• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Informatie Problemen tijdens de kerst- en nieuwjaarsperiode

DeletedUser

Gast
Beste spelers,

De laatste week heeft in Grepolis een hoop stresvolle momenten gebracht voor jullie en voor Innogames.
Eerst was er een probleem met de programmeercode waardoor het vinkje 'automatisch premiumverlengen' aangevinkt werd bij iedereen die het laatste adventkalendercadeau aangenomen heeft. Het was niet eenvoudig om te weten te komen wat hier de oorzaak van was. Toen alles duidelijk werd, is er een script geschreven zodat iedereen bij wie het vinkje (die door deze error gekomen zijn, niet degene die je zelf gezet hebt) zijn ongedaan gemaakt en het goud is teruggegeven.

Het tweede probleem was er met de aanvalsmogelijkheden tijdens de kerstvredestijd. Door een miscommunicatie is dit niet verlopen zoals het gepland was. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het niet mogelijk was om in de 24 uur voor de start van de vredestijd nog een dorp te koloniseren. Helaas was dit ook niet meer mogelijk in het nieuwe systeem.

Het derde probleem deed zich voor tijdens de nieuwjaarsvredestijd. De leiding van het project Grepolis heeft vroeger gewerkt voor Tribalwars, in Tribalwars is het mogelijk om de spelconfiguratie te wijzigen zonder dat dit technische problemen veroorzaakt, bij Grepolis werkt dit helaas anders. We wisten niet, dat wijzigingen pas van kracht zouden gaan indien we de deamon zouden herstarten. Door deze fout is de vredestijd enkel uren later ingegaan. We leren uit onze fouten en de ontwikkelaars hebben ondertussen al een wijziging aangebracht zodat het herstarten van de deamon niet meer nodig is.

Nadat deze fout hersteld was, hebben we een script ontwikkeld dat nagekeken heeft hoeveel spelers een kolonisatie gestart hebben nadat de vredestijd oorspronkelijk al had moeten ingaan. Het resultaat toonde dat het hier om heel veel accounts ging en dat het manueel herstellen heel veel moeite zou vragen. We beslisten om een script te maken dat alle kolonisaties die gestart waren tussen 12:00 GMT+1 en 15:00 GMT+1 ongedaan zou maken, helaas heeft dit opnieuw geleid tot een bug.. Het script heeft niet enkel de kolonisaties gestopt die tussen 12:00 GMT+1 en 15:00 GMT+1 gestart waren, maar ALLE lopende kolonisaties...

Nu komen we tot het punt hoe we dit kunnen oplossen. Eerst en vooral, wens ik mij te excuseren in naam van mijzelf en mijn team voor alle fouten die gemaakt zijn. We zullen het uiteraard niet toestaan dat spelers nadelen ondervinden door de fouten die wij gemaakt hebben. Zodra de feestperiode voorbij is zal het team samenzitten en bespreken hoe we dit kunnen compenseren. De benadeelde spelers zullen een goudcompensatie krijgen, alle andere spelers zullen 1 dag mogen geniete van de bestuurder.

Ik wil ook even aankaarten dat het voor ons heel belangrijk is om een hoge kwaliteit van het spel na te streven, we zullen in de toekomst dan ook alle mogelijke stappen ondernemen om fouten zoals deze te vermijden. Laat mij toe om jullie een gelukkig nieuwjaar en verder veel plezier toe te wensen met Grepolis!


Dominika Borgosz
Productmanager
InnoGames GmbH
 
Bovenaan