ik weet nog wel dat ik op wereld Mu samen met Stef De Killer in de ally zat, en die was toen nummer 1. Hij beweerde dat hij alleen bestuurder etc gebruikte. (die paar dingetjes kan je wel met die gratispay zooi betalen als je wilt)

Ja ofc, dan moet je er kneiterveel tijd in steken, maar als je vrijwel gratis op nummer 1 kan staan, kan je met gemak in de top 50 staan.
 

DeletedUser20586

Gast
InnoGames is gewoon een bedrijf met als doel winst te maken, en ze gaan heus niet luisteren naar een "gewooneenspartaan" die 20 anti goud zeikposts per dag post, maar intussen irriteer ik me er wel mateloos aan.

Goud is er om de sponsoren te belonen, niet meer dan logisch.
Ik hoop dat ze het op zn minst een beetje nerfen, dit is namelijk niet meer normaal.
 

DeletedUser

Gast
Al die ranglijstjes zeggen niets over de kwaliteit van een speler of alliantie. Die lijstjes zijn gebaseerd op kwantiteit. Uiteraard hebben de goud-grootgebruikers meer mogelijkheden om die kwantiteit te verhogen. In de top van zoń lijstje staan zegt dus geen ene moer, dus wat dat betreft is t lood om oud ijzer.

Ik vind het ook jammer dat al deze spelen een kapitalistische graaiers-mentaliteit hebben. Zou graag zien dat Innogames af en toe een actie hield die voortkomt uit een sociale motivatie zonder winstbejag. Maar dat is wishful thinkng :)
 

DeletedUser20633

Gast
Feit is dat je OF een berg goud (en dus geld) moet investeren OF een berg tijd om hoog te komen. Je kan me niet vertellen dat je ruim 100 steden onderhouden kunt zonder Goud. Op Heraklion, een mooi recent voorbeeld, binnen een week hadden de eerste spelers al 3 steden. Nou je kan me veel wijsmaken, maar niet dat die geen goud gebruiken.

Ik begrijp de instelling van InnoGames dat er een winstpercentage moet zijn. Dat percentage kan mooi dienen als buffer of als nieuwe investering, maar ze kunnen ook te ver doordrijven in die gedachten en het spel volspammen met goud-features. Een speler zonder goud kan op lange termijn nooit winnen van een speler met goud. Maar goed, dat weet je bij voorbaat. Ik zie het dan als niet-goudgebruiker als doel om zo hoog mogelijk te eindigen en zo veel mogelijk goudgebruikers te pownen ;)
 

DeletedUser9104

Gast
Hoeveel geld je ook in grepolis steekt het is geen garantie dat je daardoor beter speelt. Ik heb er genoeg gezien die veel goud in het spel investeerden, maar niet wisten hoe ze fatsoenlijk een stad konden verdedigen of aanvallen. Daarom vind ik grepolis ook geen pay2win, want er komt nog steeds een hoop meer bij kijken dan alleen goud investeren. Grepolis is meer een tijd spel. Hoe meer tijd je hebt hoe beter je wordt.

En ik geef jullie wel gelijk, natuurlijk is het niet leuk om op te boksen tegen iemand die veel goud gebruikt, maar vergeet niet dat die persoon er in het begin net zoveel, zo niet veel meer tijd erin heeft moeten steken dan jij. Plus dat punten niet vechten, want dat wordt hier vaak vergeten.
 
Bovenaan