• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

PEC Zwolle het nieuwe Real Madrid?

DeletedUser

Gast
Erg apart bericht. Afgelopen weken verbaas ik me steeds meer over het soort spelers dat bereid is om de overgang naar PEC Zwolle te maken. Het lijkt erop dat qua reputatie de laatste jaren PEC Zwolle wel een erg goede reputatie heeft opgebouwd. Waar Ajax de toptalenten misloopt gaat een toptalent wel de overgang maken naar PEC, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? Hoe dan ook, erg mooi voor het Nederlandse voetbal!

PEC Zwolle hoopt vlak voor de start van de competitie nog een flinke slag te slaan op de transfermarkt. Technisch directeur Gerard Nijkamp zit 'in de afrondende fase' met een aantal spelers, van wie Gustavo Hebling (19, foto) de meest opvallende is.
De Braziliaanse middenvelder geldt in eigen land als een groot talent. Hij is speler van de nationale jeugdploeg tot negentien jaar en stond ook op het verlanglijstje van grote clubs uit Zuid-Europa. PEC – dat op Hebling attent werd gemaakt door diens zaakwaarnemer Mino Raiola - kan de concurrentie aftroeven dankzij de hulp van Paris Saint-Germain. De Franse topclub wil de Braziliaan vastleggen en dan verhuren aan de Zwollenaren, voor één of twee jaar.

'Daarover praten we nog', zegt Nijkamp tegen Voetbal International. 'Maar ik verwacht dat we er snel uit zijn.' Hebling is transfervrij, nadat hij weigerde zijn contract bij São Paulo te verlengen. Hij staat als middenvelder bekend om zijn dynamiek, techniek en inzicht. 'Hij moet qua fitheid nog een stap zetten en zal heus moeten wennen aan de Nederlandse speelstijl', voorspelt Nijkamp, 'maar dat het talent ervan afdruipt staat buiten kijf. Hebling is een speler voor wie je naar het stadion komt.'
 

DeletedUser18363

Gast
Dat soort spelers krijgen waarschijnlijk veel speeltijd bij PEC, bij Ajax zouden ze teveel op de bank zitten. Ergens wel logisch dat ze voor een club als PEC kiezen.
 

DeletedUser

Gast
Deels mee eens. Ik ken deze speler te weinig om echt er iets over te kunnen zeggen, maar als ie zo bepalend is als ik ergens las zou het voor Ajax ook een aanwinst zijn als basisspeler. Vooral als je avond vanavond ziet kunnen ze wel wat gebruiken. Op bepaalde plekken hebben ze echt zwakke spelers. Maar het feit dat een PSG en een Man City etc. steeds meer Nederlandse clubs gebruiken om talent te stallen, het talent dat voor een hoger entertainment gehalte zorgt in de competitie is wel positief. Ik hoop dat op termijn dat soort talenten ook gewoon contract gaan tekenen in Nederland om het als tussenstap te gebruiken en niet alleen via een uitleenbeurt. Alles valt en staat met het imago wat je voor jezelf opbouwt en daarin bouwt PEC wel een mooie reputatie op.
 

DeletedUser

Gast
Je ziet zulke transfers wel vaker de laatste jaren. Laatst ook de transfers van Enes Ünal en Leon Bailey naar Genk. Deze spelers werden deze zomer respectievelijk gekocht door Manchester City en Chelsea om ze meteen te verhuren. Topclubs kopen zoveel mogelijk jonge talenten op om die te laten rijpen bij andere clubs en dan ofwel met winst door te verkopen als de speler onder het niveau van die topclub presteert, ofwel te houden waardoor ze geen dure transfersom hoeven te betalen.

Mooie voorbeelden van de eerstgenoemde optie zijn Romelu Lukaku, Thorgan Hazard en Kevin De Bruyne, die gekocht werd bij Genk en die meteen verhuurd werd aan Werder Bremen. Daar steeg zijn marktwaarde zo hard dat Chelsea hem voor meer dan het dubbele van de prijs verkocht aan Wolfsburg. Idem voor de andere twee. Thibaut Courtois werd dan weer 2 jaar aan Atletico verhuurd. Nu heeft Chelsea er een topkeeper bij voor de volgende tien jaar. Hij werd destijds denk ik voor 7 miljoen gekocht, nu is zijn marktwaarde 35 miljoen euro.

Verder mag je ook de steeds groeiende invloed van spelersmakelaars niet vergeten. Zij stallen hun spelers het liefst bij clubs waarmee ze verbonden zijn. Ik weet niet of PEC Zwolle verbonden is met een spelersmakelaar, maar in België is bv. Moeskroen-Peruwelz in handen van Pini Zahavi, een spelersmakelaar die verbonden is met Chelsea. Dankzij hem hangt er ook al lange tijd een samenwerkingsverbond tussen Moeskroen en Chelsea in de lucht. Verder kan een club als Ajax ook nooit concurreren met een club als PSG, in dat opzicht is het wel logisch dat die Braziliaan niet naar Ajax gaat.
 

DeletedUser

Gast
Je ziet zulke transfers wel vaker de laatste jaren. Laatst ook de transfers van Enes Ünal en Leon Bailey naar Genk. Deze spelers werden deze zomer respectievelijk gekocht door Manchester City en Chelsea om ze meteen te verhuren. Topclubs kopen zoveel mogelijk jonge talenten op om die te laten rijpen bij andere clubs en dan ofwel met winst door te verkopen als de speler onder het niveau van die topclub presteert, ofwel te houden waardoor ze geen dure transfersom hoeven te betalen.

Mooie voorbeelden van de eerstgenoemde optie zijn Romelu Lukaku, Thorgan Hazard en Kevin De Bruyne, die gekocht werd bij Genk en die meteen verhuurd werd aan Werder Bremen. Daar steeg zijn marktwaarde zo hard dat Chelsea hem voor meer dan het dubbele van de prijs verkocht aan Wolfsburg. Idem voor de andere twee. Thibaut Courtois werd dan weer 2 jaar aan Atletico verhuurd. Nu heeft Chelsea er een topkeeper bij voor de volgende tien jaar. Hij werd destijds denk ik voor 7 miljoen gekocht, nu is zijn marktwaarde 35 miljoen euro.

Verder mag je ook de steeds groeiende invloed van spelersmakelaars niet vergeten. Zij stallen hun spelers het liefst bij clubs waarmee ze verbonden zijn. Ik weet niet of PEC Zwolle verbonden is met een spelersmakelaar, maar in België is bv. Moeskroen-Peruwelz in handen van Pini Zahavi, een spelersmakelaar die verbonden is met Chelsea. Dankzij hem hangt er ook al lange tijd een samenwerkingsverbond tussen Moeskroen en Chelsea in de lucht. Verder kan een club als Ajax ook nooit concurreren met een club als PSG, in dat opzicht is het wel logisch dat die Braziliaan niet naar Ajax gaat.

Ik denk dat dit op het moment de voornaamste keuze is van spelers, maar waar 1 speler slaagt zijn er 20 die het niet redden bij de club en 100 waar je nog nooit van hebt gehoord. Het is wachten op het moment dat spelers eens gaan realiseren dat de stap naar een topclub op korte termijn extra geld oplevert, maar op langere termijn ook je carriere omzeep kan helpen. Wanneer ze zien dat ze bij Genk, Anderlecht, Ajax, PEC etc. de kans hebben zich te ontwikkelen en die volgende stap te zetten dat ze wel de subtop/top kunnen bereiken zullen ze misschien toch voor de tussenstap gaan kiezen. Het is ook jammer om te zien waar een Odegaard en een Halilovic zich nu bevinden, in tweede elftal van betreffende club zonder kans op speeltijd. Daar schiet je in je carrieren weinig mee op. Vooral als een trainer als die gast die nu bij real zit het overneemt, die geeft talent al helemaal geen kans (benitez bedoel ik )
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat dit op het moment de voornaamste keuze is van spelers, maar waar 1 speler slaagt zijn er 20 die het niet redden bij de club en 100 waar je nog nooit van hebt gehoord. Het is wachten op het moment dat spelers eens gaan realiseren dat de stap naar een topclub op korte termijn extra geld oplevert, maar op langere termijn ook je carriere omzeep kan helpen. Wanneer ze zien dat ze bij Genk, Anderlecht, Ajax, PEC etc. de kans hebben zich te ontwikkelen en die volgende stap te zetten dat ze wel de subtop/top kunnen bereiken zullen ze misschien toch voor de tussenstap gaan kiezen. Het is ook jammer om te zien waar een Odegaard en een Halilovic zich nu bevinden, in tweede elftal van betreffende club zonder kans op speeltijd. Daar schiet je in je carrieren weinig mee op. Vooral als een trainer als die gast die nu bij real zit het overneemt, die geeft talent al helemaal geen kans (benitez bedoel ik )

Voor die 1 speler die slaagt, strijkt de club genoeg geld op om die 20 andere miskopen 5x terug te kopen. Die topclubs geven niks om de carriere van die jonge spelers, zolang maar ze geld opbrengen is het goed.

Er staat trouwens ook een limiet op het aantal spelers dat je kan inschrijven dacht ik, en in Engeland is als jongere een werkvergunning krijgen niet eenvoudig. Daardoor worden er ook veel spelers verhuurd.
 

DeletedUser

Gast
Voor die 1 speler die slaagt, strijkt de club genoeg geld op om die 20 andere miskopen 5x terug te kopen. Die topclubs geven niks om de carriere van die jonge spelers, zolang maar ze geld opbrengen is het goed.

Er staat trouwens ook een limiet op het aantal spelers dat je kan inschrijven dacht ik, en in Engeland is als jongere een werkvergunning krijgen niet eenvoudig. Daardoor worden er ook veel spelers verhuurd.

Begrijp ik, vanuit oogpunt van die clubs maakt het niets uit, het is alleen hopen dat spelers het wel een keer in gaan zien. Zie bijv. hoeveel spelers in Nederland en Belgie nog steeds op 15 jarige leeftijd naar Chelsea, Man City gaan etc en hun complete carriere omzeep helpen. Dat is denk ik het probleem ook met het Nederlandse voetbal, als die spelers gewoon voor een Nederlandse club kiezen, niet gelijk naar een topclub maar hun carriere verstandig opbouwen kunnen ze zoveel verder komen. Daarom is het hopen dat van al de falende spelers de nieuwe opkomende jeugdtalenten eens een les gaan leren en een verstandigere keuze maken. Pas nog weer een 16 jarig talent van Ajax naar Arsenal. En nu maar zien of ie ooit doorbreekt, terwijl ie in de jeugd bij Ajax de ene naar de andere erin schiet...
 

DeletedUser

Gast
Gaat niet helemaal in op het onderwerp, maar wat mij betreft heeft Ajax vanavond verloren door een gebrek aan ervaring. Waar vorige week 2 goals waren weggegeven en we allemaal met nieuwe moed voor de tv zaten vanavond en hoopten dat dit vanavond niet zou gebeuren, zagen we het allemaal weer gebeuren. Met een Heitinga ipv Veltman of een Schöne boven Sinkgraven. Dat brengt toch Europese ervaring in het team.

Ontopic, PEC is een leuke ploeg en heeft zeker wat goede spelers. Heeft een paar hele sterke wedstrijden gespeeld (vorig jaar 5-1 tegen Ajax). Ze zijn alleen nog niet zo'n stabiele ploeg, spelen sterkere wedstrijden, maar ook mindere. Daarnaast ben ik het eens met neusje, zou bij echt topclubs niet aan de slag kunnen, maar dan is PEC wel een mooie club om door te breken.
 
smiley-emoticons-kaffee2.gif
smiley-emoticons-candle.gif
smiley-emoticons-stevieh-rolleyes.gif
smiley-emoticons-fluch4-GREEN.gif
 
Bovenaan