• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Petitie tegen 'Warfare Packages'

DeletedUser23442

Gast
Al die pakketten zijn redelijk duur tegenover een relatief lage opbrengst. In die zin niet al te storend. Je moet wel gek zijn om dat soort onzin te kopen, terwijl je dat om de maand gratis in een event kan verzamelen..

Helaas zijn er genoeg van dat soort 'gekken' die het toch doen
 

Armand0

Manticore
wie dat geloofd heeft een gat in het hoofd, natuurlijk niet, dit is onderdeel van de strategie die pakketten worden straks natuurlijk veel goedkoper zodat mensen er wel gebruik van gaan maken, of ze worden groter gemaakt, ik kan niet begrijpen dat jullie dit niet zien, of anders gezegd niet willen zien

Ik zeg niet dat ik dat geloof, ik zeg duidelijk "hopelijk". Ik onderken wel een bepaalde trend, maar hoe die zich verder precies ontwikkelt is gewoon afwachten.


Het duurste paket lijkt me wel heel wat voordelen te hebben, als je die scherpzinnigheid ziet.

En ze zullen het inderdaad voordeliger maken zoals Pier Gerlofs Donia zegt.
Ze zullen wel zorgen dat de verkoop genoeg stijgt.

Ik ben een fervent scherpzinnigheid gebruiker, maar ik kom de laatste 2 a 3 jaar niet meer door mijn items in de inventaris heen. Als ik er mijn zinnen toe zet doe ik altijd mee in de top aanvallers op een wereld. Mijn punt dat ik ermee wil maken, scherpzinnigheid kunnen kopen gaat niets aan het spel veranderen, deze items zijn tegenwoordig al zo eenvoudig verkrijgbaar dat de voorraad van een enigszins verstandige speler eigenlijk al nooit op kan raken. In die zin koop je eigenlijk gewoon een kat in de zak als je dergelijke items gaat kopen. Dat is simpelweg onnodig geld over de bak smijten, en als mensen dat willen doen dan zijn ze daar wat mij betreft vrij in. Dat is domme geldverspilling tegenwoordig, moet je mensen lekker laten doen.

Helaas zijn er genoeg van dat soort 'gekken' die het toch doen
Maar dat verandert verder niet heel veel, op snelle werelden krijg je redelijke troepenbonussen, maar je gaat er echt geen enorme troepenmacht mee opbouwen. Het kan even vervelend zijn als iemand die troepen spamt, maar ik zou daar niet zo mee zitten. Manti's/harpijen met events zijn vervelender. Het is gewoon domme geldverspilling, als je veel goud/geld wilt spenderen om een "grote" speler te worden dan zijn daar wel betere in-game mogelijkheden voor dan dit soort onzinpakketten.

Nogmaals, ik ben er geen fan van, maar van dit soort pakketten kan ik echt niet wakker liggen. Mensen die dat willen kopen worden daar echt geen serieuze toppers mee. Natuurlijk kunnen ze wat balans verstoren in de beginfase, maar bij lange na niet zoveel als events dat doen. In die zin is het ook onwelkom, maar echt superstorend? Mwah.

Door dit soort pakketten moet je je spelplezier echt niet laten minderen. Maakt jou het wat uit als er mensen zo "gek" zijn om zoveel geld in relatief zwakke/veel voorkomende (gratis) items te steken.
 

DeletedUser27102

Gast
Denk dat de eersten van de wereld op Calydon toch wel bevoordeeld zijn daarmee en wel een lichte voorsprong oplopen.

Ze zijn mss nu niet van grote last, maar ik vrees dat dat nog zal komen :(
Het feit alleen al dat ze het hebben doorgevoerd ondanks al de protesten.
 

Armand0

Manticore
Ja, maar een "lichte" voorsprong is al jaren koopbaar. Na een tijdje wordt het verschil tussen dergelijke investeerders en "normale" spelers toch kleiner, en deze pakketten vergroten dat gat niet substantieel.

Strak is het niet, zeker met het oog op de grootschalige protesten die gevoerd zijn, maar ik vind deze pakketten (met hun inhoud) eerlijk gezegd wel vrij komisch. Ik lach er maar liever om dan dat ik me er aan ga zitten ergeren
smiley_emoticons_lol.gif


De enige items die echt balansverstorend (kunnen) werken, wanneer goed ingezet, zijn goddelijke scherpzinnigheid en (op snellere werelden) mythische eenheden spreuken. Met goddelijke scherpzinnigheid pak ik ruim 1 miljoen GP met 80 aanvalssteden. Als aanvaller met een groot GP-hart vind ik dat heerlijk natuurlijk, maar dat soort items zijn het meer waard om tegen te protesteren dan wat slappe troepenbonusjes en normale scherpies.

Maar goed, persoonlijk vond ik deze pakketten-aanbieding dus wel grappig, zo'n heerlijk uitgemolken INNO winstmodel
smiley_emoticons_lol.gif


Het beste kan je overigens maar gewoon op langzame werelden spelen, als je niet teveel last wilt ondervinden van troepenbonussen (met events of door pakketten). Daar zijn dit soort items namelijk erg zwak (gedurende 10 uur krijg je 4 slingeraars uit zo'n pakket met snelheid 1). En ook op langzamere (snelheid 1-2) werelden kan je heel leuk en competitief spelen, voor een langere periode ook.
 

DeletedUser27183

Gast
wat stellen de dagawards nu nog voor?
Het is nu gewoon dat je alles kan kopen zelfs de rankingsplaatsten het is maar net wat je er voor over hebt de balans is nu helemaal doorgeslagen en het is echt Pay-to-win geworden.
 

DeletedUser13564

Gast
persoonlijk geef ik zeer weinig goud uit op grepo. Heb voor de lol wel even de pakketten bekeken die je zelfs op Hyperborea kan kopen, en heb geleerd dat dat geen wereld voor strijders is..... Ik haal meer voordelen en gratis troepen uit de eilandopdrachten dan dat ik bij het pakket voor 20 euro zou krijgen. Dus dan moeten eilandopdrachten ook weg......

Het pakket van 50 euro heeft alleen de grote bewapening wat interessant lijkt op het eerste gezicht, maar gezien hoeveel je kan roven bij inactieven en de heraspreukjes, is dat ook niet een toevoeging waar ik 50 euro voor uit wil geven. Als mensen 50 euro willen betalen voor een kansloos pakket met 'bonusjes' mogen ze dat van mij;)
 

Armand0

Manticore
wat stellen de dagawards nu nog voor?
Het is nu gewoon dat je alles kan kopen zelfs de rankingsplaatsten het is maar net wat je er voor over hebt de balans is nu helemaal doorgeslagen en het is echt Pay-to-win geworden.

Om dagawards te behalen zal je nog steeds actief moeten zijn en je troepen moeten inzetten. Alleen dagawards in events zijn te koop.

Ook ranglijstplaatsen kunnen alleen worden behaald door actief aanvalswerk en het slim inzetten van items, afhankelijk natuurlijk van de andere spelers op de wereld of dat heel moeilijk is of niet. Normale scherpzinnigheid is voor iedereen beschikbaar.

Iedereen kan nummer 1 aanvaller/krijger zijn als hij/zij zijn gratis verkregen items goed inzet en actief speelt.

De ranglijsten en normale dagawards zijn niet pay-to-win, maar activiteitsgebaseerd. De portemonnee trekken helpt in sommige gevallen natuurlijk wel degelijk, dat onderken ik ook niet, en dat is ook jammer. Zulke pakketten maken dat verschil echter niet (gouden scherpies geven natuurlijk wel een enorme boost).

Als je slim en actief speelt kan goud/geld je ambities niet verslaan, wel lastiger maken.

Ik ben het wel met je eens dat de balans soms zoek is, maar INNO zit dan ook om de maand events te spammen. Echter is de balans alleen echt zoek op de snelle werelden, omdat items daar veel krachtiger zijn, als je een beetje balans zoekt ga dan voor langzaam. Het spel biedt op dit moment nog genoeg mogelijkheden om op een leuke en goedkope manier te spelen, en met de top mee te doen.
 

DeletedUser27183

Gast
kom op zeg met scherpies en gouden scherpies die je krijgt bij goudaankopen durf jij te beweren dat de awards niet te koop zijn?

sorry maar ik zie dit anders en samen met mij nog 75% van de spelers
 

Gollum Returns

Manticore
Ahh ja. Wederom verloren tegenover Inno. Maakt niet uit. Op Actium kan ik het nog steeds winnen van ImperiumLex als ik wil.

Het Argument wat Armando aanhaalt. Ik kon daarin geloven. Zelf redelijk hoog in de rankings gespeeld vanaf dag 1 tot einde op Corinthe. Gisteren kreeg ik ook weer een aanbieding voor 80 euro`s. 10*GS 20*Betere aanval, 10*betere verdediging. 10*Snellere rekrutering. Oftewel alles is te koop.

Zelfs het gebrek aan tactiek is geheel af te kopen (bijna, omdat je met timen nog wel uit de voeten kan opzich). Het is een race to the bottom die Inno al jaren heeft ingezet. Heb het jaren geleden al voorspeldt en aangekaart. Ze willen toch niet luisteren dus ik ga me er niet meer voor inzetten. Elk gebrek of foute update krijgt kroenuh gewoon op zijn bordje van mij en meer doe ik absoluut niet. En Kroenuh is toch maar een laffe community manager. Oftewel, ik zit tegen een barbiepop te ouwehoeren. Verder komt Kroenuh en dit forum toch niet.
 

Armand0

Manticore
kom op zeg met scherpies en gouden scherpies die je krijgt bij goudaankopen durf jij te beweren dat de awards niet te koop zijn?

sorry maar ik zie dit anders en samen met mij nog 75% van de spelers

Scherpies heeft iedereen, dus dat kan je gewoon tegen elkaar afstrepen. Als je ze niet hebt ligt dat aan je eigen slechte inventarisbeleid.

Goddelijke scherpies uiteraard wel, maar die zijn maar 1 keer aangeboden geweest (individueel). 1 keer teveel, en ze zullen nog wel meer komen, maar tot die tijd valt het wel mee. Je kan daar niet elke dag een award mee scoren. Daarnaast zetten 9/10 spelers dergelijke items als een zwakzinnige in, als je met zo'n item alsnog blij bent met 20.000 GP, come on... Als je voor de dagawards speelt kan je ze meestal toch wel pakken, deels afhankelijk van je tegenstanders.

Natuurlijk worden items voor investeerders makkelijker te behalen, maar dat was het sowieso al (meer steden). Echter is dat puur theoretisch, in de praktijk zal je ervoor actief moeten aanvallen en troepen terugbouwen. Zoveel spelers doen dat niet. Zeker niet op langzamere werelden.

Met slim spel kan je het nog altijd ver schoppen, maar je moet inderdaad niet op werelden met snelheid >3 gaan spelen als je met de top mee wilt doen zonder te investeren. Dat is inderdaad spijtig, en een weg die inno een aantal jaar heeft ingeslagen.

Ahh ja. Wederom verloren tegenover Inno. Maakt niet uit. Op Actium kan ik het nog steeds winnen van ImperiumLex als ik wil.

Het Argument wat Armando aanhaalt. Ik kon daarin geloven. Zelf redelijk hoog in de rankings gespeeld vanaf dag 1 tot einde op Corinthe. Gisteren kreeg ik ook weer een aanbieding voor 80 euro`s. 10*GS 20*Betere aanval, 10*betere verdediging. 10*Snellere rekrutering. Oftewel alles is te koop.

Zelfs het gebrek aan tactiek is geheel af te kopen (bijna, omdat je met timen nog wel uit de voeten kan opzich). Het is een race to the bottom die Inno al jaren heeft ingezet. Heb het jaren geleden al voorspeldt en aangekaart. Ze willen toch niet luisteren dus ik ga me er niet meer voor inzetten. Elk gebrek of foute update krijgt kroenuh gewoon op zijn bordje van mij en meer doe ik absoluut niet. En Kroenuh is toch maar een laffe community manager. Oftewel, ik zit tegen een barbiepop te ouwehoeren. Verder komt Kroenuh en dit forum toch niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het op Actium heel moeilijk wordt met snelheid 6... Zelf waag ik me ook niet meer op zulke werelden, speel liever op werelden die wat langer open zijn en wat trager starten. Simpele troepenitems (zoals manti's en ook gewoon slingeraars) zijn daarop zowat verwaarloosbaar, je tovert er geen steden mee vol. Excessief goudgebruik is op langzamere werelden gewoon relatief veel duurder.

Het is jammer dat je je moet aanpassen aan de goudzucht van inno, maar dat weten we al jaren. Klagen heeft gewoon niet zoveel zin, het lucht op misschien, maar er wordt niets mee gedaan. Mijn hele punt in deze discussie is dat je beter maar gewoon kan uitvogelen hoe en waar je wel maximaal spelplezier kan behalen, en mijn conclusie is dat dat op langzamere werelden nog steeds heel goed te doen is. Laat INNO maar gewoon lekker stikken in zijn snelle goudmijntjes en go for slow
smiley_emoticons_viking.gif
 

DeletedUser27183

Gast
2 maal zijn er al gouden scherpies geweest ook het verjaardagpresentje was een gouden scherpie en veel spelers hebben die gekregen op werelden die dood of bijna dood zijn dus on evenredig verdeeld
denk je werkelijk dat er geen aanbiedingen meer komen met gouden scherpies?
Dan ben je vrees ik dat je ongelijk krijgt
Inno kijkt gewoon naar de verkopen en als er meer goud gekocht wordt met gouden scherpie aanbiedingen dan komen die echt terug.
 

Armand0

Manticore
Er is 1 keer een aanbieding geweest, de rest heeft iedereen gehad en was geen aanbieding. Was een rare verdeling, maar alsnog.

denk je werkelijk dat er geen aanbiedingen meer komen met gouden scherpies?
Dan ben je vrees ik dat je ongelijk krijgt
Inno kijkt gewoon naar de verkopen en als er meer goud gekocht wordt met gouden scherpie aanbiedingen dan komen die echt terug.

Dit is het argument dat je steeds opnieuw aandraagt, maar waar zie je mij dat zeggen dan? Of waar zie je mij de trend ontkennen? Het is een beetje dom lullen zo.

Mijn enige punt is dat je als normale speler op veel werelden gewoon nog mee kan draaien, en dat alle goudopties niet "einde wereld" hoeven te zijn. Vind gewoon je spelplezier man, pas je tactiek en wereldkeuze een beetje aan aan de laatste trend. Je kan het allemaal wel met lede ogen aan gaan zitten kijken, maar dat verandert gewoon niets...

Enige punt dat ik maak is dat je maar beter gewoon slim kan spelen, de vele items die je gratis krijgt (of je er blij mee bent of niet) goed inzetten en je kan alsnog op een goedkope manier een boel meer bereiken dan het gros van de groot-investeerders.
 

DeletedUser23442

Gast
7b943463a57c4994a77849249b1d4c9f.png

Ranglijstplekken zijn echt wél te koop door die gouden scherpies + een hoopje goede vrienden die hun troepen op je dumpen.
Hoef je geen enkele moeite voor te doen die met het spel te maken heeft.

En dat ze maar 1x aangeboden zijn is ook geen argument. Want heb je enige garantie dat ze niet terug gaan komen. Gezien wat inno keer op keer weer verzint zou ik er helaas niet vanuit gaan dat ze nooit meer terugkomen. Dat aanbod heeft ze vast veel opgeleverd en daar houden ze van...
 

DeletedUser26399

Gast
Ik heb hem op Naxos gekregen en daar valt geen GP te halen, dus ik denk dat ik hem gewoon ga weggooien
 

Armand0

Manticore
7b943463a57c4994a77849249b1d4c9f.png

Ranglijstplekken zijn echt wél te koop door die gouden scherpies + een hoopje goede vrienden die hun troepen op je dumpen.
Hoef je geen enkele moeite voor te doen die met het spel te maken heeft.

En dat ze maar 1x aangeboden zijn is ook geen argument. Want heb je enige garantie dat ze niet terug gaan komen. Gezien wat inno keer op keer weer verzint zou ik er helaas niet vanuit gaan dat ze nooit meer terugkomen. Dat aanbod heeft ze vast veel opgeleverd en daar houden ze van...

Ik zeg dat ze maar 1 keer aangeboden zijn, dat gebruik ik verder toch nergens voor als argument? Het was alleen een feitje noemen. Ik kan nog 88 keer zeggen dat ik de trend ook wel zie en onderken, wat ik overigens al jaren doe (wellicht als 1 van de eersten op dit AF), maar kennelijk is deze lekker om erin te gooien als "tegenargument" op een niet bestaand "argument". Maakt niet uit verder...ik zal wel vaag in de communicatie zijn
smiley_emoticons_hecheln.gif


Nogmaals, mijn enige punt hier is dat de laatste serie pakketjes niets voorstellen en juist wel lachwekkend zijn. Gewoon plezier hebben in het spel...!

En hoeveel GP je met de gouden scherpies kan halen weet ik zelf ook wel, haal er op Hyperborea ook per aanvalswave 1.000.000 + GP mee. Maar ook met normale scherpies pak ik daar 400 a 500.000 GP. Ja, dat is een verschil, maar het is ook allebei heel veel GP.

Olympicwarrior is een uniek/extreem geval, zoals hem zijn er niet veel op Grepolis NL (zo niet geen, overigens behoor ik niet tot het anti-olympic-kamp). Natuurlijk is dit "misbruik/discutabel gebruik" van de items maken, aan de andere kant een goed voorbeeld om een statement te maken tegen INNO mbt de veel te sterke gouden scherpies.

Ik blijf er echter bij dat rangplaatsen in de huidige setting niet zozeer te koop zijn, los van een enkele uitzondering, maar dat is eigenlijk ook alleen mogelijk op een "dode" wereld, anders ga je je niet (ongestraft) zo blootstellen. Iedereen die een hoge ranking ambieert kan deze met normale scherpies ook halen. En normale scherpies zijn bij de vleet verkrijgbaar.

Daarnaast speelt bijna iedereen die een hoge ranking ambieert met bestuurder/kapitein/commandant (evt hogepriesteres). Daar is goud voor nodig, als de gouden scherpies gratis bij goudaankopen zitten (zoals afgelopen keer) heeft ieder ambitieus krijger die dus in principe ter beschikking. Niet dat ik het verheerlijk of ondersteun, want het gat met de "normale" speler wordt natuurlijk asociaal groot. En dat is mbv normale scherpies in mijn ogen "precies" groot genoeg.

Ik ga verder maar stoppen met deze discussie, want kennelijk slaag ik er niet echt in mijn visie over te brengen zonder als een domme randdebiel beschouwt te worden die op een halfslachtige wijze INNO zit te verdedigen. Allemaal fair enough, maar dat is niet echt mijn bedoeling
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser26528

Gast
van mij mag het blijven die warface packets of ik er gebruik van maak of niet
 

DeletedUser27183

Gast
Ik zeg dat ze maar 1 keer aangeboden zijn, dat gebruik ik verder toch nergens voor als argument? Het was alleen een feitje noemen. Ik kan nog 88 keer zeggen dat ik de trend ook wel zie en onderken, wat ik overigens al jaren doe (wellicht als 1 van de eersten op dit AF), maar kennelijk is deze lekker om erin te gooien als "tegenargument" op een niet bestaand "argument". Maakt niet uit verder...ik zal wel vaag in de communicatie zijn
smiley_emoticons_hecheln.gif


Nogmaals, mijn enige punt hier is dat de laatste serie pakketjes niets voorstellen en juist wel lachwekkend zijn. Gewoon plezier hebben in het spel...!

En hoeveel GP je met de gouden scherpies kan halen weet ik zelf ook wel, haal er op Hyperborea ook per aanvalswave 1.000.000 + GP mee. Maar ook met normale scherpies pak ik daar 400 a 500.000 GP. Ja, dat is een verschil, maar het is ook allebei heel veel GP.

Olympicwarrior is een uniek/extreem geval, zoals hem zijn er niet veel op Grepolis NL (zo niet geen, overigens behoor ik niet tot het anti-olympic-kamp). Natuurlijk is dit "misbruik/discutabel gebruik" van de items maken, aan de andere kant een goed voorbeeld om een statement te maken tegen INNO mbt de veel te sterke gouden scherpies.

Ik blijf er echter bij dat rangplaatsen in de huidige setting niet zozeer te koop zijn, los van een enkele uitzondering, maar dat is eigenlijk ook alleen mogelijk op een "dode" wereld, anders ga je je niet (ongestraft) zo blootstellen. Iedereen die een hoge ranking ambieert kan deze met normale scherpies ook halen. En normale scherpies zijn bij de vleet verkrijgbaar.

Daarnaast speelt bijna iedereen die een hoge ranking ambieert met bestuurder/kapitein/commandant (evt hogepriesteres). Daar is goud voor nodig, als de gouden scherpies gratis bij goudaankopen zitten (zoals afgelopen keer) heeft ieder ambitieus krijger die dus in principe ter beschikking. Niet dat ik het verheerlijk of ondersteun, want het gat met de "normale" speler wordt natuurlijk asociaal groot. En dat is mbv normale scherpies in mijn ogen "precies" groot genoeg.

Ik ga verder maar stoppen met deze discussie, want kennelijk slaag ik er niet echt in mijn visie over te brengen zonder als een domme randdebiel beschouwt te worden die op een halfslachtige wijze INNO zit te verdedigen. Allemaal fair enough, maar dat is niet echt mijn bedoeling
smiley_emoticons_lol.gif
of jou visie deugt niet en je bent te eigenwijs om wat van andere spelers aan te nemen
 

DeletedUser23442

Gast
Ik zeg dat ze maar 1 keer aangeboden zijn, dat gebruik ik verder toch nergens voor als argument? Het was alleen een feitje noemen.

Ik kan nog 88 keer zeggen dat ik de trend ook wel zie en onderken, wat ik overigens al jaren doe (wellicht als 1 van de eersten op dit AF), maar kennelijk is deze lekker om erin te gooien als "tegenargument" op een niet bestaand "argument". Maakt niet uit verder...ik zal wel vaag in de communicatie zijn
smiley_emoticons_hecheln.gif
Oke, dan was het een verder voor je mening onrelevant verdwaald feitje in je post dat ik ten onrechte aannam als argument. Sorry daarvoor.

Nogmaals, mijn enige punt hier is dat de laatste serie pakketjes niets voorstellen en juist wel lachwekkend zijn. Gewoon plezier hebben in het spel...!
Ze zijn vaak erg duur, en 90% van de mensen zou dat er echt nooit voor over hebben nee. Maar er zal altijd een deel blijven voor wie dat geld geen barrière is en die die dingen zullen blijven kopen.

En hoeveel GP je met de gouden scherpies kan halen weet ik zelf ook wel, haal er op Hyperborea ook per aanvalswave 1.000.000 + GP mee. Maar ook met normale scherpies pak ik daar 400 a 500.000 GP. Ja, dat is een verschil, maar het is ook allebei heel veel GP.
Hoe je bij die miljoen gp komt om mee te vergelijken weet ik niet, maar dat zit inderdaad nog een soort van in de buurt van 500k. In dit geval ging het om nog ietsjes meer, 5 miljoen. Om aan te geven hoe veel dat voor die wereld is, dat is bijna meer dan de nummer 2 in totaal heeft behaald op die wereld. En niet omdat die weinig heeft... Het is meer dan een verdubbeling van de GP van OW de hele wereld bij elkaar.

Dat zijn echt geen aantallen waar je zonder gouden scherpje ooit bij in de buurt kan komen. Het gevecht is nu puur wie het meeste gouden scherpjes koopt en succesvol misbruikt.

Olympicwarrior is een uniek/extreem geval, zoals hem zijn er niet veel op Grepolis NL (zo niet geen, overigens behoor ik niet tot het anti-olympic-kamp). Natuurlijk is dit "misbruik/discutabel gebruik" van de items maken, aan de andere kant een goed voorbeeld om een statement te maken tegen INNO mbt de veel te sterke gouden scherpies.
Dit aantal gp is inderdaad wel extreem, maar ook de andere aantallen gp zijn echt gigantisch, zeker als je een beetje dumpjes erbij regelt.

Ik blijf er echter bij dat rangplaatsen in de huidige setting niet zozeer te koop zijn, los van een enkele uitzondering, maar dat is eigenlijk ook alleen mogelijk op een "dode" wereld, anders ga je je niet (ongestraft) zo blootstellen. Iedereen die een hoge ranking ambieert kan deze met normale scherpies ook halen. En normale scherpies zijn bij de vleet verkrijgbaar.
Tuurlijk lukt het niet iedereen zo extreem als OW dat deed. Maar als je had gekeken naar de gp ranglijsten direct nadat gouden scherpjes voor het eerst te koop waren was echt héél duidelijk te zien wie er gouden scherpjes wanneer gebruikten. Mensen die op plek 200+ stonden kwamen opeens omhoog geschoten naar de top 10-20

Enkel doordat ze een gouden scherpje, en dus die ranglijst plek gekocht hadden.

Daarnaast speelt bijna iedereen die een hoge ranking ambieert met bestuurder/kapitein/commandant (evt hogepriesteres). Daar is goud voor nodig, als de gouden scherpies gratis bij goudaankopen zitten (zoals afgelopen keer) heeft ieder ambitieus krijger die dus in principe ter beschikking. Niet dat ik het verheerlijk of ondersteun, want het gat met de "normale" speler wordt natuurlijk asociaal groot. En dat is mbv normale scherpies in mijn ogen "precies" groot genoeg.
Volgens mij haal je hier zelf al je voorgaande argumenten onderuit :p
Je zegt namelijk dat je om een hoge ranking te kunnen krijgen & houden goud nodig hebt. Klinkt toch alsof een ranglijst plekje in jouw ogen wel te koop is ;)

Maargoed, het is niet helemaal waar. Om met adviseurs aan te spelen hoef je absoluut geen cent uit te geven sinds goudhandel bestaat. Nieuwe werelden volgen elkaar snel genoeg op om met weinig moeite telkens genoeg goud te verzamelen om je adviseurs draaiende te houden op je actieve werelden.

Zonder daarnaast nog (veel) goud te kopen uit te geven zal je inderdaad nooit in de absolute top komen, maar een 'goede' ranglijstplaats is zeker wel mogelijk. Zeker in de krijgersrankings.

Ik ga verder maar stoppen met deze discussie, want kennelijk slaag ik er niet echt in mijn visie over te brengen zonder als een domme randdebiel beschouwt te worden die op een halfslachtige wijze INNO zit te verdedigen. Allemaal fair enough, maar dat is niet echt mijn bedoeling
smiley_emoticons_lol.gif
Jammer dat mijn volgens mij redelijk normale manier van discussieren mbv argumenten zo op je overkomt. Maar als ik je een "domme randdebiel" had willen noemen had ik dat echt wel in minder woorden gedaan ;)

Maar vgm zijn er meer alternatieven dan het volledig met je eens zijn of je een "domme randdebiel" vinden
 

Armand0

Manticore
Ze zijn vaak erg duur, en 90% van de mensen zou dat er echt nooit voor over hebben nee. Maar er zal altijd een deel blijven voor wie dat geld geen barrière is en die die dingen zullen blijven kopen.

Maar in hoeverre is het een ramp dat mensen een aanvalspakket o.i.d. kopen? Ik zie daar wel de humor dus eigenlijk wel van in, zwaar overpriced voor wat lullige items. Als inno daar zijn geld uit kan halen ipv om de maand events dan vind ik dat misschien nog wel een verbetering ook. Maar dat is wellicht wat opportunistisch denken
smiley_emoticons_headstand.gif


Hoe je bij die miljoen gp komt om mee te vergelijken weet ik niet, maar dat zit inderdaad nog een soort van in de buurt van 500k. In dit geval ging het om nog ietsjes meer, 5 miljoen. Om aan te geven hoe veel dat voor die wereld is, dat is bijna meer dan de nummer 2 in totaal heeft behaald op die wereld. En niet omdat die weinig heeft... Het is meer dan een verdubbeling van de GP van OW de hele wereld bij elkaar.

Dat zijn echt geen aantallen waar je zonder gouden scherpje ooit bij in de buurt kan komen. Het gevecht is nu puur wie het meeste gouden scherpjes koopt en succesvol misbruikt.


Dit aantal gp is inderdaad wel extreem, maar ook de andere aantallen gp zijn echt gigantisch, zeker als je een beetje dumpjes erbij regelt.

De 1 miljoen is naar eigen ervaring ;)
2aexfgp.jpg


Zonder gouden scherpie (normale scherpie) was dat 400-500.000 GP geweest. Dit zijn aanvalswaves die wel redelijk maximaal GP pakken, wel tegen echte tegenstanders. In die zin kan je met een normale scherpie en de juiste inzet ook altijd in de top van de krijgersrankings komen.

Op het moment dat je dumpjes regelt voor 5.000.000 GP met een gouden scherpie...had je dat al jaren kunnen doen met een normale scherpie en een opbrengst van +/- 2.000.000 GP. Dumpjes beïnvloeden hoe dan ook, altijd, nagatief de krijgersrankings. Je hebt altijd van die spelers, maar met dergelijke grote aantallen is het wel erg zeldzaam. Ik ben het overigens wel met je eens dat gouden scherpies dat uitvergroten, en dat dat kwalijk is voor het spel.

Als gemotiveerde strijder die slim gebruik maakt van beschikbare items en met simpelweg tactische troepen(ver)plaatsing denk ik echter dat je altijd wel een hoge krijgersrang kan halen.

Op het moment dat de gouden scherpies vaker terugkomen gaat dat inderdaad wel een stuk lastiger worden, tenzij deze (net als normale scherpies) voor iedereen redelijk beschikbaar gaan zijn. Maar waarom zou je dan nog stadsfeesten gaan houden, als het met gouden scherpies rendabeler is om alle GS in troepen te steken?

Ergens, als iedereen een redelijke beschikking zou hebben (zoals nu met normale scherpies), zou dat voor de in-game activiteit niet heel slecht zijn (meer troepenbewegingen). Al zal je het spel voor heel veel mensen onmogelijk maken, wat zeker onwenselijk is.

Tuurlijk lukt het niet iedereen zo extreem als OW dat deed. Maar als je had gekeken naar de gp ranglijsten direct nadat gouden scherpjes voor het eerst te koop waren was echt héél duidelijk te zien wie er gouden scherpjes wanneer gebruikten. Mensen die op plek 200+ stonden kwamen opeens omhoog geschoten naar de top 10-20

Enkel doordat ze een gouden scherpje, en dus die ranglijst plek gekocht hadden.

Ik ben het wel redelijk met je redenatie eens, in die zin dat je de items natuurlijk kan "misbruiken" en dat ze zwaar OP en eigenlijk gewoon onwenselijk zijn (je moet er wel de "gekken" voor vinden die troepen willen bouwen/dumpen voor nop). Al vond ik 1 zo'n item als presentje voor zoveel jaar grepolis wel prima, was leuker geweest als de wereld een keuze was geweest.

De pakketjes vind ik echter niet zo balansverstorend, en zelfs enigszins vermakelijk (tot nu toe). Deze AF discussie begon ook met de laatste aanbieding van pakketjes, daar was ik op aan het reageren, dat gouden scherpies erbij komen is op zich logisch, maar ik heb nooit echt bedoeld om deze items te gaan "verdedigen" of om hun impact op het spel te "bagatelliseren". Zeker in extreme vorm zijn dat zeer schadelijke items voor ranglijsten. En laat ik dan met jullie meegaan, je kan er inderdaad rangen mee "kopen".

Volgens mij haal je hier zelf al je voorgaande argumenten onderuit :p
Je zegt namelijk dat je om een hoge ranking te kunnen krijgen & houden goud nodig hebt. Klinkt toch alsof een ranglijst plekje in jouw ogen wel te koop is ;)

Maargoed, het is niet helemaal waar. Om met adviseurs aan te spelen hoef je absoluut geen cent uit te geven sinds goudhandel bestaat. Nieuwe werelden volgen elkaar snel genoeg op om met weinig moeite telkens genoeg goud te verzamelen om je adviseurs draaiende te houden op je actieve werelden.

Zonder daarnaast nog (veel) goud te kopen uit te geven zal je inderdaad nooit in de absolute top komen, maar een 'goede' ranglijstplaats is zeker wel mogelijk. Zeker in de krijgersrankings.

Mwa, zo bedoelde ik het niet helemaal eigenlijk, als je de ambitie hebt om een hoge krijgersranking te halen zijn de adviseurs die +20% kracht geven vanuit nature heel interessant, net als bestuurder.

Je hoeft inderdaad geen goud uit te geven, maar het is gewoon een stuk interessanter omdat je veel meer gebruik/nut ondervindt van de adviseurs. En je moet maar de interesse hebben om goud te verzamelen op nieuwe werelden, want als je echt actief aanvalt (zijn er niet donders veel die dat doen), heb je daar waarschijnlijk al wel je handen aan vol.


Jammer dat mijn volgens mij redelijk normale manier van discussieren mbv argumenten zo op je overkomt. Maar als ik je een "domme randdebiel" had willen noemen had ik dat echt wel in minder woorden gedaan ;)

Maar vgm zijn er meer alternatieven dan het volledig met je eens zijn of je een "domme randdebiel" vinden

De discussie liep wat langer voor jij je post plaatste, en ik vond mezelf nogal veel (moeten) herhalen, dat irriteerde een tikkeltje. En de discussie verplaatst zich daarnaast steeds wat meer van de voor nu redelijk onnozele pakketjes naar de beruchte gouden scherpies, waar ik nog wel een duidelijke scheiding in wil zien. Maar excuus voor mijn enigszins gedramatiseerde slotakkoord. Uiteindelijk kan ik het meestal toch niet laten om te reageren als ik weer gequote wordt en het idee heb dat de discussie nog niet af is.

Maar denk dat de discussie nu zijn hoogtepunt wel echt voorbij is, voordat mensen zich helemaal gaan irriteren aan mijn ellenlange saaie betogen en herhalingen
smiley_emoticons_saufen.gif
smiley_emoticons_biggrin.gif


Nogmaals, doe je best, heb plezier, en de hoge rangen die je verdient komen meestal vanzelf wel aanzetten.
 

DeletedUser26399

Gast
Leuke nu, heb een aanbieding waar je nu boven op het normale goud eenheden direct krijgt. De zwaarste bij 80euro is 180dagen de commandant en 20*100boog (insta) dit is een beetje absurd. Waar zijn ze mee bezig, eergisteren ook al 100% extra gehad. Nu hangt het me de keel uit. Geef me gewoon 20 000goud voor niets, dan koop ik ms goud de volgende keer.
 
Bovenaan