• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Perfecte samenstelling farmleger early game

DeletedUser29447

Gast
Dag beste medespelers en Grepolis-team,

Ik zag zonet dat er een nieuwe wereld zit aan te komen (Kastoria) en vroeg me plotseling het volgende af:
Wat is net nadat iedereen uit BGB komt het beste legertje om mee te farmen uitgaande van een normale start wetende dat er geen vijanden van vorige werelden in de buurt liggen?
Velen zullen zeggen, diegene die het meeste kunnen dragen, ruiters bijvoorbeeld, maar dat is niet wat ik precies bedoel. Wat is de perfecte samenstelling? Waar ligt de balans?
Alvast hartelijk dank voor de hulp en de respons.

Mvg pamc
 

DeletedUser29138

Gast
Ik denk niet dat er een 'perfect' antwoord is op deze vraag. Het hangt vooral af van jouw speelstijl en die van je tegenstanders.

Zoals je zelf al zei ruiters zijn snel en kunnen veel gs meedragen. Harpijen zijn hier ook geweldig voor, de meeste mensen beginnen met hera en je krijgt massa's gunst van de beginopdrachten en bandieten, hiermee kan je gemakkelijk een 10-20 harpijen hebben tegen het einde van de BB. Als je dan ook nog je academie naar 31 krijgt en tempelplundering onderzoekt zit je al helemaal goed.
 

DeletedUser29447

Gast
Daar heeft u een punt, maar bv. op Kastoria is de BGB slechts 5 dagen, in die 5 dagen krijg je toch nooit aca 31 + tempelplundering? ;o
Wat ik vooral bedoel is een bepaalde combinatie die perfect is om te farmen, maar ook goed van pas komt bij het verdedigen bijvoorbeeld. iig bedankt voor uw reactie!!
 

DeletedUser29353

Gast
Ik neem aan dat je het over EN109 hebt?

Is ook snelheid 4, met bonussen van bandieten kan je wel 31+tempel hebben na bb.
 

DeletedUser29138

Gast
Daar heeft u een punt, maar bv. op Kastoria is de BGB slechts 5 dagen, in die 5 dagen krijg je toch nooit aca 31 + tempelplundering? ;o
Wat ik vooral bedoel is een bepaalde combinatie die perfect is om te farmen, maar ook goed van pas komt bij het verdedigen bijvoorbeeld. iig bedankt voor uw reactie!!

Zonder goudgebruik is het misschien moeilijker idd, maar mits je goed gebruik maakt van architectuur spreuken (25-50% snellere bouwtijd), dus je wachtrij snachts bijvoorbeeld volzetten met gebouwen die lang duren (boerderij, senaat, academie) kan het wel lukken denk ik.
 

DeletedUser29353

Gast
Zonder goudgebruik is het misschien moeilijker idd, maar mits je goed gebruik maakt van architectuur spreuken (25-50% snellere bouwtijd), dus je wachtrij snachts bijvoorbeeld volzetten met gebouwen die lang duren (boerderij, senaat, academie) kan het wel lukken denk ik.

Is zeker wel mogelijk mits je 24 uur die bouw vol hebt.
 

DeletedUser29447

Gast
Als je beetje streeft zou het misschien wel mogelijk kunnen zijn, maar is dit dan de beste optie voor een farmlegertje?
Of zijn er betere, misschien voordeligere/goedkopere opties?
 

DeletedUser29447

Gast
Is zeker wel mogelijk mits je 24 uur die bouw vol hebt.

Hoe zou u dit dan doen? Tot waar zou u gaan met de grondstoffaciliteiten? Lvl 15 en dan academie? Lvl 10? Lvl 20? En tot hoeverre dan senaat vooraleer ik academie omhooggooi?
 

DeletedUser29138

Gast
Grondstof gebouwen zijn in feite vrij onbelangrijk in het begin (als je actief speelt tenminste). Je kan om de 5 of 10 minuten boerendorpen ophalen, bandieten geven veel gs en eenmaal BB voorbij is kan je gaan farmen.

Ik ga meestal voor academie op 13 eerst zodat je de twee onderzoeken kan doen voor snellere & goedkopere gebouwen, daarna senaat om het bouwen zo snel mogelijk te laten verlopen.
 

DeletedUser29447

Gast
Grondstof gebouwen zijn in feite vrij onbelangrijk in het begin (als je actief speelt tenminste). Je kan om de 5 of 10 minuten boerendorpen ophalen, bandieten geven veel gs en eenmaal BB voorbij is kan je gaan farmen.

Ik ga meestal voor academie op 13 eerst zodat je de twee onderzoeken kan doen voor snellere & goedkopere gebouwen, daarna senaat om het bouwen zo snel mogelijk te laten verlopen.

Zou u senaat dan naar 20 brengen of meteen maxen?
 

DeletedUser29447

Gast
Maar jullie denken dus allemaal hetzelfde, farmen is het best met harpies?
 

DeletedUser29353

Gast
mja harpies zijn een van de snellere vliegers en omdat ze vliegers zijn hebben ze dus geen ts nodig, kan je veel meer farmen + sneller farmen mee.
 

DeletedUser29138

Gast
Nee dat niet, maar uiteindelijk wil je dat toch wel aangezien het veruit het beste speciale gebouw is.
 

DeletedUser29353

Gast
Nee maar de bedoeling is ook niet dat je puur harp doet, er is geen DOE X en dan Y en dan Z, het is altijd beetje bouwen afhangkelijk van omgeving / hoe je tegenstanders het doen etc, als je wat wilt clearen zijn slingeraars wel goeie doordat je medea (held) + artemis spreuk hebt wat je al erg mooie % bonus geeft, zoals Engines al zei is senaat naar 9 doen nadat je je stad uit hebt gebouwd ook een goeie.

Je wilt vrijwel altijd badhuis nemen, daarom is dus Senaat 24 mooi.
 
Bovenaan