• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Push notificaties

DeletedUser28322

Gast
Beste,
Ik speel sinds kort terug grepolis en ben nu terug twee dagen bezig. Ik heb nu nog mijn beginnersbescherming. Ik krijg echter geen meldingen via mijn app ondanks dat ik alles heb aangevinkt en in mijn instellingen zelf de app alle toestemmingen heeft om dit te kunnen doen. Nu is dit niet zo heel vervelend, behalve dan dat ik niet zie wanneer een gebouw uitgebreid is, maar later kan dit alleen maar een negatief gevolg hebben, want ik krijg waarschijnlijk dan ook geen meldingen als ik wordt aangevallen.

Wat moet ik doen om te zorgen dat ik wel meldingen ontvang?

mvg, Megilas
 

DeletedUser27795

Gast
Ik heb hetzelfde probleem, bij mij werkt het wel als ik mijn grepolis op de achtergrond aan laat staan. Dit kost wel veel batterij, jammergenoeg.
 

DeletedUser19210

Gast
Zit je op wifi of je 4G? Soms pakken telefoons de juiste instellingen niet als je op 4G zit en behandelt hij het als het ware dat "verbruik op achtergrond" nooit aan staat en je daarom geen notificaties krijgt
 

DeletedUser23442

Gast
Steeds meer telefoons hebben steeds 'aggresievere' batterij besparings functies die er soms voor kunnen zorgen dat apps die niet geopend zijn helemaal niet meer actief mogen zijn. In het geval van Grepo betekent dat dus dat de app van je telefoon niet op de achtergrond mag blijven zoeken naar nieuwe meldingen (aanvallen).

In veel gevallen is dit wel op te lossen doordat je vaak per app kunt instellen of die toestemming heeft om te blijven zoeken naar meldingen op de achtergrond of niet. Of dat je kan instellen of je telefoon (in bepaalde gevallen) alleen naar meldingen zoekt wanneer deze actief gebruikt wordt (ontgrendeld is) etc....

Wat je precies wel en niet kunt instellen en hoe je dit precies instelt verschilt per type telefoon. Maar vaak is er wel hulp voor te vinden als je googlet op het type telefoon wat je hebt met daarachter woorden als "push notification problems" (want dit probleem komt vaak voor, niet alleen voor grepolis)

Als je in Grepolis de juiste vinkjes aan hebt staan (voor elke wereld specifiek) zou het probleem (op een enkele keer een tijdelijke storing/vertraging na) daar normaal niet zitten.

Maar als je het echt het idee hebt dat het probleem specifiek bij de Grepolis app ligt, kun je het beste een persoonlijk supportticket aanmaken zodat iemand specifiek voor jouw situatie het probleem kan bekijken
 

DeletedUser28322

Gast
Het lag inderdaad aan de instellingen, bij mijn batterij-instellingen van de app had hij blijkbaar geen toestemming voor altijd in de achtergrond te werken
 
Bovenaan