• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Peiling en zwalkende 'spelers'

DeletedUser

Gast
Hoeveel waarde kunnen we toekennen aan de uitkomst van een peiling als ik in de discussies van meerdere spelers lees:
"aardig idee, niet voor mij, dus ik zet het uit, maar ik stem wel voor"

en bij een volgend idee lees ik van dezelfde speler:
"aardig idee, niet voor mij, dus ik zet het uit, en dus stem ik tegen"
 

DeletedUser

Gast
bij het stemmen denk je niet perse aan jezelf maar of het ook daadwerkelijk handig/beter is in het spel
daarbij kan aardig idee 2 kanten op gaan het zit namelijk tussen wel en niet in
daarom kan een stemming met een aantal van dat soort mensen ertussen toch eerlijk zijn een waardevol
 

DeletedUser

Gast
bij het stemmen denk je niet perse aan jezelf maar of het ook daadwerkelijk handig/beter is in het spel
daarbij kan aardig idee 2 kanten op gaan het zit namelijk tussen wel en niet in
daarom kan een stemming met een aantal van dat soort mensen ertussen toch eerlijk zijn een waardevol
precies ;)
 

DeletedUser

Gast
bij het stemmen denk je niet perse aan jezelf maar of het ook daadwerkelijk handig/beter is in het spel
daarbij kan aardig idee 2 kanten op gaan het zit namelijk tussen wel en niet in
daarom kan een stemming met een aantal van dat soort mensen ertussen toch eerlijk zijn een waardevol

Als spelers precies dezelfde argumentie geven waarom ze de ene keer voor zijn en de andere keer tegen zijn, dan is daar helemaal niks waardevols aan. En al helemaal niet als ze niks meer plaatsen dan die ene zin. In een peiling kunnen een paar van dat soort spelers een goed idee naar de prullenbak sturen of een minder goed idee over de grens helpen om doorgestuurd te worden aan Innogames.

Je hoeft mij niet te vertellen dat je bij het stemmen niet alleen aan jezelf moet denken. Bij ieder idee probeer ik het objectief te bekijken en beoordelen, en ook al heb ik geen behoefte aan het voorgestelde idee, maar ik kan mij voorstellen dat er andere zijn die daar wel behoefte aanhebben zal ik zeker overwegen om Voor te stemmen. En bij stemmingen waar ik echt niet over kan oordelen, zoals bij Wereldwonderen, stem ik gewoon niet.

En als je geen echte voorkeur hebt, dan stem je niet!! Helaas is er geen mogelijkheid om neutraal te stemmen. Ook dat is mij een doorn in het oog, dat de wijze waarop de peiling plaatsvindt alle regels overtreedt die aan goede peiling gesteld worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hoeveel waarde kunnen we toekennen aan de uitkomst van een peiling

0, want je hebt een veel te kleine doelgroep met veel te weinig verstand van waar het over gaat die bovendien geen enkele invloed hebben op het game design proces want die wordt gewoon straal genegeerd door Innogames.

(Wacht dat wilde je vast niet horen)
 

DeletedUser

Gast
0, want je hebt een veel te kleine doelgroep met veel te weinig verstand van waar het over gaat die bovendien geen enkele invloed hebben op het game design proces want die wordt gewoon straal genegeerd door Innogames.

(Wacht dat wilde je vast niet horen)
Wacht. Ik ben gewend om het stilletjes met je eens te zijn, maar nu vraag ik toch enige verduidelijking.

We hebben een veel te kleine doelgroep, zeker. Daar ben ik het mee eens.

Maar verstand van wat we vinden hebben we wel, mag ik hopen. We weten niet alles af van de mogelijkheden die er zijn binnen het programmeren van Grepolis, maar we weten wel of we iets leuk zouden vinden of niet.

We hebben geen invloed, dat kan ook zo zijn. Misschien is het Ideeënforum gewoon een zoethoudertje. Maar dat is niet relevant. Het gaat er bij deze vraag om hoeveel waarde WIJ er aan toe moeten kennen. ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik betwijfel of meer dan een enkeling die post op een peiling echt in staat is de voors en tegens van een idee goed af te wegen en te kunnen beslissen of iets echt een goed idee is, of alleen maar leuk klinkt...

Met uitzondering misschien van een simpele layout aanpassing.
 
Bovenaan